Caliber: kertokaa kokemuksia

Autonostaja

Olen harkitsemassa Caliberin ostoa. Versiota en vielä ole päättänyt.Pyydän että auton omistajat kertoisivat kokemuksiaan autosta ja sen huollosta.

14

3640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinenkin

      Omistan sxt dieselin joka toiminut moitteetta, hyvä vääntävä kone , pieniruokainen, älä osta bensarimpuloita . Moitittavaa on huonot kaukovalot, ja rengasäänet kovassa vauhdissa ( yli 100)

    • Ade

      Itselläni on bensa caliber sxt ja ajanut vähän yli 40000km ilman harmeja.Itse en ostaisi dieseliä jo senkään takia että se on manuaali ja Amerikkalainen auto ja manuaalilaatikko on ainakin minulle mahdoton yhdistelmä.Eiköhän se pian ole diesel kalliimpaakin kuin bensa,vai eikö.Caliber on osoittautunut hyväksi ostokseksi vaikka se oli ns.heräteostos.

      • tyytyväinenkin

        hei olet oikeassa diesel on kallistunut hurjasti,jotkut tykkää manuaalista ja toiset automaatista. Dieselissä on kuitenkin mahtavaa se vääntö... Suosittelen kokeilemista


      • on kyllä
        tyytyväinenkin kirjoitti:

        hei olet oikeassa diesel on kallistunut hurjasti,jotkut tykkää manuaalista ja toiset automaatista. Dieselissä on kuitenkin mahtavaa se vääntö... Suosittelen kokeilemista

        syvältä jenkkiautossa. Heh, heh, volkkarin kone ja manuaalilaatikko. CVT on poikaa.


      • korjaus_________kehotus
        tyytyväinenkin kirjoitti:

        hei olet oikeassa diesel on kallistunut hurjasti,jotkut tykkää manuaalista ja toiset automaatista. Dieselissä on kuitenkin mahtavaa se vääntö... Suosittelen kokeilemista

        Kyllä sitä vääntöä on siinä bensaturbossa rutkasti paremmin saatavilla!


      • cvtygvionklm
        korjaus_________kehotus kirjoitti:

        Kyllä sitä vääntöä on siinä bensaturbossa rutkasti paremmin saatavilla!

        SRT4:

        plussat:

        - kone on ihan kiva, kyllähän se liikahtaa
        - ulkonäkö on omaan silmään kivan räyhäkäs
        - ihan ok perusvarusteet
        - tehokkaat ja hyvät jarrut
        - penkit ihan ok, voisi olla sporttisemmatkin tosin
        - hinta

        miinukset:

        - aivan tolkuton vetely kun sitä konetta yrittää käyttää niillä tehoilla jotka siihen on suotu. Tässä kyllä näkee miten "tehokas" auto pilataan täysin etuvedolla.
        - mieletön rengasmeteli sekä koneen äänet (no tietysti tällaisessa autossa koneen äänet kuuluukin kuulua sisälle, mutta kuitenkin)
        - ärsyttävän pitkä kytkimen liikerata (kuskikohtaista, myönnän)
        - muovinen sisusta. Ei paljoa normaali Caliberista muutu...ehdoton pettymys.
        - alusta, ei ole huono, mutta voisi olla huomattavasti parempikin tämän tehoisessa autossa...tehoja ei saa välitettyä tiehen niinkuin kuuluisi. Ehdottomasti olisi alusta uusittava mikäli tällaisen ostaisi.


        Kaikenkaikkiaan...ei aiheuttanut ostopaineita. Ja moisen omistavat älkää ottako nokkiinne, nämä ovat vain yhden henkilön omia mielipiteitä.


    • hankintaa

      kannattaa ensin katsoa Ylen Areenasta Puskurin 24.7.2008 koeajo Caliberista. Tuo kohta ohjelmassa alkaa n. kohdasta 21:30. On muuten selvää tekstiä ko. auton laadusta ja ominaisuuksista. Auton ominaisuudet eivät ole ollenkaan sopivia tuolle teholle, suorastaan vaarallinen.
      http://areena.yle.fi/toista?id=1388443

      • Caliber -07

        Nyt kannattanee laittaa taasen vähän suodatusta päälle tuohonkin auto"ammattilaisen" arvosteluun telkkarissa.

        Eri asia on, haluaako normaalin käyttöauton vai erikoismallin -tuossa SRT4:n tehoissa etuveitoisena ei mielestäni ole välttämättä sijoittamisen vaivaa, toinen tykkää ja toinen ei.
        Sen sijaan normaalit mallit ovat vallan toimivia pelejä. Itse vaihdoin kahden ison japsin jälkeen Caliberiin kun en enää farkkua tarvinnut ja hyvältä on tuntunut.

        Sitäpaitsi kyllä sinne takakonttiin menee mm. lastenrattaat tai pari koiraa. Kyse on kuitenkin C-segmentin autosta eikä mistään laatikkofarmarista.


    • Vähän

      ... Tuulilasin 30 tkm testissä ilmennyttä:

      "Ensimmäisenä noteerataan valomuistin puute. Caliberissa ei ole muistia, kuten ei muissakaan Chrysler- konsernin tuotteissa. Tämä on raivostuttavaa, eikä sitä voi puolustella oikein millään."
      "Seuraavaksi noidutaan puhditon moottori. Veto on niin tahmeaa, että konetta on vaikea uskoa 150-hevosvoimaiseksi."
      "Kun mittarissa on 3 000 kilometriä, Caliberin moottori alkaa sammahdella itsekseen. Asiaa selvitetään, ja pian käy ilmi, että maahantuojalla on lääke tähän vaivaan: uinahtelu loppuu, kun moottorinohjausjärjestelmä päivitetään. Outoa sammahtelua esiintyy satunnaisesti myös useita kuukausia myöhemmin, mutta ei niin tiheään, että vaivautuisimme jälleen korjaamolle."
      "Laatu ei oikein vakuuta."
      "Parin kuukauden ja 6 000 kilometrin jälkeen Caliberin luonne alkaa olla selvillä. Ikävä sanoa, mutta hyviä puolia autosta saa oikein etsimällä etsiä."
      "Tavaratila on suorastaan kelvoton."
      "Bensiinitankin korkissa on erillinen avain ikään kuin muinaismuistona: niinpä korkin lukko voi olla umpijäässä, vaikka suojaläppä aukeaisikin näpsäkästi keskuslukituksella."
      "Kaikesta kuultaa valitettavasti läpi, että Dodge on tehty halvalla."
      "Kevättalven paljaalla asfaltilla Caliberin meluisuus alkaa ärsyttää."
      "Kenen auto? Kysymys on kielellä heti, kun hyppää pienen tauon jälkeen Caliberin rattiin. Maskuliininen muoto ja isot pyörät viittaavat citymaasturin suuntaan. Harhaan menee, sillä Dodgessa ei ole nelivetoa, jos joku sattuisi sitä tarvitsemaan. Korkea kori lupaa avaria tiloja. Tälläkin rastilla tulee nollatulos, sillä Cali on paljon ahtaampi kuin Golf-luokan farmarit."
      "Dodgen pahimmat puutteet löytyvät juuri laatupuolelta."

      Siinä sitä tuli... hyviä puolia autosta sai hakemalla hakea, joitakin kai löytyikin; poppivehkeet ovat ihan ok.

      • Ade

        Mielestäni tuo "huulilasi"sopisi paremmin tuon arvostelulehden nimeksi,nimittäin olen kyllä monessa kohtaa eri mieltä.Sanoisin pikemminkin että huonoja puolia saa hakemalla hakea,ja jos niitä tuollai hakemalla hakee niin takaan loytäväni niitä mistä merkistä vaan.Sekin tuntuu oudolta että "asiantuntijatoimittajat"puhuvat valomuistista.minun Caliberissani on valomuisti niinkuin muissakin Chryslerin tuotteissa,se muistuttaa valojen päälle jäämisestä,nuo toimittajat tarkoittavat valoautomatiikkaa joka on eri asia.Joistakin asioista tulee käytössä rutiineja,enkä minä ainakaan koe valojen päälle laittamista ylivoimaisena asiana.No,ainakin minulle Caliber on osoittautunut hyväksi valinnaksi kaikin puolin ja olen nauttinut jokaisesta kilometristä eikä vielä ole ollut ainuttakaan vikaa,tosin vasta tulee 42000 täyteen.Ei ne lehtimiehet mitään kaikkitietäviä jumalia ole,niilläkin on vain omat mielipiteet niinkuin tietysti minullakin,asioita voi kokea monella tapaa.


    • Dii da Dii

      Itsellä vähän yli vuosi nyt 2.0 caliber sxt/esp : llä ajettuna ja kilometrejä 45 tuhatta takana. Mitään ei ole tarvinnut korjata tai mistään valittaa.

      Mukava ajaa, kohtuu ruokainen 2 litranen, automaatti joten mukava kaupungissakin. Tavaratila kohtuullinen ja hyvin muunneltavissa. Aivan loistavat poppivehkeet. Varustetaso hyvä ja talvella lämmin auto.

      Jos käyttöautoa tarvitsee, niin tässä sellainen.
      Huollotkin kohtuuhintaisia.

      Ainoa josta voisi sanoa on rengas äänet huonopintaisella asfaltilla. korostuvat yli 100 km vauhdissa, mutta siihenkin tottuu, kuten niin moneen muuhunkin asiaan maailmassa.

      Annan piut paut noiden moottorilehtien arvioille autosta.

      Suosittelen, tämä on loistopirssi laadultaan 3 ranskalaisen ja parin japsin jälkeen.

      • Caliberiina

        45 000 km takana ns. "karvalakkimallilla" ja ei voi kyllä moittia mitenkään.

        Bensankulutus kohtuullinen, ainakin jos pyrkii ajamaan nopeusrajoitusten mukaan. Paljon haukuttuihin rengasääniin tottuu ilmeisen nopeasti koska en itse ole huomannut sen vaivaavan koskaan. Huollot kohtuullisen hintaisia, helppo pitää sisätilat puhtaina ja tavarataila riittänyt hyvin kahden keskikokoa isomman koiran kuljettamiseen. Penkkien säädöt erinomaiset ja pintamateriaali hyvin likaa hylkivää ja kulutusta kestävää.

        Kokemusta aiemmin 30 vuotta niin eurooppalaisista kuin japanilaisista autoista, nyt ensimmäinen jenkki ja kovasti tyytyväinen olen 45 000 harmittomaan kilometriin.


    • Mo-Jo

      Kellään tietoa että mahtuuko (suurehkot) lastenrattaat takakonttiin? Aika pieni tilavuudeltaan..

      • nuova

        maankaan oikein mahdu,tai sanotaanko että rattaat kyllä mahtuu,muttei kyllä mitään muuta.Tavartila ei ole järin suuri,mutta sisätilat kylläkin ovat mielestäni mahtavat.Polvitilaa on tosi paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1539
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      100
      1470
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1397
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

      Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      21
      1270
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1168
    9. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1015
    Aihe