Olen seurustellut reilut puoli vuotta pojan kanssa, joka ei tunnu osaavan käsitellä naista eikä varmaan edes välitä osata. Hän ei helli, puhu ihania, halua tehdä olooni mukavaksi tms. Ei näy yritystä panostaa suhteeseen, ei yllätyksiä jne..Riidellessäkin hän on aivan amatööri, ei osaa keskustella rakentavasti vaan alkaa rakentamaan vastakkainasettelua, todella lapsellisesti oikein haastamaan riitaa.
Hän on ainoastaan kerran sanonut rakastavansa minua ja sekin oli seksin aikana, jos ei lasketa niitä kertoja jolloin minä olen sanonut ensin. Hän ei koskaan kehu minua missään. Saan enemmän kehuja muilta pojilta kuin häneltä. Tuntuu ettei hän välitä miltä minusta tuntuu, hän on kylmä, etäinen eikä lainkaan empaattinen. Hän on kovin itsevarma ja itsekeskeinen. Se tappaa myös omat tunteeni. Olin aivan hulluna häneen, hän oli juuri sitä mitä olin aina tahtonut, mutta hänen kylmä "käsittelynsä" tappaa minunkin tunteeni. Joka päivä odotan että joku muuttuisi..mutta ei muutu.
Ovatko miehet vain tällaisia? Pitäisikö asia vain hyväksyä? sen ainakin tiedän ettei toista voi muuttaa. Vaadinko liikaa? Vai pitääkö minun vain pitää kiinni omista toivomuksistani?
MITÄ AJATELLA?
14
1734
Vastaukset
- kaikki miehet..
mutta itse olen ollut aviossa(toinen liitto kummallakin meistä) 1,5vuotta.Alussa mies huomioi ja helli,avasi ovet ja oli todella romanttisen oloinen tyyppi.En voinut uskoa moista oikeasti olevankaan..nyt tilanne on se että kehumisia,halimisia eikä läheisyyttä ole lainkaan.
Alan todella väsymään nyky tilanteeseen,jossa en saa mitään vastakaikua tunteilleni.
Mies valvoo minua myöhempään,pelailee pleikalla...eikä tule viereen nukkumaan..vaan jää sohvalle nukkumaan..sama tilanne jatkunut jo kuukauden ajan.
Alkaa olla ero ajatus mielessä entistä vahvempana..- sun mies
ei ainakaan välitä susta pätkääkään.
- ei vaan haluais
sun mies kirjoitti:
ei ainakaan välitä susta pätkääkään.
itselleen moista myöntää..kun on kerran jo eron joutunut kokemaan,ajattelen että pitäisi vain enemmän yrittää tässä nyky suhteessa..on vain niin että yksin yrittäminen ei riitä..surullista.
- fenk-ku
-Et saa hyvää kohtelua ellet vaadi sitä.
Toisaalta ei kannattane suoraan vaatia sitä keneltäkään yksittäiseltä ihmiseltä, vaan vain yleisesti. Valitsemalla siis seuransa sen mukaan mistä pitää ja mitä arvostaa. - anja.
No EIVÄT ole kaikki miehet/pojat tuollaisia!
Eikös niin, että "hemmosi" on horoskooppimerkiltään OINAS...??
Tuli vaan mieleen "itsekeskeisyydestä" ja "halusta haastaa riitaa kuin pikkupentu"...
Nimim. Kokemusta on.- onneton--
Ei ole oinas. Juu ihan totta tuo että sitä saa mitä vaatii. Ehkäpä tämä "suhde" on parempi lopettaa.
- että vielä
nykyaikana joku uskoo noihin horoskooppisatuihin!
- aikalaillasamoin
Olin mieheni ensimmäinen "oikea" kumppani joka vaati häneltä niitä asioita mitä suhteelta on syytäkin vaatia ja tämä oli miehelleni täysi shokki että mitä ihmettä, häneltä vaaditaan jotain tässä suhteessa. Ja hän pisti kampoihin kamalasti kun yritin ystävällisesti opastaa kuinka minua tulisi käsiteläl (kuulostaa typerältä kylläkin näin sanottuna) ja että kuinka pitäisi riidellä (kuulostaa tämäkin tyhmältä nyt). Hän pisti hirveästi kampoihin että ei häntä saa muuttaa, hän on mikä on ja jos ei kelpaa niin ei kelpaa, hän ei halua oppia mitään uutta, ei miellyttää minua eikä koskettaa minua.
Mutta kuinka ollakkaan.. lopetin opastamisen jossain vaiheessa kun kyllästyin siihen ja annoimme suhteemme vähän niinkuin "jummata", olimme yhdessä mutta arki oli arkea eikä siinä ollut mitään erikoista lempeä tms.. Kunnes..
Tuntuu kuin ihan yhtäkkiä mies olisi oppinut itse tykkäämään koskemisestani, ja nautinnon tuottamisesta minulle teoin/lahjoin/yllätyksin. Nyt kolme vuotta oltu yhdessä ja tämä muutos on tapahtunu tässä vuoden sisällä.
Että jaksa odottaa, ja anna miehelle aikaa totutella tämän suhteen kuvioihin. Jankuttaminen ei edistä, vaan lähinnä hidastaa muutosta sillä mies on erittäin ylpeä eläin joten heidän pitää itse antaa tehdä se oivallus että näin olisi hyvä toimia ;)- sekäettä...
Minullakin on mies, joka aikaisemmissa suhteissä on ollut "ottava osapuoli" ja naiset ovat passanneet ja tyytyneet osaansa. Nyt kun minä selitän, mitä odotan suhteelta, on mies ollut shokissa...- pikkuhiljaa hän on kuitenkin opetellut.
Sekin on totta, ettei miehiä voi pakottaa. Jos mies haluaa tehdä naisensa onnelliseksi, on hän valmis muuttumaan.
- hän ei
Ehkä hän ei osaa tehdä noita asioita.
Ne ei tule kaikille luonnostaa ja ei pidä olettaakkaan, me olemme niin erillaisia...
Minä seurustelen itse sellaisen miehen kanssa ja vaikka hän ei jatkuvasti helli minua tai keksi yllätyksiä tai ostele lahjoja, niin hän osoittaa rakkautensa muilla tavoin. Ja se on ainakin minusta tärkeämpää...
Alkuaikoina tämä vaivasi minua kovasti kun hän ei ollut sellainen "hempeä" mies ja saimme tästä monta riitaakin aikaiseksi... mutta sitten rupesin huomaamaan muita pieniä eleitä mitä hän osoitti minulle, hän osoitti minulle omalla tavallaan rakkautensa ja se teki hänestä entistä ihanamman ja ainutlaatuisen ihmisen. Hän ei tehnytkään niin kun miehen "pitää" vaan teki sen omalla tyylillä. Ja olen niin onnellinen että huomasin nämä asiat ja etten turhaan vaatinut häneltä jotain mikä ei ollut hänelle luontevaa...
Ja tottakai minäkin kaipaan huomiota... mutta sitä pitää olla kekseliäs... oikeasta vivusta kun vetää niin hän tekee ihan mitä haluan! :) piti vain olla kärsivällinen, ja onneksi olin en vaihtaisi tätä onnea mihinkään tai kehenkään. - ihmettelen.....
.." hän oli juuri sitä mitä olin toivonut" ??
- hän ei helli
- ei puhu ihania
- ei halua tehdä oloasi mukavaksi
- ei yllätyksiä
- ei panosta suhteeseen
Mitähän hänessä sitten on positiivista, kun häneen ihastuit?- eräs mies
En ole alkuperäinen, enkä edes nainen, mutta voin vastata tähän.
Sukupuoleten välinen vetovoima ei perustu noihin asioihin (vaikka ne kivoja juttuja onkin). Mies saa periaatteessa nasita siihen perustuen että on mies ja asuorittaa miehelle ominaisia toimintoja. Mikäli hän tekee niitä tai edes jotian niistä paremmin kuin muut miehet - hän erottuu joukosta ja hänen kiinnostuksensa naisten silmissä kasvaa. tietenkin mukana on yksilöllisä eroja aja makuja, mutta karusti yleistäen luonto toimii näin.
Yksikään noista listatuista asioista ei ole sellainen asia mitä mies tekee "omissa oloissaan" ja jos jotain noista tekisi jätkäporukalla tulisi sukkasaippuaa :-)
Itseasiassa vastaus kysymykseesi löytyy jo alkuperäisen kirjoituksesta:
"Hän on kovin itsevarma ja itsekeskeinen."
Enemmän tietenkin ensimmäisestä johtuen , mutta monilla ihmisillä nuo kulkevat hyvin (valitettavasti) käsi kädessä.
Lisäksi asiaan varmasti vaikuttaa alkuperäisen henkilön ikä, sen myötä tuleva innokkuus, kokemattomuus ja mahdollisesti myös markina-arvo (juu tiedän että on ilkeä näin sanoa, mutta...) - ---
eräs mies kirjoitti:
En ole alkuperäinen, enkä edes nainen, mutta voin vastata tähän.
Sukupuoleten välinen vetovoima ei perustu noihin asioihin (vaikka ne kivoja juttuja onkin). Mies saa periaatteessa nasita siihen perustuen että on mies ja asuorittaa miehelle ominaisia toimintoja. Mikäli hän tekee niitä tai edes jotian niistä paremmin kuin muut miehet - hän erottuu joukosta ja hänen kiinnostuksensa naisten silmissä kasvaa. tietenkin mukana on yksilöllisä eroja aja makuja, mutta karusti yleistäen luonto toimii näin.
Yksikään noista listatuista asioista ei ole sellainen asia mitä mies tekee "omissa oloissaan" ja jos jotain noista tekisi jätkäporukalla tulisi sukkasaippuaa :-)
Itseasiassa vastaus kysymykseesi löytyy jo alkuperäisen kirjoituksesta:
"Hän on kovin itsevarma ja itsekeskeinen."
Enemmän tietenkin ensimmäisestä johtuen , mutta monilla ihmisillä nuo kulkevat hyvin (valitettavasti) käsi kädessä.
Lisäksi asiaan varmasti vaikuttaa alkuperäisen henkilön ikä, sen myötä tuleva innokkuus, kokemattomuus ja mahdollisesti myös markina-arvo (juu tiedän että on ilkeä näin sanoa, mutta...)NIMENOMAAN tuon kaltaisia asioita tulisi tehdä, jotta vetovoima ja kiinnostus säilyisi ja kasvaisi myös naisen taholta. Alkukiinnostuksen ja -ihastuksen voi tietenkin herättää jokin muu seikka, mutta kun alusta on menty eteen päin, niin juuri tällaisilla asioilla voi olla paljonkin merkitystä esimerkiksi sitä silmällä pitäen, päädytäänkö suhteeseen vai ei.
Ja mikäli suhteessa jo oleva mies haluaa tehdä naisensa onnellise(mma)ksi, niin juuri nämä seikat tepsivat takuuvarmasti, jos muut suhteen puitteet ovat kunnossa. Edes mitään suuria tekoja ei tarvita, vaan pienilläkin asioilla, teoilla ja sanoilla voi tehdä paljon hyvää.
Vaihdappa miestä. Se yleensä auttaa tälläisissä ongelmissa. Minusta yhdenkään naisen ei pitäisi virua parisuhteessa jossa ei tunne olevansa RAKASTETTU!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806