neitsikka

mietinnässä

ja siitä kysyisin neitsikoita omistavilta henkilöiltä. olisiko teidän mielestä mahdollista pitää lintu mukana töissä. Työssäni ajan vähintään 1h/pv. autolla ja joskus kolmekin tuntia. minulla on oma työhuone johon voisin rakennella jotain viihdykettä linnulle. mitä mieltä?

2

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipp

Minusta tuo olisi aika stressaavaa linnulle, joka päivä matkustaa paikasta toiseen. Varsinkin talvella ja kylmillä säillä.

Kyllä lintu pärjää hyvin työpäivän ajan, jos sillä on virikkeitä tai oma kaveri.

• mikäli

sillä on tosiaan niitä virikkeitä ja kaveri.

Ja neitokakaduahan ei saa pitää yksin. Ne ovat parvilintuja ja masentuvat helposti. Tietysti ne kesyyntyvät nopeammin yksin, mutta kaveri on kaikkein paras ratkaisu linnun näkökulmasta katsoen.

Emojen kasvattama ei ikinä kesyynny niin, että se ei pelkäisi ihmistä aina. Se tietää olevansa lintu ja heti kun vieras tilanne tai ympäristö ihmisineen ilmaantuu, se stressaantuu todella helposti.
      Käsinkasvatettu taas voisi sopeutua toisten ihmisten näkemiseen ja sille voi jopa olla mieluisaa nähdä asuntosi lisäksi koko ulkomaailma. Käsinkasvatettu lintu on kuin koira, se ei pelkää ihmistä mikäli sitä ei ole kohdeltu kaltoin.. Ja usein ne tykkäävät tavata uusia ihmisiä, paitsi jos sitä ei ole nuorena opetettu että muita ihmisiä ei tarvitse vihata. Suurin ongelma käsinkasvatetuissa onkin se, että ne helposti yhteen ihmiseen tai perheeseen leimautuu, eivätkä sitten siedä muita ihmisiä koskevan häntä. Asumustasi se sattaa varjella hyökkäämällä uusia ihmisiä kohti, sillä harvoin tällainen lintu pitää häkkiään kotinaan, koska luulee olevansa ihminen ja ihmisetkään eivät asu häkissä. Tämäkin riippuu siitä kuinka paljon sille näyttää että vieraat ihmiset eivät ole tunkeilijoita.

Töissä käsinruokittua lintua voi pitää, mutta se yleensä haluaa lennellä ympäriinsä ja katselevan uutta paikkaa. Ainoa mikä minua huolettaa on se, saatko työt tehtyä. Käsinruokittu nimittäin haluaa jatkuvasti huomiota omistajaltaan. Tietysti asiaan vaikuttaa se että maisemat vaihtuvat ja mielenkiintoisia asioita ja ihmisiä ja näkemistä on ympärillä kokoajan. Mutta ongelmia saattaa ilmetä, kun lintu kyllästyy. Se alkaa huutamaan ja pyrkii pois valjaista mikäli pidät sellaisessa. Häkissä taas se ei todellakaan tykkää olla.

Ei kannata laskea sen varaan, että tämä lintu tulee minun kanssa sitten aina töihin. Katso mikäli se pitää siitä tai ongelmia ei ilmene, voit ottaa sen. Mutta tosiaan älä laske sen varaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe