Nyt kun marjakausi on aluillaan, niin löytyisikö vinkkejä esim. mansikoiden pakastamiseen niin että ne säilyvät hyvinä? Voiko niitä pakastaa ilman sokeria tai siis säilyvätkö ne hyvinä ilman sokeria??
mansikkamustikka
2
738
Vastaukset
- ilman..
Minä pakastan aina kaikki marjat ilman sokeria. En pidä niistä sokeroituina. Syön ne sitten puolisulaneina, ihan pikkusen jäisinä. Niin ne ovat parhaita, eivät niin happamia kuin kokonaan sulaneina. Aika usein syön myös aamulla puuroa, jossa ei ole mitään muuta seassa kuin pakastettuja marjoja, ei edes suolaa. Sekin on hyvää, parasta mansikoiden kanssa, mutta muutkin marjat käy.
- laitoin pakkaseen
viime syksynä 75 litraa mustikoita ilman sokeria. Mielestäni ne säilyivät hyvin. Uskon myös,että vitamiinit säilyivät myös,koska olen saanut virkeyttä niistä koko talveksi. Tärkeää mielestäni on se, että pakastus tapahtuu nopeasti, samoin sulatus. Sain viime syksynä hyvän vinkin kaataa jäisten mustikoiden päälle kiehuva maito, (jos voi juoda maitoa)maistuvat kuin tuoreet mustikat. Sen jälkeen en ole muita konsteja kokeillut. Tällä hetkellä 75 litrasta on jäljellä 2 litraa. (kaikki itse syötynä) Asun Pohjois-Savossa, enkä aio lähteä poimimaan ennen elokuuta. Mielestäni mustikka pitää poimia täysin kypsänä. Innolla odotan jälleen uutta satoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241577
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076