40-kymppisenä uuteen ammattiin

Korkkiskruuvi

Nonniin! Nyt on sitten tullut se neljänkympin vaihe missä miettii itseään ja tulevaisuuttaan. Olen ehdottomasti urani huipulla, hyvällä palkalla ja tästä ei voi olla näissä merkonomi-myyntihommissa kuin yksi suunta (varsinkin kun työpaikan johto ja omistajuus muuttuu minulle epäedulliseen suuntaa)

Mitä ihmettä tällainen ukko voisi lähtä opiskelemaan. Taloudellisesti minulla on hyvin asiat; ei velkaa, vähän sijoituksiakin. Työttömäksi ei haluta kouluttautua eikä mihinkään raksahommiin tai autoa rassaamaan. Eniten kiinnostaisi ihmisten parissa työskelely tai jonkun luonnonalan opiskelu. Antakaapa positiivisia kokemuksia esimerkiksi!

7

3261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennätysainesta

neljäsataavuotiaaksi.

• ikinä enää

Sosialismissa ei kannata ainakanaa ryhtyä yrittäjäksi vaan sosialismissa kannattaa hankkia virka (opettajat, virastotätit jne).

• täällä se on mollin sivuilla
    • anne kettunen

Uran huipulla merkonomi-myyntihommissa? Eli et ole vielä mitään.
      Jos vaan jatkaisit niiden hampurilaisten ja ranskalaisten perunoiden myyntiä. Muista hymyillä!

• Tienaakin hyvin

En tosin tiedä onko lainvastaista. Naisille kai on.

Varmasti saat olla erilaisten ihmisten parissa ja luontokin on lähellä :D

• opolta

lähihoitaja, PT: ihmisläheinen työ, jossa et taatusti joudu työttömäksi; antaa myös mahdollisuuden esim oman hoitoalan yrityksen perustamiseen

Luonto- ja ympäristöalan PT tai
      erä- ja luonto-opas AT: luonnonläheinen, mutta vaatii myyntihenkisyyttä

matkailun ohjelmapalvelujen AT, voit hyödyntää markkinointiosaamistasi ja liittää siihen esim. luontomatkailupakettien myymisen

• tapaukseni

Ensinnäkin: et ole mikään ukko, opiskella voi minkä ikäisenä tahansa.Itse pääsin yliopistoon hieman päälle kolmekymppisenä ja valmistun vuoden kuluttua oikeustieteen maisteriksi.Ensin ajattelin etten "voi" enää tässä iässä kouluttautua uudelleen, että " nehän nauravat minut pihalle luentosaleistakin", mutta voi kuinka väärässä olinkaan!Joukossa oli jopa minua vanhempia opiskelijoita, vähältä siis piti etten jäänyt OMIEN ennakkoluulojeni vangiksi.Päivääkään en ole alanvaihdosta katunut.Aikaisemmalta ammatiltani olin tradenomi.Rohkeasti vain opiskelemaan, mitä alaa sitten ikinä haluatkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      85
      3141
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3003
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1792
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1691
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1681
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1316
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    Aihe