Matkalukemiseksi

mitä sais olla?

Mitä suosittelette matkalukemiseksi, lentokoneeseen, rannalle, ym.?

En haluaisi välttämättä fantasiaa, en sotakirjoja. Ehkä joku novelli vois olla hyvä? Mielellään joku nuorekaskin vielä ;)

Täähän alkaa kuulostaa jo deitti-ilmotukselta! :D Mut kirjottakaa jos voitte suositella oikein lämpimästä jotain ko. kirjaa. Kiitos :)

6

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naikkone08

on mitään suositella pelkästään noilla perusteilla. Minä en novelleita lue kun ovat liian lyhyitä. Jos oikeen jaksat lukea niin Hovimäki-sarja on todella hyvä, rauhallinen, historiallinen ja helppolukuinen. Jos kahlaa jaksat niin Ken Folletin Taivaan pilarit, tuhat sivua jännitystä, romantiikkaa, väkivaltaa, juonittelua ja siinä sivussa maailman historiaa! Täysi paketti noin viikoksi.

• ffflame

Tässä aluksi ei sisältöä vaan matkalukemistekniikkaa, sori...
      Minä varaudun matkalle näin: ostan kirjaston poistomyynnistä jonkun hyvän kirjan ja revin siitä kovat kannet irti. Luettuani pistän luetut osat roskikseen, näin mukana kannettava paino minimoidaan! Vaihtoehto 2: olen rekisteröinyt kirjan bookcrossingiin ja vapautan sen maailmalle luettuani.

Matkalla on kiva lukea matkallaolokirjoja, vaikka Zen ja moottoripyörän kunnossapito tai Che Guevaran Moottoripyöräpäiväkirja (tulipa motopainoitteiset vaihtoehdot ekana mieleen). Tai kirjaa, joka sijoittuu omaan matkakohteeseen. Täältä voit etsiä kirjoja eri kaupungeista:
      http://www2.hs.fi/extrat/kulttuuri/kirjat/kaupunkikirjasto/
      Toinen, samanlainen ja laajempion englanniksi mutten kuolemaksenikaan muista/löydä sitä nyt. Täytyy jatkaa etsinttää.

• ...

Aika ylimalkainen kuvaus, mutta kokeile vaikkapa Bridget Jonesin päiväkirjoja: Elämäni sinkkuna ja Elämä jatkuu. On näitä sitten muitakin, esim. Katarina Mazettin Parfyymia peräkammarissa. Mukavaa, romanttista kesälukemista olematta kuitenkaan ihan hömppää.

• puupaappa

Kun itse olen saman pulman edessä käytän nettiä. Google on tässä hyvä kaveri, eikun pläjäytät hakusanoja mielialasi mukaan, hypppelet linkkeihin ja kohat Sinulla on mielenkiintoinen kirjalista.
      Hesarin sivuilla on myös yhdenlainen kirjanhakukone, käy kurkkaamassa sitäkin.

Hauskoja lomia!

• upuli

luepa khaled hosseinin leijapoika tai tuhat loistavaa aurinkoa tai eine al-sadoon bagdadin vangit ja elämäni irakissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe