Mulle tuli jostain todella outo kymmensenttinen käteen. Siinä on kuvat molemmin puolin aivan epäkeskosti eli ei niinku keskellä vaan sivussa. Toinen puoli kolikosta paksumpi kuin toinen ja kolikon reunan ympäriltä puuttuu röpelöreunus eli on aivan sileä. Onkohan arvokaskin vai tökerö väärennös yritys.
Outo kymmensenttinen....
5
773
Vastaukset
- jee-pa-ti-juu
Kyllä tuo kuvailun perusteella vaikuttaa virheelliseltä lyönniltä, ellei ole jollain 'jyrätty'. 'Jyräämisen' kyllä havaitsee sen mukanaan tuomista jäljistä ja jo pelkästään rahan koosta, eli siitä onko raha tasaisen pyöreä ja saman kokoinen kuin ns. normaali 10 senttinen. Arvoa en osaa sanoa, mutta uskoisin sen olevan kohtalaisen harvinainen. Näin ollen sillä on myös jonkin verran rahallistakin arvoa.
Minkä vuoden ja minkä maalainen (ilmeisesti suomalainen) kuvailemasi kolikko on?- weird coin
Kolikko on suomalainen vuodelta 2001. Se on ehkä noin millin suurempi halkaisijaltaan verrattuna normaali kolikkoon. Minun mielestä se ei näytä jyrätyltä vaan, että olisi ollut huonosti paikallaan lyönti hetkellä ja kolikko on tasaisen pyöreä.
tänne: http://www.pk-numismaatikot.fi/forum/viewforum.php?f=3&sid=edbf7c88da30d76d4f3f3ff43cb052ea
mieluummin jonkin näköisen kuvan kanssa. Tuolta palstalta löytyy muutamia eurojen virhelyönteihin erikoistuneita keräilijöitä.- kuviahan löytyi
Tsekkasin kuvat tuolta cevyn mainitsemalta sivustolta, ja tosiaan tuommoinen hitusen sivuun lyöty kymmensenttinen on kyseessä. Ei kovin yleinen. Arvonkin oli siellä arvioitu olevan samaa luokkaa kuin itsekin olettaisin. Joku todella innostunut voi maksaa hieman enemmänkin.
- jokerfan
luulisin itsekkin,että kolikossa on virhe,tai jotan tällaista,mutta en uskoisi,että kovinkaan arvkas olisi.vrmuutta ei kuitenkaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108