Liian erikoinen nimi?

MorningPearl

Onko tytön nimi Aamu mielestänne liian erikoinen? Tuleekohan kiusaamista kun nimi on arkikielessä niin usein käytössä (aamutossut, aamupuuro jne?).

Mielestäni nimi on tosi kaunis, mutta en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olisi kiva kuulla myös kokemuksia jos lähipiirissänne/lapsenne on Aamu nimisiä!!

9

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamu niminen

tytär..minusta kaunis nimi.en kuitenkaan yhdistäisi nimeä esim.aamu helmi vaan laittaisin toiseksi nimeksi jonkun ei merkitysellisen.

nimi on helppo ja selkeä..kaikista nimistä saa kiusaamisen aihetta..

• :))

ei mitään ongelmaa, siitä vain!

olen samaa mieltä, että kaikista nimistä saa väännettyä jonkun pilkkanimen.
      itse olen Noora, ja kyllä siitäkin kouluaikoina muotoutui h*oraa yms. ei siitä kuitenkaan kannata ottaa mitään taakkaa itsellensä.

• Good Morning

Aamu Mariella.
      Aamu Joella.
      Aamu Elisabet.
      Aamu Margareeta.
      Aamu Helena.
      Aamu Josefiina.
      Aamu Pauliina.
      Aamu Susanna.
      Aamu Emilia.

• tikka tuulis

Aamu on luontonimi siinä missä Suvikin, joten ei sen kummempi ja sopii ihan kivasti.

Itse laittaisin Aamun jatkoksi muitakin luontoa kuvaavia, kyllä nimessä saa huumoria olla ja jää ihmisten mieleen.

Esim.

Aamu Kukka-Suvikki
      Aamu Tyyni Lemmikki

• Ilta on poistunut käytöstä

>en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olet ensimmäinen tällä palstalla, joka ajattelee ääneen noin. Hienoa!

• sisiliskosisko

en itse tunne ketään Aamua. Nimi on kaunis, suomalainen, suloinen, helppo. Onhan näitä muitakin arkikielen sanoja, kuten Helmi, Satu ja Tuuli. Enkä minä ainakaan ole koskaan mitään ongelmaa havainnut niiden käytössä.

• Milimani

...ole liian erikoinen! Juuri sopivan persoonallinen, mutta ei mitenkään outo. Luulisin että muiden luonto- ym. nimien mukana Aamukin olisi yleistymässä. Aamulle sopisivat mielestäni monet erilaiset toiset nimet, esim:

Aamu Aliisa
      Aamu Ursula
      Aamu Katariina
      Aamu Eveliina
      Aamu Justiina
      Aamu Kanerva
      Aamu Katinka
      Aamu Kerttuli

• näimpä

Mulle tulee mieleen haamu.. MIETI VIELÄ! Ajattele asiaa lapsen kannalta.. Aamu on kaunis ajatuksena, muttta ei ihmisen nimenä..

• Anonyymi

Jos joku tääl viel vierailee niin mä olen ainakin ylpeästi kantanut Aamu nimeä jo 15 vuotta 😌 Aamu on just sopivan special mut ei mitenkää harvinaisin ja outo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1571
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1529
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      99
      1455
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1387
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1239
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      275
      1158
    8. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      19
      1102
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1041
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1015
    Aihe