Opiskelu työn ohessa

VPI

Olen aloittamassa maisterinopinnot HSE:llä ja tarkoitukseni on suorittaa tutkinto työn ohessa. Uskoisin että nimenomaan maisterihaulla hakeneiden joukossa olisi enemmän niitä joilla on samat aikeet, ovathan useat jo kerenneet olla vakituisina työelämässä. Minulla on ammattikorkeakoulu tausta jossa oli miltei kaikilla kursseilla oli läsnäolopakko, joten 'korkeakouluopiskelusta' ei sinänsä ole kokemusta.

Onko muilla samoja aikeita tai kokemuksia?

2

1714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva KTM

Minäkin aloitan maisteriopinnot nyt syksyllä, tradenomitutkinto pohjana. Työt ajattelin jättää suosiolla, koska luulen, että yliopisto-opiskelu tulee olemaan huomattavasti raskaampaa/vaativampaa kuin amk "pilipali"opiskelu oli. Tavoitteena ei ole päästä vain kursseja läpi, vaan myös suoriutua niistä suht. hyvin arvosanoin.

Luennoilla ei käsittääkseni läskäolopakkoa ole (tai joissakin voi olla..) mutta tietty tentteihin tarvitsee lukea vähemmän kun istuu ahkerasti luennoilla.

Tällaisilla suunnitelmilla minä olen lähdössä opiskelemaan.

• Valmistumassa oleva

Itse olen erään HSE:n maisteriohjelman loppusuoralla, ja olen tehnyt töitä osan ajasta, osan taas pelkästään opiskellut. Taustallani on tekninen yliopistotutkinto.

HSE:n maisteriohjelmat eivät vaadi paljoa. Mikäli olet valmis omistamaan noin 15-20 h viikossa opiskeluihin, saat paperit varmasti ainakin kahdessa vuodessa. Itse olen tehnyt keskimäärin noin 30 h viikossa, ja saan opinnot loppuun vuodessa. Eli työmäärän puolesta ei tarvitse pelätä, tosin jos työssä joutuu tekemään paljon ylitöitä tai viikkotuntimäärä nousee selvästi 40 suuremmaksi, niin tietenkin sitten voi olla rankkaa.

Luennoilla ei tarvitse paljoakaan käydä. Satunnaiset esiintymiset (noin 1 krt / kurssi) olisi hyvä käydä tekemässä, mutta mikäli työnantajasi on hieman joustava, niin ei kai tuo ongelma tule olemaan. Lisäksi ryhmätöihin olisi hyvä käydä hommaamassa kaveri ekalta luennolta ja viimeiseltä luennolta kannattaa hakea vinkit tenttiin. Mutta kuitenkin pakolliset luennot ovat vähissä.

Näistä kahdesta näkökulmasta en pitäisi töitä ja maisteriohjelmaa poissulkevina vaihtoehtoina. Mikäli innostusta ja motivaatiota löytyy, niin homma hoituu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe