Ravit alkoivat miellyttää

ennen vihasin

Olen koko ikäni vihannut raviurheilua siksi, että lajin pariin valikoituu henkisesti alimmalla tasolla olevat, hevosia piiskaavat eläinrääkkääjät ja heitä arvostava räkänokkakansa.
Näitä ihravatsaisia, pelihimoisia mätämunia olen vihannut kuin ruttoa, mutta eilen muutin mieltäni, kun näin Ylen Aamu-tv:ssä Kuninkuusraveista tänä vuonna vastaavan henkilön haastattelun ja ko. henkilön miellyttävät kasvonpiirteet.
Tässä linkki ko. haastatteluun, mikä alkaa 16 minuutin kohdalla:
http://areena.yle.fi/toista?id=1389563
Harmi, ettei miehestä saatu elävää kuvaa. On niin inspiroivan ja sympaattisen näköinen mies, että tämän jälkeen en sano ravikansasta mitään pahaa.

3

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :'<

Täytyy sanoa, että tuo viestisi alkuosa tuntui todella pahalta. En mielestäni ole "hevosia piiskaavat eläinrääkkääjä". :'/

Mutta hyvä että mielipiteesi on muuttunut, enkä todellakaan ymmärrä mistä alunperäinen mielikuvasi on tullut.

• ent ratsuihminen, kelkankää...

Tässä yks päivä katselin pari päivää ratsastuskoulun toimintaa, yhtä ruunaa laitettiin liki 2h autoon liinoilla ja isolla porukalla, samainen polle käveli aloittelevan pojan kanssa kiltisti autoon myöhemmin, kun poika ei osannut arkailla/ varoa tai epäillä ettei tulis..

4v oria kengitettiin, siinä oli kengittäjän lisäksi 4 ihmistä paniikissa höösäämässä, läps läps läps, moneen kertaan.. Hevonen pyöry ja hätäänty.

Ainahan jotenkin hevosta komennetaan, useimmat ravi-ihmiset pitää parempana lyödä kerran ja kunnolla, suuri osa ratsupuolella läpsäsee jopa 5-10 kertaa päivän aikana samaa hevosta....

• sivusta seurannut

Eräässä haastattelussa kuski sanoi raviurheilun olevan pelkkää välineurheilua. Jos hevosta, elävää tuntevaa ja ajattelevaa olentoa, aletaan pitää pelkkänä rahantekovälineenä, niin metsään on menty! Metsään on menty siinäkin, että herkästi tuottamattomille nuorillekin hevosille jaellaan teurastuomioita tai siinä, että suomesta lähtee italiaan ravureita valmennukseen tai kilpailemaan (suom. rääkättäviksi)! Ohessa pätkä italialaisten ravureiden "valmennuksesta".
      http://www.youtube.com/watch?v=X1sa8sSOY5I&eurl=http://www.hovtramp.se/huvud.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe