Kolme viikkoa Malesiassa joulukuussa

Qala

Joulukuun puolivälissä olisi kolmen viikon reissu Malesiaan tulossa. Lennot Kuala Lumpuriin, mutta sen jälkeen kaikki vielä auki. Mukana kaksi aikuista ja kaks lasta (3v ja 4kk). Olisiko järkevä suunta länsipuolelle? Ilmeisesti itäosissa ja Borneolla on monsuunikausi menossa?

Tarkoitus olisi yhdistää kaupunkia ja sitten rantaa. Mitään umpirauhallista lomaa ei etsitä, vaan elämää saa olla. Mitä rantakohteita suosittelisitte? Itse olen aikoinaan käynyt kesällä Borneolla ja Tiomanin saarella, mutta nuo tosiaan taitaa olla sadealueella joulukuussa. Langkawilla en ole käynyt, mutta kirjoittelusta tullut kuva, että kyseessä varsin unelias paikka kuitenkin. Vai onko missään Malesian rantakohteessa kovin vilkasta elämää? Enkä nyt tarkoita mitään Phuketin baarielämää vaan ihan perusvilskettä. Siispä, vinkkejä otetaan vastaan.

2

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malesia = very good

Malesiasta kirjoitan. Täällä ei ole muuta kuin hiljaisia rantoja. Johtuu kulttuurista. Ihmisten ei ole hyvä esitellä paljasta pintaa. En arkailisi tuon sadekauden suhteen. Eikohän se ole ohi, eikä se aina sada sadekaudellakaan.

Itse en Malesiassa hakeudu rannalle vaan ennemminkin vuoristoon pakoon kuumuutta. Tämä on niin hyvä turistimaa. Hinnat halpoja ja luotettavia. Hyvin monikultturillinen maa. Ihmiset ovat aina tottuneet siihen että on erivärisiä ihmisiä. Esimerkiksi thaikut ovat vähän patriootteja ja kusettavat falangeja. Malesia on niin turvallinen ja luotettava ja helppo kaikin tavoin. Ihanne maa.

• 3 kertaa kokeillut

Monsuunisateet kannattaa ottaa tosissaan. Olemme viimeiset 3 joulua viettäneet Malesiassa ja joulukuussa ovat ainakain kahtena viime vuonna joutuneet evakuoimaan suuria joukkoja ihmisiä eri alueilta. Monia on myös hukkunut tulvien myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5100
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1660
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe