Laitoin kaksi viikkoa sitten vanhan (25v )kompostin sisällön ylösalaisin uuteen Biolan 220:n. Olen seurannut lämpiämistä, mutta 30 asteessa on pysynyt. Huomasin tänään että kannen venttiilin linssikansi oli ilmeisesti kaupan jäljeltä lähes kiinni. Samalla haju tuntui pahalle ja ummehtuneelle sisällä. Sanokaa hyvät ihmiset, miten pitäisi menetellä! Säädettävä venttiili on ollut 20 asteessa tämän kaksi viikkoa.Onko linssikansi poistettava kokonaan ja säätöventtiiliä suurennettava jos ilmanvaihto on syypää? Entisessä mallissa ei mielestäni tuollaista hajua ollut koskaan. Sekoituskeppiä olen käyttänyt ja vettä lisännyt koska vaihdossa huomasin vähän muurahaisia. Lieroja nousi ekapäivinä pintaan pilvin pimein,nyt niitä ei ole näkynyt. Lienevätkö tukehtuneita vainajia vai ovatko vaeltaneet kompostin alamaailmoihin?
Ilmaventtiilin kansi Biolanin KANNESSA,
2
2541
Vastaukset
- Mökkihöperö
Aseta ilmarappänän asennoksi 60 eli mainittu numero alapuolelle. Istuimen kansi pitää olla aina tiiviisti suljettuna. Vettä ei saa laittaa,vain luonnollinen käyttäjän "kostuke" on sopivaa
- valmis komposti ei lämpene
Käsittääksen Biolanin kannessa oleva ilmaräppänä EI ole säädettävä, vaikka iloisesti pyöriikin jos sitä pyörittelee. Koko ilmansaannin säätö tehdään etuseinämässä olevan räppänän avulla. Itse olen säätänyt ilmamäärää lähinnä ulkoilman mukaan, nyt kun öisin on jo alkanut olla pakkasta, olen pienentänyt muistaakseni 40 tienoille.
Luulisin, että jos kastemadot jo elivät kompostissasi, alkaa se olla jo melko valmista, eikä siksi enää tuota lämpöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002