Augustinus ja jehovantodistajat

m.naat

Onko mitään yhteläisyyttä?
Ei sanovat jehovantodistajat,mutta löytyy ainakin yksi mielnkiintoinen ´pointti´.

Kirkkoisä Augustinus väittää varhaisissa kirjoituksissaa,että parantamista ei esiinny kirkoissa ja ettei se enää ole tarpeen.

Mutta mitä tapahtui?
Kolme vuotta ennen hänen kuolemaansa,joka oli vuonna 430 hän oli kuitenkin saanut todistaa 70 ihmettä,joista suurin osa oli parantamisia.
Ennen kuolemaansa hän kirjoitti vielä kirjan "Retractions" joissa perui aikaisemmat väitteensä.

Nyt kysynkin:
Kuinka valmiita te jehovantodistajat olette tutustumaan esim 70:een parantamisihmeeseen paikan päällä ja tekemään arvionne sitten uudelleen?
Nythän ette tiedä niistä mitään muuta kuin mutu-tuntuman kautta.
Harva jehovantodistaja on nähnyt enempää kuin mutua tai hätäisesti yhden parantamisen televisiossa tai m.s.

Nyt ei käy vastaukseksi
"monta tulee nimessäni....."
Tai "menkää pois..."
Se ei ole vastaus kysymykseeni.
Ei myöskään:"kalpeaa jäljitelmää Jeesuksesta"

Koska jos vetoatte noihin raamatunkohtiin,minä vastaan,Mark.9:38-41.
"Älkää estäkö häntä...."
tai
Mark.9:18(ei opetuslapsetkaan pystyneet kuin jäljittelemään)

9

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feikit-

MIelenkiintoista paranemisissa on se, että uusia raajoja ei pystytä kasvattamaan, eikä kuolleita herätetä.

En tiedä yhtään tapausta jossa talidomi vammautuneelle olisi saatu siunattua raajat. Miksi tämän kaltainen rajaus parannnuksissa?

Vammat pitää olla sisäisiä, ei esim. että lasisilmän tilalle ilmestyy ehta tavara.

Toinen seikka on se, että luin parantumisesta ja hänen kavarinsa kertoi, että ihan sata varmasti hän ei ollut edes parantuneesta kohdasta vammainen. Ilmeiseti yhteisön paine ihmeen syntyyn pakottaa feikkaamaan.

• Ei hänen opetuslapsetkaan pystyneet samaan tulokseen kun Mestari itse.
        Silti hän ei halveksunut heitä,niinkuin teillä on tapana.
        Jeesus kannusti opetuslapsiaan jatkamaan siitä huolimatta ettei tulos ollut sellainen kun opetuslapset kuvittelivat.
        Eikä missään tapauksessa Jeesus sanonut:"eihän tuosta tule mitään.Parempi kun ette yritä laisinkaan ja parempi kun sanotte:Parantamisilmiöt loppuvat kohta".
        Näin ei tapahtunut,vaan Hän sanoi:"teette suurimpia tekoja kuin minä".
        Koska historian kirjat eivät kerro että suurimpia tekoja olisi JO tapahtunut on tuon ajan oltava edessä.
        Oletteko valmistautuneet tuohon aikaan asenteellanne?

• Sinun parantamisesi!

Matt 7:21-23

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• sama kun;ei kukaan,vai onko?

Sehän on sama kun sanon;ei jokainen jehovantodistaja kierrosvalvoja ole lapsiin sekaantuja;vai onko?

Jos joukossa on niitä ihmeiden tekijöitä jotka käytännön elämässä elävät kaksoiselämää,eivät anna kunniaa Jeesukselle vaan sanovat "emmekö ME ole tehneet".....niin...he ovat sanojensa todistuksen mukaan väärintekijöitä kun ottavat kunnian itselleen.

Nuo kelvottomat ihmeidentekijät kuvittelevat että se että tehdään ihmeitä olisi tunnusmerkki pelastumisesta.Mutta niin ei ole."Lustekkin" tekee ihmeitä.
        Oikeat Jeesuksen mielen mukaiset ihmiset,Hänen seuraajansa tekevät hyvää niille vähäisille joita muut ylenkatsovat.He ovat sorrettuja.He joutuvat vääryyden tekemisen kohteeksi.Kuten m.m. jehovantodistajien keskuudessa tapahtuu monasti.
        Mutta esim.parantaminen itsessään Jeesuksen nimessäei ole väärin vaan se kenelle tulee kunnia.

Jehovantodistajille on stereotypia kysyeisestä asiasta,niinkuin monesta muustakin.
        Jehovan todistajat asenteellaan Pyhän Hengen lahjoja kohtaan ovat itseasiassa Pyhän Hengen pilkkaajia.

• Lisäksi

..Jumalan valtakunta;
      Kirkkosetä Augustinos,Hänhän ,ensiksi sanoi uskovansa Platonin tavoin; sielun kuolemattomuuteen; Hän keksi tämän nytkin Uskontojenkäyttämän sanan "Pahan valtakunta,",( Civitas Diaboli,)
      Hänellä oli , niinkuin muillakin uusplatonisteiksi lipsuneilla filosofeilla, taipumus tulkita Kreikan , Rooman ja Persiankin pakanauskontoja ja-myyttejä, "Verhoten "ne "Kristillisyyteen," (-Interpretatio Cristiana,),
      Esim: Täälläkin käytetty sana "Jumalan valtakunta;" Augustinus lainasi lauseen surutta Vergiliuksen "Aineiaasta; Siinä Juppiter lupaa roomalaisille valtakunnan , jolla ei ole loppua;
      "Näille määrää en ajan , en paikan minä säädä, määrätön heillä on valta;,"
      Ja tuo Katolisen kirkon -"Kallio;" ,Pietari, (Paaviuden perusta;) -- jolle annetaan avaimet,
      Sama on luettavissa Rooman keisareiden palvomassa -Mithran palvonnassa; tällä oli kuvissaan kaksi avainta, ja hänet kuvataan seisomassa kallioluolassa;
      Vielä keisari Julianus yritti palautta Mithran palvonnan Roomaan.
      Joten ei ole kumma, että Augustinos vanhemmiten, kuten -mm; Kirrkkoisi Tertullianos, ja monet muut , tekivät saman kuin Salomo VT;ssa;
      kääntyivät seuraamaan eri jumalia, .
      Ja ei alkuseurakunnan aikana kirkoissa kokoonnuttu; hajaannus alkoi, kun -keisarin asettamat Piispat pakottivat kristityt kokoontumaan "Kristillisisksi " muutetuissa Mithran temppeleissä;.

• Kirjoittaja viittaa Vanhan Testamentin kuningas Salomoon. Kuningas Salomo kääntyi pois Herrasta ja alkoi palvoa epäjumalia. "kuolleet eivät tiedä mitään"; Tämä on Jehovien suosikkilause raamatussa Saarnaajan kirjasta. Saarnaajan kirjan uskotaan kirjoittaneen kuningas Salomo, joka oli luopio. Miksi meidän pitäisi uskoa uskostaan luopuneen epätoivoisen vanhuksen sanoja kun hän tekee elämästään tiliä, niinkuin Saarnaajan kirja osuvasti kuvaa?
        Eiväthän nämä sana ole profetiaa eikä ennustamista. Kirjuri vain yksinkertaisesti merkitsi muistiin väsyneen ja elämään kyllästyneen vanhuksen lausahduksia.

• Lisäksi
        MarkkuP kirjoitti:

Kirjoittaja viittaa Vanhan Testamentin kuningas Salomoon. Kuningas Salomo kääntyi pois Herrasta ja alkoi palvoa epäjumalia. "kuolleet eivät tiedä mitään"; Tämä on Jehovien suosikkilause raamatussa Saarnaajan kirjasta. Saarnaajan kirjan uskotaan kirjoittaneen kuningas Salomo, joka oli luopio. Miksi meidän pitäisi uskoa uskostaan luopuneen epätoivoisen vanhuksen sanoja kun hän tekee elämästään tiliä, niinkuin Saarnaajan kirja osuvasti kuvaa?
        Eiväthän nämä sana ole profetiaa eikä ennustamista. Kirjuri vain yksinkertaisesti merkitsi muistiin väsyneen ja elämään kyllästyneen vanhuksen lausahduksia.

.. kirkkoisä Augustinus vanhemmiten kerroskeli kaikenl; Ihmeistä, vaikka nuorena kertoi, että ihmeparannuksia ei enää esiinny;
        Hän kertoi, että hän on "Samaa mieltä Platonin kanssa sielun kuolemattomuudesta, ". Siis Aleksandros kolmannen, Makedonian Aleksanterin, "Suuren " filosofeja nämä kirkkoisät ihannoivat; vaikka esim profeetta Habakuk kirjoittaa;
        "Hab;1;6, ; ,( Siinä on väärä käännös; ) -Se pitää olla -Makedonialaiset; tästä aina -2; 10. "
        Platon, ja Aristoteles rakensivat filosofiaa vallattujen kansojen samanlaistamiseksi; A; jopa joutui maanpakoon yllytettyään Aleksandroksen maailmanvalloitusretkille;
        -Augustinus kirjoitti uudestaan Platonin "Valtion," -Civiates Dei,", "Jumalan Valtio," siellä se on kirjastossa, hän halusi rakentaa maallisen Kirkkovaltion, joka Aleksanterin tavoin valtaisi maailman,
        Kyseessä oli politiikka, ei alkuseurakunnan oppi.
        Sitten vielä;, ei Salomo , tutkimusten mukaan, ole itse niitä kirjoittanut; poikkitieteellinen tietokonetutkimus osoittaa, että hänen sanomikseen sanotuissa runoissa on ainakin kolmelta eri aikakaudelta kirjoittajia; .
        ja jos on siitä epäilystä, kannattaa kysyä - juutalaisuus-palstalta, siellä on siihen asiantuntijoita.

• Lisäksi
        Lisäksi kirjoitti:

.. kirkkoisä Augustinus vanhemmiten kerroskeli kaikenl; Ihmeistä, vaikka nuorena kertoi, että ihmeparannuksia ei enää esiinny;
        Hän kertoi, että hän on "Samaa mieltä Platonin kanssa sielun kuolemattomuudesta, ". Siis Aleksandros kolmannen, Makedonian Aleksanterin, "Suuren " filosofeja nämä kirkkoisät ihannoivat; vaikka esim profeetta Habakuk kirjoittaa;
        "Hab;1;6, ; ,( Siinä on väärä käännös; ) -Se pitää olla -Makedonialaiset; tästä aina -2; 10. "
        Platon, ja Aristoteles rakensivat filosofiaa vallattujen kansojen samanlaistamiseksi; A; jopa joutui maanpakoon yllytettyään Aleksandroksen maailmanvalloitusretkille;
        -Augustinus kirjoitti uudestaan Platonin "Valtion," -Civiates Dei,", "Jumalan Valtio," siellä se on kirjastossa, hän halusi rakentaa maallisen Kirkkovaltion, joka Aleksanterin tavoin valtaisi maailman,
        Kyseessä oli politiikka, ei alkuseurakunnan oppi.
        Sitten vielä;, ei Salomo , tutkimusten mukaan, ole itse niitä kirjoittanut; poikkitieteellinen tietokonetutkimus osoittaa, että hänen sanomikseen sanotuissa runoissa on ainakin kolmelta eri aikakaudelta kirjoittajia; .
        ja jos on siitä epäilystä, kannattaa kysyä - juutalaisuus-palstalta, siellä on siihen asiantuntijoita.

..Heenollen, ei hän Kristikunnan ns opillista turmelusta aloittanut; Kyllä se oli Kirkkoisä Clemens Aleksandrialainen, joka kertoi, että VT;n Pappisjärjestys "leeviläisineen," , on se Jumalallinen järjestys, joka jäi Apostoleilta kertomatta; ;
        Piispat hän asetti seurakunnan yläpuolelle, ja kertoi, että Piispa on "Isän " sijainen, ei siis pojan;
        On muistettava, ettei näillä "-Iseillä", ollut yhtenäistä UT; ta, vaan kullakin oma kokemus, Tieto tai Halu,( .Libido Dominandi, -Vallanhimo;,).
        Ja jo n, 90 vuodessa rakentui Piispojen jumalallisuudelle koko se katolinen haaveharha, Jonka peruspilari mm, Augustinus oli.
        Tällaiset hokemat, kuin roomalainen "Imperium; Lat; caelestis patria; käännettiin "Taivasten valtakunnaksi, "
        -tai tungettiin joka paikkaan sana "saarnata; " todisteeksi piispojen jumaluudesta, vaikka "Dialegomai", tarkoittaa nimenomaan "keskustella jonkun kanssa," -Kaksisuuntainen sanallinen kanssakäyminen, joka oli luonteenomainen alkuseurakunnan menettely. Siis "Tasaarvoinen " keskustelu;.

• benedi
        MarkkuP kirjoitti:

Kirjoittaja viittaa Vanhan Testamentin kuningas Salomoon. Kuningas Salomo kääntyi pois Herrasta ja alkoi palvoa epäjumalia. "kuolleet eivät tiedä mitään"; Tämä on Jehovien suosikkilause raamatussa Saarnaajan kirjasta. Saarnaajan kirjan uskotaan kirjoittaneen kuningas Salomo, joka oli luopio. Miksi meidän pitäisi uskoa uskostaan luopuneen epätoivoisen vanhuksen sanoja kun hän tekee elämästään tiliä, niinkuin Saarnaajan kirja osuvasti kuvaa?

on kokonaan sidoksissa uskosta Poikaan ja kuuliaisuudesta Hänelle!

" Joka uskoo Poikaan sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä...Joh 3: 36

Ihminen on maasta ja maan tomusta, ja tämä toinen Ihminen oli taivaasta, joka voi lahjoittaa elämän, mutta myös kuoleman!

Valitse siis elämä! Sielun kuoleman tahi elämän valitsee elävä sielu itse!

Tosin onhan Jeesus sanonut, " Minä valitsin teidät, että te kantaisitte paljon hedelmää,...ja meidän hedelmänne on pyhitys!!

" Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa" kertoo Jeesus.
        Eihän elävä sielu omaa elämää iankaikkisesti, sillä sielu on ihminen, joka synnin vuoksi kerran kuolee.

Nämä kuolleet sieluthan Jeesus herättää kerran haudoistaan!
        Siksihän kaikki kirkot opettavat: " On vanhurskasten ylösnousemus, mutta myös vääräin"

Silloinhan kuolleet sielut tehdään taas eläviksi!
        Ei elävä sielu pysty itse hankkimaan itselleen iankaikkista elämää.

Jeesus sen on hankkinut elävälle sieluille, niille jotka uskovat Poikaan!
        Sehän , (elämä) on lahja, eikä syntymisessä saatu iankaikkinen lahja!

Sielu on kuolevainen ja niin oli kerran Jumalakin!

Eikähän Jeesus olisi haudastaan ylös päässyt, ellei Jumala, Isä olisi häntä herättänyt!

Jeesushan antoi Isänsä käsiin Henkensä, tokihan Hän halusi sen lahjoittaa Pojalleen takaisin, kun työ oli tehty ja lunastus suoritettu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe