onko

hassua

viettää ristiäiset/ nimiäiset ( ei siis vielä tiedetä kummat halutaan) lapsen mummolassa. itse asumme helsingissä asti, ja suurin osa sukulaisista ja kummeiesta taas asuu pohjanmaalla. itse haluaisin ehdottomasti että lapsi kastettaisiin omassa kodissa, mutta miehen mielestä parempi kaikille kun kastetaan sielä pohjanmaalla missä molemmat mummolat on. miten te näkisitte, onko se jotenkin "outoa" kastaa mummolassa, eli siis lapsen mummolassa.

2

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi??

Minkä ihmeen takia se ihmeellistä olisi? Kuulostaa paljon järkevämmältä noin juuri. Kyllä meidät ainakin on kastettu mummolassa, ihanassa isossa talossa. Mitä järkee olisikaan pieneen kaupunkilaiskerrostalokämppään ollut pakottaa ahtautumaan ihmisiä kahvittelemaan. Itsekin pitäisin mieluusti jossain muualla ku omassa kämpässämme, mutta isovanhemmilla ei ole juuri sen isommat asunnot :( Srk tiloja emme kai voi käyttää kun emme kuulu kirkkoon.

• miettimään

Jos joudutte edes harkitsemaan ristiäisten ja nimiäisten välillä on itsestään selvää että silloin jälkimmäiset ovat oikea valinta. Ei kai nyt kukaan syvästi uskovainen moista edes joudu miettimään ;)

Samalla miksi taas kukaan muu kuin uskovainen ihminen järjestäisi lapselleen uskonnolliset ristiäiset? Itse pidän tällaista loukkauksena syvässä uskossa olevia ihmisiä kohtaan, joita kuitenkin kirkossa toimii paljon, mm. lestadiolaiset ym. Tehkää siis rehellinen valinta ja järjestäkää itsenne näköiset ja omalta tuntuvat juhlat.

T. Kahdet kauniit perinteisen tyyppiset nimiäiset järjestänyt äiti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe