Hankin Western Digitalin My Book Studio Edition -ulkoisen kovalevyn siksi, että se sopii myös Maciin, joka on hankinnassa myöhemmin syksyllä.
Nyt tämä ulkoinen kovalevy pitäisi kuitenkin saada toimimaan ensin Windowsissa ennen Macin tuloa.
Miten ihmeessä pystyn formatoimaan sen Windowsiin, kun koko kone ei edes tunnista, että siihen on liitetty ulkoinen tallennusväline. Ei näy Omassa tietokoneessa, ei näy Laitehallinnassa, ei missään.
WD My Book Studio Edition
8
1615
Vastaukset
toimii Macissa, ei ole mitään mikä toimisi paremmin kuin jokin toinen jossa on sama liitäntätapa.
Itse ongelmaan en osaa sanoa ratkaisua. Olisko levy rikki, toki se on pieni mahdollisuus.- Kauka Viisas
Kivaa, että Repe vastaa. Olen lukenut viestejäsi täällä, kun olen opiskellut Macia. :)
Juu. Tiedän, että kaikki ulkoiset levyt toimivat myös Macissa. Mutta valitsin tämän Studio Editionin siksi, että se näyttäisi mahdollisimman coolilta iMacin vieressä.
Täytyy varmaan kysyä suoraan WD:ltä, kun jouduin sinne rekisteröitymäänkin, että sain ladattua Windows-softaa. Mutta en ole vieläkään keksinyt, miten niitä voisi käyttää, ellei kone tunnista edes laitetta, jota olisi tarkoitus käyttää. :() - rrr
Kauka Viisas kirjoitti:
Kivaa, että Repe vastaa. Olen lukenut viestejäsi täällä, kun olen opiskellut Macia. :)
Juu. Tiedän, että kaikki ulkoiset levyt toimivat myös Macissa. Mutta valitsin tämän Studio Editionin siksi, että se näyttäisi mahdollisimman coolilta iMacin vieressä.
Täytyy varmaan kysyä suoraan WD:ltä, kun jouduin sinne rekisteröitymäänkin, että sain ladattua Windows-softaa. Mutta en ole vieläkään keksinyt, miten niitä voisi käyttää, ellei kone tunnista edes laitetta, jota olisi tarkoitus käyttää. :()Tarkistapa, ettei sen WD:n mukana tullut Windows-softaa, josta löytyisi ajurit tuolle laitteelle, jonka jälkeen se saattaisi sitten toimia.
Tokihan olet manuaalista kurkkaillut, kuinka tuo Wintoosassa otetaan käyttöön? - Kaukaa Viisas
rrr kirjoitti:
Tarkistapa, ettei sen WD:n mukana tullut Windows-softaa, josta löytyisi ajurit tuolle laitteelle, jonka jälkeen se saattaisi sitten toimia.
Tokihan olet manuaalista kurkkaillut, kuinka tuo Wintoosassa otetaan käyttöön?Sieltä tuli sellainen ohjelma kuin Format Fat32. Mutta levyä ei voi formatoida, koska kone ei tunnista, että koneessa on kiinni ulkoinen kovalevy. Sen mukaan mitään WD:a ei ole edes olemassa.
Jos avaan tuon Fat32-ohjelman, se aloittaa formatoimaan C-levyä. Niin tyhmä en sentään ole, että formatoisin sen. - vesku_orig
Kaukaa Viisas kirjoitti:
Sieltä tuli sellainen ohjelma kuin Format Fat32. Mutta levyä ei voi formatoida, koska kone ei tunnista, että koneessa on kiinni ulkoinen kovalevy. Sen mukaan mitään WD:a ei ole edes olemassa.
Jos avaan tuon Fat32-ohjelman, se aloittaa formatoimaan C-levyä. Niin tyhmä en sentään ole, että formatoisin sen.sitä levyä kaikissa mahdollisissa USB-liittimissä. Voipi olla että koneessas on vaan yks joka osaa levyt...
- rrr
Kokeiles varmuuden vuoksi jonkun kaverin koneessa ja vielä varmemman vakuudeksi jollain toisella USB-kaapelillakin.
Jos ei sittenkään havainnointia, väittäisin, että laitteen tie vie takaisin kauppaan...- Kaukaa Viisas
On kokeiltu kahdessa eri koneessa. Kummassakaan koneessa ei tullut näkyviin, että niihin olisi liitetty ulkoinen laite. Samaa USB-porttia kyllä käytin molemmissa. Ja joka ainoa USB-muistitikku on niissä toiminut.
Vein mokoman hökötyksen takaisin kauppaan ja uusi lähti tilaukseen. Toivottavasti uusi toimii. Vaikka nyt alkaa pelottaa, että mitä sitten, jos sekin pamahtaa. En aio ostaa toista laitetta, johon varmuuskopioisin ensimmäisen laitteen tiedostot. - Kaukaa Viisas
Kaukaa Viisas kirjoitti:
On kokeiltu kahdessa eri koneessa. Kummassakaan koneessa ei tullut näkyviin, että niihin olisi liitetty ulkoinen laite. Samaa USB-porttia kyllä käytin molemmissa. Ja joka ainoa USB-muistitikku on niissä toiminut.
Vein mokoman hökötyksen takaisin kauppaan ja uusi lähti tilaukseen. Toivottavasti uusi toimii. Vaikka nyt alkaa pelottaa, että mitä sitten, jos sekin pamahtaa. En aio ostaa toista laitetta, johon varmuuskopioisin ensimmäisen laitteen tiedostot.Mää taas tääl. :)
Nyt on uusi WD ja kone tunnisti sen heti. Näkyy tosin vain laitehallinnassa ja oikeassa alakulmassa vilkkuu WD:n logo. Eli Omassa tietokoneessa sitä ei ole.
Nyt ongelmana on tällainen virheilmoitus, kun yritän formatoida sitä WD:n sivuilta tulleella FAT32:lla. "Error: Drive Size is too small or not supported!"
Mitä ihmettä tämäkin mahtaa tarkoittaa? Olen yrittänyt googlettaa apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738