Rakkuloita kielessä

EiKipeä

Ei nyt juuri hampaisiin liity, mutta lähin mikä löytyi niin täältä kyselen sitten.
Eli juuri tänä aamuna huomasin aivan kielen takaosassa rakkuloilta näyttäviä palloja, eivät satu tai mitään kunhan vaan ovat siellä. Nyt päivemmälllä on vähän flunssainen olo tullut.
Sekavat tunteet tuollaisista, ehdin jo ajatella syöpää ja kaikkea muuta astetta pahempaa hommaa, mutta kysäisenpäs täältä ensin ennen kuin käyn sairaalassa.
Eli tiivistettynä kielen takaosaan on ilmestynyt rakkuloita, tai ainakin siltä ne näyttävät, täytyykö tässä pelätä vai onko jokin ihan normaali tulehdus tai muuta sellaista ?

9

23594

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla aftoja?

miehelläni on välillä rakkuloita suussa ja kielen ulkoreunalla ja seuraavana päivänä rakkula kipeytyy.

• Rakkulat

Aivan normaaleja makunystyjä(et maistaisi ruokaa,jos niitä ei olisi)...ei ole ilmestynyt yht`äkkiä vaan ovat aina kielessä, ei johdu mistään tulehduksesta, eikä kyseessä ole aftat.

• kyllä

mitä makunystyrät ovat, eikä nämä ole niitä. Ja kyllä nämä tänne vain ilmestyi, joka ilta harjaan kielen hampaidenpesun yhteydessä, ja ei näitä ole siellä ennen näkynyt.

• sanani
        kyllä kirjoitti:

mitä makunystyrät ovat, eikä nämä ole niitä. Ja kyllä nämä tänne vain ilmestyi, joka ilta harjaan kielen hampaidenpesun yhteydessä, ja ei näitä ole siellä ennen näkynyt.

http://www.doctorspiller.com/sores_lumps_bumps.htm#Circumvallate

Eli ne ilmeisesti ovatkin makunystyjä, ihmetytti vain tuo yhdessä yössä ilmestyminen.

• whitetonguewithbuds
        sanani kirjoitti:

http://www.doctorspiller.com/sores_lumps_bumps.htm#Circumvallate

Eli ne ilmeisesti ovatkin makunystyjä, ihmetytti vain tuo yhdessä yössä ilmestyminen.

Itse huomasin tässä juuri että oli kieli aivan törkeän likainen tms... (sellainen ihan irti lähtevä melko paksu vaalea peite kielellä, VARSINKIN takaosassa. Yritin sitä sit ruveta pois hinkkailemaan hammaslankalla "raappaamalla" ja huomasin kielen takaosassa ihmeelliset "paiseet" ja olin jo varma että "jahas, joku suusairaus.. kiva" mutta nyt tutkittuani ne tosiaan taitaa olla ihan normaalit makunystyrät jotka sieltä tällähetkellä erottuu vielä helpommin koska niiden päällä EI ole vaaleaa peitettä jota kielellä on.

Toivottavasti tuo runsas valkonen kielischeisse ei ole vihiä minkäänsortin suutulehduksesta. Vähän ollut flunssaa ja maistunu kannabistuotteet, joten sitä ehti pyöriä kaikki maan ja taivaan välillä päässä taas vaihteeksi.

Mutta kiitos linkistä.. varmisti sen että ne on makunystyröitä jota ei vaan ole ennen tullut nähtyä kun ei ole tunkenut kieltään ulos väkisin peiliin tuijottaessa kovinkaan usein :D

• Alike

EiKipeä kävitkö lääkärissä? Minä huomasin omassa suussani tänä aamuna samanlaisen ilmiön ja kylmät väreet eivät ole sen jälkeen lähteneet pois kun olen niin huolestunut :/

• ...

Sama juttu täällä.. Tutullakin on samaa.. kurkku vain vähän kipee...

• ??999

Olisiko herpestä ????

• Anonyymi

Vaalea kerros kielellä on mikrobeja. Bakteereita tms. Liikakasvu aiheuttaa, etenkin candida. Aamuin illoin putsaus ja koko keholle detox. Aamulla ja illalla oreganoöljyä, mustakuminaöljyä ja NAC. Alkaa keho puhdistua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe