Itselläni norjanangervot ovat venähtäneet liian isoiksi, enkä tiedä miten niitä voi leikata. Olisiko joku, joka antaisi hyviä neuvoja.
Norjanangervon leikkau
3
528
Vastaukset
- Puutarhurilta
Norjan angervo leikataan heti keväällä ennen silmujen puhkeamista, jolloin menetään sen kesän kukinta tai vaihtoehtoisesti heti kukinnan jälkeen.
Leikkauksen jälkeen lähtee kasvamaan todella hyvin, etenkin jos laitat uutta multaa ja lannoitetta.- alasleikkausta
Siis sitä, että kaikki oksat katkaistaan läheltä maanpintaa. Monilla on nimittäin taipumus leikata pensaansa puolesta välistä pikki, ja silloinhan lopputulos on ruma.
- vasta.
Minä olen leikannut norjanangervon noin 8 vuoden välein heti kukinnan jälkeen keskellä kesää. Ihan alas vaan ja syksyllä pensas on jo komealla puolipallolla. Seuraavana keväänä on kukkinut taas, joten pensas ei tarvitse yhtään kukatonta välivuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319