Kysyisin ateisteilta että minkä hyvän teon he ovat viimeksi tehneet? Esim. auttaneet mummon kadun yli tai antanut rahaa keräykseen vähäosaisille.
Minä päästin eilen kotinsa hukanneen kissan kotiani lämmittelemään ja nukkumaan viideksi tunniksi kun ulkona satoi vettä ja se naukui kuin syötävä.
Tarkoitus ei ole kehua itseään. Pyytenttömät hyvät teot ovat niitä arvokkaimpia.
Pakko ottaa mukaan myös uskikset joiden hyvä teko on rukoilla jonkun asian puolesta mutta kun se ei auta sitten pätkääkään. Tarkoituksena on vaan näyttää jumalansa edessä paremmalta ihmiseltä sekä varmistaa oma taivaspaikka. Lisäksi uskovaisten hyvät teot ovat määrätty ylempää omalta mielikuvitusjumalalta joten siitä on pyyteettömyys kaukana.
Ei ole kissaa näkynyt. Kai se pääsi kotiin :)
Hyvät teot
18
600
Vastaukset
- e.k.v
Mikä on hyvä työ? Mielestäni mummon auttaminen tien yli ei ole niinkään hyvä työ vaan normaalia, ihmismäistä toimintaa.
- puusilimä
kun heitin naapurin juopon eilen kauppaan autolla kun sillä oli niin paljon tyhjiä pulloja ettei se oikein olis saanut niitä raahattua kävellen.
ei ole juoppoa näkynyt. on varmaan sammunut :)- miestä mäessä...
..tyrkkäämällä vauhtia...
- puusilimä
miestä mäessä... kirjoitti:
..tyrkkäämällä vauhtia...
autoin ukkelin kauppaan palauttamaan pullonsa. mitä pahaa siinä on?
- että olisko joutunut
puusilimä kirjoitti:
autoin ukkelin kauppaan palauttamaan pullonsa. mitä pahaa siinä on?
naapurin mies vähän miettimään alkoholinkäyttöään, kun olisi kompuroinut pulloineen sinne kauppaan ihan ite...
- puusilimä
että olisko joutunut kirjoitti:
naapurin mies vähän miettimään alkoholinkäyttöään, kun olisi kompuroinut pulloineen sinne kauppaan ihan ite...
vaiko eikö. se ei ole minun asiani alkaa moralisoimaan deekun alkoholin käyttöä(se lienee enemmän hihhuleiden mielihommaa tuo moralisoiminen). aa-kerhoon voi tietysti opastaa jos se sinne itse haluaa.
- Kössönöm
että olisko joutunut kirjoitti:
kerran aamuseitsemältä eräälle miehelle rahaa, kun ihan reilusti sanoi, että on hirveä krapula ja hänen pitäisi saada pari kaljaa ja kädet vispasivat siihen malliin, että pelkäsin hänen saavan sydärin.
Minulle ei kyllä olisi tullut mieleenkään alkaa siinä töihin mennessä moralisoimaan, vaan autoin miestä ihan kuten kuuluukin. Uskovainenko olisi sanonut jotain häijyä ja jatkanut matkaansa nauttien ajatuksesta miehen kärsimyksestä krapulan kourissa?
Mitäs tulikaan tehtyä...
Aamulla autoin erästä liikuntarajoitteista (poliittisesti korrekti termi) pitämällä kaupan ovea auki. Pääsin myös erään henkilön kassajonossa edelleni, koska hänellä oli vain yksi tuote. Ja kassahenkilökunnalle sanoin totta kai kiitos ja moikkasin lähtiessäni.
Ai niin, ja eilen annoin City of Heroes-pelissä eräälle tuntemattomalle pelaajalle esineen, jolla pystyi nousemaan pystyyn menehdyttyään. Autoin myös vähän matkaa pois vihollisten luota.
Eivät nämä mielestäni mitään suuria hyvyyksiä ole, vain jotain mielestäni käytännöllisiä ja järkeviä tekoja, jotka tekevät omasta ja muiden elämästä hieman siedettävämpää.- ertert
Se, mikä mieleen on jäänyt, tulipalon estäminen. Naapuritalon seinänvierusta paloi ilmiliekeissä ja kaikki muut nukkuin. Menin herättämään talon asukkaat. Kaipa jokainen olisi saman tehnyt, mutta teko kuin teko.
- Kössönöm
kun en juurikaan missään käy. On minulla kaksi säännöllistä avustuskohdetta: Plan ja Amnesty.
Ostin naapurin äijälle viikko sitten oluen, kun turistiin kuppilassa.
Kiltisti tehty kissaa kohtaan. Noin pitääkin toimia. Toivottavasti löysi kotiinsa. - Missukka
Rukoilin äsken kaikille ateisteille kuumia oloja huomiseksi.
- e.k.v
Johan tuota vesisadetta on joutunut jo hyvän aikaa sietämäänkin.
- Kössönöm
säätiedotuksesta. Minä menen huomenna Unkaripäiville Aurajokirantaan ja on luvattu aurinkoista ja 25 astetta lämmintä.
Mutta se jää nähtäväksi.
...asiakas yritti hypätä viidennen kerroksen ikkunasta alas ja minä estin sen, vaikka en tiennyt onko hän uskovainen vai ateisti.
Tunsin tai siis tiesin hänet entuudestaan ja vaikka en hänestä paljoa välitä, estin hänen hyppäämisen.
Toki olen sen jälkeenkin tehnyt hyviä tekoja, vaikka ateisti olenkin.
ps. En ole mikään mielenterveyshoitaja, eli asiakas oli aivan "normaali" ihminen.- dfdffddf
Liimasin ylimääräisenä olleen "Ei mainoksia/ilmaisjakelua" tarran naapurin mummelin postilaatikkoon. Mummeli on ollut sairaalassa jo useamman kuukauden ajan, eikä laatikkoa tyhjennetä sukulaisten toimesta kuin muutaman kerran kuussa, joten se on usein täynnä mainospostia.
Mummelilta itseltään en lupaa tuohon kysynyt, mutta jos joskus pääsee pois sairaalasta, niin voin kyllä käydä tuon tarran tuolta poistamassa. - Tristar
yritän auttaa aina kun voin.
Eilen lahjoitin vaatetta ja muuta tavaraa paikallisen yksityiskoulun huutokauppaan. Yritän myös parhaani mukaan auttaa erästä (ennalta tuntematonta) tapaamaani ihmistä ylitse vaikeasta vaiheesta elämässä.
Ylipäänsä jos tulee tilaisuus auttaa tai tehdä muuten hyviä asioita, jos siitä ei ole minulle sanottavaa vahinkoa, teen sen. Miksi en? Tulee hyvä mieli ja olen itsekäs sillä tapaa, haluaisin että joku muistaa jonkin hyvän asian minkä olen joskus tehnyt ja ajattelee minusta nätisti.
*** - Olly
...tällä on jonkun jumalan olemassaolon kanssa?
- ateisti84
Jaa-a... Hyvä kysymys. Jonkun takia uskovaiset ilmeisesti uskovat, että ateistit ovat jotain saatanoita ja eettisesti turmeltuneita, ja kyselevät siten omiaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191