Hei,
olen elokuussa lähdössä kiertelemään Yhdysvaltoja, en kuitenkaan vuokra-autolla, vaan Amtrakin junilla ja Greyhoundin busseilla. Etenkin itää ja keskilänttä. Mieleeni juolahti tällainen hauska idea, että vuokraisin tai ostaisinkin pyörän ja tutustuisin mm. Kentuckyyn ja Tennesseehen pyörällä. Tiedän että etäisyydet ovat pitkiä, mutta kiire minulla ei ole, ja kiinnostaisi erityisesti nähdä maaseutua ja pieniä kyliä, joka ei välttämättä niin 'rajoittamattomasti' ole mahdollista, kun en vuokra-autolla liiku.
Onko siellä päin luvallista liikkua maantien reunassa pöyrällä? Ehkä vain pienempien teiden, tuskin sentään Interstate Highwayden? Jos ei edes pienempien teiden, löytyykö minkäänlaisia reittejä jotka mahdollistaisivat pyörällä kaupungista toiseen siirtymisen?
Kiitos paljon ja hyvää elokuuta!
Miten onnistuu pyöräily?
2
425
Vastaukset
...aika hankalan kysymyksen. Niin paljon kuin siellä olenkin autoillut, niin eipä ole kovin paljoa tullut retkipyöräilijöitä vastaan. Kilpapyörän näköisillä laitteilla polkevia yksittäisiä tai ryhmässä polkevia kyllä näkee, joten kyllä siellä pyöräillään. Tiethän ovat loistavassa kunnossa pyöräilyä ajatellen ja Interstate-teiden vieressä kulkee aina pienempiä teitä, joita pitkin on varmasti mukava ajella. Maaseutu on kaunista ja turvallista, ainakin auton ikkunasta katsellen. Itse kyllä uskaltaisin liikkua myös pyörällä. Reitit kannattaa tietysti suunnitella sen verran tarkkaan, että pääset majoittumaan ennen yötä.
Ei tästä ole kovin pitkää aikaa kun luin jostain suomalaisperheestä, joka polki mantereen halki lännestä itään. En muista nimeä, mutta kai se googlettamalla löytyy.- pyöräillen
Tässä lisää tuosta suomalaisten rannikolta rannikolle -pyöräreissusta:
http://www.usanhalki.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096