Kuinka kiristetään 1962 mallisen Volvo linjaauton (B615 eli 6,73 litranen diesel) hihna. Siinä on sellainen kiristinpyörä jonka takaa/yläpuolelta tulee sellainen väärinpäin olevan J:n muotoinen rautakoukku. Pitääkö joku pultti löysätä ja vetää tai vääntää koukkua johonkin suuntaan esim. sorkkaraudalla tms. jotta liian löysä hihna kiristyy. Yritin ruuvimeisselillä tuota vääntää ja vetää, mutta en onnistunut kiristämään hihnaa. Muistaako kukaan miten toi meni ?
B615 volvon / vikingin hihnan kiristys
3
606
Vastaukset
- Tuolla joku neuvoa
Ainakin siellä on Volvoja vanhojakin joukossa.
http://www.kylahullutkulkurit.fi/ Jos on samanlainen vesipumppuremmistö kun 6.7 td70 niin oli metrin jatkoa ,vannerautaa sun muuta että sai kirittyä,kiripyörästä vääntäen sopivaan koloon.ehkä voit lekalla koputella kun et liikaa mutteria avaa mikäli vara riittää eikä pyörähdä yli. on kyllä neliöreikä räikälle olevinaan muttei siitä omalla painollakaan tuplaremmejä kiristäny.
Oikeilla jäljillä olet, laturin ja liukukiskon takaa löysäät mutteria, " kanki väliin " vääntö ja mutteri kiinni.
Jos on " sepitetty ", löysääs myös liukuraudan / lohkon puoleinen pää, rengasrauta väliin ja pultit kiinni.
Sama ohje n. > n.-80-luvun laitteisiin asti, jonka jälkeen liukukiskossa hammastus ja kiristys tehdään muistaakseni 13mm avaimella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096