Tuolla jossain alemmassa ketjussa puhuttiin imastonmuutoksesta. Se on tahaton seuraus ihmisen tahallisesta toiminnasta (saastuttaminen).
Könössöm, löysin seiskan arkistosta hyvän haastattelun aiheesta, sinua ainakin voisi kiinnostaa:
http://www.tv7.fi/vod/site/play.vm?file=jkr-095-n.MPG.MP4&dir=jkr
Ilmastonmuutoksesta
62
1166
Vastaukset
saastuttaminen on tahallista, niin miten ilmastonmuutos voi olla tahatonta? Lukeeko se raamatussa?
- eräs kristitty
että silloin kun saastutettiin (tarkoituksella) ajateltiin, että ei se mitään haittaa. Ei osattu ajatella että siitä tulee näin pahat seuraukset. Minusta tämä muuten pitäisi ottaa siinä homo-keskustelussakin huomioon. Perhe on kuitenkin yhteiskunnan perusyksikkö, ja jos se tuhotaan, tuhoutuu koko yhteiskunta.
- ertert
eräs kristitty kirjoitti:
että silloin kun saastutettiin (tarkoituksella) ajateltiin, että ei se mitään haittaa. Ei osattu ajatella että siitä tulee näin pahat seuraukset. Minusta tämä muuten pitäisi ottaa siinä homo-keskustelussakin huomioon. Perhe on kuitenkin yhteiskunnan perusyksikkö, ja jos se tuhotaan, tuhoutuu koko yhteiskunta.
"Perhe on kuitenkin yhteiskunnan perusyksikkö, ja jos se tuhotaan, tuhoutuu koko yhteiskunta."
Miten tämä liittyy homoseksuaalisuuteen? Homot pystyvät tekemään perheen ihan siinä missä heterotkin. - eräs kristitty
ertert kirjoitti:
"Perhe on kuitenkin yhteiskunnan perusyksikkö, ja jos se tuhotaan, tuhoutuu koko yhteiskunta."
Miten tämä liittyy homoseksuaalisuuteen? Homot pystyvät tekemään perheen ihan siinä missä heterotkin.Mistä sinä sen tiedät? Voi olla, että seuraukset tulevat seuraavien sukupolvien maksettavaksi, kuten saastuttamisessa.
- ertert
Mistä sinä sen tiedät? Voi olla, että seuraukset tulevat seuraavien sukupolvien maksettavaksi, kuten saastuttamisessa.
Siitä, että mitä erilaisemmat perheyhteisöt ovat kasvattaneet lapsensa kunnollisiksi ihmisiksi.
Mikä siis oikeuttaisi olettamaan, että "saastumista" seuraisi. - presidentin tytär
ertert kirjoitti:
Siitä, että mitä erilaisemmat perheyhteisöt ovat kasvattaneet lapsensa kunnollisiksi ihmisiksi.
Mikä siis oikeuttaisi olettamaan, että "saastumista" seuraisi.hetero?
ertert kirjoitti:
Miten tämä liittyy homoseksuaalisuuteen? Homot pystyvät tekemään perheen ihan siinä missä heterotkin.>>>Miten tämä liittyy homoseksuaalisuuteen? Homot pystyvät tekemään perheen ihan siinä missä heterotkin.
- e.k.v_
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Miten tämä liittyy homoseksuaalisuuteen? Homot pystyvät tekemään perheen ihan siinä missä heterotkin.
Lainaus: "kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Missä ja milloin on ollut puhetta että kaikki olisivat homoja? Ei mielestäni koskaan ole ollut sellaisesta puhetta että kaikki. Onhan eläinmaailmassakin homoseksualisuutta mutta hyvin nuo lajit tuntuvat pärjäävän. - luonnon lait
e.k.v_ kirjoitti:
Missä ja milloin on ollut puhetta että kaikki olisivat homoja? Ei mielestäni koskaan ole ollut sellaisesta puhetta että kaikki. Onhan eläinmaailmassakin homoseksualisuutta mutta hyvin nuo lajit tuntuvat pärjäävän.homoseksuaaliset yksilöt eivät pysty lisääntymään.
miksi ihmisen tulisi olla poikkeus? - e.k.v_
luonnon lait kirjoitti:
homoseksuaaliset yksilöt eivät pysty lisääntymään.
miksi ihmisen tulisi olla poikkeus?Ja en edes kysynyt sinulta, ellet sitten unohtanut laittaa aiemmin käyttämääsi nikkiä.
- ertert
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Miten tämä liittyy homoseksuaalisuuteen? Homot pystyvät tekemään perheen ihan siinä missä heterotkin.
"kerro sinä, kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Nussimalla niitä lapsia saadaan. Luulisi sinun sen tietävän vaikka sitä et olisi itse koskaan kokenutkaan.
"Yrittäisivätkö lesbot vasten "kieroontunutta luontoaan" siittäytyä miehestä?"
Miksipä eivät.
"Nyt ei keinohedelmöitys kelpaa selitykseksi."
Tietysti lasketaan. Vai väitätkö, että keinohedelmöityksellä ei voi saada lapsia?
"2 homoa yhdessä ottolapset ei ole perhe.
2 lesboa yhdessä ottolapset ei ole perhe."
Kyllä on.
"Jos et tiedä, minä kerron"
Minä tiedä, mutta sinä et. Sinulla on vain uskontosi harhaluuloja. ertert kirjoitti:
"kerro sinä, kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Nussimalla niitä lapsia saadaan. Luulisi sinun sen tietävän vaikka sitä et olisi itse koskaan kokenutkaan.
"Yrittäisivätkö lesbot vasten "kieroontunutta luontoaan" siittäytyä miehestä?"
Miksipä eivät.
"Nyt ei keinohedelmöitys kelpaa selitykseksi."
Tietysti lasketaan. Vai väitätkö, että keinohedelmöityksellä ei voi saada lapsia?
"2 homoa yhdessä ottolapset ei ole perhe.
Kyllä on.
"Jos et tiedä, minä kerron"
Minä tiedä, mutta sinä et. Sinulla on vain uskontosi harhaluuloja.>>>"kerro sinä, kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Nussimalla niitä lapsia saadaan. Luulisi sinun sen tietävän vaikka sitä et olisi itse koskaan kokenutkaan.>>"Yrittäisivätkö lesbot vasten "kieroontunutta luontoaan" siittäytyä miehestä?"
Miksipä eivät.>"Nyt ei keinohedelmöitys kelpaa selitykseksi."
Tietysti lasketaan. Vai väitätkö, että keinohedelmöityksellä ei voi saada lapsia?"2 homoa yhdessä ottolapset ei ole perhe.
Kyllä on."Jos et tiedä, minä kerron"
Minä tiedä, mutta sinä et. Sinulla on vain uskontosi harhaluuloja.e.k.v_ kirjoitti:
Missä ja milloin on ollut puhetta että kaikki olisivat homoja? Ei mielestäni koskaan ole ollut sellaisesta puhetta että kaikki. Onhan eläinmaailmassakin homoseksualisuutta mutta hyvin nuo lajit tuntuvat pärjäävän.>>>Lainaus: "kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Missä ja milloin on ollut puhetta että kaikki olisivat homoja? Ei mielestäni koskaan ole ollut sellaisesta puhetta että kaikki. Onhan eläinmaailmassakin homoseksualisuutta mutta hyvin nuo lajit tuntuvat pärjäävän.- ertert
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Lainaus: "kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Missä ja milloin on ollut puhetta että kaikki olisivat homoja? Ei mielestäni koskaan ole ollut sellaisesta puhetta että kaikki. Onhan eläinmaailmassakin homoseksualisuutta mutta hyvin nuo lajit tuntuvat pärjäävän."siihenhän se aikojen saatossa vääjäämättä menisi"
Vain idiootti kuvittelee tuolla tavalla vai pystytkö sinä jotenkin perustelemaan kantasi? - ertert
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>"kerro sinä, kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Nussimalla niitä lapsia saadaan. Luulisi sinun sen tietävän vaikka sitä et olisi itse koskaan kokenutkaan.>>"Yrittäisivätkö lesbot vasten "kieroontunutta luontoaan" siittäytyä miehestä?"
Miksipä eivät.>"Nyt ei keinohedelmöitys kelpaa selitykseksi."
Tietysti lasketaan. Vai väitätkö, että keinohedelmöityksellä ei voi saada lapsia?"2 homoa yhdessä ottolapset ei ole perhe.
Kyllä on."Jos et tiedä, minä kerron"
Minä tiedä, mutta sinä et. Sinulla on vain uskontosi harhaluuloja."kokenut oon ja on omia lapsia."
Ei sitten pitäisi olla vaikea ymmärtää. Lapsia tosiaan voi saada yhdynnän kautta.
"hehän inhoavat miehen kosketusta."
Mistä sinä sen tiedät. Jos he eivät saa seksuaalista mielihyvää aktista, niin silti se on mahdollista suorittaa. Ihan samaan tapaan kuin sinäkin olet tehnyt lapsesi.
"turhaa puolustelua, yhteiskunnan rappio."
Aina voi väittää ilman perusteluita. Sinäkin taidat nussia lapsiasi. Siinä sitä rappiota syntyykin, sukurutsassa.
"perhemallini ei ole uskon hedelmää, vaikka sama onkin, vaan uskottoman perheenni kasvatuksen tulos ja luonnollinen seuraus normaalista elämästä."
Ei tässä nyt olekaan kyse sinun perhemallistasi.
"minulla ei ole uskontoa, tiedä se."
Ei se nimeä vaihtamalla muuksi muutu.
"Uskonnot sitoo, Jeesus vapauttaa uskonnon vääristä ikeistä. En harjoita uskontoa, minulla on elävä yhteys Jumalaan Jeesuksen kautta. Minun ei tarvitse suorittaa mitään rituaaleja Jumalan hyväksynnän saamiseksi, kelpaan tällaisenaan Jumalalle Jeesusken syntiuhrin vuoksi."
Sinulla on kristinuskon dogmit eli sinulla on uskonto. Siihen ei tarvita rituaaleja. ertert kirjoitti:
"kokenut oon ja on omia lapsia."
Ei sitten pitäisi olla vaikea ymmärtää. Lapsia tosiaan voi saada yhdynnän kautta.
"hehän inhoavat miehen kosketusta."
Mistä sinä sen tiedät. Jos he eivät saa seksuaalista mielihyvää aktista, niin silti se on mahdollista suorittaa. Ihan samaan tapaan kuin sinäkin olet tehnyt lapsesi.
"turhaa puolustelua, yhteiskunnan rappio."
Aina voi väittää ilman perusteluita. Sinäkin taidat nussia lapsiasi. Siinä sitä rappiota syntyykin, sukurutsassa.
"perhemallini ei ole uskon hedelmää, vaikka sama onkin, vaan uskottoman perheenni kasvatuksen tulos ja luonnollinen seuraus normaalista elämästä."
Ei tässä nyt olekaan kyse sinun perhemallistasi.
"minulla ei ole uskontoa, tiedä se."
Ei se nimeä vaihtamalla muuksi muutu.
"Uskonnot sitoo, Jeesus vapauttaa uskonnon vääristä ikeistä. En harjoita uskontoa, minulla on elävä yhteys Jumalaan Jeesuksen kautta. Minun ei tarvitse suorittaa mitään rituaaleja Jumalan hyväksynnän saamiseksi, kelpaan tällaisenaan Jumalalle Jeesusken syntiuhrin vuoksi."
Sinulla on kristinuskon dogmit eli sinulla on uskonto. Siihen ei tarvita rituaaleja.>>Aina voi väittää ilman perusteluita. Sinäkin taidat nussia lapsiasi. Siinä sitä rappiota syntyykin, sukurutsassa. >Sinulla on kristinuskon dogmit eli sinulla on uskonto. Siihen ei tarvita rituaaleja.
- ertert
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Aina voi väittää ilman perusteluita. Sinäkin taidat nussia lapsiasi. Siinä sitä rappiota syntyykin, sukurutsassa. >Sinulla on kristinuskon dogmit eli sinulla on uskonto. Siihen ei tarvita rituaaleja.
"tuo paljasti sinun typeryytesi, häpeäisit edes."
Se oli esimerkki siitä, miten voi esittää väitteitä vailla perusteluja, kuten sinä teet.
"opettele tuntemaan kristinuskon ja uskontojen ero"
Kristinusko pitää sisällään uskonnon määritteeseen liittyvät ominaisuudet. Se on uskonto. Ei se miksikään muutu vaikka sinä kuinka yrittäisit sanoilla kikkailla. - Kössönöm
Jumalanhullu kirjoitti:
siinä elävät ihmiset. Kaksi aikuistakin muodostaa perheen.
- Kössönöm
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Lainaus: "kuinka lapsenteko onnistuisi, jos kaikki olisivat homoja ja lesboja?"
Missä ja milloin on ollut puhetta että kaikki olisivat homoja? Ei mielestäni koskaan ole ollut sellaisesta puhetta että kaikki. Onhan eläinmaailmassakin homoseksualisuutta mutta hyvin nuo lajit tuntuvat pärjäävän.ei homous "tartu". Tuo on sinun kuvitteluasi.
ertert kirjoitti:
"tuo paljasti sinun typeryytesi, häpeäisit edes."
Se oli esimerkki siitä, miten voi esittää väitteitä vailla perusteluja, kuten sinä teet.
"opettele tuntemaan kristinuskon ja uskontojen ero"
Kristinusko pitää sisällään uskonnon määritteeseen liittyvät ominaisuudet. Se on uskonto. Ei se miksikään muutu vaikka sinä kuinka yrittäisit sanoilla kikkailla.>>>Kristinusko pitää sisällään uskonnon määritteeseen liittyvät ominaisuudet. Se on uskonto. Ei se miksikään muutu vaikka sinä kuinka yrittäisit sanoilla kikkailla.
Kössönöm kirjoitti:
siinä elävät ihmiset. Kaksi aikuistakin muodostaa perheen.
>>>Perheen muodostavat siinä elävät ihmiset.
-totta
>>>Kaksi aikuistakin muodostaa perheen.- Kössönöm
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Perheen muodostavat siinä elävät ihmiset.
-totta
>>>Kaksi aikuistakin muodostaa perheen.Ihan sama, vaikka olisivat samaa sukupuolta. Jos asuvat yhdessä, he ovat perhe. Kysy vaikka Kelasta.
- e.k.v_
Anteeksi että tuppaudun ennen Könössömiä mutta ei voi vastustaa.
Lainaus: "Raamattukin tuntee ilmastonmuutokset. Sen mukaan ihmiskunnan moraalisen käyttäytymisen ja luonnon turmeltumisen välillä on suhde."
Kuka ei tiedä että ilmastonmuutoksella ja ihmisen käyttäytymisellä ei ole yhteyttä? Kuka perhana siihen vielä raamattuakin tarvitsee?- e.k.v_
Siis on yhteys eikä toisinpäin :D
- ertert
Tarvitaankin oikein ennustajan lahjoja, että tietää ihmisen tekevän vääriä valintoja, joilla on huonot seuraukset. Onko tämä muka jonkinlainen todiste Raamatun totuuden puolesta?
- eräs kristitty
että ilmastonmuutos on ennustettu Raamatussa tuhansia vuosia sitten. Minä en tiennyt.
- ertert
että ilmastonmuutos on ennustettu Raamatussa tuhansia vuosia sitten. Minä en tiennyt.
Missä kohtaa?
että ilmasto muuttuu ilman ihmistä ja jopa ilman raamattuakin?
Vihje:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jääkausi- eräs kristitty
ertert kirjoitti:
Missä kohtaa?
voin yrittää etsiä sulle sen kohdan..
- eräs kristitty
keiky3 kirjoitti:
että ilmasto muuttuu ilman ihmistä ja jopa ilman raamattuakin?
Vihje:
http://fi.wikipedia.org/wiki/JääkausiIlman muuta muuttuu, mutta pointti on se, että Raamattu tiesi sen ennen wikipediaa.
- ertert
Jään innolla odottamaan.
- eräs kristitty
puhutaan maan muuttumisesta saastaiseksi, mutta en tainnut löytää sitä kohtaa, mihin Turunen viittasi.. katso itse tuosta ohjelmasta, se oli aika loppupuolella:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=3. Moos. 18:1&rnd=1216815959165 - eräs kristitty
puhutaan maan muuttumisesta saastaiseksi, mutta en tainnut löytää sitä kohtaa, mihin Turunen viittasi.. katso itse tuosta ohjelmasta, se oli aika loppupuolella:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=3. Moos. 18:1&rnd=1216815959165ja ilmestyskirjassa puhutaan luonnonvoimista, esimerkiksi aurinko korventaa ihmisiä:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm. 16:8&rnd=1216816588585
Täällähän se ei vielä ainakaan paljon tunnu, mutta olin lomalla Kroatiassa ja siellä aurinko porotti ja oli 37 lämmintä. Minusta se oli yhtä helvettiä, anteeksi sanavalinta.
Sitä toista saastuttamiskohtaa en löytänyt enkä jaksa kattoo uudelleen, katso itse, niin voit samalla päätellä, vaikuttaako opetus uskottavalta. eräs kristitty kirjoitti:
ja ilmestyskirjassa puhutaan luonnonvoimista, esimerkiksi aurinko korventaa ihmisiä:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm. 16:8&rnd=1216816588585
Täällähän se ei vielä ainakaan paljon tunnu, mutta olin lomalla Kroatiassa ja siellä aurinko porotti ja oli 37 lämmintä. Minusta se oli yhtä helvettiä, anteeksi sanavalinta.
Sitä toista saastuttamiskohtaa en löytänyt enkä jaksa kattoo uudelleen, katso itse, niin voit samalla päätellä, vaikuttaako opetus uskottavalta.on myös hyvä pätkä hetkellisistä ilmastonmuutoksista, joita napalmi aiheuttaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmestyskirja._Nyt- eräs kristitty
keiky3 kirjoitti:
on myös hyvä pätkä hetkellisistä ilmastonmuutoksista, joita napalmi aiheuttaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmestyskirja._NytÄitinin valvoi myöhään kerran ja odotteli tuota elokuvaa alkavaksi. Oli vähän pettynyt, kun se ei ollutkaan kristillinen elokuva. :)
- e.k.v_
Ilman muuta muuttuu, mutta pointti on se, että Raamattu tiesi sen ennen wikipediaa.
Ymmärrän kyllä että viestisi ei nyt ihan tosissaan kirjoitettu ole koska wikipedia ja kirjaa ei voi kuitenkaan verrata. Kirja kun on sattumalta keksitty hieman aikaisemmin kuin internet.
Eihän tuo raamatun kohta todista muuta kuin että jos sen aikaiset ihmiset, jotka siis raamatun kirjoittivat, ymmärsivät että olemalla paha luonnolle, saadaan aikaan ikävyyksiä.
Menee nostradamaisuuksiin ainoastaan. Oikein tulkitsemalla saadaan ennustettua vaikka mitä. Väitän että kengännumeronikin sieltä saisin jotenkin tongittua jos vain jaksaisin alkaa etsimään.
En kuitenkaan jaksa. - eräs kristitty
e.k.v_ kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että viestisi ei nyt ihan tosissaan kirjoitettu ole koska wikipedia ja kirjaa ei voi kuitenkaan verrata. Kirja kun on sattumalta keksitty hieman aikaisemmin kuin internet.
Eihän tuo raamatun kohta todista muuta kuin että jos sen aikaiset ihmiset, jotka siis raamatun kirjoittivat, ymmärsivät että olemalla paha luonnolle, saadaan aikaan ikävyyksiä.
Menee nostradamaisuuksiin ainoastaan. Oikein tulkitsemalla saadaan ennustettua vaikka mitä. Väitän että kengännumeronikin sieltä saisin jotenkin tongittua jos vain jaksaisin alkaa etsimään.
En kuitenkaan jaksa."Eihän tuo raamatun kohta todista muuta kuin että jos sen aikaiset ihmiset, jotka siis raamatun kirjoittivat, ymmärsivät että olemalla paha luonnolle, saadaan aikaan ikävyyksiä. "
Niin, tai toinen vaihtoehto on, että Jumala on kertonut heille, että olemalla paha, saa aikaan ikävyyksiä.
Minusta pitäisi ymmärtää, että Jumalan Raamatusa ilmoittamat ohjeet eivät ole kiusantekoa, vaan ne on aina tarkoitettu ihmisen parhaaksi.
Esimerkiksi seuraavat käskyt, voi ihan hyvin kirjottaa näinkin:
- Pyhitä lepopäivä. - niin saat levätä
- Kunnioita isääsi ja äitiäsi - niin sinua tullaan kunnioittamaan kun olet isä tai äiti
- Älä tapa (pitäisi olla murhaa) - niin sinua ei tapeta
- Älä tee aviorikosta - niin sinua ei petetä
- Älä varasta - niin sinulta ei varasteta
- Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi - niin sinua vastaan ei todisteta väärin
- Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta - niin sinun omaisuutta ei pöllitä
- Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu - niin saat sinäkin pitää omaisuutesi.
Kuka oikeasti haluaisi, että häneltä varastetaan, häntä petetään ja tapetaan? - e.k.v_
"Eihän tuo raamatun kohta todista muuta kuin että jos sen aikaiset ihmiset, jotka siis raamatun kirjoittivat, ymmärsivät että olemalla paha luonnolle, saadaan aikaan ikävyyksiä. "
Niin, tai toinen vaihtoehto on, että Jumala on kertonut heille, että olemalla paha, saa aikaan ikävyyksiä.
Minusta pitäisi ymmärtää, että Jumalan Raamatusa ilmoittamat ohjeet eivät ole kiusantekoa, vaan ne on aina tarkoitettu ihmisen parhaaksi.
- Kunnioita isääsi ja äitiäsi - niin sinua tullaan kunnioittamaan kun olet isä tai äiti
- Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi - niin sinua vastaan ei todisteta väärin
- Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu - niin saat sinäkin pitää omaisuutesi.
Kuka oikeasti haluaisi, että häneltä varastetaan, häntä petetään ja tapetaan?Lainaus: "Niin, tai toinen vaihtoehto on, että Jumala on kertonut heille, että olemalla paha, saa aikaan ikävyyksiä."
Ehkä, mahdollisesti, kenties, vaihtoehtoisesti, voisi...
Lainaus: "
Esimerkiksi seuraavat käskyt, voi ihan hyvin kirjottaa näinkin: "
Anteeksi nyt jos sävyni on offensiivinen mutta vastaa nyt niin että tyhmä homo ateistikin sen tajuaa (ok, en ole homo mutta sen niin väliä):
Eikö nuo kymmenen käskyä nyt ole niin yksinkertaisen selviä moraalisia ohjeita että älykäs simpanssikin ne tietää vallan hyvin jo omantuntonsa pohjalta vaikka ei olisi koskaan edes kuullut koko raamatusta?
Itse kuulin nuo käskyt vasta toisella tai kolmannella luokalla, ja mielestäni tuokin opetusaika meni täysin hukkaan koska nuo todellakin ovat niin selkeitä ja normaalin ihmisen normaalilla moraalilla ja etiikalla järkeiltäviä ohjeita että jopa minä, ateistina tajusin ne ennen kuin uskonnonopettaja niistä minulle kertoi?
Vastavuoroisesti haluankin nyt kysyä sinulta, että eikö uskovainen muka muuten tuollaisia "käskyjä" noudattaisi ellei niiden ympärille olisi kokonaista kirjaa kirjoitettu? Jos siinä ei lukisi että älä tapa, niin uskovainen tappaisi ja väittäisi että ateisti tekee syntiä ja on moraaliton kun ei suostu tappamaan? - ertert
ja ilmestyskirjassa puhutaan luonnonvoimista, esimerkiksi aurinko korventaa ihmisiä:
Sitä toista saastuttamiskohtaa en löytänyt enkä jaksa kattoo uudelleen, katso itse, niin voit samalla päätellä, vaikuttaako opetus uskottavalta.Mitä tekemistä noilla on ilmastomuutoksen kanssa?
- eräs kristitty
e.k.v_ kirjoitti:
Lainaus: "Niin, tai toinen vaihtoehto on, että Jumala on kertonut heille, että olemalla paha, saa aikaan ikävyyksiä."
Ehkä, mahdollisesti, kenties, vaihtoehtoisesti, voisi...
Lainaus: "
Esimerkiksi seuraavat käskyt, voi ihan hyvin kirjottaa näinkin: "
Anteeksi nyt jos sävyni on offensiivinen mutta vastaa nyt niin että tyhmä homo ateistikin sen tajuaa (ok, en ole homo mutta sen niin väliä):
Eikö nuo kymmenen käskyä nyt ole niin yksinkertaisen selviä moraalisia ohjeita että älykäs simpanssikin ne tietää vallan hyvin jo omantuntonsa pohjalta vaikka ei olisi koskaan edes kuullut koko raamatusta?
Itse kuulin nuo käskyt vasta toisella tai kolmannella luokalla, ja mielestäni tuokin opetusaika meni täysin hukkaan koska nuo todellakin ovat niin selkeitä ja normaalin ihmisen normaalilla moraalilla ja etiikalla järkeiltäviä ohjeita että jopa minä, ateistina tajusin ne ennen kuin uskonnonopettaja niistä minulle kertoi?
Vastavuoroisesti haluankin nyt kysyä sinulta, että eikö uskovainen muka muuten tuollaisia "käskyjä" noudattaisi ellei niiden ympärille olisi kokonaista kirjaa kirjoitettu? Jos siinä ei lukisi että älä tapa, niin uskovainen tappaisi ja väittäisi että ateisti tekee syntiä ja on moraaliton kun ei suostu tappamaan?Nuo ovat selkeitä ja suoraviivaisia ohjeita.
Se, että sinä tajusit ne jo lapsena johtuu luultavasti siitä, että elät länsimaisessa yhteiskunnassa ja sinulla on järkevät vanhemmat.
Suomen yhteiskuntajärjestys ja laki perustuu kymmenelle käskylle ja Raamatun totuudelle, yritäppäs esiä Suomen Laista kohtaa, joka olisi ristiriidassa noiden kohtien kanssa. Tosin siihen on tulossa muutos, kun homoliitot ja adoptio nuijitaan läpi.
Viittasit myös omatuntoon, sekin on totta. Sitä pidetään itseasiassa yhtenä hyvänä todisteena Jumalan olemassaolosta, ihmisillä on omatunto ja se on likimain samanlainen kaikilla (normaaleilla) ihmisillä. Miksi näin? Koska Jumala on sen ihmiseen laittanut.
Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa... - ertert
"Eihän tuo raamatun kohta todista muuta kuin että jos sen aikaiset ihmiset, jotka siis raamatun kirjoittivat, ymmärsivät että olemalla paha luonnolle, saadaan aikaan ikävyyksiä. "
Kuka oikeasti haluaisi, että häneltä varastetaan, häntä petetään ja tapetaan?"Kuka oikeasti haluaisi, että häneltä varastetaan, häntä petetään ja tapetaan?"
Tuon ymmärtämiseen ei tarvita mitään Raamattua. Tuon ymmärtäminen on ihan sisäsyntyistä. Lisäksi tuollaisia sääntöjä on lähes kaikissa kulttureissa ollut ennen kuin siellä on mistään Raamatusta kuultukaan. - ertert
Nuo ovat selkeitä ja suoraviivaisia ohjeita.
Se, että sinä tajusit ne jo lapsena johtuu luultavasti siitä, että elät länsimaisessa yhteiskunnassa ja sinulla on järkevät vanhemmat.
Suomen yhteiskuntajärjestys ja laki perustuu kymmenelle käskylle ja Raamatun totuudelle, yritäppäs esiä Suomen Laista kohtaa, joka olisi ristiriidassa noiden kohtien kanssa. Tosin siihen on tulossa muutos, kun homoliitot ja adoptio nuijitaan läpi.
Viittasit myös omatuntoon, sekin on totta. Sitä pidetään itseasiassa yhtenä hyvänä todisteena Jumalan olemassaolosta, ihmisillä on omatunto ja se on likimain samanlainen kaikilla (normaaleilla) ihmisillä. Miksi näin? Koska Jumala on sen ihmiseen laittanut.
Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa..."Se, että sinä tajusit ne jo lapsena johtuu luultavasti siitä, että elät länsimaisessa yhteiskunnassa ja sinulla on järkevät vanhemmat."
Samat ohjeet ovat olleet olemassa jo olemassa kauan sitten ilman Raamattuakin.
"Suomen yhteiskuntajärjestys ja laki perustuu kymmenelle käskylle ja Raamatun totuudelle, yritäppäs esiä Suomen Laista kohtaa, joka olisi ristiriidassa noiden kohtien kanssa."
Ei perustu. Esimerkkinä ensimmäinen käsky.
"Miksi näin?"
Evoluution tuotos. Se selitys ei vaadi yhtään uskoa, jos ymmärtää yhtään miten eläimet toimii. - ertert
Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa..."Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa..."
Pystytkö sinä keksimään, miksi omatunto ja empatia muita kohtaan on evolutiivisesti hyödyllinen ominaisuus? - eräs kristitty
ertert kirjoitti:
"Se, että sinä tajusit ne jo lapsena johtuu luultavasti siitä, että elät länsimaisessa yhteiskunnassa ja sinulla on järkevät vanhemmat."
Samat ohjeet ovat olleet olemassa jo olemassa kauan sitten ilman Raamattuakin.
"Suomen yhteiskuntajärjestys ja laki perustuu kymmenelle käskylle ja Raamatun totuudelle, yritäppäs esiä Suomen Laista kohtaa, joka olisi ristiriidassa noiden kohtien kanssa."
Ei perustu. Esimerkkinä ensimmäinen käsky.
"Miksi näin?"
Evoluution tuotos. Se selitys ei vaadi yhtään uskoa, jos ymmärtää yhtään miten eläimet toimii.Siitä en itseasiassa ole satavarma, onko maininta Jumalasta otettu perustuslaista pois. Toivottavasti ei.
"Se selitys ei vaadi yhtään uskoa, jos ymmärtää yhtään miten eläimet toimii."
Nimenomaan. Onko sinulla koskaan ollut esimerkiksi koiria? Jos yhtään ymmärrät, miten eläimet toimii, sitä suurempi ihme omatunto on? - eräs kristitty
ertert kirjoitti:
"Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa..."
Pystytkö sinä keksimään, miksi omatunto ja empatia muita kohtaan on evolutiivisesti hyödyllinen ominaisuus?että evoluutio olisi totta? Teoreettisen rakennelmana se on todella hieno, mutta kokonaan toinen juttu on, toimiiko se..
- ertert
Siitä en itseasiassa ole satavarma, onko maininta Jumalasta otettu perustuslaista pois. Toivottavasti ei.
"Se selitys ei vaadi yhtään uskoa, jos ymmärtää yhtään miten eläimet toimii."
Nimenomaan. Onko sinulla koskaan ollut esimerkiksi koiria? Jos yhtään ymmärrät, miten eläimet toimii, sitä suurempi ihme omatunto on?"Jos yhtään ymmärrät, miten eläimet toimii, sitä suurempi ihme omatunto on?"
Ei se mikään ihme ole. - ertert
että evoluutio olisi totta? Teoreettisen rakennelmana se on todella hieno, mutta kokonaan toinen juttu on, toimiiko se..
Todisteet sopivat siihen todella hyvin.
- ertert
ertert kirjoitti:
"Jos yhtään ymmärrät, miten eläimet toimii, sitä suurempi ihme omatunto on?"
Ei se mikään ihme ole.Tunnetko ollenkaan peliteorioita? Ymmärrätkö, miksi evoluutioteoria johtaa tiettyihin lopputuloksiin?
Sovella näitä asiaoita laumaeläimiin ja huomaat, että asia on hyvin looginen. - eräs kristitty
ertert kirjoitti:
Todisteet sopivat siihen todella hyvin.
Evolutioteoriaa ei ole todistettu oikeaksi.
- ertert
Teorioita ei todisteta oikeiksi. Oikeaaksi todistamista tapahtuu vain matematiikassa.
Evoluutioteoria on parhaiten elämän monimuotoisuuden kehittymistä kuvaava ja faktoihin pohjautuva malli. Evoluution mekanismi on fakta. Mitään kilpailevaa teoriaa ei ole lähimaillakaan. - e.k.v_
Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa...Rupeaa käymään tylsäksi. Normaalin uskovaisen tapaan et tuo esille mitään konkreettista vaan ainoastaan selität Jumalan ylivertaisuudella kaikki kohdat mihin ei muuten vastausta löydy.
Lainaus: "Se, että sinä tajusit ne jo lapsena johtuu luultavasti siitä, että elät länsimaisessa yhteiskunnassa ja sinulla on järkevät vanhemmat."
Noniin, tulihan se ehkä, varmaankin, mahdollisesti... sieltä taas.
Lainaus: "Suomen yhteiskuntajärjestys ja laki perustuu kymmenelle käskylle ja Raamatun totuudelle, yritäppäs esiä Suomen Laista kohtaa, joka olisi ristiriidassa noiden kohtien kanssa."
En ole vastaan väittänyt, olenko? Olen tuonut esille näkemykseni että nuo kymmenen käskyä ovat niin itsestään selviä ajattelevalle olennolle ettei siihen Jumalaa tai muutakaan yliluonnollista tarvita.
Lainaus: "Tosin siihen on tulossa muutos, kun homoliitot ja adoptio nuijitaan läpi."
Ja sitten se homo on syntinen perushuttu.
Lainaus: "Viittasit myös omatuntoon, sekin on totta. Sitä pidetään itseasiassa yhtenä hyvänä todisteena Jumalan olemassaolosta"
Ai missä? Uskovien keskuudessa? Minusta se on todiste ihmisyydestä, siitä mikä erottaa meidät eläimistä eli tekee meistä ihmisiä.
Lainaus: "ihmisillä on omatunto ja se on likimain samanlainen kaikilla (normaaleilla) ihmisillä."
Niin on, siksi me olemmekin ihmisiä ja perimältämme omaamme samanlaiset geenit jotka luovat meistä tietyiltä osin samanlaisia.
Lainaus: "Miksi näin? Koska Jumala on sen ihmiseen laittanut."
Mutua mutua. Edelleenkään ei mitään konkreettista todistetta jumalasta tai hänen teoistaan. Yhtä hyvin voisin väittää että suuri kurpitsa loi ihmisille omantunnon etkä sinä voisi sitä vääräksi todistaa.
Lainaus: "Ok, siinä varmaan sanot, että evoluutio on laittanut ihmiseen omatunnon, mutta minusta se selitys vaatii liikaa uskoa..."
Niin, tiede edes yrittää selittää evoluutiota ja antaa vastauksia. Jumalallinen version perustuu puhtaaseen uskoon siinä missä tiistaisen seiskan horoskooppikin. Se on totta jos sen haluaa sitä olevan.
Annetaan nyt vaan jokaisen uskoa mihin haluaa, tai olla uskomatta. Ei se voi olla niin vaikeaa. - e.k.v_
Ei muuten ole raamattuakaan.
- eräs kristitty
ertert kirjoitti:
Teorioita ei todisteta oikeiksi. Oikeaaksi todistamista tapahtuu vain matematiikassa.
Evoluutioteoria on parhaiten elämän monimuotoisuuden kehittymistä kuvaava ja faktoihin pohjautuva malli. Evoluution mekanismi on fakta. Mitään kilpailevaa teoriaa ei ole lähimaillakaan."Evoluution mekanismi on fakta."
Nyt tuli virhe. Evoluutiomekanismi on todella kaunis kuvaus siitä, miten asia voisi olla, mutta se on pelkkä kuvaus. Se ei toimi.
"Mitään kilpailevaa teoriaa ei ole lähimaillakaan."
Tämä ei pidä paikkansa. Älykäs suunnittelu pystyy paljon paremmin selittämään elämän monimuotoisuuden. Ja se on sitäpaitsi tieteellisempi kuin evoluutio.
Kysyt tietenkin, miten minä tämän perustelen. Perustelen sen siten, että siinä ei etukäteen päätetä, mikä lopputulos on, kuten naturalistisessa tieteessä. - eräs kristitty
"Evoluution mekanismi on fakta."
Nyt tuli virhe. Evoluutiomekanismi on todella kaunis kuvaus siitä, miten asia voisi olla, mutta se on pelkkä kuvaus. Se ei toimi.
Tämä ei pidä paikkansa. Älykäs suunnittelu pystyy paljon paremmin selittämään elämän monimuotoisuuden. Ja se on sitäpaitsi tieteellisempi kuin evoluutio.
Kysyt tietenkin, miten minä tämän perustelen. Perustelen sen siten, että siinä ei etukäteen päätetä, mikä lopputulos on, kuten naturalistisessa tieteessä."Kysyt tietenkin, miten minä tämän perustelen. Perustelen sen siten, että siinä ei etukäteen päätetä, mikä lopputulos on, kuten naturalistisessa tieteessä."
Arvatenkin nikottelet tätä ja pyydät perustelemaan, vastaan ennen kuin ehdit kysyä, kun pitää lähteä koirien kanssa ulos..
Naturalismissa rajataan pelikenttä etukäteen seuraavalla väitteellä:
"on olemassa vain luonto, eikä luonnon ulkopuolella ole mitään"
Jos vastaus siihen, mitä tiedemies on etsimässä, sattuu olemaan tuon keinotekoisen pelikenttärajauksen ulkopuolella, sen pahempi totuudelle.
Tutustu tarkemmin:
http://www.intelligentdesign.fi/ - ertert
"Evoluution mekanismi on fakta."
Kysyt tietenkin, miten minä tämän perustelen. Perustelen sen siten, että siinä ei etukäteen päätetä, mikä lopputulos on, kuten naturalistisessa tieteessä."Evoluutiomekanismi on todella kaunis kuvaus siitä, miten asia voisi olla, mutta se on pelkkä kuvaus."
Evoluutiomekanismi on havaittu (reaaliajassa) fakta.
Jos sinä et ole siitä tietoinen, on vika sinun tiedoissasi.
"Älykäs suunnittelu pystyy paljon paremmin selittämään elämän monimuotoisuuden."
Älykäs suunnittelu ei ole mikään teoria vaan uudestaan lämmitetty jumalatodistus ja kreationismin peittely-yritys.
"Perustelen sen siten, että siinä ei etukäteen päätetä, mikä lopputulos on, kuten naturalistisessa tieteessä."
Todellisuudessahan tämä menee päinvastoin. - ertert
"Kysyt tietenkin, miten minä tämän perustelen. Perustelen sen siten, että siinä ei etukäteen päätetä, mikä lopputulos on, kuten naturalistisessa tieteessä."
Arvatenkin nikottelet tätä ja pyydät perustelemaan, vastaan ennen kuin ehdit kysyä, kun pitää lähteä koirien kanssa ulos..
Naturalismissa rajataan pelikenttä etukäteen seuraavalla väitteellä:
"on olemassa vain luonto, eikä luonnon ulkopuolella ole mitään"
Jos vastaus siihen, mitä tiedemies on etsimässä, sattuu olemaan tuon keinotekoisen pelikenttärajauksen ulkopuolella, sen pahempi totuudelle.
Tutustu tarkemmin:
http://www.intelligentdesign.fi/"on olemassa vain luonto, eikä luonnon ulkopuolella ole mitään"
Tuo ei ole sitä, mitä tiede väittää.
Tiede on empiiristä. Se ei rajoitu naturalismiin. Tietysti se on tällä hetkellä naturalistista, koska emme pysty empiirisesti testaamaan mitään sen ulkopuolella olevaa.
"Tutustu tarkemmin"
Olen tutustunut. Onko sinulla jokin pointti, jonka halusit tuoda esille, koska tuo pseudotiede ei oikein vakuuta.
- Atte Ateisti
Eikö se ollutkaan osa Jeesuksen jumalallista suunnitelmaa?
- konna
kaikenlaisia asioita, kuten dinosauruksia ja ilmastonmuutosta. Geenejä ja atomeita.
Mutta vasta sen jälkeen, kun tiedemiehet ovat ne tuoneet julki ja jeesus-miehet ovat ensin asiaa vastustaneet muutama sata vuotta tai ainakin muutama kymmenen vuotta, riippuen asiasta.
Hämmästyttävän hieno kirja toi raamattu. Mitä kaikkea sieltä vielä löytyykään?
Lisää maailmanlopun profetioita nyt ainakin. Joskushan jokin niistäkin natsaa, kun tarpeeksi kauan asiaa ennustelee ja tekee kovasti töitä sen aikaansaamiseksi. - Kössönöm
Kaksi opiskellutta heppua puhuu siten, kuin olisi uskonnottomien vika, että maapallo tuhoutuu. Just joo.
Minua ainakin ärsytti tuo ilmastotutkijan kommentti, että kun ei uskota jumalaan, niin se lisää ahneutta, kulutusta ja sitä kautta ilmastonmuutosta.
Minä ainakin olen aina puhunut sen puolesta, että luontoa pitää säästää, eikä lähteä tekemään radikaaleja juttuja, joiden seurauksista ei ole tietoa, kuten esimerkiksi viljelykasvien geenimuuntelua.
Toinen valtava ongelma on sademetsien hakkuut. Entä valtavaksi paisunut laivaliikenne, joka saastuttaa meriä ja jonka seurauksena öljyturmat ovat lisääntyneet ja laivat kuljettavat mukanaan eliöitä paikkoihin, joissa ne alkavat tuhota alkuperäistä eliöstöä. Kuten nyt Itämereen tullut kampamaneetti.
Myös tehomaatalous kaikkinen myrkkyineen lisää vesien saastumista.
Enkä myöskään ymmärrä sitä, että paperiteollisuus rakentaa sellutehtaita jonnekin Uruguayhin, vie paikallisilta maat ja alkaa kasvattaa nopeakasvuista puuta, koska se on tuottoisampaa. Siis osakkeenomistajille.
Biopolttoaine on yksi järjettömimmistä päätöksistä. Sen seuraukset näkyvät jo nyt ja tulevat pahenemaan vielä tulevaisuudessa. Se ei varsinaisesti liity maapallon tuhoutumiseen, ihmisten kylläkin. Ruokaa kasvatetaan kasvavaa autokantaa, ei ihmistä varten!
Onhan näitä järjettömiä päätöksiä, mutta niillä ei ole mitään tekemistä jumaluskon puutteen kanssa.- AFSasf
NIIN JUURI!!!! KUUNTLELELELLLLE HÄNTääähh KOska hän on wicked one sheel decewe you with her fancy gowns and her fancy heers and her MISHFIEF MIshief BEADLE WERE ARE YOU BEADLE BEADLE beadle beadle diilo dppan diilo dippan
How 'bout a little hush dear, a little jig jig, a little bounce around the bush, would you like to push me into parsley, it looks like ya' got plenty there to push!!
- Kössönöm
että minulle tuon aloituksesi laitoit ja vastasin siihen mielestäni asiallisesti, mutta siihen en sitten kommenttiasi saanut. No, mitä noista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235