http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808068059584_ul.shtml
http://scienceblogs.com/tetrapodzoology/2008/08/the_montauk_monster.php
Pari päivää sitten täällä kesksuteltiin Montaukin "hirviöstä" joka oli ajautunut rantaan. Se olikin sitten pesukarhu vaan.
Lainatakseni erästä viestiä tuolta aiemmasta ketjusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036985312
"Miten taikauskoton ateisti selittää asian oikean laidan: mistä näitä sikiää-on nyt kysymys paikallaan. Tällaisia ei ole tavattu minkään eliölajin evoluutioketjussa"
Niin, pesukarhuhan on täysin uusi laji, mistä helvetistä se oikein nyt tulikaan? Juu, tosi vaikea tätä on selittää.
Ja taas nähtiin että uskis vetää väärät johtopäätökset välittömästi, kun taas ateistit odottelevat rauhassa totuuden selvittämistä. Se ero on meillä ja teillä. Ja se ero tekee uskovista jatkuvasti naurunalaisia.
Montaukin "hirviö" - pesukarhu
15
711
Vastaukset
- cybo-ceronimo-cabriel-61
//taas nähtiin että uskis vetää väärät johtopäätökset välittömästi, kun taas ateistit odottelevat rauhassa totuuden selvittämistä. Se ero on meillä ja teillä. Ja se ero tekee uskovista jatkuvasti naurunalaisia.//
- Tota[hyvin varoen], mitenkäs sen mahdollisen jumala kysymyksen, tai alien jutskan kanssa?>>> Tota[hyvin varoen], mitenkäs sen mahdollisen jumala kysymyksen, tai alien jutskan kanssa?
- nuokaan silti
Whitewash kirjoitti:
>>> Tota[hyvin varoen], mitenkäs sen mahdollisen jumala kysymyksen, tai alien jutskan kanssa?
usko kuin sen yhden jumalansa olemassaolon. Kaikki muut ovat olemattomia ja vääriä, kuulemma, ja niihin uskominen säälittävää ja eksymisestä kertovaa. Toisin kuin yhteen jumalaan uskominen on viisasta ja totuuden löytämistä. Jaapajaa.
Meidän raukkoja tietämättömien pitäisi sitten ymmärtää että juuri kulloinenkin puhuja on löytänyt sen oikean totuuden ja juuri häntä kannattaa uskoa; eri tavalla uskovat ovat ihan väärässä. Ja ennen kaikkea meidän pitäisi muistaa varmuuden vuoksi uskoa, koska helvettihän se häämöttelee jos emme. (Kuitenkaan eivät varmuuden vuoksi usko muihin jumaliin, että helvetti taitaa olla uhkakuvana ylivoimainen heille...) - cybo-ceronimo-cabriel-61
Whitewash kirjoitti:
>>> Tota[hyvin varoen], mitenkäs sen mahdollisen jumala kysymyksen, tai alien jutskan kanssa?
//Ateistit puolestaan eivät tee ylimääräisiä oletuksia//
- Viisasta
//koska ei ole mitään syytä tai perusteita uskoa että niitä olisi olemassa.//
- Nyt menee jo uskon puolelle.
//paikkaavat tietämättömyytensä aukot jumalailla.//
- Tässä on tarkennettava 'tietämättömyyden aukkojen' osoitetta.
Perus-kysymykseen ei ole vastausta millään suunnalla, vain mainitsemasi "ylimääräiset oletukset" voidaan osoittaa loogisesti, esimerkiksi oikeudenmukaisuuden,väitetyn rakkaudellisen jumaluuden osalta ja niin edelleen mahdottomiksi.
Kyllä hätköintiä johto-päätösten vetämisessä on siis myös ateistisessa ajatuksessa, sillä vaihto-ehtojen välimaastossa on varmasti muitakin ideoita, kuin [oikein] kritisoimanne jumal-kuvat, tai realista vedetty yksi-oikoinen ja hyvin karkea ja ei aukoton elämän-synty ja kehitys-kuva. - kaaliin tämä.
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Ateistit puolestaan eivät tee ylimääräisiä oletuksia//
- Viisasta
//koska ei ole mitään syytä tai perusteita uskoa että niitä olisi olemassa.//
- Nyt menee jo uskon puolelle.
//paikkaavat tietämättömyytensä aukot jumalailla.//
- Tässä on tarkennettava 'tietämättömyyden aukkojen' osoitetta.
Perus-kysymykseen ei ole vastausta millään suunnalla, vain mainitsemasi "ylimääräiset oletukset" voidaan osoittaa loogisesti, esimerkiksi oikeudenmukaisuuden,väitetyn rakkaudellisen jumaluuden osalta ja niin edelleen mahdottomiksi.
Kyllä hätköintiä johto-päätösten vetämisessä on siis myös ateistisessa ajatuksessa, sillä vaihto-ehtojen välimaastossa on varmasti muitakin ideoita, kuin [oikein] kritisoimanne jumal-kuvat, tai realista vedetty yksi-oikoinen ja hyvin karkea ja ei aukoton elämän-synty ja kehitys-kuva."//koska ei ole mitään syytä tai perusteita uskoa että niitä olisi olemassa.//
- Nyt menee jo uskon puolelle. "
Uskikset ne vaan ovat kovia väittämään absolutisteja alkoholisteiksi. (vertauskuva) - cybo-ceronimo-cabriel-61
kaaliin tämä. kirjoitti:
"//koska ei ole mitään syytä tai perusteita uskoa että niitä olisi olemassa.//
- Nyt menee jo uskon puolelle. "
Uskikset ne vaan ovat kovia väittämään absolutisteja alkoholisteiksi. (vertauskuva)//Uskikset ne vaan ovat kovia väittämään absolutisteja alkoholisteiksi. (vertauskuva)//
- Täytynee kysyä,väittelettekö te ateistit ja kristityt samasta olemattomasta,näkyvästä, vai kätkössä vielä olevasta pullosta? [vertauskuvaa] - vaan silloin
//Uskikset ne vaan ovat kovia väittämään absolutisteja alkoholisteiksi. (vertauskuva)//
- Täytynee kysyä,väittelettekö te ateistit ja kristityt samasta olemattomasta,näkyvästä, vai kätkössä vielä olevasta pullosta? [vertauskuvaa]Kun keskustelemme jumaluuksista, teemme niin että saisimme teidät ajattelemaan miten typerää on uskoa satuihin, etenkin aikuisena. Vähän niinkuin absolutisti kertoisi alkoholistille että "on muuten aika tyhmää ryypätä, kun et oikeasti tarvitse viinaa. Luulet vaan niin, koska olet tullut siitä riippuvaiseksi."
- cybo-ceronimo-cabriel-61
vaan silloin kirjoitti:
Kun keskustelemme jumaluuksista, teemme niin että saisimme teidät ajattelemaan miten typerää on uskoa satuihin, etenkin aikuisena. Vähän niinkuin absolutisti kertoisi alkoholistille että "on muuten aika tyhmää ryypätä, kun et oikeasti tarvitse viinaa. Luulet vaan niin, koska olet tullut siitä riippuvaiseksi."
//Luulet vaan niin, koska olet tullut siitä riippuvaiseksi."//
- XD mistä sinä sen voit "absolutistina" tietää, onko kokemusta?
Ja muuten, miksi on niin paljon humalaisia, jos ei sitä brenkkua ole, tai sen himoa, vai mitä ne oikein vetää, tai miksi jotkut voivat "ottaa" iisisti ja toiset rähjää, miksi jotkut eivät ota ollenkaan, mistäs nämä "absolutistit" päänsä sekoittaa ja ne fiilikset ottaa, vai onko "elämä parasta huumetta" XD? - nautinnonhaluinen.
//Luulet vaan niin, koska olet tullut siitä riippuvaiseksi."//
- XD mistä sinä sen voit "absolutistina" tietää, onko kokemusta?
Ja muuten, miksi on niin paljon humalaisia, jos ei sitä brenkkua ole, tai sen himoa, vai mitä ne oikein vetää, tai miksi jotkut voivat "ottaa" iisisti ja toiset rähjää, miksi jotkut eivät ota ollenkaan, mistäs nämä "absolutistit" päänsä sekoittaa ja ne fiilikset ottaa, vai onko "elämä parasta huumetta" XD?Kuten suurin osa muistakin eläinlajeista. Eikä kaikkea tarvitse kokeilla tietääkseen sen turhaksi ja typeräksi. En minäkään ole vetänyt esim. crackiä mutta olen nähnyt millaiseksi se ihmisen tekee. Normaalin ihmisen terve ajattelu ja harkinta riittää pysymään erossa idioottimaisuuksista.
- -DW-
Selvä tapaushan tuo oli jo heti alussa.
Jotkin ihmiset vain niin kovasti haluavat edes jonkinlaisia todisteita uskomuksilleen, jolloin mädäntyneistä pesukarhuistakin tehdään demoneita...
Tässähän se nähtiin kuinka uskomukset ja urbaanit legendat syntyvät. - Ateisti Atte
itse olin vakuuttunut, että se oli jokin photoshop hirviö (tm), kaikennäköisiä photoshop otuksia tullut meinaan vastaan netissä =)
- hämärtymisestä
"Ja taas nähtiin että uskis vetää väärät johtopäätökset välittömästi, kun taas ateistit odottelevat rauhassa totuuden selvittämistä. Se ero on meillä ja teillä. Ja se ero tekee uskovista jatkuvasti naurunalaisia. "
Heidän maailmansa luotiin 6 vrk:ssa hups vaan n. 6000 vuotta sitten. Heillä on tarve saada kaikki heti just nyt mulle tänne jooko plz Jumala????. ollutkaan Jumala, joka rantautui sinne Montaukiin???
Nimim. Liityinkö kirkkoon turhaan? ;o)- --GG---
Mihinkäs muuten tämä raato on hävinnyt? Joku yhden kuvan perusteella tehnyt omat johtopäätöksensä? Eikös olisi hyvä ottaa raato pöydälle ja tutkia. Kovin heppoista jos yhden kuvan perusteella julistetaan totuus asiasta.
Se voi kyllä olla pesukarhu..todennäköistä tämä onkin...mutta eikö olisi hyvä tutkia paremmin. - yx toinen
>> Ja taas nähtiin että uskis vetää väärät johtopäätökset välittömästi, kun taas ateistit odottelevat rauhassa totuuden selvittämistä. Se ero on meillä ja teillä. Ja se ero tekee uskovista jatkuvasti naurunalaisia. >>
-Katos nyt hei, kun mä todistan sun väittees vääräksi...
Katso tämä mun kommentti ja mietippä sitä että mä olen ihan täysin hihhuli; että mitenkäs tässä nyt näin pääsikään käymään...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000036994327
Seli-seliä odotellen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4941281- 141266
- 821262