Kokeilin ensímmäisen kerran nokkosia ja haluaisin kysyä kokeeneemmilta että teinkö jotain väärin? vai voinko syödä ihan huoletta nokkoseni :) Eli hain nokkoset läheisestä maastosta, irrotin lehdet, käytin pari minuuttia kiehuvassa vedessä,valutin lävikön läpi, murskasin terävällä veitsellä ja pakastin pakasterasioissa.
nokkosista!!
6
1048
Vastaukset
- lamppu40
mikset kuivattanu niitä?
Paljon helpompaa.
Ite olen kuivattanu jo eräänkin paperipussillisen talvea varten.- kokkailija
kuivatin minä puolet keräämistäni nokkosista:)
- lamppu40
kokkailija kirjoitti:
kuivatin minä puolet keräämistäni nokkosista:)
kannattaa kuivata reilusti talvee varten nokkosia.
- nokkosmaa
neuvoppa vähän pesetkö nokkoset ennen kuivausta ja mitenkä osaat annostella oikein kuivattua nokkosta käyttäessäsi sitä ruokiin ja leivontaan.
Meidän takametsässä on valtavasti tuoreita nokkosia en vaan ole osannut käyttää niitä.KIITOS VASTAUKSESTA!
- viholainen
itse olen kerännyt, kiehauttanut ja juhanut yleiskoneella mössöksi, pakastanut annoksiin joita käytän. Minusta kätevää, halpaa ja terveellistä. Sämpylöihin, pestoon ym.
- nokkiman
http://www.yrttitarha.com/kanta/nokkonen/
Itse olen pakastanut yrtit minicrippiin ja ennen pussin sulkemista luiru hyvää ruojkaöljyä. Se estää paakkuntumisen ja saat tarvittavan nokareen irroitettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891629
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151521- 981410
- 1311391
- 731302
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2641059- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947