Eräs konventtikokemus

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun entinen jehovantodistaja on mennyt konventtiin ja käyttäytynyt kuten kuka tahansa konventtivieraista, niin tätä on syytetty esimerkiksi muiden konventtivieraiden häiritsemisestä. No, häiritsevätkö entiset jehovantodistajat sitten muita konventtivieraita?

Siinä taitaa usein käydä kuten allaolevassa esimerkissä, että entinen jehovantodistaja ei häiritse ketään, mutta jehovantodistajat jotka haluavat entisen jehovantodistajan ulos konventista - syyllä tai hinnalla millä hyvänsä - aiheuttavat itse häiriötä, joka sitten tulkitaan entisen jehovantodistajan aiheuttamaksi. Rehellistä ja aikuismaista käytöstä, eikö totta.

Tiedä sitten, mutta se näyttäisi olevan videokamera se laukaisin, joka aiheuttaa jehovantodistajissa jotain käsittämätöntä pelkoa konventissa esiintyviä entisiä jehovantodistajia kohtaan. Tuohan on vain yksi esimerkki siitä kuinka 'avoimesti' jehovantodistajat suhtautuvat omaan totuuteensa.

Allaoleva tapaus kuvaa myös hyvin sitä millainen asennoituminen valtaosalla jehovantodistajista on entisiin sellaisiin; syyllisiä ja sillä sipuli! Tunnistin myös tapauksessa ilmi tulleen tekopyhyyden läheisteni toiminnasta (jehovantodistajia siis), joka näyttäisi olevan ihan tavallista riippumatta siitä missäpäin jehovastansa todistellaan.

http://www.jehovahs-witness.com/6/161117/1.ashx

23

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Powerage.

Mistä jt:t tunnistavat "luopion"? Tuntevatko kaikki Suomen jt:t toisensa? Entä jos minä (en ole jt) menen esim. konventtiin, niin tunnistavatko he etten kuulu joukkoon?
      Miten he minuun suhtautuisivat esim. konventissa?

Kumpaan jt:t suhtautuvat kriittisemmin, luopioon vai sellaiseen joka torjuu heidät tylysti?
      Onko olemassa mitään "kiintiötä" montako kertaa jt:t yrittävät käännyttää, kunnes luovuttavat?

Tässä muutama kysymys. Toivon rehellistä ja puolueetonta vastausta, kiitos!

• JT-investigate

He eivät luovuta helposti, jos olet ollut joskus ns. kiinnostunut asiastaan. Löytävät sinut aina uudelleen ja uudelleen.
        Koska tiedän koko ko. teho-organisaation järjestelmän (jonka tehokkuudesa aina kerskuvat), ei ole vaikeaa päätellä miten helppoa heidän on kontrolloida näitä, jotka eivät halunneetkaan JT- jäseniksi.

Syyt jotka paljastavat heidän tehokkuutensa, oli itselleni samantyyppinen kokemus, jota olen tiennyt löytyvän kommunismista. Tarkkaa seurantaa ja vakilua, jatkuvaa tutkintaa siitä millaine syntinenj sinä viot olla, mitä teet ellet le heidän salilla, tai (JÄRKYTTÄVINTÄ).. mitä HEIDÄN MUUT TUTKIMUKSIIN OSALLISTUVAT KONTROLLIIN MÄÄRÄTYT JÄSENENSÄ voivat tehdä sinulle kotonasi, kun tietävät 100%, että olet heidän salillaan jopa miten kauan milloinkin, matkat mukaanlukien.

Seuranta jatkuu aivan samalla tavoin niin kauan kun elät.. uskon enää tähän. Itse en ole päässyt heidän negatiivisesta kiinnostuksestaan vapaaksi vieläkään, vaikka olen ollut vain väliaikainen kiinnostunut, ja liian kauan hariten miettinyt. ONNEKSI!!!!
        NÄIN HEIDÄN MAAILMALLISTA MENOAAN IHAN LIIKAA, JOSTA JAKSAVAT SAARNATA JA VAROITELLA. SE KAIKKI ON KONTROLLIA EI MUUTA. VALTA- JA VALLANPITO OVAT NE INTOHIMOT JOTKA SIELLÄKIN JYLLÄÄVÄT ENITEN. SEN AVULLA TEHDÄÄN TUHANSIEN IHMISTEN ELÄMÄ HELVETIKSI.

• jehovantodistajista eroon:
        JT-investigate kirjoitti:

He eivät luovuta helposti, jos olet ollut joskus ns. kiinnostunut asiastaan. Löytävät sinut aina uudelleen ja uudelleen.
        Koska tiedän koko ko. teho-organisaation järjestelmän (jonka tehokkuudesa aina kerskuvat), ei ole vaikeaa päätellä miten helppoa heidän on kontrolloida näitä, jotka eivät halunneetkaan JT- jäseniksi.

Syyt jotka paljastavat heidän tehokkuutensa, oli itselleni samantyyppinen kokemus, jota olen tiennyt löytyvän kommunismista. Tarkkaa seurantaa ja vakilua, jatkuvaa tutkintaa siitä millaine syntinenj sinä viot olla, mitä teet ellet le heidän salilla, tai (JÄRKYTTÄVINTÄ).. mitä HEIDÄN MUUT TUTKIMUKSIIN OSALLISTUVAT KONTROLLIIN MÄÄRÄTYT JÄSENENSÄ voivat tehdä sinulle kotonasi, kun tietävät 100%, että olet heidän salillaan jopa miten kauan milloinkin, matkat mukaanlukien.

Seuranta jatkuu aivan samalla tavoin niin kauan kun elät.. uskon enää tähän. Itse en ole päässyt heidän negatiivisesta kiinnostuksestaan vapaaksi vieläkään, vaikka olen ollut vain väliaikainen kiinnostunut, ja liian kauan hariten miettinyt. ONNEKSI!!!!
        NÄIN HEIDÄN MAAILMALLISTA MENOAAN IHAN LIIKAA, JOSTA JAKSAVAT SAARNATA JA VAROITELLA. SE KAIKKI ON KONTROLLIA EI MUUTA. VALTA- JA VALLANPITO OVAT NE INTOHIMOT JOTKA SIELLÄKIN JYLLÄÄVÄT ENITEN. SEN AVULLA TEHDÄÄN TUHANSIEN IHMISTEN ELÄMÄ HELVETIKSI.

Seuraavan kerran kun he tarjoavat sinulle vartiotornia sano heille,että käytät mielummin serlaa.
        Kyllä menee heidä naama turparullalle,takaan sen.

• >>Mistä jt:t tunnistavat "luopion"? Tuntevatko kaikki Suomen jt:t toisensa?

Kuten tuossakin tapauksessa, joku tuttu tunnisti entisen jehovantodistajan ja alkoi ahdistelemaan tätä. Piirit ovat sen verran pieniä, että aina joku entisen jehovantodistajan tunnistaa.

>>Entä jos minä (en ole jt) menen esim. konventtiin, niin tunnistavatko he etten kuulu joukkoon?

Jehovantodistajilla on niin kutsuttu rintamainoskortti, jonka avulla he tunnistavat konventtivieraat jehovantodistajiksi. Sinulla ei sellaista olisi konventissa, joten ainakin sinut tiedettäisiin joksikin muuksi kuin jehovantodistajaksi.

>>Miten he minuun suhtautuisivat esim. konventissa?

Jos olet ja hengailet vain, tuskin he suhtautuvat mitenkään. Jos kuvaat ihmisiä ja ohjelmaa, joku voi tulla kyselemään, että mitäs miehiä/naisia sitä oikein ollaan.

>>Kumpaan jt:t suhtautuvat kriittisemmin, luopioon vai sellaiseen joka torjuu heidät tylysti?

Luopioon.

>>Onko olemassa mitään "kiintiötä" montako kertaa jt:t yrittävät käännyttää, kunnes luovuttavat?

Ei ainakaan ovelta ovelle työssä. Jos et pyydä heitä pysymään poissa, he käyvät ovellasi niin kauan kuin oven takana asut.

• Jumala?
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Mistä jt:t tunnistavat "luopion"? Tuntevatko kaikki Suomen jt:t toisensa?

Kuten tuossakin tapauksessa, joku tuttu tunnisti entisen jehovantodistajan ja alkoi ahdistelemaan tätä. Piirit ovat sen verran pieniä, että aina joku entisen jehovantodistajan tunnistaa.

>>Entä jos minä (en ole jt) menen esim. konventtiin, niin tunnistavatko he etten kuulu joukkoon?

Jehovantodistajilla on niin kutsuttu rintamainoskortti, jonka avulla he tunnistavat konventtivieraat jehovantodistajiksi. Sinulla ei sellaista olisi konventissa, joten ainakin sinut tiedettäisiin joksikin muuksi kuin jehovantodistajaksi.

Jos olet ja hengailet vain, tuskin he suhtautuvat mitenkään. Jos kuvaat ihmisiä ja ohjelmaa, joku voi tulla kyselemään, että mitäs miehiä/naisia sitä oikein ollaan.

>>Kumpaan jt:t suhtautuvat kriittisemmin, luopioon vai sellaiseen joka torjuu heidät tylysti?

Luopioon.

>>Onko olemassa mitään "kiintiötä" montako kertaa jt:t yrittävät käännyttää, kunnes luovuttavat?

Ei ainakaan ovelta ovelle työssä. Jos et pyydä heitä pysymään poissa, he käyvät ovellasi niin kauan kuin oven takana asut.

Kiitos! Olisi mielenkiintoista kuulla sinun tarinasi jt:na ja sen jälkeen. Onko se missä luettavissa?

• Jumala? kirjoitti:

Kiitos! Olisi mielenkiintoista kuulla sinun tarinasi jt:na ja sen jälkeen. Onko se missä luettavissa?

>>Uskotko Jeesuksen olevan Jumala?

En ole koskaan kokenut tarvetta uskoa jumaluuksiin. Jehovantodistajuuden jälkeen olen pitänyt kiinni oikeudestani olla uskomatta.

>>Olisi mielenkiintoista kuulla sinun tarinasi jt:na ja sen jälkeen. Onko se missä luettavissa?

Enpä ole tuollaista vielä saanut aikaiseksi. Ehkä vielä joskus.

• ....
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Uskotko Jeesuksen olevan Jumala?

En ole koskaan kokenut tarvetta uskoa jumaluuksiin. Jehovantodistajuuden jälkeen olen pitänyt kiinni oikeudestani olla uskomatta.

>>Olisi mielenkiintoista kuulla sinun tarinasi jt:na ja sen jälkeen. Onko se missä luettavissa?

Enpä ole tuollaista vielä saanut aikaiseksi. Ehkä vielä joskus.

Eikös se Raamattu luokittele tuollaisen Jeesuksen kieltäjän luopioksi? Varmaan Jeesusta Jumalanaan pitävät Raamatun mukaan sinua tietävät karttaa.

9 Kenelläkään, joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa, ei ole Jumalaa.
        Joka pysyy tässä opetuksessa, sillä on sekä Isä että Poika. 10 Jos joku tulee luoksenne eikä tuo tätä opetusta, niin älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. 11 Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.

• .... kirjoitti:

Eikös se Raamattu luokittele tuollaisen Jeesuksen kieltäjän luopioksi? Varmaan Jeesusta Jumalanaan pitävät Raamatun mukaan sinua tietävät karttaa.

9 Kenelläkään, joka tunkeutuu edelle eikä pysy Kristuksen opetuksessa, ei ole Jumalaa.
        Joka pysyy tässä opetuksessa, sillä on sekä Isä että Poika. 10 Jos joku tulee luoksenne eikä tuo tätä opetusta, niin älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. 11 Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.

>>Eikös se Raamattu luokittele tuollaisen Jeesuksen kieltäjän luopioksi? Varmaan Jeesusta Jumalanaan pitävät Raamatun mukaan sinua tietävät karttaa.

Luokittelee miksi luokittelee. Senhän se raamattu osaa, nimittäin eriarvoistaa ihmiset.

No, yhtä kaikki, en minä Jeesusta ole kieltänyt. Hänhän on saattanut jopa olla olemassa. Jehovantodistajien uskonnon ja vt-seuran edesottamukset minä kiellän. Olisinko minä sinun mielestäni kartettava jos kieltäisin mormoonien opin (kuten luonnollisesti kiellän)? Kartatteko te toisianne kun kiellätte mormoonien opin? Jos ette, niin mikä tekee jehovantodistajuudesta juuri sen opin, jonka kieltämisestä saa päällensä karttamisen? Vaikka se kyetään osoittamaan huuhaaksi siinä missä mormonismikin?

Ja muistattehan karttaa myös kaikkia muita agnostikkoja ja ateisteja kuin vain entisiä jehovantodistajia, muistattehan?

• mielenkiintoista
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Eikös se Raamattu luokittele tuollaisen Jeesuksen kieltäjän luopioksi? Varmaan Jeesusta Jumalanaan pitävät Raamatun mukaan sinua tietävät karttaa.

Luokittelee miksi luokittelee. Senhän se raamattu osaa, nimittäin eriarvoistaa ihmiset.

No, yhtä kaikki, en minä Jeesusta ole kieltänyt. Hänhän on saattanut jopa olla olemassa. Jehovantodistajien uskonnon ja vt-seuran edesottamukset minä kiellän. Olisinko minä sinun mielestäni kartettava jos kieltäisin mormoonien opin (kuten luonnollisesti kiellän)? Kartatteko te toisianne kun kiellätte mormoonien opin? Jos ette, niin mikä tekee jehovantodistajuudesta juuri sen opin, jonka kieltämisestä saa päällensä karttamisen? Vaikka se kyetään osoittamaan huuhaaksi siinä missä mormonismikin?

Ja muistattehan karttaa myös kaikkia muita agnostikkoja ja ateisteja kuin vain entisiä jehovantodistajia, muistattehan?

Mielenkiintoinen näkökulma:)
        Jeesuksen jumaluudesta sen verran¨, että kaikki kristilliset kirkkokunnat (ortodoksit, katoliset, luterilaiset, helluntailaiset...) uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan, siis uskovat Jeesuksen olevan Jumala.

Tämä on yksi tärkeimmistä oppieroista kristikunnan ja mormonien/jehovantodistajien välillä. On siellä toki paljon muitakin opillisia erimielisyyksiä, mutta Jeesuksen jumaluuden kieltäminen on se mikä erottaa jt:t ja mormonit kristityistä.

• ........
        t-i-u-k-u kirjoitti:

mutta kiellät lunastuksen.

• ........ kirjoitti:

mutta kiellät lunastuksen.

>>mutta kiellät lunastuksen.

Tarkoittanet tarinan yliluonnollisia kohtia. Ne ovat minulle yhdentekeviä koska en usko niihin.

Niin se taitaa olla monen muunkin ihmisen kohdalla, mutta näitä morjenstelet ilman mitään omantunnontuskia, saatat jopa käskeä kotiisi syömään ja voivatpa tällaiset olla jopa ystäviäsi. Jumaluuksilla ja Jeesuksilla ei ole asian kanssa rehellisesti tarkasteltaessa mitään tekemistä, avainsanapari on jehovantodistajuudesta luopuminen.

• esitetty.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>mutta kiellät lunastuksen.

Tarkoittanet tarinan yliluonnollisia kohtia. Ne ovat minulle yhdentekeviä koska en usko niihin.

Niin se taitaa olla monen muunkin ihmisen kohdalla, mutta näitä morjenstelet ilman mitään omantunnontuskia, saatat jopa käskeä kotiisi syömään ja voivatpa tällaiset olla jopa ystäviäsi. Jumaluuksilla ja Jeesuksilla ei ole asian kanssa rehellisesti tarkasteltaessa mitään tekemistä, avainsanapari on jehovantodistajuudesta luopuminen.

>>>mutta näitä morjenstelet ilman mitään omantunnontuskia,

• esitetty. kirjoitti:

>>>mutta näitä morjenstelet ilman mitään omantunnontuskia,

>>Paavali kirjoittikin tästä asiasta josta olet huolissasi.

Heh, ei muuten kirjoittanut. Haluat nyt vaihteeksi laajentaa aihetta omiin tarkoituksiisi. Luepas vielä mihin vastasin ja mitä.

• neitoni
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Luopioon.

omalla vastuula jos meet vieraaseen konventtiin eikä sua tunneta,eikö aika sairasta touhua sulta,mitä sinne änkeet,pysy pois tai sano suoraan et oot erotettu,mitä siellä pelleilet aikunen ihminen!

• salaisuus?
        neitoni kirjoitti:

omalla vastuula jos meet vieraaseen konventtiin eikä sua tunneta,eikö aika sairasta touhua sulta,mitä sinne änkeet,pysy pois tai sano suoraan et oot erotettu,mitä siellä pelleilet aikunen ihminen!

olla konventissa EX Jt, tavata entisiä veljiäni ja sisariani. Rupatella niitä näitä ohi mennen, eihän minulla heitä vastaan mitään ole. En tietenkään kerro, että olen entinen Jt...pitäiskö..onko se velvollisuuteni?

• tiedoksi
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Luopioon.

Tiedän yhden erittäin hyvän keinon,millä ei tarvitse avata ovea kenellekään,jota ei halua tavata.En itse avaa ovea KOSKAAN KENELLEKÄÄN.Ja se toimii.Meillä on sukulaisteni ja tuttujen kanssa omat merkit,joista tiedetään,kuka on oven takana.Yleensä myös sovimme etukäteen vierailuista.Minä ja perheeni ja muut tutut ollaan tehty tätä jo vuosia.Siihen oppii pian,ja saa olla ihan rauhassa.

• Jutski

Ite kunnioitan Jehovan Todistajia enkä ole saanut kun myönteisiä kuvia heistä. Eräs ystäväni kerran kävi Jehovan todistajien salilla he kuulemma ottavat hänet lämpimästä vastaan. Kaveriani tultiin lämpimästi vastaan ne monet ventovieraat kättelivät ja juttelivat hänelle ja olivat muuten mukavia. Olen saanut myönteisen kuvan heistä. Ite en perusta tuohon viedoon mitään. Kukaan ei ole täydellinen vaikka kuinka koittaisi!

• neitoni

oon ollu 3 projektilla ku salia rakennettiin ja hienosti meni,lopuks viimesellä vielä tuli istutukset ennen esitelmää,hieno meininki aina :)

• Markku_Meilo

>>Kukaan ei ole täydellinen vaikka kuinka koittaisi!

Mutta moraaliselta kannalta katsoen ilmeisimmin yli 6 miljoonaa ihmistä uskoo muodostavansa maailman onnellisimman kansan, joka elää jo nyt nk. hengellisessä paratiisissa.

Kyseessä ei siis ole Pohjois-Korea, jonka väkiluku on merkittävästi suurempi.

• salaisuus?
        neitoni kirjoitti:

oon ollu 3 projektilla ku salia rakennettiin ja hienosti meni,lopuks viimesellä vielä tuli istutukset ennen esitelmää,hieno meininki aina :)

käsiteltävään aiheeseen....?

• Eli otit oikeudeksesi ojentaa minua, vaikka sinulla ei ole jehovantodistajuudesta mitään omakohtaisia kokemuksia ja minulla on? Aika veijari.

• Markku_Meilo

Tuttua tohinaa. Mulle mutsi tai taustajoukko (lähettäjän tunnistus unohtui "pian"-mallisessa maailmanloppukiireessä?), lähetti tekstarin, jossa mulle kerrottiin, että tiedän kyllä mikä on totuus. Niin tiedänkin, miksi siis vaivautua toistamaan itsestäänselvyyttä.

Tässäkin linkin vaelluskokouksessa serkku jaksoi kaksi päivää toistella häränpaskaa ja lopulta jt-porukan pinna loppui ennen kuin vaelluskokous.

Itse tuskin viitsin vetäytyä kyseisiin tilaisuuksiin muistelemaan kuka jt-aikana opetti minulle ja mitä. Kuulen näistä pyhimyksistä aivan riittävästi muutenkin.

• >>Itse tuskin viitsin vetäytyä kyseisiin tilaisuuksiin muistelemaan kuka jt-aikana opetti minulle ja mitä. Kuulen näistä pyhimyksistä aivan riittävästi muutenkin.

En tiedä mikä sairas perverssio minua vaivaa, mutta ihan noin niinkuin fiilistelymielessä voisin kuvitella joskus tallaavani piirikonventissa. Näin havahduttua se voisi olla viihdyttävää. No, meitähän on moneen junaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe