Kertokaahan kokeneemmat lavakävijät,
miten hakusääntöjen rikkominen sopii lavaetikettiin?
Meinaan naisena on tylsää seistä rivissä ja katsoa kun vierestä viedään.
Niinpä aina sillon tällön, kun suurin hakuryysis on ohi, rikon miestenhakua ja haen itse, ehkä vähän sivummalta/oven suusta, jos vaan jäljellä on ketään sen oloista jonka kanssa voisi tanssia.
Voiko näin tehdä leimautumatta törpöksi/epätoivoiseksi? Mua ei haittaisi vähääkään, jos naisten haulla joku tulisi mua hakemaan (päin vastoin olisin ehkä onnesta soikeena), mutta en tiedä kuinka jäykkiksiä lavoilla tämän suhteen ollaan.
Hakusääntöjen noudattaminen
43
6134
Vastaukset
- Tanssimies***
Eipä huomauttamista. Parempi tanssia, kuin
nojailla seiniin.- Kokent olen tämänkin...
Ei ole kiva tunne, jos olen jäähyttelemässä ja siihen tulee nainen notkumaan, että voisitko tanssia!
- jäähylle...
Kokent olen tämänkin... kirjoitti:
Ei ole kiva tunne, jos olen jäähyttelemässä ja siihen tulee nainen notkumaan, että voisitko tanssia!
...niin kauas, että saat varmasti olla rauhassa jäähyllä.
Jos jäät ihan ovenpieleen, niin vaarana on, että väkisin viedään tanssimaan. Voi nääs käydä niin, että upea kaunotar hakee, etkä pysty kieltäytymään. Kokent olen tämänkin... kirjoitti:
...monesta eri seikasta, miten kukin tuohon suhtautuu.
Itse olen antanut monellekin suosikilleni luvan hakea milloin ja mistä vain. Tosin jokunen muukin näkyy samalla tavoin menettelevän -ottaa siis oikeuden omiin käsiinsä.
On kuitenkin tilanteita, jolloin haku väärällä vuorolla voi johtaa pakkeihin jopa minunkin kohdallani.
Siinä seisoskellessa saattaa olla meneillään seuraavan kohteen tähystys. On nimittäin joskus aika useinkin täsmähaun onnistumiseksi päästävä seuraamaan, minne kohdetta ollaan jälkimmäisen kappaleen aikana viemässä.
Myös sen seisoskelun syynä voi olla jonkun henkilön odottelu. Esimerkiksi myöhään tulossa oleva tai jossakin pistäytynyt on tarkoitus tavoittaa siitä ovensuulta.
Hakualueen ulkopuolella oleskeluun on monenlaisia syitä.
Esimerkiksi jotkut erityiset kappaleen halutaan tanssia vain juuri joidenkin tiettyjen henkilöiden kanssa.
Tuollaisissa tilanteissa olen kuitenkin useimmiten lähtenyt tuntemattomankin tai muuten siihen tilanteeseen sopimattoman hakijan matkaan, vaikkakin joskus hampaita kiristellen.
Tosin en muutenkaan ole hakurivissä kuin vain sen hetken, kun palautan naista riviin. Ainoa poikkeus on Satulinna, jossa olen julkisesti ilmoittanut olevani virallisella hakualueella (aulassa), jotta hakualuekylttejä edes joku siellä noudattaisi.
Kieltämättä monta kertaa karvastelee, kun joku sellainen hakee sivummalta tai väärällä vuorolla, josta tietää ilman muuta, ettei tanssi tule nautintoa tarjoamaan. Lähden silti.
Tiedän aika monen miehen olevan tiukempi tuossa suhteessa. Useimmat aktiiviharrastajat kyllä nuo oppivat nopeasti tunnistamaan.
Uusienkin kannattaisi ensin tovi seurailla, millaisten partnereiden kanssa ihmiset tanssivat, jotta ei tulisi vastaan kovin ikäviä tilanteita.- ukkeli huh huh
Truehum kirjoitti:
...monesta eri seikasta, miten kukin tuohon suhtautuu.
Itse olen antanut monellekin suosikilleni luvan hakea milloin ja mistä vain. Tosin jokunen muukin näkyy samalla tavoin menettelevän -ottaa siis oikeuden omiin käsiinsä.
On kuitenkin tilanteita, jolloin haku väärällä vuorolla voi johtaa pakkeihin jopa minunkin kohdallani.
Siinä seisoskellessa saattaa olla meneillään seuraavan kohteen tähystys. On nimittäin joskus aika useinkin täsmähaun onnistumiseksi päästävä seuraamaan, minne kohdetta ollaan jälkimmäisen kappaleen aikana viemässä.
Myös sen seisoskelun syynä voi olla jonkun henkilön odottelu. Esimerkiksi myöhään tulossa oleva tai jossakin pistäytynyt on tarkoitus tavoittaa siitä ovensuulta.
Hakualueen ulkopuolella oleskeluun on monenlaisia syitä.
Esimerkiksi jotkut erityiset kappaleen halutaan tanssia vain juuri joidenkin tiettyjen henkilöiden kanssa.
Tuollaisissa tilanteissa olen kuitenkin useimmiten lähtenyt tuntemattomankin tai muuten siihen tilanteeseen sopimattoman hakijan matkaan, vaikkakin joskus hampaita kiristellen.
Tosin en muutenkaan ole hakurivissä kuin vain sen hetken, kun palautan naista riviin. Ainoa poikkeus on Satulinna, jossa olen julkisesti ilmoittanut olevani virallisella hakualueella (aulassa), jotta hakualuekylttejä edes joku siellä noudattaisi.
Kieltämättä monta kertaa karvastelee, kun joku sellainen hakee sivummalta tai väärällä vuorolla, josta tietää ilman muuta, ettei tanssi tule nautintoa tarjoamaan. Lähden silti.
Tiedän aika monen miehen olevan tiukempi tuossa suhteessa. Useimmat aktiiviharrastajat kyllä nuo oppivat nopeasti tunnistamaan.
Uusienkin kannattaisi ensin tovi seurailla, millaisten partnereiden kanssa ihmiset tanssivat, jotta ei tulisi vastaan kovin ikäviä tilanteita."Itse olen antanut monellekin suosikilleni luvan hakea milloin ja mistä vain. Tosin jokunen muukin näkyy samalla tavoin menettelevän -ottaa siis oikeuden omiin käsiinsä.
On kuitenkin tilanteita, jolloin haku väärällä vuorolla voi johtaa pakkeihin jopa minunkin kohdallani. "
Mahdatko itse edes pikkuisen tajuta miten omahyväistä ja paskantärkeää tekstiä suollat päivästä toiseen. Kuvottavaa. ukkeli huh huh kirjoitti:
"Itse olen antanut monellekin suosikilleni luvan hakea milloin ja mistä vain. Tosin jokunen muukin näkyy samalla tavoin menettelevän -ottaa siis oikeuden omiin käsiinsä.
On kuitenkin tilanteita, jolloin haku väärällä vuorolla voi johtaa pakkeihin jopa minunkin kohdallani. "
Mahdatko itse edes pikkuisen tajuta miten omahyväistä ja paskantärkeää tekstiä suollat päivästä toiseen. Kuvottavaa....lainkaan, miten totaalisesti nolaat itsesi joka päivä tänne törkeyksiäsi kirjoittaessasi?
Kaikille on ilmiselvää, että ymmärryksesi taso on huomattavasti alle keskiarvon.
Kun itse et kykene tuottamaan asiatekstiä etkä ymmärtämään muiden tuottamaa sellaista, on tuloksena aina tuosta aiheutuvan paniikin merkkinä läjä silkkaa sontaa.
Mikä tuossakin minun vastauksessani esitettyyn kysymykseen oli jotakin muuta kuin asiaa?- Olet pahasti metsässä
Truehum kirjoitti:
...lainkaan, miten totaalisesti nolaat itsesi joka päivä tänne törkeyksiäsi kirjoittaessasi?
Kaikille on ilmiselvää, että ymmärryksesi taso on huomattavasti alle keskiarvon.
Kun itse et kykene tuottamaan asiatekstiä etkä ymmärtämään muiden tuottamaa sellaista, on tuloksena aina tuosta aiheutuvan paniikin merkkinä läjä silkkaa sontaa.
Mikä tuossakin minun vastauksessani esitettyyn kysymykseen oli jotakin muuta kuin asiaa?Et siis vieläkään huomaa lainausmerkkeihin laittamastani tekstistäsi mitään kummaa. No kerron sinulle oikean vastauksen koska et ilmeisesti egosi takaa enää näe mitään. Tekstisi osoitti kaikelle kansalle miten täynnä olet itseäsi. Mitään syytä tuollaiseen egoismiin ei noin pienellä ja tanssitaidottomalla miehellä oikeassa reaalimaailmassa olisi. Elät kuitenkin jossain aivan muualla kuin todellisuudessa etkä enää tajua tästä maailmasta mitään. Et reagoi edes huolestuneen tanssikansan herättely-yrityksiin. Pahasti on sinulla höperyys sumentanut pään.
Olet pahasti metsässä kirjoitti:
Et siis vieläkään huomaa lainausmerkkeihin laittamastani tekstistäsi mitään kummaa. No kerron sinulle oikean vastauksen koska et ilmeisesti egosi takaa enää näe mitään. Tekstisi osoitti kaikelle kansalle miten täynnä olet itseäsi. Mitään syytä tuollaiseen egoismiin ei noin pienellä ja tanssitaidottomalla miehellä oikeassa reaalimaailmassa olisi. Elät kuitenkin jossain aivan muualla kuin todellisuudessa etkä enää tajua tästä maailmasta mitään. Et reagoi edes huolestuneen tanssikansan herättely-yrityksiin. Pahasti on sinulla höperyys sumentanut pään.
...onnettomalle, kompleksien vaivaamalle pelkurirassukalle esitän kutsun:
Tule tänään Kisarantaan tapaamaan "pientä ja tanssitaidotonta miestä", jos vain kanttisi kestää!
Eipä taida kestää.
Kun et itse osaa etkä uskalla mitään, on sinun pakko yrittää pullistella tunnistamattomana palstalla.
Tekisit joskus jotakin kuin mies!
P.S. Se kuvani on edelleen tunnistamista varten käytettävissä profiilini osana, joten siltä osin ei pitäisi olla vaikeuksia.
Jos kuitenkaan et edes siitä pääse asiasta perille, kysele tanssijoilta. Tunnistavat ja opastavat sinua varmasti.- Olet niiiiiin pihalla
Truehum kirjoitti:
...onnettomalle, kompleksien vaivaamalle pelkurirassukalle esitän kutsun:
Tule tänään Kisarantaan tapaamaan "pientä ja tanssitaidotonta miestä", jos vain kanttisi kestää!
Eipä taida kestää.
Kun et itse osaa etkä uskalla mitään, on sinun pakko yrittää pullistella tunnistamattomana palstalla.
Tekisit joskus jotakin kuin mies!
P.S. Se kuvani on edelleen tunnistamista varten käytettävissä profiilini osana, joten siltä osin ei pitäisi olla vaikeuksia.
Jos kuitenkaan et edes siitä pääse asiasta perille, kysele tanssijoilta. Tunnistavat ja opastavat sinua varmasti.Kerrohan, miksi joku haluaisi viettää aikaansa kanssasi?
Ja pienuudesta: Olet todella hintelä papparainen, jonka tanssi kin on niin irti lattiasta että oikein pahaa tekee.
Kuvasta: Jos olisin tuollainen mursuviiksinen papukeppi, todellakin viihtyisin enemmän salilla ja urheilun parissa kuin lavoilla 40 vuotta nuorempia jahtaamassa Olet niiiiiin pihalla kirjoitti:
Kerrohan, miksi joku haluaisi viettää aikaansa kanssasi?
Ja pienuudesta: Olet todella hintelä papparainen, jonka tanssi kin on niin irti lattiasta että oikein pahaa tekee.
Kuvasta: Jos olisin tuollainen mursuviiksinen papukeppi, todellakin viihtyisin enemmän salilla ja urheilun parissa kuin lavoilla 40 vuotta nuorempia jahtaamassa...näkyy sinulla olevan.
On tietysti jokaisen oma asia, miten mihinkin suhtautuu.
Minun motivaationi ei kuitenkaan ole koskaan riittänyt tyhmien sietämiseen, enkä näe mitään syytä, miksi pitäisikään.
Viihdyn fiksujen ihmisten seurassa, kuten hekin viihtyvät minun seurassani.
Mitään suunnattomia lihasmassoja (saati läskimakkaroita) nuo eivät edellytä hyväksynnän pohjaksi keneltäkään eivätkä todellakaan aseta hauiksen kokoa arvojärjestyksessä sivistyksen ja älyn määrän edelle.
Teidän olisi parasta pysytellä vain toistenne seurassa, niin ette häiritsisi muita ihmisiä -keskustelupalstoillakaan.
Tanssi ainakin näkyy olevan teille niin vaikea aihe jo luettavaksikin, että saatte siitä varsin huolestuttavilta vaikuttavia oireita -rupeatte juoksentelemaan päin seiniä paniikin vallassa ja kolhitte itseänne.
Niinpä teidän olisi, jo oman hyvinvointinnekin vuoksi syytä pysytellä erossa sellaisista paikoista ja asioista, jotka aiheuttavat teille pahaa oloa ja erilaisia komplekseja.
Ettehän te ilmeisesti hyökkäile shakin harrastajienkaan palstoille ihmisiä haukkumaan, vaikka ette sitäkään lajia hallitse.
P.S.
Tuossa näköjään kaksi, parin erittäin pahasti häiriintyneen kateellisen raukan, törkypurkausta oli tarttunut viestini häntään.
Kyseessä olivat nimimerkki "Uhoajat", jolla muun mielen tasapainottomuuden ohella myös luetun ymmärrys näkyy olevan todella surkealla tasolla sekä kumppaninsa "Ja jäät", jonka asiat eivät ole juurikaan paremmalla tolalla.
Molemmat onnistuivat purkamaan haisevan läjän sisälmyksiään viestini perään.
Koska tämä kuitenkaan ei ole mikään mielenterveysongelmaisten terapiapiste, jouduin nuo molemmat korjaamaan pois löyhkäämästä.- Tiedottajamies
Truehum kirjoitti:
...näkyy sinulla olevan.
On tietysti jokaisen oma asia, miten mihinkin suhtautuu.
Minun motivaationi ei kuitenkaan ole koskaan riittänyt tyhmien sietämiseen, enkä näe mitään syytä, miksi pitäisikään.
Viihdyn fiksujen ihmisten seurassa, kuten hekin viihtyvät minun seurassani.
Mitään suunnattomia lihasmassoja (saati läskimakkaroita) nuo eivät edellytä hyväksynnän pohjaksi keneltäkään eivätkä todellakaan aseta hauiksen kokoa arvojärjestyksessä sivistyksen ja älyn määrän edelle.
Teidän olisi parasta pysytellä vain toistenne seurassa, niin ette häiritsisi muita ihmisiä -keskustelupalstoillakaan.
Tanssi ainakin näkyy olevan teille niin vaikea aihe jo luettavaksikin, että saatte siitä varsin huolestuttavilta vaikuttavia oireita -rupeatte juoksentelemaan päin seiniä paniikin vallassa ja kolhitte itseänne.
Niinpä teidän olisi, jo oman hyvinvointinnekin vuoksi syytä pysytellä erossa sellaisista paikoista ja asioista, jotka aiheuttavat teille pahaa oloa ja erilaisia komplekseja.
Ettehän te ilmeisesti hyökkäile shakin harrastajienkaan palstoille ihmisiä haukkumaan, vaikka ette sitäkään lajia hallitse.
P.S.
Tuossa näköjään kaksi, parin erittäin pahasti häiriintyneen kateellisen raukan, törkypurkausta oli tarttunut viestini häntään.
Kyseessä olivat nimimerkki "Uhoajat", jolla muun mielen tasapainottomuuden ohella myös luetun ymmärrys näkyy olevan todella surkealla tasolla sekä kumppaninsa "Ja jäät", jonka asiat eivät ole juurikaan paremmalla tolalla.
Molemmat onnistuivat purkamaan haisevan läjän sisälmyksiään viestini perään.
Koska tämä kuitenkaan ei ole mikään mielenterveysongelmaisten terapiapiste, jouduin nuo molemmat korjaamaan pois löyhkäämästä.Tais tulla taas totuuksia kommenteissa, joten jouduit poistamaan kiusalliset viestit?
No, kyllä me kuitenkin jo tiedämme mikä olet. - Truepuli
ukkeli huh huh kirjoitti:
"Itse olen antanut monellekin suosikilleni luvan hakea milloin ja mistä vain. Tosin jokunen muukin näkyy samalla tavoin menettelevän -ottaa siis oikeuden omiin käsiinsä.
Mahdatko itse edes pikkuisen tajuta miten omahyväistä ja paskantärkeää tekstiä suollat päivästä toiseen. Kuvottavaa.Mikä ihme se paskantärkeä on, eli millainen on paskantärkeä?? Voisitko hiukan selittää, kiitos
- selitysmies
Truepuli kirjoitti:
Mikä ihme se paskantärkeä on, eli millainen on paskantärkeä?? Voisitko hiukan selittää, kiitos
Kuukleta hyvä mies kuukleta!
Ohessa pari mielestäni osuvaa tekstiä paskantärkeydestä. Itse selittäisin/liittäisin termin jotenkin itsensä korostamiseen/nipottamiseen/sääntöjen korostumiseen omassa eläsässä -> muiden kyttäys
"Kieltämättä, paskantärkeys onkin piirre jolla hyvin sopeutuu pääkaupungin elämään. " "Kyynisyys on itse asiassa katkeruutta, joka yritetään verhota ylimieliseen "olen kaiken kokenut, mikään ei voi minua enää liikuttaa". Silloinhan ei mikään mene enää eteenpäin. Ollaan pystyyn kuolleita. Ainut mihin ylletään on paskantärkeys (ehkä itsesääli)." "
"Porukka on yllättävän avointa ja rentoa. Parempien duunien jäykkyys, kaksinaamaisuus ja paskantärkeys näyttäisivät olevan puuttuvat ominaisuudet tässä yhteisössä."
"Meillä on yksi elämä. Nuoruuteeni kuului seuraava runo. Se on entistä ajankohtaisempi nyt, kun keski-iän varovaisuus, sovinnollisuus ja paskantärkeys yrittää tukahduttaa Jumalan lapsen vapauteni....."
Pikainen googlaus vahvistaa ennakkokäsitystäni asiasta; paskantärkeys voi hyvinkin liittyä siihen, miten käsittelemme muutoksiin liittyviä pelkojamme.
Tällä oletuksella on mielestäni ihan ymmärrettävää, että konsultoinnin yhteydessä esiintyy paskantärkeyttä. Pääsääntöisestihän konsultit kohtaavat asiakkaitaan tilanteissa jotka ovat sekä asiakkaille, että konsulteille itselleen uusia, vieraita ja siten ehkä hiukan pelottaviakin."
"Hyvä! Ehkä sinustakin vähenisi ns. paskantärkeys pilkun viilaukseen. Kaikki ei ole käynyt edes peruskoulua loppuun. Jotkut ei ole halunneet ns. "lunta paskahuussin katolle" vaan ovat käyneet amiksen. Ja yllätys yllätys ovat pärjänneet elämässä Shocked - Truepuli
selitysmies kirjoitti:
Kuukleta hyvä mies kuukleta!
Ohessa pari mielestäni osuvaa tekstiä paskantärkeydestä. Itse selittäisin/liittäisin termin jotenkin itsensä korostamiseen/nipottamiseen/sääntöjen korostumiseen omassa eläsässä -> muiden kyttäys
"Kieltämättä, paskantärkeys onkin piirre jolla hyvin sopeutuu pääkaupungin elämään. " "Kyynisyys on itse asiassa katkeruutta, joka yritetään verhota ylimieliseen "olen kaiken kokenut, mikään ei voi minua enää liikuttaa". Silloinhan ei mikään mene enää eteenpäin. Ollaan pystyyn kuolleita. Ainut mihin ylletään on paskantärkeys (ehkä itsesääli)." "
"Porukka on yllättävän avointa ja rentoa. Parempien duunien jäykkyys, kaksinaamaisuus ja paskantärkeys näyttäisivät olevan puuttuvat ominaisuudet tässä yhteisössä."
"Meillä on yksi elämä. Nuoruuteeni kuului seuraava runo. Se on entistä ajankohtaisempi nyt, kun keski-iän varovaisuus, sovinnollisuus ja paskantärkeys yrittää tukahduttaa Jumalan lapsen vapauteni....."
Pikainen googlaus vahvistaa ennakkokäsitystäni asiasta; paskantärkeys voi hyvinkin liittyä siihen, miten käsittelemme muutoksiin liittyviä pelkojamme.
Tällä oletuksella on mielestäni ihan ymmärrettävää, että konsultoinnin yhteydessä esiintyy paskantärkeyttä. Pääsääntöisestihän konsultit kohtaavat asiakkaitaan tilanteissa jotka ovat sekä asiakkaille, että konsulteille itselleen uusia, vieraita ja siten ehkä hiukan pelottaviakin."
"Hyvä! Ehkä sinustakin vähenisi ns. paskantärkeys pilkun viilaukseen. Kaikki ei ole käynyt edes peruskoulua loppuun. Jotkut ei ole halunneet ns. "lunta paskahuussin katolle" vaan ovat käyneet amiksen. Ja yllätys yllätys ovat pärjänneet elämässä ShockedEipä noista selkiä, mitä se tarkoittaa, esimerkeissäsi oli vaan asiayhteyksiä, joissa sanontaa käytetään ja sinunkin selitys on hiukan epäselvä, vai onko nipottaminen ja kyttäys synonyymejä?? sääntöjen korostamistakaan en osaa paskantärkeydeksi mieltää, itsensä korostaminen saattaisi jo sellaista ollakin, mutta se on vain sinun näkemys, kuukleta minulle jotain faktaa.
- sulle puli
Truepuli kirjoitti:
Eipä noista selkiä, mitä se tarkoittaa, esimerkeissäsi oli vaan asiayhteyksiä, joissa sanontaa käytetään ja sinunkin selitys on hiukan epäselvä, vai onko nipottaminen ja kyttäys synonyymejä?? sääntöjen korostamistakaan en osaa paskantärkeydeksi mieltää, itsensä korostaminen saattaisi jo sellaista ollakin, mutta se on vain sinun näkemys, kuukleta minulle jotain faktaa.
Ainakin englanniksi se käännetään: self-important
Adjective
self-important (comparative more self-important, superlative most self-important)
1. Having, or behaving as if having, too high an opinion of one's own importance.
The assistant manager was a self-important fellow who strutted about the office barking instructions.
[edit] Synonyms
* conceited
* haughty
* pompous
[edit] Translations
Eli suomeski lyhyesti: HUMPPIS !! sulle puli kirjoitti:
Ainakin englanniksi se käännetään: self-important
Adjective
self-important (comparative more self-important, superlative most self-important)
1. Having, or behaving as if having, too high an opinion of one's own importance.
The assistant manager was a self-important fellow who strutted about the office barking instructions.
[edit] Synonyms
* conceited
* haughty
* pompous
[edit] Translations
Eli suomeski lyhyesti: HUMPPIS !!Tässä kiireessä käväisin ennen tanssimaan lähtöä vilkaisemassa, mitä täällä taas on sekoiltu.
Nyt näkyy taas tapahtuneen joku pahemmanlaatuinen niksahdus ajatteluelimessäsi, jota muilla (normaaleilla) eläinkunnan edustajilla kutsutaan aivoiksi.
Tuo suomennokseksi tarjoamasi termi osuu kylläkin syndrooman nimeksi kuin suutarin sormi räätälin p....
Nimittäin sinulla ja useimmilla muillakin tämän palstan vähälle jääneillä on aivan ilmeisesti sellainen tautitila, joka puhkeaa aina, kun te näette joko nimimerkin Humppis tai Truehum jonkin tekstin alussa.
Tuolloin teille paukahtaa päälle paniikkihäiriö, ja primitiivreaktiot napsahtavat käyntiin.
Tila on aivan ilmeisesti kohtalokkaasti vammauttava ja häiritsee todella pahasti normaalia elämää.
Häiriö pitäisi mitä pikimmin ottaa virallisen tautiluokituksen osaksi.
Kaikilla teillä on tuon Humppis-syndrooman esiasteena ollut jo kauan (aivan aiheesta sitäpaitsi) kärsitty alemmuuskompleksi ja riittämättömyyden tunne kaikkien sellaisten ihmisten kanssa tekemisiin joutuessanne, jotka selviävät helposti tilanteista ja toimista, jotka teille isellenne ovat mahdottomia ja ylivoimaisia.
Niinpä te katsotte kaikesta tuollaisesta mainitsemisen olevan ylvästelyä, liioittelua ja valehtelua, vaikka se meille normaaleille ihmisille on ihan jokapäiväistä leipää eikä suinkaan minkäänlainen kehuskelun aihe.
Myös useimmat ihmisyhteisössä voimassa olevat ja toiminnan kannalta välttämäätömät sosiaalisen elämän perussäännöt aiheuttavat teille ongelmia, joten ette hyväksy sellaisia.
Siispä myös ne, joille tuollainen onnistuu ihan luonnostaan, te katsotte turhantärkeilijöiksi.- Ja näytti osuvan
Truehum kirjoitti:
Tässä kiireessä käväisin ennen tanssimaan lähtöä vilkaisemassa, mitä täällä taas on sekoiltu.
Nyt näkyy taas tapahtuneen joku pahemmanlaatuinen niksahdus ajatteluelimessäsi, jota muilla (normaaleilla) eläinkunnan edustajilla kutsutaan aivoiksi.
Tuo suomennokseksi tarjoamasi termi osuu kylläkin syndrooman nimeksi kuin suutarin sormi räätälin p....
Nimittäin sinulla ja useimmilla muillakin tämän palstan vähälle jääneillä on aivan ilmeisesti sellainen tautitila, joka puhkeaa aina, kun te näette joko nimimerkin Humppis tai Truehum jonkin tekstin alussa.
Tuolloin teille paukahtaa päälle paniikkihäiriö, ja primitiivreaktiot napsahtavat käyntiin.
Tila on aivan ilmeisesti kohtalokkaasti vammauttava ja häiritsee todella pahasti normaalia elämää.
Kaikilla teillä on tuon Humppis-syndrooman esiasteena ollut jo kauan (aivan aiheesta sitäpaitsi) kärsitty alemmuuskompleksi ja riittämättömyyden tunne kaikkien sellaisten ihmisten kanssa tekemisiin joutuessanne, jotka selviävät helposti tilanteista ja toimista, jotka teille isellenne ovat mahdottomia ja ylivoimaisia.
Niinpä te katsotte kaikesta tuollaisesta mainitsemisen olevan ylvästelyä, liioittelua ja valehtelua, vaikka se meille normaaleille ihmisille on ihan jokapäiväistä leipää eikä suinkaan minkäänlainen kehuskelun aihe.
Myös useimmat ihmisyhteisössä voimassa olevat ja toiminnan kannalta välttämäätömät sosiaalisen elämän perussäännöt aiheuttavat teille ongelmia, joten ette hyväksy sellaisia.
Siispä myös ne, joille tuollainen onnistuu ihan luonnostaan, te katsotte turhantärkeilijöiksi.Älä nyt ihmeessä enempää nolaa itseäsi. Vai että ihan luonnostaan onnistuu. Ei voi enää muuta kuin nauraa. Kuten tekee koko tanssiva Suomi. :)
- Väyrynen
Truehum kirjoitti:
Tässä kiireessä käväisin ennen tanssimaan lähtöä vilkaisemassa, mitä täällä taas on sekoiltu.
Siispä myös ne, joille tuollainen onnistuu ihan luonnostaan, te katsotte turhantärkeilijöiksi.kapulakieltä -selvää poliitikkoainesta-
Paljon puhetta -vähän asiaa
- mittaaja
Kyllähän hakusäännöt jonkin verran joustavat. Muista kuitenkin, että:
1. Hakua ei pidä häiritä, anna hakemassa oleville hakurauha.
2. Anna lepääville leporauha.
Sitten vielä sellainen, että minusta väärällä vuorolla hakevalla ei ole mökötysoikeutta pakit saatuaan. Kynnys olla lähtemättä kun on haettavalla huomattavasti tavallista matalampi. Hakujen arviointi haettavankin miellyttävyysasteikolla on siis tarpeen. - Ei tarvis olla
Miksi hakemisesta ja haettavana olemisesta pitää tehdä niin vaikeaa. Miehet ja naiset hakee vuorollaan-systeemi on ihan ok. Kun ensimmäinen ahkuaaalto on mennyt voivat haettavana olelet mielestäni aivan hyvin hakea. HAkea voi myös ihan milloin itse lystää ja ihan mistä vaan. Ja jos tulee pakit niin mitä sitten?
"kääk en voi nyt hakea/lähteä koska seisoin vahingossa väärässä paikassa. Voinkohan mennä nyt tonne metrin vasemmalle ja sit kysyy tolt kaverilta jonka kans tänä iltana jo tanssin et tota lähteeks se. Vai pitääkö se/sen ihan kaikki kaverit mua ihan tyhmänä/pellenä/päällekäyvänä jos nyt haen? Rikonko jotain sääntöä jos nyt liikun tästä johonkin suuntaan?"- piilosilla
tosivaikeeta-siis tää mitä aika monet lavoilla
yrittää-mahdoton yhtälö toteuttaa käytännössä -
siis tää ,että on näkyvästi haettavana ,mutta samalla piilossa ja vänän taaempana ,ettei tule vaan väärä ihminen hakemaan ,siitähän voi tarttua vaikka joku tauti taijjotain !
Ei tuota hakusäännöstä kannata lukea, kun piru Raamattua. Vastapuoli voi ihan hakea, vaikkei hakuvuoro olisikaan. Etenkin, jos toinen on hakualueella. Pakkeihin saa tosin varautua. Eiköhän ole pääasia, että pääsee tanssimaan.
- Tanssiva sinkkumies
Minä en ainakaan pane pahakseni, jos minua haetaan miestenhaun aikana, enkä ole itse aikeissa hakea. Eli jos tosiaan maltat odottaa sen aikaa, että miehet eivät enää tee hakuja, niin minusta voit aivan hyvin hakea itse.
- pakkeja
vaikka nainen hakee mua miesten haulla. Varsinkin jenkkaa, polkkaa ja masurkkaa mua hakee tietyt tutut naiset kilpaa miestenkin haulla ja ne on sanonut mulle että saan hakee niitä myös naisten haulla näihin kolmeen vaihtoehtoihin, jos näen heidät ennen kun ne näkee mut. Jos halun pakosti huilata, menen syrjemmälle. Kerran annoin pakit, kun nainen haki mua miesten haulla, kun se nainen oli kännissä ja haisi viinalle. Se vielä haki mua riutan narikasta ja en ollut ees ehtinyt tanssikenkiä laittaa jalkaan.
- naistenhaku
Olen tanssimisen uudelleen, pitkähkön tauon jälkeen aloittanut (N) ja alkoi jo melkein hirvittää naisten haut. Tähän asti olen rohkeasti hakenut miehiä tanssimaan, enkä ole vielä koskaan saanut pakkeja (ihme kyllä, nyt kuin luin vastuksianne). Joskus tanssin aikana olen kyllä kieltämättä huomannut, että olen hakenut omiin taitoihini nähden liian taitavaa miestä... Mahdankohan enää seuraavissa tansseissa uskaltaa hakeakaan?? Itse kun olen luullut, että tanssista saa kieltäytyä vain, jos hakija on humalassa - näin ainakin itse toimisin (mua ei tosin oo koskaan kukaan humalassa oleva tainnut hakeakaan). Mutta en voinut todellakaan ymmärtää, että jotkut on tanssimisen kanssa näin tosissaan... huonompi tanssiinhakija voi melkein pilata koko illan ja "tanssinautinnon". APUA!!! Monenkohan miehen illan olenkaan pilannut?
naistenhaku kirjoitti:
Olen tanssimisen uudelleen, pitkähkön tauon jälkeen aloittanut (N) ja alkoi jo melkein hirvittää naisten haut. Tähän asti olen rohkeasti hakenut miehiä tanssimaan, enkä ole vielä koskaan saanut pakkeja (ihme kyllä, nyt kuin luin vastuksianne). Joskus tanssin aikana olen kyllä kieltämättä huomannut, että olen hakenut omiin taitoihini nähden liian taitavaa miestä... Mahdankohan enää seuraavissa tansseissa uskaltaa hakeakaan?? Itse kun olen luullut, että tanssista saa kieltäytyä vain, jos hakija on humalassa - näin ainakin itse toimisin (mua ei tosin oo koskaan kukaan humalassa oleva tainnut hakeakaan). Mutta en voinut todellakaan ymmärtää, että jotkut on tanssimisen kanssa näin tosissaan... huonompi tanssiinhakija voi melkein pilata koko illan ja "tanssinautinnon". APUA!!! Monenkohan miehen illan olenkaan pilannut?
Hei!
Älä ole peloissasi!
Tiedän, että enemmistö miehistä pitää siitä, että nainen hakee ja on aktiivinen, mutta aina on joukossa joku, joka ei... jne.
Älä mene heidän ehdoillaan.
Tanssin tekee ikäväksi:
- jos kaverilla on naama koko ajan peruslukemilla
- katse suunnattuna jonnekin kaukaisuuteen
- joustossa joku ylimääräinen nykäys
Tai pahimmillaan:
- nainen on humalassa ja alkaa lääppiä
- perusaskel täysin kateissa
- kaikki vika onkin viejässä kun tanssi ei suju
Jos et näistä tunnista itseäsi, niin ei hätää, hae vaan edelleen niinkuin olet hakenut tähänkin asti!naistenhaku kirjoitti:
Tätä siis tarkoitan:
"Mutta en voinut todellakaan ymmärtää, että jotkut on tanssimisen kanssa näin tosissaan... huonompi tanssiinhakija voi melkein pilata koko illan ja "tanssinautinnon". APUA!!! Monenkohan miehen illan olenkaan pilannut?"
Tanssijoita ja tanssiin suhtautuvia on kovin monenlaisia. Myös tilanteet vaihtelevat hyvinkin paljon.
Jo pelkästään se, kuka artisti tai pikemminkin aktiivitanssijoista kyseen ollen, millainen yhtye on kulloinkin asialla, ratkaisee paljon.
Vaikkapa Tulipunaruusujen tai Hollolan Harmonikkojen ollessa lauteilla, ei tuolla useimmiten ole paljonkaan merkitystä keiden kanssa tanssii.
Sensijaan mm. Finlandersin, Martti Metsäkedon tanssiyhtyeen, Sinitaivaan, Omegan jne. ollessa asialla on lähes aina paikalla niin paljon edistyneitä ja tietyllä tavoin suuntautuneita tanssijoita, että on syytä olla jonkin verran tarkkana sen suhteen, ketä kulloinkin hakee.
Esimerkiksi jollekin "Americanolle" ei kannata hakea illan parasta swingmiestä, ellei itse ole tuohon musiikkiin riittävästi harjaantunut tanssija. Tietysti tuttuja voi hakea tuollaisista seikoista välittämättä, jos tietää varmasti, miten nämä sellaiseen suhtautuvat.
Ei ole ollenkaan vaikeata saada selvyyttä siitä, keitä kulloinkin on sopivaa hakea. Silmien avoinna pitäminen riittää.
Yhden kappaleparin "pilaaminen" (esimerkiksi BW:n tanssimiseen foksina) ei koko iltaa keneltäkään tuhoa.
Asia ei kuitenkaan ole ihan noin yksioikoinen, sillä esimerkin voima saattaa joskus saada (varsinkin naistentansseissa) tilanteen riistäytymään käsistä, jolloin joku suosittu mies voi joutua illan kuluessa monenkin sellaisen hakemaksi, joiden kanssa ei tanssista sitä saa kuin paikalla olevien vakitanssitettaviensa kanssa saisi.
Ei se tosin maailmanloppua tuokaan tarkoita.- Vanha Laahustaja
naistenhaku kirjoitti:
Yleensä kun hakee eturivistä - niin miesten kuin naistenkin hauilla - niin silloin ei yleensä "tule pilattua taitavien iltaa". Valikoivat taitavat tanssijat hakeutuvat monilla lavoilla rivin taakse, kun haluavat olla ainakin jossain määrin valikoivien hakijoiden haettavina ja tämä näyttää toimivan myös silloin, kun taitavat ovat omassa ryhmässä. Aivan aloittelijana en kuitenkaan hakisi taitavien ryhmästä tai rivin takaa, kuin niitä ketä tunnen. Tosin jos taitavien eturivistä hakee, niin "katastrofin" mahdollisuus on aika pieni.
- joustaja
Kiippari kirjoitti:
Hei!
Älä ole peloissasi!
Tiedän, että enemmistö miehistä pitää siitä, että nainen hakee ja on aktiivinen, mutta aina on joukossa joku, joka ei... jne.
Älä mene heidän ehdoillaan.
Tanssin tekee ikäväksi:
- jos kaverilla on naama koko ajan peruslukemilla
- katse suunnattuna jonnekin kaukaisuuteen
- joustossa joku ylimääräinen nykäys
Tai pahimmillaan:
- nainen on humalassa ja alkaa lääppiä
- perusaskel täysin kateissa
- kaikki vika onkin viejässä kun tanssi ei suju
Jos et näistä tunnista itseäsi, niin ei hätää, hae vaan edelleen niinkuin olet hakenut tähänkin asti!Hei mikä on tuo ylimääräinen nykäys joustossa?
Itse tykkään tanssia reippaampia kappaleita vähän rennommalla meiningillä, vaikka käytänkin sitä perusaskellusta. Mutta siitä lanteen liikkeestäkö tuo ylimääräinen nykäys tulee vai mitä tarkoitat?
Ei voi olla tarkoitus, että kaikkia kappaleita mennään samalla hiihtofiiliksellä, vaikka askeleet olisikin ne samat hhnn?
- Itsekin moista tehnyt
"Niinpä aina sillon tällön, kun suurin hakuryysis on ohi, rikon miestenhakua ja haen itse, ehkä vähän sivummalta/oven suusta, jos vaan jäljellä on ketään sen oloista jonka kanssa voisi tanssia."
Juuri näin on mielestäni (miehen näkökulma) sopivaa tehdä. Haet, kun eka haluaalto on mennyt ohi. Tässä tilanteessa pakkien saantimahdollisuus on luultavasti hiukan suurempi kuin muuten ja siihen on osattava varautua. Olen itsekin silloin tällöin tehnyt näin ja myös minua on joskus haettu samalla tavalla.- ketjun aloittaja
Mitä opimmekaan tästä?
Toisten mielestä on ihan ok hakea väärällä haulla, toisten mielestä on melkeinpä rauhanhäiritsemistä hakea väärästä kohdasta vääriä ihmisiä. Ja että otan riskin kun toimin etikettiä vastaan.
Mutta taidanpa jatkossakin elää äärirajoilla, seinäruusuilua voin harrastaa yksin kotona, ilmatteeksi. :)
.. tai sitten emme mitään.
- Säännötöntäkö
Ei säännöt saa aiheuttaa oman arvostelukyvyn käytön lopettamista. Sitä on kyllä kokeiltu esim kommunismissa, natsismissa ja muissa aikansa hyvinkin totuudellisissa visioissa. Sitä arvostelukykyähän käytät aina kun tapaat ihmisiä, siis mitä hänelle voit puhua vai ei ollenkaan.
Mutta tanssiin. Mielestäni hakualue ja -vuorot ovat muodostuneet vain helpottamaan hakuja, sieltä ja silloin voi hakea ketä vaan. Sitten kun tiedät, että taidot tai muut halut kohtaavat niin hae mistä vaan mutta haettavankin ehdoilla.
Kaikki tämä on ihan normaalia käyttäytymistä ja "hakusäännöt" ovat muodostuneet kymmeniä vuosia toteutettujen käytäntöjen pohjalta, ei toisinpäin, samat säännöllisyydet ovat olleet tanssilattioilla aina.- Säännötöntäkö
Ja ainahan voi muistella vanhempien ihmisten kertomuksia joissa haettavan haluttavuuden määräsi myös muu kuin taito, nimittäin varallisuus. Isojen talojen tyttäret istuivat omalla penkeillään. Mitähän jos nyt olisi sama käytäntö eli nirppikseen pääsisi vain rahalla? Mahdettaisiin päivitellä nykyajan raadollisuutta.
- tasa-arvotanssija
Säännötöntäkö kirjoitti:
Ja ainahan voi muistella vanhempien ihmisten kertomuksia joissa haettavan haluttavuuden määräsi myös muu kuin taito, nimittäin varallisuus. Isojen talojen tyttäret istuivat omalla penkeillään. Mitähän jos nyt olisi sama käytäntö eli nirppikseen pääsisi vain rahalla? Mahdettaisiin päivitellä nykyajan raadollisuutta.
tämän voi jo huomata ,jos tulet tansseihin ferrarilla,voit vapaasti ajaa vaikka lippuluukn eteen
- Mene ja osta
tasa-arvotanssija kirjoitti:
tämän voi jo huomata ,jos tulet tansseihin ferrarilla,voit vapaasti ajaa vaikka lippuluukn eteen
errari aja sisään kyll sit irtoo teini pimppiäkin
- errari
Mene ja osta kirjoitti:
errari aja sisään kyll sit irtoo teini pimppiäkin
?.?
- on TYPO
errari kirjoitti:
?.?
No se on se kuuluisa TYPO.
- valkeni
on TYPO kirjoitti:
No se on se kuuluisa TYPO.
Errari Typo. Varmaan italialainen.
- melkeinkuin
errari kirjoitti:
?.?
FERRARI
- koeajolla ollut
tasa-arvotanssija kirjoitti:
Toissa lauantaina hurautin Ferrarilla tansseihin ja ihan samalla tavalla minut ohjattiin pysäköimään kuin muutkin.
- ikinä en enää
hae miestä väärällä vuorolla, siinähän tuntuu menevän miehen ilta pilalle. Kuten yksi kirjoittaja totesi että joutuu hampaita kiristellen lähtemään mukaan. Pakittajat ja hampaiden kiristelijät pitäisi laittaa jonkinlaiseen aitaukseen erikseen ettei tulisi tehtyä virheitä. Minun kanssani ei ole kenekään tarvinnut vastentahtoisesti tanssia, eikä tarvitse vastedeskään. Kyllä tällä palstalla eräiden tanssijoiden olisi syytä laittaa asioita hiukan tärkeysjärjestykseen. Oman askelluksen sujuminenko tanssiessa on tärkeintä vai se mikä on kahden käsivarren välissä?
- xyzäö
Nyt osuit asian ytimeen. Monet paljon kursseja käyneet, eivät hae nautintoa siitä tanssitettavasta, vaan siitä miten toinen seuraa hänen vientiään ja askelkuvioitaan. Minua voi hakea hakea vaikka kahvikupposen äärestä, kunhan antaa ensin juoda sen tyhjäksi.
- ronkelihko
Jos mies ei hae niin syitä voi olla monia
- joku juuri haki sen jota itse aikoi
- ei ole löytänyt etsimäänsä "naismerestä"
- empii uskaltaako tälle kappaleelle
- kerää rohkeutta hakeakseen jotain "uutta"
- ...
Se että miehiä on hakualueen ulkopuolella toistuu joka tanssi-ilta kappaleparin lähdettyä soimaan, koska muuten kaikki "ajavat päälle", se miesten hakualue siinä samalla häviää. Joten syrjästä näkeminen vaikeutuu ja kaikki eivät sitten kehtaa tai halua kävellä kesken tanssin siitä naisrivin edestä, vaikka sitten näkisikin haluamansa naisen ko. tanssille.
Jos nainen hakee miestenhaulla ja saa pakit, niin eipä tuosta kannata välittää sen enempää, sillä jatkossa tietää miten toimia ko. henkilön kohdalla.
Jos olen tansseissa niin henkilökohtaisesti ei haittaa vaikka haetaan mistä kohtaa tahansa.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187