Kaupasta ostettu inkiväärin juuri rupesi kasvamaan vihreää silmua.. mietin että saisiko sitä istutettua kotona ruukkuun niin että siitä lähtisi kasvamaankin jotain?
onko kellään kokemusta inkiväärin kasvatuksesta :)
Inkivääri
3
1516
Vastaukset
- juntti
Upotat juurakon multaan ja odottelet. Lämpimässä ja riittävässä kosteudessa pukkaa vartta pintaan. Ulkonäöltään viuhkamainen ruoho http://giniann.files.wordpress.com/2007/01/ginger-plants.jpg
- Jukelipoika
Erinomaisesti teen joukkoon. Raasta tuoreesta inkivääristä teehen muutama lastu, laita sokeria tai hunajaa ja sinulla on herkullista teetä.
- viherkasvin
Jukelipoika kirjoitti:
Erinomaisesti teen joukkoon. Raasta tuoreesta inkivääristä teehen muutama lastu, laita sokeria tai hunajaa ja sinulla on herkullista teetä.
itse olen harrastanut inkiväärin kasvattamista ikkunalaudalla viherkasvina - ja saanut sen vahingossa jopa kukkimaan:) oli vissiin sitä ekakertalaisen moukantuuria...
kannattaa varata suhteellisen suuri tai ainakin leveä ruukku, koska mukula levittäytyy kasvaessaan vaakatasossa joka suuntaan. jos haluat rehevän kasvin, niin kannattaa istuttaa useampi juurakko samaan ruukkuun. meillä inkivääri on kasvanut melkein 150-senttiseksi ja ylensä niitä kaisla- tai bambumaisia oksiakin on ollut jopa kymmenkunta tai enemmänkin. eli mitä tuuheamman haluat, sen useampi juurakko kannattaa istuttaa:)
varsinaista satoa en ole koskaan saanut, uudet juurakonosat tahtovat jäädä sisäkasvatuksessa kuitenkin aika heiveröisiksi. kevät olisi tietysti parempaa aikaa istutuspuuhille, mutta onnea matkaan silti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041781
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421514
- 991445
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751148- 691031
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään171009Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181005