Soitan musiikkiopistossa selloa. Nyt kun kävin varaamassa tunnit, lukuvuoden alussa, yllätyin..
Olen jo viisi vuotta soittanut pakolla orkesterissa.. Miksi se on pakollista? Eikö olisi mahdollista, että käytäisiin pakolla vaikka kolme vuotta orkesteria, ja sitten olisi itse valittavissa.. En mielestäni ole oppinut kovinkaan paljon siellä. Yritin sanoa, että kun harrastaa kilpaurheilua 5 krt viikossa, ja käy kerran viikossa kuoroharkoissa, niin aika on vähissä.. Niin siihenpä vanha harppu-ukko sanoi, että Silloin täytyy valita mikä on tärkeää, ja mikä ei..
Minkä takia pakollista?
2
377
Vastaukset
- Soitin monta
vuotta musaopistossa. Orkesterissa oli joskus kivaa, mutta usein se oli vain pakkopullaa. Joku vuosi en sitten vaan mennyt. En tiedä, sanoiko vanhempani, että tämä tyttö ei nyt tule orkesteriin, vai mitä kävi. Mutta kukaan ei soitellut perään ja pakottanut tulemaan harjoituksiin. Jos orkesteria vetää kiva tyyppi ja tuntuu, että sieltä saa ja oppii jotain, kannattaa mennä. Jos homma ei pelaa ja itku tulee vaan silmään ja paha mieli, ei kannata mennä. Ei kalliista harrastuksesta voi ottaa lisähintaa pakottamalla ihmisiä orkesteriin!
Niin valitse vaan, mikä on tärkeää ja mikä ei. Ehkä sulle tärkeää urheilu, kuoro ja ne pelkät sellotunnit, jos orkka mössöää.- sähkökitaristi
on kehittäää yhteissoittotaitoa.ja sen lisäksi se parantaa rytmiikan osaamista kummasti, kun pitää varmasti mennä oikein.ei sillä, en mäkää varmaa jaksais veivata klassista musiikkia jonku kamalan kääkän pakottamana vuodesta toisee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337