viiskymppisen

pohdintaa

-kuinka moneen voi olla samanaikaisesti rakastunut?
-onko erillaiset rakkaudet kuitenkin samanarvoisia?
-onko tässä iässä tärkeämpi ns.ystävärakkaus (kumppanuus) vai romanttinen rakkaus?
-onko vielä mahdollisuus kokea sydäntä korventava rakkaus ja selviytyä siitä?
-valitseeko suhteen jossa seksi toimii ja tunteet jyllää, vai suhteen joka on luotettava ja vakaa?

äähhhh.... en osaa päättää, kun on kolme erillaista tarjolla

25

1080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • G.J.

se on niin, että jos se sisimmässä oleva rakkaudenarkku on pullollaan rakkauttaa ja lähes iskemättömänä, koskemattomana niin tämä viisikymppisyys elämän sisäisenä muutosvaiheena lopulta avaa tämänkin arkun kannen. Ehkä kannattaa olla pussittamatta säkin pimeyteen avautuneita tunteita, kyllä aika aina on se ratkaiseva tekijä tekee valinna omasta puolesta.

• rakkain

Ota se joka tuntuu rakkaimmalta,niin minä tekisin,voit saada hänen kanssa ne muutkin asiat.
      Ystävyys on tietysti aika voimavara,mutta rakkauden ottaisin jos minulla olisi sama tilanne.
      Ihastunut voi olla moneen mutta rakastunut..en usko että sitä voisi jakaa,monen kanssa yhtaikaisesti.
      Rakkautta on tietysti monenlaista.rakkaus lapsiin,vanhempiin,ystäviin,eläimiin jne..rakkaus heihin on erilaista kun rakkaus miehen ja naisen välillä.
      Hyvää syksyn jatkoa sinulle ja tee ratkaisu mikä tuntuu sydämmessä hyvältä.

• Mitä enemmän porukkaa, sitä sekaisempi elämä. Vaan ota se rakkain. Se, kenen kanssa on ihanaa ja hyvä olla. Ota se

• HTZA

jos olisit oikeasti rakastunut, olisit ollut jo aikoja sitten hänen jalkavaimonsa.
      Katsos, rakkaus on sellainen. Toivo rakkaudesta tai rakkauden ihannoiminen on ihan eri asia.

• G.J.

laskin yksi ilta, että jos siun jutut pitäis paikkaa niin olet tutustunut lähemmin vähintään 2000 naiseen ja tästä laskelmasta puuttuu oletetettavat villitvuodet. Kuinka siis tietäisit jotain rakastumisesta tai rakkaudesta?

• oletko jotenkin pihalla?

mikä jalkavaimo? en kyllä ole puhunut naimisissaolevista henkilöistä. Oletko itse joku petturi kun sellaista epäilet?

• HTZA
        G.J. kirjoitti:

laskin yksi ilta, että jos siun jutut pitäis paikkaa niin olet tutustunut lähemmin vähintään 2000 naiseen ja tästä laskelmasta puuttuu oletetettavat villitvuodet. Kuinka siis tietäisit jotain rakastumisesta tai rakkaudesta?

58v. jaettuna sekunneiksi on aika kauan.
        Laske siitä, pidennä tapahtuman aikaa pikkuhiljaa siten että muutama viimeinen vuosi osuu tuonne 45 min. nurkille.
        Ja ota huomioon kaksi ex-vaimoa.
        Oikein kun lasket, niin vastaus on yksi rakastuminen, yksi melkein ja kauhea massa intohimoa ja siitäkin yli puolet turhaa ajankulua.
        Se yksi rakastuminen kyllä voittaa tuon muun sälän, mennen tullen.

• HTZA
        oletko jotenkin pihalla? kirjoitti:

mikä jalkavaimo? en kyllä ole puhunut naimisissaolevista henkilöistä. Oletko itse joku petturi kun sellaista epäilet?

voinut, ehkä, tarkentaa. Mutta haluaisin että ihmiset ajattelevat mitä kirjoitan. On tylsää aina selittää.
        Jalkavaimolla tarkoitin naista joka on rakkaudessaan valmis ihan mihin vaan.
        Sellaista joka ottaa vaikka turpiinsa, valittamatta.
        Sellaista rakastunutta.
        Ja hakkaaminen ei ole minun, henkilökohtainen näkemykseni asiasta, siitä saa vain lukea lehdistä, turhankin usein.

• G.J.
        HTZA kirjoitti:

58v. jaettuna sekunneiksi on aika kauan.
        Laske siitä, pidennä tapahtuman aikaa pikkuhiljaa siten että muutama viimeinen vuosi osuu tuonne 45 min. nurkille.
        Ja ota huomioon kaksi ex-vaimoa.
        Oikein kun lasket, niin vastaus on yksi rakastuminen, yksi melkein ja kauhea massa intohimoa ja siitäkin yli puolet turhaa ajankulua.
        Se yksi rakastuminen kyllä voittaa tuon muun sälän, mennen tullen.

minä ja ehdin jo tuntea syyllisyyttä kun menin tuollaista kysymään. Kiitos maltillisesta vastauksesta.

• nimitystä käytetään
        HTZA kirjoitti:

voinut, ehkä, tarkentaa. Mutta haluaisin että ihmiset ajattelevat mitä kirjoitan. On tylsää aina selittää.
        Jalkavaimolla tarkoitin naista joka on rakkaudessaan valmis ihan mihin vaan.
        Sellaista joka ottaa vaikka turpiinsa, valittamatta.
        Sellaista rakastunutta.
        Ja hakkaaminen ei ole minun, henkilökohtainen näkemykseni asiasta, siitä saa vain lukea lehdistä, turhankin usein.

moniavioisissa kulttuureissa päävaimon jälkeen tulevista vaimoista.

• HTZA
        nimitystä käytetään kirjoitti:

ja siksi käytin sitä.
        Se on hyvä varoitus monirakastuneille.

• naisellinen nainen
        nimitystä käytetään kirjoitti:

mielelläni mä hieron mun mieheni jalkoja.Sillä on usein kipeät jalat. Koskaan, en oo turpiini saannu. Vaan aina tuo kukkia mulle tuo. Olen jopa jalkahoitajalle ajan hälle noin niinku varannut ja ostannut Apteekista magneusimia kun suodenvetoa on usein. Minusta me jalkavaimot olemme todella tarpeellisia??? Ja olen kyllä se PÄÄVaimo myös. Monella tapaa. Et mitä tämä keskustelu niinku tarkoittaa? En ymmärrä en.

• alima

kolmesta sitten kukaan ole sinua vakuuttanut.
      Kyllä varmasti tietäisit kenet ottaisit, jos olisi sitä oikeaa tunnetta ilmassa.
      Ei se jätä varaa kysymyksille, kun kohtalo eteen ilmaantuu, son menoo sitte.

• Pirre*

Mutta kumppanuuskin kelpaa/isi jos..jne.

• Aatami Autuas

on tullut koettua ja useita ikuisia rakkauksia sen jälkeen, niin alkaa yhä enemmän uskoa kertokäyttörakkauteen.

• HTZA

lukaisit juttuni.

• vaan...
        HTZA kirjoitti:

lukaisit juttuni.

miksi yrität ottaa kunnian toisen nokkelasta ja ytimekkästä vastauksesta? Kateellinen?

Eikä ole ensimmäinen kerta.

• alkavat
        vaan... kirjoitti:

miksi yrität ottaa kunnian toisen nokkelasta ja ytimekkästä vastauksesta? Kateellinen?

Eikä ole ensimmäinen kerta.

omat ideat loppua, joutuu rosvoamaan jo toisilta.

• kuka lienenkään

sinut osastolta pois, taisit käyttäytyä kauniisti vai saitko netin käyttöluvan?

Kertakäyttörakkaus ei ole aina hyvä asia.

• Aatami Autuas
        alkavat kirjoitti:

omat ideat loppua, joutuu rosvoamaan jo toisilta.

sen olen rosvonnut. En vain enää muista mistä. Ja tuskinpa olisi tullut mieleen lukematta HTZA:n kommentteja.

• Aatami Autuas
        kuka lienenkään kirjoitti:

sinut osastolta pois, taisit käyttäytyä kauniisti vai saitko netin käyttöluvan?

Kertakäyttörakkaus ei ole aina hyvä asia.

ja mopiilinetin. Nyt mää kierrän Suomea ettimässä uusia neitsyhiä seurakuntaani...

• kuka lienenkään
        Aatami Autuas kirjoitti:

ja mopiilinetin. Nyt mää kierrän Suomea ettimässä uusia neitsyhiä seurakuntaani...

täällä on neitsyet loppuneet jo aikoja siten:))

Varo, saat poliisin perääsi ja sitten sua taas viedään koppiin:))

• naisellinen nainen

Ei, Hei beibi! Kaikkia juttua kategorioida. Elämä on toisinaan simppelii ja toisinaan ei. Näin se vain menee...ainakin mun kohdallani.

• turha haaveilla

mistään kiihkeästä tai romanttisesta rakkaudesta. Paree on valita kumppani jonka uskot pysyvän rinnalla kun kohta jo kuitenkin tarvitset lähihoitajaa. Sen olisi hyvä olla vähän itteäs nuorempi niin jaksaa.

• viisikymppisen

pohdinnoilta, lähinnä tulee mieleen teini-ikäiset tytöt. Niin juuri, tytär tuollaisia ongelmia laittaa ratkottavakseni aina silloin tällöin.

Ja huono minä hänellekään sitä oikeaa valitsemaan, maailma on nykyisin toinen kuin sukujen välisten naimakauppojen aikaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      272
      11059
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      411
      3089
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      92
      1758
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      82
      1565
    5. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      65
      1450
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      80
      1013
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1001
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      907
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      873
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      252
      848
    Aihe