elikkäs mitkä ovet mielestänne 3 parasta rikos/mafia elokuvaa ??
Oma top 3 : 1) kummisetä 2) Scarface 3) lahjomattomat myös Carlito`s way Ok elikkä Al Pacino rulaa...
TOP 3 "mafia" elokuvat ??
5
1177
Vastaukset
- Billy_Ray_Curys
1: SCarface (uusi): Tämä anstaitsee sijansa jo pelkän OST:sna vuoksi. Yleinen kasarimiljöö, elokuvan brutaalius sekä vanhemmasta versiosta toisintona tuleva peruskoskettava juoni viimeistelevät homman. Itse roska- ja genre-elokuvien ystävänä mietin elokuvan saamaa suurta suosiota, tämähän on kuitenkin täyttä skeidaa, juoni lainattu 30-luvulta ja lisämausteiksi heitetty väkivaltaa ja kasaripoppia.
2: Kummisedät: Kauhian pitkiä elokuvia jokainen, mutta tunnelma säilyy alusta loppuun, eikä ajan kulumista edes huomaa kunnolla. Joskus kakarana katsoin, ja olin haltioissani. Pitäisi uudestaan katsoa, kun pikku hiljaa alkaa muistista katoamaan. Kakkonen muistaakseni oli paras osa. Uskallan laittaa kakkossijalle, koska jos kakarana jaksoin katsoa ja diggasin, niin en usko että nykyäänkään tylsyyteen kuolisin.
3: Scarface (vanhempi): Erittäin kiehtovaa katseltavaa joltain vanhalta rakeiselta VHS:ltä. Pikkunilkistä tulee iso rikollinen, valta vie miehen asiat päin perseitä ja niin edespäin. Eli juoni on kuin huonosta sarjakuvasta tai huonosta, tädätätäää, elokuvasta. Silti elokuvaa pidetään jotenkin hienona helmenä, jota ihmettelen. Itse diggaan lähinnä koska 30-luvulla tehty gangsterielokuva on pala historiaa, eli sinällään jo kiehtova. Mukana Boris Karlof! Hana-Bi (Mestariohjaus Kitanolta)
Sonatine (Kitanolta kulttiyakuzaleffa)
Kummisetä I-II (kakkonen ennen ykköstä)- P3teS
Muista ei väliä :)
- zappp
1. Suuri Gangsterisota
2. Arpinaama
3. Kummisetä- Niilo Lylykorpi
kieltämättä suuri gangasterisota kuuluu joukkoon - itseltä pääsi jo unohtumaan, mutta eilen tuli katsottua ja täytyy myöntää että peittoaa jopa kummisedät !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih264170- 2563684
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282094Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701726Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161492Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81429Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä4071332Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501219Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens761053Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏301050