Miten onnistuu pyöräily?

Ride-a-bike

Hei,
olen elokuussa lähdössä kiertelemään Yhdysvaltoja, en kuitenkaan vuokra-autolla, vaan Amtrakin junilla ja Greyhoundin busseilla. Etenkin itää ja keskilänttä. Mieleeni juolahti tällainen hauska idea, että vuokraisin tai ostaisinkin pyörän ja tutustuisin mm. Kentuckyyn ja Tennesseehen pyörällä. Tiedän että etäisyydet ovat pitkiä, mutta kiire minulla ei ole, ja kiinnostaisi erityisesti nähdä maaseutua ja pieniä kyliä, joka ei välttämättä niin 'rajoittamattomasti' ole mahdollista, kun en vuokra-autolla liiku.
Onko siellä päin luvallista liikkua maantien reunassa pöyrällä? Ehkä vain pienempien teiden, tuskin sentään Interstate Highwayden? Jos ei edes pienempien teiden, löytyykö minkäänlaisia reittejä jotka mahdollistaisivat pyörällä kaupungista toiseen siirtymisen?
Kiitos paljon ja hyvää elokuuta!

2

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...aika hankalan kysymyksen. Niin paljon kuin siellä olenkin autoillut, niin eipä ole kovin paljoa tullut retkipyöräilijöitä vastaan. Kilpapyörän näköisillä laitteilla polkevia yksittäisiä tai ryhmässä polkevia kyllä näkee, joten kyllä siellä pyöräillään. Tiethän ovat loistavassa kunnossa pyöräilyä ajatellen ja Interstate-teiden vieressä kulkee aina pienempiä teitä, joita pitkin on varmasti mukava ajella. Maaseutu on kaunista ja turvallista, ainakin auton ikkunasta katsellen. Itse kyllä uskaltaisin liikkua myös pyörällä. Reitit kannattaa tietysti suunnitella sen verran tarkkaan, että pääset majoittumaan ennen yötä.
      Ei tästä ole kovin pitkää aikaa kun luin jostain suomalaisperheestä, joka polki mantereen halki lännestä itään. En muista nimeä, mutta kai se googlettamalla löytyy.

• pyöräillen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe