olen taas täällä

Moikka taas! :) on ollut tässä kaikkee muuta nii ei oo jaksanu täällä käydä teitä kiusaamassa..:D no ei vaa.. en oikee ees tiiä mistä kirjottas enkä tiedä muistaako kukaan mua enää..
Mullakin on toi usko vähä unohtunu jonnekkin ku on ollut töitä ja kaikkee stressii ja muuta sellasta.. ei oo ooikee ollu aikaa pysähtyy miettii asioita. Tiedän ett pidätte näit tekosyinä..ja kai ne sitä onkin.

24

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Break

On ihan luonnollista, että uskon asiat unohtuvat, jos niitä ei ajattele aktiivisesti. Sehän vain todistaa niiden olevan pelkästään ihmisten ajattelun luomia ja ylläpitämiä asioita.

• niin...

Ja kun ateismiakaan ei ajattele joka päivä, niin on ihan luonnollista että ateismin asiat unohtuu. Sehän todistaa siis että ateismikin on vain ihmisten ajattelun luoma ja ylläpitämä asia.

• Break
        niin... kirjoitti:

Ja kun ateismiakaan ei ajattele joka päivä, niin on ihan luonnollista että ateismin asiat unohtuu. Sehän todistaa siis että ateismikin on vain ihmisten ajattelun luoma ja ylläpitämä asia.

Ilman teismiä ei olisi ateismia. Ateismihan itsessään ei sisällä mitään oppia, joten ei ole myöskään mitään unohtuvia asioita. Ateismi niinkuin teismi ovat todella molemmat ihmisten ajattelun luomia ja ylläpitämiä asioita. Kannattaisi keskittyä mielummin elämään itseensä ja kehittyä siinä paremmaksi ihmiseksi. Kuoleman jälkeistä aikaa on turha murehtia.

• Break
        Break kirjoitti:

Ilman teismiä ei olisi ateismia. Ateismihan itsessään ei sisällä mitään oppia, joten ei ole myöskään mitään unohtuvia asioita. Ateismi niinkuin teismi ovat todella molemmat ihmisten ajattelun luomia ja ylläpitämiä asioita. Kannattaisi keskittyä mielummin elämään itseensä ja kehittyä siinä paremmaksi ihmiseksi. Kuoleman jälkeistä aikaa on turha murehtia.

Täytyy hieman tarkentaa, ettei jää vääristelyille tilaa. Tarkoitin siis, että henkilön itse ei tarvitse omalta osaltaan murehtia kuoleman jälkeistä aikaa. Loppu mikä loppu. Jokaisen meidän velvollisuus on kuitenkin elämässään toimia niin, että jättäisimme tuleville polville perinnöksi mahdollisimman puhtaan ja hyvän ympäristön.

• moi!

vaan. tokihan sut muistetaan :)

"Mullakin on toi usko vähä unohtunu jonnekkin ku on ollut töitä ja kaikkee stressii ja muuta sellasta"

ai sitä ollaan uskossa niiku salaa elelty :).. älä stressaa ;)

• Nasse.

toivoo Nasse.

Rienauksin.

• Tristar

Toki muistan :D kiva kun palasit.

• --GG---

Kyllä taidan muistaa sinut kun kirjoittelit täällä ennen. Muistaakseni sinulla oli ihan hyviä ajatuksia sun muuta vastaavaa vaikka olet noin nuori.

No ei se haittaa varmaan jos ei aina mieti näitä uskonasioita. Pääasia, että ne muistuttaa silloin kun on tarpeen.

Ps. Äläkä välitä rienaajista. He ovat vain kateellisia sinulle :)

• Break

Tarkoitukseni ei ole rienata tai loukata ketään. Haluan vain esittää perusteltuja ajatuksia, joihin voi tarttua jos huvittaa. Välillä kuitenkin tuntuu siltä, että minutkin lasketaan rienaajaksi ihan vain sen takia kun tunnustan olevani ateisti. Voiko ateisti sanoa yleensä mitään omia ajatuksiaan julki ilman, että tulee joidenkin uskovien keskuudessa leimattua rienaajaksi?

• --GG---
        Break kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ole rienata tai loukata ketään. Haluan vain esittää perusteltuja ajatuksia, joihin voi tarttua jos huvittaa. Välillä kuitenkin tuntuu siltä, että minutkin lasketaan rienaajaksi ihan vain sen takia kun tunnustan olevani ateisti. Voiko ateisti sanoa yleensä mitään omia ajatuksiaan julki ilman, että tulee joidenkin uskovien keskuudessa leimattua rienaajaksi?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000037420811

enemmänkin tätä tyyliä...

• Break
        --GG--- kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000037420811

enemmänkin tätä tyyliä...

Alatyylisiä heittoja riittää näillä palstoilla puolin ja toisin. Eipä niistä kannata välittää saati provosoitua.

Olen joskus havainnut, että hyvinkin asialliset kirjoitukset herättävät joskus kovin kärkeviä kommentteja. Ateistina ymmärrän ehkä helpommin sitä ärtymystä, jota kovin innokkaasti "jumalan sanaa" takovat uskovat saavat aikaan. Vaikeampaa taas on käsittää sitä miksi faktaan nojaavaa ateistia kohtaan pitää hyökätä uskonnollisella opilla. Eihän tietoa ja uskoa voi oikein käsitellä samalla tasolla. Faktaa vastaan voi vain hyökätä esittämällä faktan kaatava paremmin perusteltu fakta.

Uskonto on vain uskoa johonkin. Ei sitä tarvitse perustella millään. Ihminen joko uskoo tai sitten ei usko. Itse en näe syytä uskoa mihinkään uskomusjärjestelmään, eikä se tee minun elämääni yhtään sen arvokkaammaksi tai arvottomammaksi kuin muidenkaan. Uskossa minua kiinnostaa lähinnä se, että mikä saa ihmisen uskomaan? Mistä kumpuaa se varmuus, että juuri oma uskomus on se perimmäinen totuus? Miksi selkeiden faktojen hyväksyminen on niin vaikeaa, jos ne ovat ristiriidassa oman uskon kanssa?

• Kössönöm

valmis vastaamaan siihen kysymykseeni jonka keväällä esitin?

Kun sanoit olevasi kiitollinen jumalalle siitä, sait syntyä Suomeen, niin minä kysyin, että olitko siis olemassa ennen syntymääsi ja katsoiko jumala sinut tarpeeksi arvokkaaksi syntymään tänne.

Ja jos katsoi, niin mihin hänen arvionsa mahtoi perustua?

• --GG---

mutta taidan pitää näppini kurissa kun toiselle esitit

• --GG---

kuitenkin

• --GG---

tämä vastaaminen minulla jostain syystä...sanoo, että samanlainen viesti jo lähtenny vaikka ei oliskaan

• Kössönöm
        --GG--- kirjoitti:

tämä vastaaminen minulla jostain syystä...sanoo, että samanlainen viesti jo lähtenny vaikka ei oliskaan

kellään muullakaan. Palvelu sutii tyhjää.

• puusilimä
        --GG--- kirjoitti:

saatanalla taitaa olla näppinsä pelissä.

• räpsy
        Kössönöm kirjoitti:

kellään muullakaan. Palvelu sutii tyhjää.

on jatkuvasti ilmoitus, että tätä systeemiä huolletaan. Eipä ainakaan parannusta ole havaittavissa. Päin vastoin.

• Atte Ateisti

No kun jos niinku ei oo mittää sanottavaa niinku ni ei pidä sit niinku oikeeastaan sanoo mitään niinku jookos?

• räpsy

Et sitten keksinyt mitään sanottavaa, etkä vaivautunut edes vastaamaan viesteihin. Mikä tuon ilmestymisesi tarkoitus nyt sitten oli?

• puusilimä

ilmeisesti hakea tukea jumal uskosta eroon pääsemiselle. minkäs muun takia mukamas kukaan täällä "luuhastaisi"?

• räpsy
        puusilimä kirjoitti:

ilmeisesti hakea tukea jumal uskosta eroon pääsemiselle. minkäs muun takia mukamas kukaan täällä "luuhastaisi"?

tuollainen ilmoitusluonteinen asia, että hän täällä taas?

Nyt me pöljät sitten mietitään, että oliko tuolla jotain asiaa. Ei tainnut olla.

• pöljä.
        räpsy kirjoitti:

tuollainen ilmoitusluonteinen asia, että hän täällä taas?

Nyt me pöljät sitten mietitään, että oliko tuolla jotain asiaa. Ei tainnut olla.

tota mieti -> "oliko tuolla jotain asiaa"

mieti sitä että hän on nyt täällä. se riittää.

• Tervetuloo takas, tosin olen itse aika uus täällä, mut kuitenki :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe