Millaisesta pidätte?

lugija

Millaisista fantasiakirjoista pidätte eniten? Onko parempi jos juoni painottuu henkilökuvauksiin, vai esim. taisteluihin ym.? Entä kirjan pituus?

Itse tykkään lukea 200-400 sivuisia fantasiakirjoja, joissa juonta elävöitetään kokoajan :)

Mitä kaikkea muuta hyvä fantasiakirja mielestänne sisältää?

5

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut kaikkein mieleen painuvin fantasia kirja jonka olen lukenut

sivuja : 907

tapahtuma lajit:
      seikkailu,taistelut,kokoontumiiset yms

ja sitten vielä tolkienin silmarillion ,se oli joteinkin niin elämys lukea englanniksi ensimmäisellä kertää 12v

• umpahpah

Minusta pituudella ei ole mitään väliä, kuin siinä mielessä että jos kirja on hyvä, sen maailmassa viihtyy tietysti mahdollisimman kauan.

• dragownia

Ehdoton suosikkini (ja suosittelen muillekkin) on Terry Pratchettin Kiekkomaailmaan sijoittuvat kirjat. Niissä on nokkelaa huumoria, loistavia henkilöhahmoja ja älykkäästi kehiteltyjä tarinakuvioita. Hän ottaa tuttuja tarinoita ja muuntaa ne hienosti uusiksi, kääntää tavalliset asiat nurinniskoin ja pöllyttää ummehtuneita ajatuksia ja (mukamas) kiveen kirjoitettuja käsityksiä. Mielestäni paras hahmo on Kuolema, se miten hän yrittää ymmärtää kuolevaisten elämää ja ajattelua, ja jatkaa sinnikkäästi vaikkei omat yritykset juuri tuota toivottua tulosta. Selitykset siihen miksi jotkin asiat ovat kuin ovat, saavat hauskoja versioita ja kannustavat itseäänkin miettimään "tämä on näin, mutta ehkä olisi toinenkin tapa...". Kirjojen sisältö on yhtä värikästä kuin kansien kuvituskin, kannattaa kokeilla ja "maistella" muutama sivu, jos vaikka ahmiikin koko kirjan samantien :)

• fantasiakirjoissa...

eniten siitä että niissä tapahtuu kaikkea jännittävää ja niissä kerrotaan rakkaudesta. Olen ihan hurahtanut Stephenie Mayerin Houkutukseen ja luen juuri sen jatko-osaa Uuttakuuta.

• DragonLance fanii

DragonLancen Kaksosten trilogia on ehdottomasti paras, ja myös varmaankin kaikki J. R. R. Tolkienin kirjat :D pituus on niin ja näin; mitä pitempi kirja sen parempi, mutta jos on huono kirja niin mieeluummin lyhyt semmonen :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe