TOP 3 "mafia" elokuvat ??

niilo lylykorpi

elikkäs mitkä ovet mielestänne 3 parasta rikos/mafia elokuvaa ??
Oma top 3 : 1) kummisetä 2) Scarface 3) lahjomattomat myös Carlito`s way Ok elikkä Al Pacino rulaa...

5

1216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Billy_Ray_Curys

1: SCarface (uusi): Tämä anstaitsee sijansa jo pelkän OST:sna vuoksi. Yleinen kasarimiljöö, elokuvan brutaalius sekä vanhemmasta versiosta toisintona tuleva peruskoskettava juoni viimeistelevät homman. Itse roska- ja genre-elokuvien ystävänä mietin elokuvan saamaa suurta suosiota, tämähän on kuitenkin täyttä skeidaa, juoni lainattu 30-luvulta ja lisämausteiksi heitetty väkivaltaa ja kasaripoppia.

2: Kummisedät: Kauhian pitkiä elokuvia jokainen, mutta tunnelma säilyy alusta loppuun, eikä ajan kulumista edes huomaa kunnolla. Joskus kakarana katsoin, ja olin haltioissani. Pitäisi uudestaan katsoa, kun pikku hiljaa alkaa muistista katoamaan. Kakkonen muistaakseni oli paras osa. Uskallan laittaa kakkossijalle, koska jos kakarana jaksoin katsoa ja diggasin, niin en usko että nykyäänkään tylsyyteen kuolisin.

3: Scarface (vanhempi): Erittäin kiehtovaa katseltavaa joltain vanhalta rakeiselta VHS:ltä. Pikkunilkistä tulee iso rikollinen, valta vie miehen asiat päin perseitä ja niin edespäin. Eli juoni on kuin huonosta sarjakuvasta tai huonosta, tädätätäää, elokuvasta. Silti elokuvaa pidetään jotenkin hienona helmenä, jota ihmettelen. Itse diggaan lähinnä koska 30-luvulla tehty gangsterielokuva on pala historiaa, eli sinällään jo kiehtova. Mukana Boris Karlof!

• Hana-Bi (Mestariohjaus Kitanolta)
      Sonatine (Kitanolta kulttiyakuzaleffa)
      Kummisetä I-II (kakkonen ennen ykköstä)

• P3teS

Muista ei väliä :)

• zappp

1. Suuri Gangsterisota
      2. Arpinaama
      3. Kummisetä

• Niilo Lylykorpi

kieltämättä suuri gangasterisota kuuluu joukkoon - itseltä pääsi jo unohtumaan, mutta eilen tuli katsottua ja täytyy myöntää että peittoaa jopa kummisedät !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe