Avaukseni ei ole tarkoitus olla naljailua, sen on tarkoitus herättää keskustelua jehovantodistajamaisesta ajatuksenkulusta, jossa totuus venytetään vt-seuran teologian päälle ja se on siinä.
Galleriasivuillasi hehkutat kuinka me voimme nähdä "raamatusta tämän päivän maailman" paremmin kuin esimerkiksi hindulaisten hihhulikirjasta. Tarkoitatko tuolla sitä, että raamatusta todella on nähtävissä, että se kertoo myös meidän ajastamme, vai onko lauseen vain tarkoitus mollata hindulaisten hihhulikirjaa? Lukisin mieluusti perusteluja sille että raamattu puhuisi meidän päivistämme. Sen mitä minä olen sitä lukenut, niin en todellakaan ole löytänyt yhteyttä tähän aikaan. Sen verran ylimalkaisia ja spekulatiivisia ovat ne kohdat, joita yleensä tarjotaan ennustuksiksi näistä päivistä.
Jos sinulla kuinkaan on aikaa, antaisin sinulle kotitehtäväksi kuunnella alta löytyvästä linkistä otteita Gerrit Löschin puheesta (vm 2007), jossa kaveri heittelee spekulaatioita aiheesta "Mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan?". Puhe on suomennettu.
http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/vvierailu2007.html
Jos sinä pidät hindulaisten hihhulikirjaa (ymmärrettävästi) huuhaana, niin mitä pidät veli Löschin ajatuksenkulusta, jossa loppu on tosi lähellä, koska YK on ollut olemassa paljon kauemmin kuin kansainliitto? Eikö kuulosta yhtään huuhaalta, hihhuloinnilta, naurettavalta pelleilyltä tai turhalta spekulonnilta?
Edellisen valossa loppukevennykseksi sopinee galleriasivujesi ensimmäiset sanat:
"Totuus ei pala tulessakaan, kuten jotkut sanovat, ja sen on kestettävä kritiikki, sekä negatiivinen että positiivinen. Mutta minun mielestäni ihmisen on tärkeintä säilyttää objektiivisuus."
Jallu-enolle kotitehtävä
19
754
Vastaukset
Nimittäin vartiotorniseura nojaa satoihin hihhulikirjoihin ja lehtiin.
Minullakin oli omassa teokraattisessa kirjastossani;ensin Russelin aikaisia kirjoja.... kymmeniä,sitten Rutherfordilaisia.Sen jälkeen Knorrilaisia sekä Franzilaisia hihhulikirjoja.Joten yksi hindulainen ei olisi tuntunut missään.
Vaan ei ole kirjastossani enää yhtään sellaista.
Panin ne roviolle vuonna 1996.Poltin ne kaikki vuosikirjoja ja vuosikertoja myöden.Yhteensä yli sata teosta.
Komia oli juhannuskokkoni.Näkyi peninkulmien päähän.Ja aivankuin olisin kuullut kummallista ulinaa ja kirskuntaa samaan aikaan.Tulikohan se nuotiosta?
Olen korvannut nuo hihhulikirjat raamatulla.Yksin raamatulla.Käännöksiä tietenkin on minulla eri versioita ja katkelmia.Mutta sehän on eri juttu.
"Vain yksi on joukosta poissa UM-käännöstä siellä ei näy...."
Heh...heh...- Nimetön
Eikös Ilmestyskirjassa lue et se joka muuttaa kirjoitusta saa rangaistuksen?
Eikö kirkkoraamattu ole muuttanut ja poistanut sanoja?
- :DD
Jotenkin mua säälittää rivitodistajat, jotka on onnistuttu harhauttamaan.
He uskovat kaiken mitä veli-Lösch sanoo, sittenkin vaikka he tulevat näkemään ettei Löschin "ennustukset" koskaan tule toteutumaan.>>Jotenkin mua säälittää rivitodistajat, jotka on onnistuttu harhauttamaan. He uskovat kaiken mitä veli-Lösch sanoo, sittenkin vaikka he tulevat näkemään ettei Löschin "ennustukset" koskaan tule toteutumaan.
Sääli on kieltämättä yksi tunne, joka nousee pintaan jehovantodistajia ajatellessa. Kun ihminen kuvittelee olevansa osallinen Ainoasta Oikeasta Totuudesta ja se paljastuu tuonkin puheen välityksellä täydelliseksi huuhaa-pelleilyksi, ei voi kuin hiljaa mielessä todeta kuinka totaalisen kusetettuja jehovantodistajat ovat.
Surkuhupaista asiasta tekee se, että jehovantodistajat itse katsovat muita ihmisiä säälien, kun nämä eivät ole osallisia Ainoasta Oikeasta Totuudesta, eivätkä ymmärrä sen päälle.
- Jallu-eno
"->Tarkoitatko tuolla sitä, että raamatusta todella on nähtävissä, että se kertoo myös meidän ajastamme, vai onko lauseen vain tarkoitus mollata hindulaisten hihhulikirjaa?-Lukisin mieluusti perusteluja sille että raamattu puhuisi meidän päivistämme. -Sen mitä minä olen sitä lukenut, niin en todellakaan ole löytänyt yhteyttä tähän aikaan-Jos sinä pidät hindulaisten hihhulikirjaa (ymmärrettävästi) huuhaana, niin mitä pidät veli Löschin ajatuksenkulusta, jossa loppu on tosi lähellä, koska YK on ollut olemassa paljon kauemmin kuin kansainliitto? Eikö kuulosta yhtään huuhaalta, hihhuloinnilta, naurettavalta pelleilyltä tai turhalta spekulonnilta?-
- tosissasi??
Siinä on todella hyvin perusteltu kaikki,
Onko kyseessä se sama kirja johon tehtiin (taas) korjauksia, liimaamalla ja leikkaamalla?
Siis se kirja, joka oli lisäksi täynnä 1914 valheita?
Ei ole tarkoitus mollata hindukirjoja, mutta onko näillä joku profeetallinen arvo;
Kyllä niillä on tasan sama arvo mikä raamatullakin. Jokainen hihhuli on sokea oman pyhän kirjansa kirjansa puutteille ja typeryyksille. - olikaan.
Kyllä minä ton puheen muistan oikein hyvin.
-Muistat puheen, ja mielipiteesi siitä oli mikä?? >>Raamattu mm.ennusti ennusti kirjaimellisen Babylonian kukistumisen 200 vuottaa etukäteen
>>20. Ei sitä ikinä enää asuta, autioksi jää se polvesta polveen; ei arabialainen sinne telttaansa tee, eivätkä paimenet siellä laumaansa lepuuta.
Eikös tuo alue ole nykyään asuttu?
>>Aika mielenkiintoista miten raamattu jopa ennusti sen että Babylonin kaupungin vallihaudasta oli vesi kuivunut.
Joku voisi kysellä tuohon ihan yleisesti hyväksyttyjä todisteita.
>>Mitä taas meidän päiviimme tulee, niin kyllähän sä nyt tiedät mitä Matt.24:ssä tai toisessa timoteus kirjeessä (3:1-5) sanotaan, turhaan kai mä niitä kertaan.
Kyllä, eikä noissa paikoissa ole mitään vain tälle ajalle erityistä.
>>Raamatussa (Danielin kirja) puhutaan pohjoisen ja etelän kuninkaasta ja sillä tarkoitetaan USA:ta ja Venäjää. Näin o!
Hehhehhaahhahahh !!!!!!!!
Anteeksi nyt vain, mutta juuri tuollainen säälittävä spekulointi jos joku on hihhulointia ja huuhaata parhaimmillaan. Ettäkö lännen ja idän suurvallat ovat nyt sitten yhtäkkiä pohjoista ja etelää? Joko tekee mieli vetäistä vertauskuvallista -kortti hiasta?
Oletko koskaan lukenut tuota Danielin lukua 11, jossa noista kuninkaista tarinoidaan? Eihän siitä saa yhtä ainoaa linkkiä tähän maailman aikaan, muuten kuin heittäytymällä hihhuloimaan. Jallu-eno, voisitko lukea tuon luvun yksitoista ja palata asiaan? Kerro minulle mikä ihme siinä voi olla linkki meidän aikaamme.
Sen lisäksi Lössi itsekin totesi ettei noita kuninkaita tiedetä. Voisitko kilauttaa Lössille ja tähdentää tämän puutteellisia tietoja... Vt-seuran mukaan nuo kuninkaat muuttuvat aina ajan kuluessa. Missä raamatussa tuota ajatusta tuetaan?
>>Entisenä Jt:nä olet varmasti lukenut kirjaa "Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä". Siinä on todella hyvin perusteltu kaikki
Niin hyvin, että liimaa ja leikkaa -leikki on tullut sinullekin tutuksi. Oikeasti, tuo kirja on joku 15 vuotta vanha ja sisällöltään vt-seurankin mielestä lukukelvotonta. Mutta näinhän se vt-seuran kohdalla menee, valo ja totuus sisältävät viimeisen käyttöpäivän, jonka jälkeen tulee tuoreempi versio näytille. Ja ihan vain siksi että sekin tulee korvatuksi myöhemmin. Tuo tietenkin korostuu kun aiheena on niinkin spekulatiivinen kokonaisuus kuin Ilmestyskirja.
Kuinka luotettava voi olla taho joka kertoo ymmärtävänsä jonkun asian (Ilmestyskirjan) ainoana maailmassa, mutta joka muuttaa tuota ymmärrystään asiasta (Ilmestyskirjasta) jatkuvasti?
>>se on tietysti sun oma henkilökohtainen helvettis jollet sitä suostu ymmärtämään.
Ei Jallu-eno, ei. Se on nimenomaan minun henkilökohtainen vapautukseni kun minun ei tarvitse tarkistaa päivän mielipiteitäni tai maailmankatsomustani jenkkiläisen hihhulointilahkon kirjallisuudesta. Kirjallisuudesta joka sisältää viimeisen käyttöpäivän.- Jallu-eno
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Raamattu mm.ennusti ennusti kirjaimellisen Babylonian kukistumisen 200 vuottaa etukäteen
>>20. Ei sitä ikinä enää asuta, autioksi jää se polvesta polveen; ei arabialainen sinne telttaansa tee, eivätkä paimenet siellä laumaansa lepuuta.
Eikös tuo alue ole nykyään asuttu?
>>Aika mielenkiintoista miten raamattu jopa ennusti sen että Babylonin kaupungin vallihaudasta oli vesi kuivunut.
Joku voisi kysellä tuohon ihan yleisesti hyväksyttyjä todisteita.
>>Mitä taas meidän päiviimme tulee, niin kyllähän sä nyt tiedät mitä Matt.24:ssä tai toisessa timoteus kirjeessä (3:1-5) sanotaan, turhaan kai mä niitä kertaan.
Kyllä, eikä noissa paikoissa ole mitään vain tälle ajalle erityistä.
>>Raamatussa (Danielin kirja) puhutaan pohjoisen ja etelän kuninkaasta ja sillä tarkoitetaan USA:ta ja Venäjää. Näin o!
Hehhehhaahhahahh !!!!!!!!
Anteeksi nyt vain, mutta juuri tuollainen säälittävä spekulointi jos joku on hihhulointia ja huuhaata parhaimmillaan. Ettäkö lännen ja idän suurvallat ovat nyt sitten yhtäkkiä pohjoista ja etelää? Joko tekee mieli vetäistä vertauskuvallista -kortti hiasta?
Oletko koskaan lukenut tuota Danielin lukua 11, jossa noista kuninkaista tarinoidaan? Eihän siitä saa yhtä ainoaa linkkiä tähän maailman aikaan, muuten kuin heittäytymällä hihhuloimaan. Jallu-eno, voisitko lukea tuon luvun yksitoista ja palata asiaan? Kerro minulle mikä ihme siinä voi olla linkki meidän aikaamme.
Sen lisäksi Lössi itsekin totesi ettei noita kuninkaita tiedetä. Voisitko kilauttaa Lössille ja tähdentää tämän puutteellisia tietoja... Vt-seuran mukaan nuo kuninkaat muuttuvat aina ajan kuluessa. Missä raamatussa tuota ajatusta tuetaan?
>>Entisenä Jt:nä olet varmasti lukenut kirjaa "Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä". Siinä on todella hyvin perusteltu kaikki
Niin hyvin, että liimaa ja leikkaa -leikki on tullut sinullekin tutuksi. Oikeasti, tuo kirja on joku 15 vuotta vanha ja sisällöltään vt-seurankin mielestä lukukelvotonta. Mutta näinhän se vt-seuran kohdalla menee, valo ja totuus sisältävät viimeisen käyttöpäivän, jonka jälkeen tulee tuoreempi versio näytille. Ja ihan vain siksi että sekin tulee korvatuksi myöhemmin. Tuo tietenkin korostuu kun aiheena on niinkin spekulatiivinen kokonaisuus kuin Ilmestyskirja.
Kuinka luotettava voi olla taho joka kertoo ymmärtävänsä jonkun asian (Ilmestyskirjan) ainoana maailmassa, mutta joka muuttaa tuota ymmärrystään asiasta (Ilmestyskirjasta) jatkuvasti?
>>se on tietysti sun oma henkilökohtainen helvettis jollet sitä suostu ymmärtämään.
Ei Jallu-eno, ei. Se on nimenomaan minun henkilökohtainen vapautukseni kun minun ei tarvitse tarkistaa päivän mielipiteitäni tai maailmankatsomustani jenkkiläisen hihhulointilahkon kirjallisuudesta. Kirjallisuudesta joka sisältää viimeisen käyttöpäivän."->Eikös tuo alue ole nykyään asuttu?-Joku voisi kysellä tuohon ihan yleisesti hyväksyttyjä todisteita.-Hehhehhaahhahahh !!!!!!!!-Ettäkö lännen ja idän suurvallat ovat nyt sitten yhtäkkiä pohjoista ja etelää? Joko tekee mieli vetäistä vertauskuvallista -kortti hiasta?-
Jallu-eno kirjoitti:
"->Eikös tuo alue ole nykyään asuttu?-Joku voisi kysellä tuohon ihan yleisesti hyväksyttyjä todisteita.-Hehhehhaahhahahh !!!!!!!!-Ettäkö lännen ja idän suurvallat ovat nyt sitten yhtäkkiä pohjoista ja etelää? Joko tekee mieli vetäistä vertauskuvallista -kortti hiasta?-
Tuohon Babyloniaan täytyy palata jos joskus jaksaa perehtyä aiheeseen enemmän.
>>No niin. Hauskaakin on...
Totta hemmetissä, lauantaisin varsinkin.
>>Venäjä on pohjoisessa ja Yhdysvallat on Etelän kuningas koska eipä ole muuta vaihtoehtoa.
On muita vaihtoehtoja, nimittäin se todennäköisin: tarina perustuu raamatun aikoihin, ei suinkaan meidän.
Siitäkin huolimatta; joka aikakaudelle siis pitää olla omat pohjoisen ja etelän kuninkaansa? Vaikka nämä olisivat aivan päinvastaisissa ilmansuunnissa? Ilmansuunnilla ei siis ole asian kanssa juurikaan tekemistä? Miksi niistä sitten edes Danielissa puhutaan?
Huomaatko että ei ole olemassa mitään pohjoisen ja etelän kuninkaita. Sinä vedät ne lännen ja idän kuninkaiksi, eikä kummassakaan suurvallassa edes ole kuninkaita. Etkö todella huomaa kuinka hataralle pohjalle tuollaiset spekuloinnit Danielin tarinoista perustuvat?
Raamatun kertomukset perustuvat sen aikaisiin tapahtumiin. Niillä ei ole mitään tekemistä meidän päiviemme kanssa. Vain spekuloimalla ja tulkitsemalla raamatusta voidaan löytää yhteyksiä meidän aikaan, mutta niin voidaan monista muistakin kirjoista. Kyse on aina siitä mitä missäkin halutaan nähdä. Kun halu nähdä on tarpeeksi suuri, ollaan valmiit näkemään paljon sellaista mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan.
>>Joskus tosin arveltiin että EU:sta tulisi pohjoinen kuningas, mutta se tuskin tulee toteutumaan.
Kaikenlaisia arvailuja tulee olemaan niin kauan kuin hyväuskoisia ja itsepetokseen viehättyneitä jehovantodistajia on olemassa. Se voi olla joskus pohjoisen kuningas Rovaniemi ja etelän vastaava Porin oma poika, Jallu ihan itte.
>>Täytyy kaivaa "Kiinnitä Huomiota Danielin Profetiaan" kirja esille. Löytyykö sulta se?
Ei löydy. Säästin ainoastaan kolme kovaa: Kirjani raamatun kertomuksista, Elämä maan päällä - kehityksen vai vt-seuran vääristelevän spekuloinnin tulos ja Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maan päällä.
Tiesitkö, että viimeksi mainitussa ensimmäisissä painoksissa Sodoman ja Gomorran asukkaille lupailtiin ylösnousemusta ja seuraavissa evättiin (tai toisinpäin, ei jaksa nyt tarkistaa. Jos haluat niin tarkistetaan). Aikamoista pelleilyä, lupailla milloin mitäkin ja seuraavassa vetää aprillia aprillia-pellenaamarit esiin.- Jallu-eno
t-i-u-k-u kirjoitti:
Tuohon Babyloniaan täytyy palata jos joskus jaksaa perehtyä aiheeseen enemmän.
>>No niin. Hauskaakin on...
Totta hemmetissä, lauantaisin varsinkin.
>>Venäjä on pohjoisessa ja Yhdysvallat on Etelän kuningas koska eipä ole muuta vaihtoehtoa.
On muita vaihtoehtoja, nimittäin se todennäköisin: tarina perustuu raamatun aikoihin, ei suinkaan meidän.
Siitäkin huolimatta; joka aikakaudelle siis pitää olla omat pohjoisen ja etelän kuninkaansa? Vaikka nämä olisivat aivan päinvastaisissa ilmansuunnissa? Ilmansuunnilla ei siis ole asian kanssa juurikaan tekemistä? Miksi niistä sitten edes Danielissa puhutaan?
Huomaatko että ei ole olemassa mitään pohjoisen ja etelän kuninkaita. Sinä vedät ne lännen ja idän kuninkaiksi, eikä kummassakaan suurvallassa edes ole kuninkaita. Etkö todella huomaa kuinka hataralle pohjalle tuollaiset spekuloinnit Danielin tarinoista perustuvat?
Raamatun kertomukset perustuvat sen aikaisiin tapahtumiin. Niillä ei ole mitään tekemistä meidän päiviemme kanssa. Vain spekuloimalla ja tulkitsemalla raamatusta voidaan löytää yhteyksiä meidän aikaan, mutta niin voidaan monista muistakin kirjoista. Kyse on aina siitä mitä missäkin halutaan nähdä. Kun halu nähdä on tarpeeksi suuri, ollaan valmiit näkemään paljon sellaista mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan.
>>Joskus tosin arveltiin että EU:sta tulisi pohjoinen kuningas, mutta se tuskin tulee toteutumaan.
Kaikenlaisia arvailuja tulee olemaan niin kauan kuin hyväuskoisia ja itsepetokseen viehättyneitä jehovantodistajia on olemassa. Se voi olla joskus pohjoisen kuningas Rovaniemi ja etelän vastaava Porin oma poika, Jallu ihan itte.
>>Täytyy kaivaa "Kiinnitä Huomiota Danielin Profetiaan" kirja esille. Löytyykö sulta se?
Ei löydy. Säästin ainoastaan kolme kovaa: Kirjani raamatun kertomuksista, Elämä maan päällä - kehityksen vai vt-seuran vääristelevän spekuloinnin tulos ja Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maan päällä.
Tiesitkö, että viimeksi mainitussa ensimmäisissä painoksissa Sodoman ja Gomorran asukkaille lupailtiin ylösnousemusta ja seuraavissa evättiin (tai toisinpäin, ei jaksa nyt tarkistaa. Jos haluat niin tarkistetaan). Aikamoista pelleilyä, lupailla milloin mitäkin ja seuraavassa vetää aprillia aprillia-pellenaamarit esiin."->Totta hemmetissä, lauantaisin varsinkin-Elämä maan päällä - kehityksen vai vt-seuran vääristelevän spekuloinnin tulos-
Jallu-eno kirjoitti:
"->Totta hemmetissä, lauantaisin varsinkin-Elämä maan päällä - kehityksen vai vt-seuran vääristelevän spekuloinnin tulos-
>>Niin no juu, en ole itsekään menossa huomiseen kokoudseen. Olen nimittäin juonut pääni täyteen romia.
No saahan sitä näin huvilakauden päättäjäisiksi kurlata hieman (>Nykyäänhän ei ole pinintäkään erimielisyytä siitä onko evoluutiota tapahtunutta, vaan lähinnä riidellään siitä miten se on tapahtunut!
Mitä enemmän tiede osaa selittää maailmankaikkeudesta ja ihmisestä, sitä vähemmän haluaa pitää omia käsityksiään ehdottomina. Näin ainakin minulla. Siksipä en nykyään omaa juuri mitään kantaa maailmankaikkeudesta tai ihmisestä, sen historiasta tai edes elämän tarkoituksesta. Jos ihmisillä olisi hyvä mieli ja rauha maassa, näkisin että tuossa olisi elämän tarkoitusta kylliksi.
Mitä ehdottomampi käsityksiensä kanssa on, sitä enemmän rajaa mahdollisuuksia pois. Tuo ei ole kovin kaukonäköistä, eikä ole todennäköistä että juuri se minun ehdoton näkemykseni olisi oikea.
Hyvää kohmelopäivää sunnuntaille. Se saattaa rommin avustuksella olla tavallista koettelevampi. Jos ei sitten ole kyse kokeneesta rommin naukkailijasta.- Jallu-eno
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Niin no juu, en ole itsekään menossa huomiseen kokoudseen. Olen nimittäin juonut pääni täyteen romia.
No saahan sitä näin huvilakauden päättäjäisiksi kurlata hieman (>Nykyäänhän ei ole pinintäkään erimielisyytä siitä onko evoluutiota tapahtunutta, vaan lähinnä riidellään siitä miten se on tapahtunut!
Mitä enemmän tiede osaa selittää maailmankaikkeudesta ja ihmisestä, sitä vähemmän haluaa pitää omia käsityksiään ehdottomina. Näin ainakin minulla. Siksipä en nykyään omaa juuri mitään kantaa maailmankaikkeudesta tai ihmisestä, sen historiasta tai edes elämän tarkoituksesta. Jos ihmisillä olisi hyvä mieli ja rauha maassa, näkisin että tuossa olisi elämän tarkoitusta kylliksi.
Mitä ehdottomampi käsityksiensä kanssa on, sitä enemmän rajaa mahdollisuuksia pois. Tuo ei ole kovin kaukonäköistä, eikä ole todennäköistä että juuri se minun ehdoton näkemykseni olisi oikea.
Hyvää kohmelopäivää sunnuntaille. Se saattaa rommin avustuksella olla tavallista koettelevampi. Jos ei sitten ole kyse kokeneesta rommin naukkailijasta.Mistäköhän katsoin tarpeelliseksi tännekin kirjoittaa...
"->Mitä ehdottomampi käsityksiensä kanssa on, sitä enemmän rajaa mahdollisuuksia pois. Tuo ei ole kovin kaukonäköistä, eikä ole todennäköistä että juuri se minun ehdoton näkemykseni olisi oikea.-Hyvää kohmelopäivää sunnuntaille. Se saattaa rommin avustuksella olla tavallista koettelevampi. Jos ei sitten ole kyse kokeneesta rommin naukkailijasta.- Jallu-eno kirjoitti:
Mistäköhän katsoin tarpeelliseksi tännekin kirjoittaa...
"->Mitä ehdottomampi käsityksiensä kanssa on, sitä enemmän rajaa mahdollisuuksia pois. Tuo ei ole kovin kaukonäköistä, eikä ole todennäköistä että juuri se minun ehdoton näkemykseni olisi oikea.-Hyvää kohmelopäivää sunnuntaille. Se saattaa rommin avustuksella olla tavallista koettelevampi. Jos ei sitten ole kyse kokeneesta rommin naukkailijasta.->>Mistäköhän katsoin tarpeelliseksi tännekin kirjoittaa...
Noo ei se ole niin vakavaa.
>>Mitä sä tuota mulle kerrot? Kyllä kai minä sen tiedän.
Vaan jos kyse on jehovantodistajasta, tuo jos joku ei ole itsestään selvää.
>>Jostain syystä pidän kyseisestä tavarasta, mutta verraittain harvinaista meikäläisen naukkaulu kuitenkin on.
Meikäläinen on mieltynyt brandy- ja konjakkilinjalle, mutta sama vika, ei niitä kovin usein silti tule maisteltua. Tiukat viinakset jos jotkin näyttäisivät olevan viisasten juomia. Kun eihän niitä(kään) voi nauttia kuin se pullo kerrallaan...- Markku_Meilo
>>Raamattu mm.ennusti ennusti kirjaimellisen Babylonian kukistumisen 200 vuottaa etukäteen;
Unohdetaan itse tapahtumat, vaan millä näytöillä olisit halukas osoittamaan tuollaisen ennustuksen kirjoitusajankohdan?
Vai laitetaanko tähän samaan piikkiin:
Jesajan 17:1-2 jäljittelee Hesekielin Tyros-tyyliä ja esittää, ettei Damaskoa pitäisi oleman, siellä se vaan on uutiskuvistakin päätellen. Sitten Jesajan 7:1-7 kertoo, että Juudan kuningas Ahas ei saisi vihollisiltaan turpiin:
”Ja Juudan kuninkaan Ahasin, Ussian pojan Jotamin pojan, päivinä tapahtui, että Syyrian kuningas Resin — ja Israelin kuningas Pekah, Remaljan poika — tuli ylös Jerusalemiin sotimaan sitä vastaan, mutta hän ei kyennyt sotimaan sitä vastaan. 2 Ja Daavidin huoneelle ilmoitettiin sanoma, joka kuului: ”Syyria on turvautunut Efraimiin.” Ja hänen sydämensä ja hänen kansansa sydän alkoi vapista, niin kuin metsän puut vapisevat tuulen takia. 3 Silloin Jehova sanoi Jesajalle: ”Menehän Ahasia vastaan, sinä ja poikasi Sear-Jasub, ylälammikon kanavan päähän, pesijänkedon valtatielle. 4 Ja sinun on sanottava hänelle: ’Pidä varasi ja pysy häiriintymättömänä. Älä pelkää, älköönkä sinun sydämesi arkailko näitä kahta savuavaa halonpäätä, Resinin ja Syyrian sekä Remaljan pojan suuttumuksen hehkua, 5 sen tähden että Syyria on Efraimin ja Remaljan pojan kanssa aikonut pahaa sinua vastaan ja sanonut: 6 ”Menkäämme Juudaa vastaan ja repikäämme se hajalle ja vallatkaamme se itsellemme läpimurtojen avulla ja asettakaamme sinne hallitsemaan toinen kuningas, Tabeelin poika.”
7 Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ”Se ei kestä, eikä se tapahdu.”
2. Aikakirjan 28:1-6 lukemalla voi tulla eri päätelmään kuin Jesaja:
”Alkaessaan hallita Ahas oli kaksikymmenvuotias, ja hän hallitsi Jerusalemissa kuusitoista vuotta, eikä hän tehnyt sitä, mikä oli oikein Jehovan silmissä, niin kuin hänen esi-isänsä Daavid. 2 Hän vaelsi sen sijaan Israelin kuninkaiden teitä, ja hän teki jopa valettuja Baalien patsaita. 3 Ja hän itse suitsutti uhrisavua Hinnomin pojan laaksossa ja ryhtyi polttamaan poikiaan tulessa niiden kansakuntien inhottavuuksien mukaan, jotka Jehova oli ajanut pois Israelin poikien edestä. 4 Ja säännöllisesti hän uhrasi ja suitsutti uhrisavua uhrikukkuloilla ja kummuilla ja kaikenlaisten rehevien puiden alla. 5 Siksi Jehova, hänen Jumalansa, antoi hänet Syyrian kuninkaan käsiin, niin että he löivät hänet ja veivät häneltä suuren joukon vankeja ja kuljettivat heidät Damaskokseen. Ja hänet annettiin myös Israelin kuninkaan käsiin, niin että tämä löi hänet aiheuttaen suuren joukkosurman. 6 Niinpä Pekah, Remaljan poika, tappoi Juudassa satakaksikymmentätuhatta yhtenä päivänä, kaikki urhoollisia miehiä, koska he olivat hylänneet Jehovan, esi-isiensä Jumalan.” - Markku_Meilo
Jallu-eno kirjoitti:
"->Eikös tuo alue ole nykyään asuttu?-Joku voisi kysellä tuohon ihan yleisesti hyväksyttyjä todisteita.-Hehhehhaahhahahh !!!!!!!!-Ettäkö lännen ja idän suurvallat ovat nyt sitten yhtäkkiä pohjoista ja etelää? Joko tekee mieli vetäistä vertauskuvallista -kortti hiasta?-
>>Eikös se Babylon ole vieläkin raunioina?
Ei ole.
>>No puolueeton historioitsija Herodotes on ainakin vahvistanut tämän;
Mitähän ko. historioitsija miettii katsellessaan nyt Google Earthia ko. seudusta? Jos hän on edesmennyt, niin pahempi juttu. - Saddam Hussein
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Eikös se Babylon ole vieläkin raunioina?
Ei ole.
>>No puolueeton historioitsija Herodotes on ainakin vahvistanut tämän;
Mitähän ko. historioitsija miettii katsellessaan nyt Google Earthia ko. seudusta? Jos hän on edesmennyt, niin pahempi juttu.rakenti babylonia valla vimmatusti? Ei se kokonaan rauniona ole?
- Markku_Meilo
Saddam Hussein kirjoitti:
rakenti babylonia valla vimmatusti? Ei se kokonaan rauniona ole?
>>Ei se kokonaan rauniona ole?
Juu, Tyroksenkin piti olla ikiaikoihin asumaton, mutta Raamatun "ennustaman" tapahtuman jälkeen sama Raamattu kertoo Jeesuksen käppäilleen paikkaseudulla Paavalikin rantautui Tyroksen satamaan. Edelleen paikalla on kukoistava kaupunki, vaikka monet uskovaiset koittavat muuta väittää. - Saddam Hussein
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei se kokonaan rauniona ole?
Juu, Tyroksenkin piti olla ikiaikoihin asumaton, mutta Raamatun "ennustaman" tapahtuman jälkeen sama Raamattu kertoo Jeesuksen käppäilleen paikkaseudulla Paavalikin rantautui Tyroksen satamaan. Edelleen paikalla on kukoistava kaupunki, vaikka monet uskovaiset koittavat muuta väittää.silleen että babylonista tulee vielä kukoistava kaupunki ja sitten vasta tuhoutuu Ilm.18.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136