Moi,
Ostin elämäni ensimmäisen macin ja olen nyt siirtämässä word-dokumenttejani vanhalta PCltä uudelle Macille. Olen asetanut maciin wordin ja siirto sujui ihan ok, mutta nyt dokumentit macilla ovat kaikki "read only", eli en voi tehdä muutoksia tallentamatta dokumenttia uudella nimellä. Dokumentteja on satoja...
MIten pääsen eroon ongelmasta? PCllä työskennellessäni ei ole tullut mitään tällaista ongelmaa, ts. olen voinut tehdä muutoksia ja sitten vaan korvata vanhan dokumentin uudella, ts. tallentaa vanhan päälle.
En millään jaksaisi ruveta nimeämään kaikkia dokumenttejani uudelleen... eli HELP!
word-dokumenttien siirto?
pc:tlä maciin
3
421
Vastaukset
- siirto...
eli miten siirsit? Onko esim. word-tiedostot ulkoisella kovalevyllä, joka on NTFS-formaatissa? Minne siirsit ne word-tiedostot?
- Kun siinä
Windowsissa ei ollut unixin käyttöoikeuksia.
Sama se on linuxilla. Siinä joutuu määrittelemään siirrännäiselle uudet oikeudet. - Ronald Mac
Onko sulla kirjoitusoikeus niiden tiedostojen kansioihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953313
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201883- 681882
- 321809
- 211721
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341409Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327