WXXX ja

"Täti"

Eilen ainakin osin nimimerkillä WXXX kirjoitellut henkilö paljasti "ihan hupimielessä" kirjoittaneensa mm. aloituksen "Mikä Äiti on?" Itse menin täysillä mukaan ja kerroin jopa kirkosta eroamisestani Tätiä ärsyttääkseni. "On aina niin hauska nähdä kuinka sovinnaiset ihmiset suuttuvat, kun heidän arvojaan tölväistään", hän kirjoitti.

[Varoitus: keittiöpsykologiaa]

Aloin miettiä, kuka WXXX mahtaa olla ja miksi hän toimii näin? Veikkaan, että hän on akateemissävytteinen [mies?] henkilö, jolla ehkä ei ole erityisen paljon omakohtaista kokemusta asioista, joista hän kirjoittelee – tuskin hän on tehnyt abortointipäätöstä. Hän ehkä etsii vain tunteita kuohuttavia teemoja, jolloin muurahaispesän sohiminen on lastenleikkiä.

Onkohan hän itse joskus pudonnut provoansaan selostaessaan kirkasotsaisena jotakin itselleen tärkeää asiaa? Tätinä kirjoittaessaan hän paljastaa tietävänsä melkomoisesti yhteiskunnallisista asioista ja uskovaistenkin teeseistä. Hän saanee nautintoa verbaalilahjakkuudestaan ja manipulointikyvystään, ainakin minä saisin. Hän tuntuu myös melko vakavamieliseltä – kovin rentoa herjaa en huomaa hänen heittäneen.

Provoilu on myös ikäkausikysymys: "nuorempi väki" pitää sitä täysin normaalina nettikäyttäytymiseen kuuluvana osana, kun meille vanhemmille se on vieraampaa. Täytyy myöntää, että houkutus on ollut suuri: monen kutkuttavan tilaisuuden olen antanut mennä sivu suun. Olen enemmänkin myötähäpeää tuntevaa tyyppiä, joten loppujen lopuksi en usko saavani suurta nautintoa muiden jallittamisesta.

Tämä palsta on kuin mikä tahansa tosi-tv: meillä kaikilla on oma roolimme dialogissa. Ikävä kyllä hyvät keskustelut on näillä palstolla helppo terminoida idioottimaisin parin sanan kommentein, eli urveloilla on suuri valtti käsissään. Tähän perustuen olen antanut itselleni luvan kirjoittaa samantapaisia onelinereitä (väliin ilmeisen onnistuneestikin, sillä ilmoitus mennyt -kommentteja on tullut ihan kiitettävästi).

Joka tapauksessa WXXX:n kirjoituksia uudelleen lukiessani en voinut kuin nauraa, niin hänelle kuin sinullekin, mutta eniten kaikista itselleni. Huomasin, että olen aika ajoin täysi tosikko, deterministinen järkäle, joka sanan säilällä sivaltelee itseään yksinkertaisempana pitämiään ihmisiä.

Loppujen lopuksi kiitän sinua WXXX siitä, että paljastit pehmeän sydämesi ja Tädin todellisen minän. Et ehkä usko, mutta hänen kanssaan käymäni verbaalitaistelun myötä kivi putosi sydämeltäni.

6

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitus..

todennäköisesti poistuu pian koska muista kirjoittajista kirjottaminen on ohi palstan aiheen.

• ei poisteta ..

Liittyyhän tää aiheeseen, jos joku sanoo kirjoittaneensa monet ketjut tarkotuksella provona?

• on luultavasti
        ei poisteta .. kirjoitti:

Liittyyhän tää aiheeseen, jos joku sanoo kirjoittaneensa monet ketjut tarkotuksella provona?

eri mieltä, kuten aina ennenkin.

• tässähän puhutaan

yleisimminkin mielipidekirjoittamisen ilmiöistä.
        Miksi poistettasiin hyvä aloitus, vaikka huonot saa jäädä?

Jos katselet muita palstoja, niilläkin on vastaavanlaista keskustelua eikä kirjoittajistakaan keskustelua ole missään kielletty. WXXX (vai-mikä-se-oli) oli vain yhden kirjoittajan yksi alias jolla kirjoittaja teki onnistuneita sohaisuja muurahaispesään. Ei siinä ole mitään väärää.

• poistaa koko

palsta. Eihän täällä muuta tehdäkään kun kirjoitetaan abortin tehneistä, vaikkei itse ole aborttia tehnytkään.

Että tällälailla.

• poistaa koko kirjoitti:

palsta. Eihän täällä muuta tehdäkään kun kirjoitetaan abortin tehneistä, vaikkei itse ole aborttia tehnytkään.

Että tällälailla.

palstan aiheesta ja sen teon tekijöistä, on vähän eri asia kun jostain tietystä palstan kirjottajasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe