Pappi käytti hyväksi apua hakenutta äitiä
Pappi jopa tartutti sukupuolitaudin hyväksikäyttämäänsä naiseen. Seurakunnan kappalainen käytti seksuaalisesti hyväkseen synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja ahdistuksesta kärsinyttä äitiä.
Itäsuomalainen pastori tartutti uhriinsa myös sukupuolitaudin vajaan vuoden jatkuneiden yhdyntäkertojen aikana. 57-vuotias mies sai jatkaa kappalaisen virassaan aina viime lokakuuhun.
Käräjäoikeus tuomitsi kappalaisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta kuuden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Pastori tuomittiin menettämään myös kappalaisen virkansa. Korvauksia ja oikeudenkäyntikuluja tuomittu määrättiin maksamaan yli 25 000 euroa.
Ahdistuksesta kärsinyt uhri kääntyi kappalaisen puoleen tammikuussa 2004 saadakseen sielunhoitoa ja keskustellakseen arkaluontoisista asioista. Kappalainen ryhtyi käyttämään tietoisesti naisen psyykkistä tilaa hyväkseen.
Oikeuden mukaan uhri tuli pian riippuvaiseksi pastorista. Riippuvuussuhdetta kappalainen vahvisti järjestämällä tapaamiset omassa kodissaan.
Kesällä 2004 kappalainen oli tapaamisissa ryhtynyt suutelemaan naista ja pyytänyt häntä makaamaan vierellään.
Yhdyntään kappalainen sai naisen taivuteltua lokakuussa 2004, vaikka oikeuden mukaan naiselta puuttui kyky itsenäiseen tahdonmuodostukseen. Niitä jatkui satunnaisesti juhannukseen 2005 asti, kunnes uhri sai ulkopuolista apua ja lopetti suhteen.
(16.11.2006 ILTA-SANOMAT)
Mä vihaan uskovaisia
26
1068
Vastaukset
- Retrohetero (ei kirj.)
Tai tarkalleen en vihaa suoranaisesti uskovaisia,
vaan heidän uskontoaan. Kyllä jeesus pyörisi
kierrokset punaviivalla haudassaan, jos tietäisi
mitä kaikkea hänen nimissään on tehty ja tehdään...>>>Tai tarkalleen en vihaa suoranaisesti uskovaisia,
mitä kaikkea hänen nimissään on tehty ja tehdään...Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Tai tarkalleen en vihaa suoranaisesti uskovaisia,
mitä kaikkea hänen nimissään on tehty ja tehdään...miksi allahia ei ole olemassa, mutta jumala on?
- Retrohetero (ei kirj.)
Jumalanhullu kirjoitti:
mitä kaikkea hänen nimissään on tehty ja tehdään...jeesus ei voi olla haudassa, koska sitä ei ole
koskaan ollutkaan. Ja jos on ollut niin luuletko
tosiaan vittu että tyhjä hauta merkitsisi
ylösnousemusta? Ja se, että joku paimentolainen
kertoo tämän totena kirjassa, mikä on
huutoäänestyksellä koottu teos 400-luvulta?
Huh-ha-hei, ei järki paljoa päätä pakota... - ei ole Jumala
keiky3 kirjoitti:
miksi allahia ei ole olemassa, mutta jumala on?
kyse on epäjumalasta.
Islam on esimerkki ns toisesta evankeliumista:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Gal. 1:7&rnd=1216892851426 - Mirka
Jumalanhullu kirjoitti:
mitä kaikkea hänen nimissään on tehty ja tehdään...""Hän (jeesus) ei kehota ketään pahaan, vaan rakastamaan puhtaasta sydämestä Jumalaa ja lähimmäisitä, niin kuin itseään.""
(Jumalahullu)
Kristinusko on rauhan uskonto ... HEH HEH HEH ...
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen." ei ole Jumala kirjoitti:
kyse on epäjumalasta.
Islam on esimerkki ns toisesta evankeliumista:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Gal. 1:7&rnd=1216892851426eri mieltä Jumalanhullun kanssa?
Mirka kirjoitti:
""Hän (jeesus) ei kehota ketään pahaan, vaan rakastamaan puhtaasta sydämestä Jumalaa ja lähimmäisitä, niin kuin itseään.""
(Jumalahullu)
Kristinusko on rauhan uskonto ... HEH HEH HEH ...
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."
Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."
Jes. 42:13-15 "Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudonja karjuu, uhittelee vihollisiansa. 'Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nytminä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun. Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltäkaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.'"
Heb. 12:29 "Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."
2. Moos. 17:16 "... Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen.">>Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."Retrohetero (ei kirj.) kirjoitti:
jeesus ei voi olla haudassa, koska sitä ei ole
Huh-ha-hei, ei järki paljoa päätä pakota...>>>jeesus ei voi olla haudassa, koska sitä ei ole
Huh-ha-hei, ei järki paljoa päätä pakota...- Retrohetero
Jumalanhullu kirjoitti:
>>Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."voisi heivata hevon vittuun Israelista,
ja antaa maa Palestiinalaisille? Sanoo niille
vaan, että liitto meni jo, painukaa vittuun.
Ja samoin et varmasti vastusta homoliittoja,
etkä naispappeutta, sillä nehän on vanhassa
testamentissa. Niin ja myöskään ateistit eivät
joudu helvettiin, koska jeesus antoi syntimme
anteeksi tekemällä farssi-valekuoleman.
Eli äläpä nypi niitä rusinoita pullasta, hihhuli!
- JoHaKu
Vihaat ssiis uskovaisia koska yksi on tehnyt häijyyn teon?
Kai tasapuolisuuden vuoksi vihaat myös ateisteja,kommunisteja,luontoaktivisteja,kapitalisteja,,anarkisteja feministejä, muslimmeita, juutalaisia, shintoja, budhalaisia, hinduja, antiikin kreikkalaisia, alexandrialaisia, helsinkiläisiä, suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia siis kok. ihmiskuntaa?
Mitä tulee retroheteron kommenttiin Jeesuksesta, voi hyvinkin olla että Hän kahistelee sitä mitä Häen pyhässä nimessää tehdään, mutta yhdessä erhdyt; Hän ei ole haudassa, Hänen hautansa on tyhjä, lupauksena niille jotka uskovat.- Mirka ....
""Vihaat ssiis uskovaisia koska yksi on tehnyt häijyyn teon?""
Miljoonia on tapettu jeesuksen nimeen. Kyse ei voi olla yhdestä henkilöstä, ymmärrätkö?
Jeesus on fiktio. - jae82
Mirka .... kirjoitti:
""Vihaat ssiis uskovaisia koska yksi on tehnyt häijyyn teon?""
Miljoonia on tapettu jeesuksen nimeen. Kyse ei voi olla yhdestä henkilöstä, ymmärrätkö?
Jeesus on fiktio.Jeesus on tie totuus ja elämä.Jeesuksen olemassa oloa ei edes tiedemiehet kiistä.
- Mirka ...
jae82 kirjoitti:
Jeesus on tie totuus ja elämä.Jeesuksen olemassa oloa ei edes tiedemiehet kiistä.
Kerro edes yksi tunnettu tiedemies joka allekirjoittaa väitteen että "jeesus oli historiallinen henkilö".
- JoHaKu
ovat lunastamatta, sairaalat on täynnä sairaita!
- jae82
Luuletko että tälläisten tekojen takana on uskovainen.Uskossa oleva ihminen toteuttaa Jumalan tahdon.Jumala vihaa syntiä.Jumala rakastaa ihmisiä eikä tahdo kellekkään pahaa.Et voi yleistää.Eivät kaikki uskomattomatkaan ole massa murhaajia ja raiskaajia.
- Retrohetero (ei kirj.)
ihmisiä...", mutta kostaa aina kymmenenteen
polveen isien teot. Huomaatko paradoksin?
(lainaus)
"Luuletko että tälläisten tekojen takana on uskovainen."
"Ei oikea uskovainen(tm)"-kortti vedettiin
esiin... Säälittävää... - Nunyabeezwax
Sun nimimerkkinä on joku raamatun jae. Oletko hihhuilun huipulla tällä hetkellä? Olet nyt niin hihu että nimmarisikin on jae.
Mulla oli sellainen näky hihuna ollessani, että edesmennyt paavi rukoili polvillaan jotain merkkiä jeesuksen olemassaolosta. Siinä samassa paavi näki näyn minusta istumassa hihucentterin kirjastossa nahkasohvalla. Kaljuksi ajeltu nainen (olin jeesuksen morsian) ja minulle oli annettu koskemattoman etuus. En tiedä luuliko paavi näyn jälkeen että hän oli nähnyt neitsyt marian vai maria magdalenen, mutta hän näytti hyvin järkyttyneeltä. Itse koin silloin olevani messias, tai ainakin pyhän hengen lähettiläs. Asiasta ei saanut olla kuitenkaan liian ylpeä, muutoin isovarvas murtui ja sitten kaikki astui sen päälle kokouksissa.
Sellaista on joukkohypnoosi... - talteen
Retrohetero (ei kirj.) kirjoitti:
ihmisiä...", mutta kostaa aina kymmenenteen
polveen isien teot. Huomaatko paradoksin?
(lainaus)
"Luuletko että tälläisten tekojen takana on uskovainen."
"Ei oikea uskovainen(tm)"-kortti vedettiin
esiin... Säälittävää...>kostaa aina kymmenenteen polveen isien teot.<
Ei kosta inhimillisen koston tavalla, vaan tuo isien pahat teot lasten päälle. Kostaa-verbi on väärin käännetty. Alkukielessä sanalla on yhdeksän käsitettä ja ne kaikki puhuvat Jumalan oikeamielisyydestä.
- tasata
- palauttaa
- saattaa löydetyksi
- asettaa päälle
- vaatia
- vahingonkorvaus
- sovitusmaksu
- ottaa huomioon
- korvata - sinä pelastut
Nunyabeezwax kirjoitti:
Sun nimimerkkinä on joku raamatun jae. Oletko hihhuilun huipulla tällä hetkellä? Olet nyt niin hihu että nimmarisikin on jae.
Mulla oli sellainen näky hihuna ollessani, että edesmennyt paavi rukoili polvillaan jotain merkkiä jeesuksen olemassaolosta. Siinä samassa paavi näki näyn minusta istumassa hihucentterin kirjastossa nahkasohvalla. Kaljuksi ajeltu nainen (olin jeesuksen morsian) ja minulle oli annettu koskemattoman etuus. En tiedä luuliko paavi näyn jälkeen että hän oli nähnyt neitsyt marian vai maria magdalenen, mutta hän näytti hyvin järkyttyneeltä. Itse koin silloin olevani messias, tai ainakin pyhän hengen lähettiläs. Asiasta ei saanut olla kuitenkaan liian ylpeä, muutoin isovarvas murtui ja sitten kaikki astui sen päälle kokouksissa.
Sellaista on joukkohypnoosi...-Oletko siis omasta mielestäsi ns. "ollut uskossa"?
-Jos vastaat myöntävästi ja sinun "uskossa ollessasi" olet todellakin saanut kuvaamasi kaltaisia näkyjä, niin kyllä onkin parempi, että et enää ole tuossa "uskossasi"... Mutta kuten raamatussa sanotaan:
Apostolien teot:
16:31 ..."Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
- olen ateisti minäkin
tuollaista tekstiä, että vihaat jotakin ihmisryhmää jonkun tekojen perusteella.
Minä en vihaa ketään, en uskovia enkä uskomattomia, en hyväksy pahoja tekoja riippumatta siitä kuka ne on tehnyt.
Sinä olet joko hyvin tyhmä tai hyvin yksioikoinen.
Kaikki on joko mustaa tai valkoista, niinkö?- Mirka ...
Asia olisi aivan toista jos töpeksijä uskiksia olisi vain pari, mutta kun niitä on helvetin monta. Jos miljoonia on tapettu jeesuksen nimeen niin voin väittää että tälläinen uskonto kannattajineen on aivan mätä.
- olen ateisti itsekin
Mirka ... kirjoitti:
Asia olisi aivan toista jos töpeksijä uskiksia olisi vain pari, mutta kun niitä on helvetin monta. Jos miljoonia on tapettu jeesuksen nimeen niin voin väittää että tälläinen uskonto kannattajineen on aivan mätä.
silti en käyttäisi vihata sanaa, kun suurin osa tavallisista uskovaisista ei ole tappanut yhtään ihmistä.
Oletko noita tappajia parempi, kun vihaat ihmisiä? Mirka ... kirjoitti:
>>>Asia olisi aivan toista jos töpeksijä uskiksia olisi vain pari, mutta kun niitä on helvetin monta. Jos miljoonia on tapettu jeesuksen nimeen niin voin väittää että tälläinen uskonto kannattajineen on aivan mätä.
- Mirka ...
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Asia olisi aivan toista jos töpeksijä uskiksia olisi vain pari, mutta kun niitä on helvetin monta. Jos miljoonia on tapettu jeesuksen nimeen niin voin väittää että tälläinen uskonto kannattajineen on aivan mätä.
Jeesus ei ole käskenyt yhtään mitään koska se on pelkkä fiktio. Mätä uskonto sekoittaa uskisten nupin niin totaalisesti että miljoonat viattomat ovat menettäneet henkensä sen takia.
Herkkäuskoinen ihminen ja mätä uskonto on huono yhdistelmä. - ko. asiaa
Mirka ... kirjoitti:
Jeesus ei ole käskenyt yhtään mitään koska se on pelkkä fiktio. Mätä uskonto sekoittaa uskisten nupin niin totaalisesti että miljoonat viattomat ovat menettäneet henkensä sen takia.
Herkkäuskoinen ihminen ja mätä uskonto on huono yhdistelmä.>> Herkkäuskoinen ihminen ja mätä uskonto on huono yhdistelmä. >>
-Ei ainakaan kristinusko, jonka keulahahmon, Jeesuksen Kristuksen, eräs tärkein ns. "rakkauden kaksoiskäsky", jonka HÄN, Jumalan poikana, jätti seuraajilleen, meille kristityille, kuuluu näin: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
-Silloin jos vaikutta siltä että joku tuputtaa kristinuskon nimissä jotain sellaista, joka vaikuttaa jotenkin "mädältä", on syytä kysyä, löytyykö ko. asiaa raamatusta ja jos sanotaan että löytyy, niin kannattaa kysyä, että mistä kohtaa sieltä. -JA ITSE TARKISTAA, onko asia niin, kuten väitetään.
-On syytä myös miettiä, että jos esim. omenasta löytyy mätää, kuuluuko se mätä siihen omenaan, vai onko silloin kyseessä pilaantunut, eikä siis alkuperäinen, hyvä hedelmä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266