Voisko joku valaista mitä tarkoittaa vapaa lyönti ja merkattu lyönti. Olen silloin tällöin katsellut telkasta pesisotteluita ja nuo sanat toistuvat usein. Havaintoni mukaan näyttää vapaa lyönti tarkoittavan korkeata joka on useimmiten koppi tai laiton. Eikö vapaa lyönti voi olla pomppu, näpy tai kovaa maata pitkin.
Vapaa
1
1276
Vastaukset
- PJ2008
Merkattu lyönti tarkoittaa sitä, että pelinjohtaja on laittanut merkkiviuhkaansa joukkueen sopiman merkin sille, että seuraavalla lyönnillä vaihdetaan eli lyöjä pyrkii lyömään sellaisen lyönnin, jolla saadaan pelaaja kotiin tai vaihdettua seuraavalle pesälle. Merkki saattaa olla sellainen, että etenijä lähtee juoksemaan heti kun syöttö nousee ja lyöjä lyö vaikka syöttö olisi kuinka vääärä. Tai sitten merkki on sellainen, että katsotaan ensin onko syöttö väärä ja jos ei ole, niin silloin mennään.
Vapaa lyönti taas tarkoittaa sitä, että lyöjä saa vapaasti lyödä millaista lyöntiä tahansa. Etenijä pysyy pesällä ja seuraa lyöntiä, kannattaako edetä vai ei. Lyöjä voi esim. yrittää lyödä sellaisen lyönnin, jonka parhaiten taitaa. Jos lyönti putoaa koppareiden eteen, saattaa kolmosella ollut karata kotiin. Usein vapaat lyönnit saattavat olla kovia läpilyöntiyrityksiä (kovia lyöntejä, jotka menevät helposti laittomiksi) tai sitten korkeita palloja koppareille, joilla haetaan esimerkiksi auringon avustuksella kopparin virhettä ja mahdollista juoksua. Tarkoituksella ei vapaalla lyönnillä koskaan koppia tai laitonta kyllä lyödä, mutta kovat/korkeat lyönnit menevät helposti laittomiksi/kopeiksi.
Näppiä tuskin juurikaan vapaassa lyönnissä lyödään ellei sitten lyöjä tee merkkivirhettä ja luule vaihtomerkin olevan päällä. Pomppukin tulee kyseeseen lähinnä silloin, kun sillä haetaan läpilyöntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738