Hyvä kahvi

Kahvittelija

Missä ihmeen nuukuuskoulussa on opetettu kahviloitten pitäjät? Monessa paikassa näkee kaajettavan vanha, seisonut piki-kahvi uuden joukkoon, mikä ihmeen kouluhaara opettaa tälläistä?
Tämä on varmaan perittyä taitoa äidiltä tyttärelle ja peräisin pula-ajalta. Laskekaas mitä siinä säästää ja mitä voittaa kun asiakas näkee, vielä usein, kun vanha sumppi kaadetaan uuden kahvin joukkoon. Olen kyllä antanut kunniamaininna sille henkilölle joka osaa laittaa vanhat jämät viemäriin.
Joissakin paikoissa ollaa niin hienoa kahvilan pitäjää ja sitten sorrutaan moiseen nuukuuteen.
Olisi jo aika opetella keittämään kunnon kahvi.
Säästö syistä voi esim. keittää vähemmän kerralla.

3

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäkahvilatyöläinen

tunnetaan yleisesti siitä että siellä edellisen päivän vanhat jämät sekoitetaan aamun ensimmäiseen uuteen kahviin ;) Mutta asiaan..työskentelen kesäkahvilassa ja purnaan vanhan kahvin kaatamisesta uuden sekaan muille työntekijöille, koska mielestäni ryöstöhinnalla on oikeus saada aina tuoretta kahvia. Kannattaisi varmastikin miettiä monennetko perät siellä illan mittaan jo lilluvat seassa. Itse kaadan sekaisin korkeintaan sellaisen kahvin joka on ollut pannussa kiirepäivänä alle vartin, silloinkin pidän huolen siitä että seuraavassa vaihdossa vaihtuu koko kahvi.

• reiluilija

on todella reilua, että edes joku välittää asiakkaistakin!

• kahviman

voi nolo! en tiennytkään tällaisesta. olen melkein jokapäivä kahvilassa. yksipäivä huomasin myos, kuinka sämpylän päällä oleva salaatti oli aivan nahkeaa! tämä eräs kahvila oli ennenkin tarjonnut esim. kylmää kaakaota. ja kun menin sanomaan siitä, kahvilan työntekijä otti leivän ja laittoi vain uudet salaatit. en ole sen koomin käynyt siinä sumppilassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe