Alkas oleen Volvo huoltoo vaille.. Eli jakohihna ja öljyt yms. Mutta kysymys kuuluukin et mihin automoottoriin toi VolvoPenta 145AQ perustuu? Vuosimalli muistaakseni 84 tai 85... Moottoriöljyks aattelin laittaa 10/60 castrollin. Mitkä osat noissa on vaihtokelposia maantieversioihin?
Mitä muuta kannattaa kattoo kun käyttää ton kuivilla?
Volvoman huomio
7
944
Vastaukset
Ja ainakin minä olen laittanut auton termostaatin, vesipumpun ja jakohihnan/kiristimen.
- VPAQ120B270
Olen tilannut osia Biltemasta ja Pencentralta (Volvolta). Jakopään remmissä, vesipumpumpussa jne. hinta on sivuseikka, pääasia että on oikea ja kestää! Startit ja laturit on varmaan samoja kuin autoissa.
- skuupi
Laturi ja startti on kipinäsuojattuja versioita, eli hiilettömiä...
- VPAQ120B270
skuupi kirjoitti:
Ostin (autosähkö) liikkeestä startin vanhan mallin ja numerojen mukaan. Mutta tuliko kipinäsuojattu malli, empä tiiä!
Joka tapauksessa "Volvon manuaali" kehottaa tuulettamaan "konehuoneen" ennen moottorin käynnistystä juuri tulipalojen varalta. Kopan kannen avaamalla voi samalla tarkastaat nesteet ja öljyt sekä tarkastaa silmämääräisesti koneen käynnin startin jälkeen (nestevuodot ym.). Tulipalo merellä on varmaan pahin tilanne mihin voi joutua! skuupi kirjoitti:
Avasin laturin tarkastusta varten (kun se piti pientä vinkunaa) kaverin autokorjaamolla. Selvisi että ne hiilet siellä vikisee eikä laakerit. Ihan normaali laturi se oli ainakin autoammattilaisen mielestä. Valeo.
- VPAQ120B270
jokander kirjoitti:
Avasin laturin tarkastusta varten (kun se piti pientä vinkunaa) kaverin autokorjaamolla. Selvisi että ne hiilet siellä vikisee eikä laakerit. Ihan normaali laturi se oli ainakin autoammattilaisen mielestä. Valeo.
minunkin avata ja tarkistaa toi vanha startti. Vaikka eihän noista käytettyinä ostetuista veneistä tiedä, mitä niihin on matkan varrella tehty.
Millä kostilla noi hiilet voi sähkömoottorissa korvata? Kipinöintiä vois ehkä hillitä jollain kondensaattorilla, mikä imisi liiat voltit laitteesta. Mitä sanoo sähköinssit asiasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047