Jos "arvostetun" kirjailijan tuotoksessa lähes joka sivulta löytyy kappale, joka alkaa "yhtäkkiä" (toki muutamilla sivuilla parikin kertaa) - onko mielestänne kyseessä ilmaisun latteus vai mahdollisesti kääntäjän mielikuvituksen puute?
Kääntäjä on samaisessa hengentuotteessa sählännyt useammassakin kohdassa henkilöiden nimet sekaisin esim. s. 286. Ihmettelen myös juonen latteutta, ennalta-arvattavuutta ja loppuratkaisun helppoutta. Ovatko nämä kirjat oikeasti suosittuja?
Henning Mankell
3
454
Vastaukset
- ..Päivi1
Mankellin kirjoihin? Henk.kohtaisesti pidän Kennedyn aivoja Mankellin huonoimpana teoksena.
Esim. viimeisin, Kiinalainen taasen oli sitä taattua hyvää Mankellia.
Mielipideasioita tietty....
Olen lukenut kaikki M:n kirjat, muutama huono sinne mahtuu joukkoon (makuasioita, makuasioita...)- Maddi
Itse aloitin Mankellin lukemisen Valkoisella naarasleijonalla ja se oli ihan ok. Ei mikään sykähdyttävä, mutta kirjoja alkoi sadella lahjaksi enemmänkin ja jossain vaiheessa tykästyin kirjoihin kovastikin. Erityisesti vähän aikaa sitten lukemani Syvyys oli loistava. Ei mikään dekkari, eikä varmasti uppoa kaikille mutta itse pidän Mankellin tavasta kertoa asioita ja luoda tunnelmaa. Pidin myös Kennedyn aivoista ja seuraavana vuorossa olisi Daisy sisters.
- hyvä-
Maddi kirjoitti:
Itse aloitin Mankellin lukemisen Valkoisella naarasleijonalla ja se oli ihan ok. Ei mikään sykähdyttävä, mutta kirjoja alkoi sadella lahjaksi enemmänkin ja jossain vaiheessa tykästyin kirjoihin kovastikin. Erityisesti vähän aikaa sitten lukemani Syvyys oli loistava. Ei mikään dekkari, eikä varmasti uppoa kaikille mutta itse pidän Mankellin tavasta kertoa asioita ja luoda tunnelmaa. Pidin myös Kennedyn aivoista ja seuraavana vuorossa olisi Daisy sisters.
Italialaiset kengät on loistava, ainoa Mankelin kirjoista joista todella pidin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096