Moo tottunu tämmösee
hiljasuutee
Moon tottunu sanoihi
jokka sanotaa äänee
huuretaanki
Nii et kaiku kohisee korvis
Mut nää ääneesanomattoma sana
nää ne vast sukkeli o
net humisee ko metä laulu
Nii et voi kuul
ko murku tekevä pesä
ja poutapilve lipuva
sinisel hehkuvas taivas
Kui tuaki känniäine pörrä
tos korvajuures justi
Ja kaikemailma öttikse muut
pitävä nii mahotont melu
Surraava ja pörräävä
Täs kuule koht omi ajatuksi
Saati et kuulis
ko Sää ole hilja
Vaik ole vaa
mää tähä mittä meteli kaipa
sen enempi
Ol hilja suameks ja ruattiks
ol vaik sanskriitiks
mu pualestani
iha mil kielel lystät
Vaa koitas olla hilja
ykski hetki
Rakkaure kiälel
Ollaa hilja ny
21
769
Vastaukset
- meteliä
kaipaat lisää siihen hiljaisuuteen?
- Mysteriet
Ja ko hiljasuus alka otta nuppisse mää veiva rammari soimaa ja paa polkaks =)
Kiitos Sullen vaa vierailustas - tart tommottel metelil tul *jupisee* ;D
...Ihanaa oot palannut kiireiden keskeltä ruotuun...
Ja on se hiljaisuus joskus kauheeta...
Sanat eivät riitä kertomaan, tuskin niitä tarvitaa riittää kun oot vierellä...laulaa Pasi Kauniston äänellä...
Hali=)- Mysteriet
Mulla kyllä olis yhtää aikaa tämmösee... *nauraa* ;D
Mut tulin kai ko kerra sivuil pääsin - yleisön pyynnöstä huolimatta =)
Kiitos Sinulle - hyvin Sää P. Kaunistoa matkit!
Hali *--O--*
- äitiparta
Ensinnäkin oli hauska lukea sinua pitkästä aikaa, ja toiseksi, runo muutenkin kutkuttavan hauska, ei vähiten gielensä ansiosta. Mutta lopetus se vasta kruunaa systeemin. Ajatus mikä runossa on - säe säkeeltä kulkee pinnan alla, jouhevan huumorin taakse piiloutuneena ja sieltä ilkikurisesti pilkistellen - pulpahtaa sykähtäen esiin ja valaa lämpönsä koko runon ylle:
Vaa koitas olla hilja
ykski hetki
Rakkaure kiälel
- -
Hyvää syksyn jatkoa, Mys.- Mysteriet
Tervehdys Sinullekin, pitkästä aikaa!
Onkin jo ollut ikävä!!
Mitä luulet - olisikohan mun pitänytkin alunperin syntyä länsirannikolle ja sitten jokin sekaannus perhesuunnitteluosastolla olisi paiskannut mut hämeeseen... On kai niilläkin siellä sairaustapauksia ja vaikka mitä - ukonilma tuulineen sotkee paperit??
Meinaan vaan että jotenkin mun "oikea" luontoni pääsee parhaiten esiin juuri tällä murteella kirjottaessa - vaikka en mää väitä että mä mitenkään oikein niitä sanoja laittele...
Sydämen pohjasta ne vaan tulee. Ensin silmänurkkiin saamaan pienen pilkkeen mukaansa ja sieltä kohti sormenpäitä, jotka kohta ei kerkiä suodattamaan läpikulkevaa informaatiota!!
Sun pitäsis kuulla ko mää puhun!
*virnuaa*
Hyvää syksynjatkoa Sinullekin, äitiparta!
Ja lämpöinen hali =) - äitiparta
Mysteriet kirjoitti:
Tervehdys Sinullekin, pitkästä aikaa!
Onkin jo ollut ikävä!!
Mitä luulet - olisikohan mun pitänytkin alunperin syntyä länsirannikolle ja sitten jokin sekaannus perhesuunnitteluosastolla olisi paiskannut mut hämeeseen... On kai niilläkin siellä sairaustapauksia ja vaikka mitä - ukonilma tuulineen sotkee paperit??
Meinaan vaan että jotenkin mun "oikea" luontoni pääsee parhaiten esiin juuri tällä murteella kirjottaessa - vaikka en mää väitä että mä mitenkään oikein niitä sanoja laittele...
Sydämen pohjasta ne vaan tulee. Ensin silmänurkkiin saamaan pienen pilkkeen mukaansa ja sieltä kohti sormenpäitä, jotka kohta ei kerkiä suodattamaan läpikulkevaa informaatiota!!
Sun pitäsis kuulla ko mää puhun!
*virnuaa*
Hyvää syksynjatkoa Sinullekin, äitiparta!
Ja lämpöinen hali =)sattumalta kämppäkaverini on kotoisin Raumalta ja hänen tyttöystävänsä Turusta, seurustelin pari vuotta naisen kanssa joka on syntyisin Lapista ja sitten on elänyt Suomen puolisessa Karjalassa, no, itse olen pesunkestävä porilainen. Hauskimpia tapauksia sattui 1980-luvun puolivälin paikkeilla Nizzassa kun seisoskelin rannalla ja turistiryhmä kulki metrin päästä ohi, yksi vanhahko rouva tokaisi seuralaiselleen: voi voi totakin poikarukkaa. Hämmennyin niin täysin että sain kieleni takaisin vasta kun eläkeläisryhmä oli jo sadan metrin päässä. Mitähän mummo olisi tuumannut, kun olisin tokaissut: - No eipä tässä hättää, kulkiessa laihtuu eikä nämä ruvet aineittein käytöstä tahi mistään vakavasta taudista johdu, lieneepi vuan syyhypunkki.
Kuten tiedät minuun vetoaa tekstit joissa on surullista ja hauskaa, kepeää ja vakavaa rinnakkain, limittäin tai päälletysten.
Runosi lienee sellainen...
Runon vakavampi puolikin on vähän ilkikurinen, lempeästi hymyilevää ironiaa, jos näin voisi sanoa, ja pilkistelee siellä sanojen välissä, pulpahtaakseen lopussa esiin. Lopetuksesta ei kuitenkaan jää liian vakava sävy että runon huumori kärsisi haaksirikon vaan kumpikin puoli täydentyy kauniisti.
Kiitos Mys.
Kaikkea hyvää ja lämmin halaus.
-parta
- kaaru
...arki jyllään
muuttolaatikkojen keskellä?
Sait kait nyt sen tikankin
katoamaan, vaan seurasko perässä?
Lipuuks siellä poutapilvi
taitaas olla vain osa tätä
kaunista ja kivaa runoa
jonka murretta jotenkin
yritän ymmärtää;)
Kiva et ehdit poiketa
taas piristämäs
tänä sateisena päivänä:)))- Mysteriet
Tää oikei juhlaltaka vaikuta - hmpf!
Eiku - en edes muista, milloin oon nähnyt oikean posliinilautasen (näitä paperiserviisejä vaan), olis ihan kiva paiskoa muutama!!!
Oikeesti - elän parasta aikaa juur nyt =)
Talosta on löytynyt yhtä sun toista kivaa :O ja tänäkin aamuna pellolla hiippaili pyssymies - voi Luoja! - on muuten totta!
Tikka on viisas eikä seurannut - kaipa tuo hoksas että siellä onniitä omasta takaa *nauraa*
On tää yhtä...
Ihanuutta =)
Kiitos Kaaru ja hali sinne!
- laudi**
Kiva "nähdä" !
Piristit päivääni runollasi, mutta oli siinä asiaakin..Hiljaisuus on toden totta taitolaji....ainakin nykyään :/
Ja, tiedätkös. Se auttaa. Se hiljaisuus :) Monesti.
Murteesi on mahtava lisämauste ( :))) ) sopassa..makupala.
Ja.... rakkaudessa ei tarvitakkaan sanoja...vaan sitä. Rakkaure kiältä.- Mysteriet
Samoin, kiva "nähdä"!
Pitempäänkin viihtyisin, mutta tuo aika, pahalainen, ei anna periksi - mutta KIITOS, sen ehtii aina sydämestään sanoa =)
- lindalinda1
nii hilja
et kuullaa kuink keltaset lehdet putoo
kissan tassut töpsöttää
ja koira tuhisee
ollaa hilja ny
rakkaure kiälel puhuta
sillai ilma äänt
niin et sormet tunteva toises
---
Ihku runos, niin ihku. Koto taitaa olla jo
järjestykses ko aikka kirjottaa runo.- Mysteriet
Kyrön huushollia täs ollaan tyhjäämäs - mitä täs ny enää on... Liian paljon :/
Kiitos eukkoseni ihanasta kommentista!
*laulaa* - vielä tulee kirkkaita päiviääää... ♪♫♫♪
- Flau
Moon näkemysharhane :O
Soot ollu poissa ja mä en :D- Mysteriet
Sie mikää harhane oo =)
Tässä tuli vaan vietettyä semmoista, sanoisinko, luova taukoa *hihittelee*...
Pitää katsos välillä testata mihin muuhun näistä käsistä on kuin höpöttämään joutavia - vasara ainakin pysyy ;D
Flau, mulla oli niin kova ikävä!
Kiitos!
Shh
..
... kaikil kiälil
*reps ja virn ja piits*- Mysteriet
Kaikil kielil; KIITOS!
Piits *wirn*
Kauneinta kieltä kun sydän pölpöttää Mysi. Kiva kun oot taas siel. Kuuletsie ko mie huastan :DD
Tarkkis- Mysteriet
Jo tokkiinsa mie kuule ko Sie huastat!
Vaa mahakko Sie tuntee ko mie tiält takavasemmalt ota ja koppase simmose rutistukse jotta... ;D
Kiitos!
- Minänoita
Kuulos en tainnut jummartaa
kaikkee mut osittain selvis..kait!
Sanon että jotta sun
runos on ihan .....PIIIIT.....S!
(murra koodi = )-->pirunihanatekele...sinulta! - Liona
aivan omaa luokkaansa niinkuin
muutkin murrerunosi, älyttömän
mielekästä lukemista tämäkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108