Mä alan oleen ihan tympääntynyt laiskaan ukkooni..
Se on sairaslomalla, ihan syystä, ok. Jalka on leikattu. Sairasloma on jatkunut jo vuoden.
Siinä on jo kestämistä et mies on aina kotona makaamassa eikä tee mitään, mut nyt on alkanut ärsyttään ihan todenteolla kun äijä valvoo kaiket yöt koneella/leffan/kirjan (you name it) parissa ja nukkuu päivät. Sitä ei saa millään hereille tekemään yhtään mitään. Tua se nyttenkin nukkuu..
Onko muilla samanlaista tilannetta? Olenko itsekäs kun toisen nukkuminen ärsyttää?
Mitä voisin tehdä?
Mies nukkuu kaiket päivät
15
3505
Vastaukset
- tuo
pakenee jotain! Sisäistä tai ulkoista juttua!!!???
- ahdistunut
Hyvinkin mahdollista.. vastuuta? Kotitöitä?
Mutta mitä mä voisin tehdä?
Mikään ei auta.. Tänäänkin oon yrittänyt hyvällä ja pahalla. kiivasluonteinen kun on, niin en loputtomiin uskalla vaan ahdistun vaan keskenäni.
Ajattelin sellasta et jos en vaan itsekkään tekis yhtään mitään niinä päivinä (aina) kun äijä nukkuu iltaan asti? Siis en siivoa, en tee ruokaa jne. Onko se vaan pikatie eroon? - luultavasti
ahdistunut kirjoitti:
Mikään ei auta.. Tänäänkin oon yrittänyt hyvällä ja pahalla. kiivasluonteinen kun on, niin en loputtomiin uskalla vaan ahdistun vaan keskenäni.
Ajattelin sellasta et jos en vaan itsekkään tekis yhtään mitään niinä päivinä (aina) kun äijä nukkuu iltaan asti? Siis en siivoa, en tee ruokaa jne. Onko se vaan pikatie eroon?akkaansa
- tehtäviä
ahdistunut kirjoitti:
Ajattelin sellasta et jos en vaan itsekkään tekis yhtään mitään niinä päivinä (aina) kun äijä nukkuu iltaan asti? Siis en siivoa, en tee ruokaa jne. Onko se vaan pikatie eroon?Siis kokkaatko sinä sille vaikka se on päivät kotona turhanpanttina? Ei se jalkavammasuus kyllä voi estää ruoanlaittoa, tietääkseni. Eipä ihme jos äijä päivät nukkuu jos emäntä tekee kaikki kotityötkin - hulluksi tulis itse kukin toimettomuudesta. Oletko itse töissä? Työnjako kotona uusiksi!
- turhautunutt
tehtäviä kirjoitti:
Siis kokkaatko sinä sille vaikka se on päivät kotona turhanpanttina? Ei se jalkavammasuus kyllä voi estää ruoanlaittoa, tietääkseni. Eipä ihme jos äijä päivät nukkuu jos emäntä tekee kaikki kotityötkin - hulluksi tulis itse kukin toimettomuudesta. Oletko itse töissä? Työnjako kotona uusiksi!
Vaikutinko viestissäni ihan hirveältä akalta jota tarvii paeta vai oletko provo?
Ja viimeisimmälle kommentoijalle:
Kyllähän mä kotia pidän kunnossa, teen ruokaa, hoidan laskuja, siivoan jne normi arkisia asioita.
Itse olen osa-aikatyössä.
Miten mä voisin saada työnjaon uusiks kun toinen vaan nukkuu? Joskus teen lappuja päivän töistä mitä haluisin ukon tekevän sillä välin kun oon töissä..
Joskus se tekee, mut yleensä nukkuu vaan siihen asti kun tulen kotiin. joten hommat jää tekemättä.
En jaksais nalkuttaa aina, siks teen ne itse. - sinun mahdollista
turhautunutt kirjoitti:
Vaikutinko viestissäni ihan hirveältä akalta jota tarvii paeta vai oletko provo?
Kyllähän mä kotia pidän kunnossa, teen ruokaa, hoidan laskuja, siivoan jne normi arkisia asioita.
Miten mä voisin saada työnjaon uusiks kun toinen vaan nukkuu? Joskus teen lappuja päivän töistä mitä haluisin ukon tekevän sillä välin kun oon töissä..
Joskus se tekee, mut yleensä nukkuu vaan siihen asti kun tulen kotiin. joten hommat jää tekemättä.
En jaksais nalkuttaa aina, siks teen ne itse.vaihtaa maisemaa joksikin aikaa?
Josko hänen silmänsä avautuisivat?
Palvelijanako hän sinua pitää?
Älä kuvittelekkaan olevasi paha-akka, jota on paettava!
Masentuneisuutakin se voi olla sillä sun ukollas!
Antautuukopa tuo puhumaan mitään? - Anonyymi
turhautunutt kirjoitti:
En jaksais nalkuttaa aina, siks teen ne itse.Sama vika pitää vain passata miestä ei tee mitään kotona jos herra ei heti saa mitä haluaa.
- jokin aika sitten
mulla oli sama juttu jokin aika sitten (myös mies leikkauksessa->sairasloma) ja siellä se oli sängyn pohjalla makoilemassa päivät ja yöt sitten koneella tai leffan äärellä jne. etten itse saanut saamari sentään nukuttua! alkoi keittää kyllä yli tietyn rajan jälkeen, mutta vaivoin sitten hillitsin itseni.
näin jälkeenpäin on tullut pari juttua mieleen... liittyen siihen että miksi se siellä nukkui, kun ei kukaan voi 17h yönunia tarvita, eihän??(tai siis no, tässä tapauksessa päiväunia...) noh, ensinnäkin: harrastiko miehesi edes jonkinlaista liikuntaa (lenkkeily, sali yms.) tai aktiivista toimintaa ennen leikkausta? Omani harrasti, kroppa tosi hyvässä kunnossa jne. mutta kun sitten makasi särkylääkkeitä popsien leikkauksen jälkeen pitkään raajaakaan liikauttamatta sängyllä jne. niin kunto varmasti tuli alaspäin niin että kohisi ja lihakset jumittui jne. niin olen tullut pohdinnoissani siihen tulokseen, ETTÄ: mahtaa olla turhauttavaa kun urheilu ja vartalon parissa tehty työ valuu pikkuhiljaa hukkaan kun on lääkäreiden käskystä pakko maata sairaslomalla, niin ajattelin että kyllä siinä itsekkin masentuisin ja olisin allapäin ja helposti tulisi semmoinen olo ettei tahdo sitten tehdä yhtään mitään ja liikkumista olisi vaikea aloittaa uudelleen pitkän sairasloman jälkeen kun olisi taas heikossa kunnossa jne... tämä voisi olla yksi syy... sitten taas on muita syitä, kuten että kun on tottunut siihen että ensialkuun kaikki hoivaavat ja hyysäävät niin palu arkeen ei kuulosta kovin herkulliselta ja koitetaan nauttia sairaslomasta mahd. pitkään.
tuohon nukkumisrytmiin kehitin oman hoitoni: kun heräsin aamulla, niin kolistelin ihan estotta, laitoin musiikin soimaan ja imuroin yms. aivan vapaasti, niin pikku hiljaa alettiin meillä ymmärtää, ettei päivällä nukkumisesta tule sitten mitään niin että paras nukkua ihmisten aikoihin jne. ja sitten istuttiin jo ruokapöydässäkin samaan aikaan kun ei toinen ollut nukkumassa.
Niin että tsemppiä sulle sinne ja muista: ei se sairaslomakaan ikuisesti kestä :)- Samantapaista
Kannattaa keskustella tilanne selväksi, ja ellei parannusta asiaan tule niin ukolle kengän kuva takamukseen.
Oma ukkoni makoili ennen laiskuuttaan, ei auttanut kotitöissä pyynnöstäkään. Sitten tuli vieraat naiset kuvioon ja haaveili ilmeisesti niistä makoillessaan aina. Minun pinna ei kestänyt enää, ja heitin ukon pellolle eli erosimme. Mies kuvitteli, että antaisin anteeksi vieraat naisetkin, ja ottaisin takaisin. En ottanut, vuosia on kulunut ja hetkeäkään en ole katunut päätöstäni. Maatkoon jonkun muun passattavana tai tulkoon toimeen yksin.
- untamoQuutamao
Ukkos voi olla masentunut, sinä voit olla omaa erinomaisuuttasi niin täynnä oleva hullu, että masennat ukkos jne.
Syitä voi olla monia.
Kokeile vaikka aluksi annos rakkautta, kunnioita ukkoas ihmisenä, pussaa, halaa ja kehu se pirteäksi!- punaposki
Edellinen viesti taitaa olla samanlaiselta laiskaiselta kuin miehes on. Vika ei varmasti oo sussa, miehes on varmaa masistunu jos ei jalan takia pysty tekemään kaikkea mitä haluaisi. Mustakin maiseman vaihto hetkeksi vois tehdä hyvää? Jos se sais tajuamaan kuinka paljon vaivaa näet ku pyörität huushollia ja käyt töissä samaan aikaan.
Entisessä suhteessani oli vähän samaa ongelmaa. Tai siis kun mie tein yötöitä ja mies oli leipuri yrittäjä ja meni aina aamulla neljäksi töihin minä tulin aamu seitsemältä kotiin ja hoidin elukat ja kävin nukkumaan joskus yhdeksän maissa ja sitten ukko tuli yhdeltä päivällä kotiin ja paukkasi aina makkariin kiroamaan että täälläkö se akka makaa vaikka päivä on pitkällä. Se ei ollut lainkaa miellyttävää!!!
Olin pienäne tyttönä sellainen että en paljolti unta tarvinut mutta murrosikä toi tullessaan aivan valtaisan unen tarpeen. Jos minulla on vapaa päivä saatan ihan surutta nukkua vaikka koko päivän ja välillä herätä kusettamaan koiraa ja viemään hevosille sapuskaa. Olin kesäloman jälkeen ihan paniikissa että miten jaksan olla yhdeksän tuntia putkeen hereillä. =)
Veikkaanpa että kun miehelläs ei ole mitään selkeää päivärytmiä niin sen vuorokausirytmi on mennyt päälaelleen. Itse olen herkkä tälle ilmiölle ja saan tosissaan taistella yövuorojen jälkeen itseni normaaliin rytmiin.
Ota asia puheeksi. Leipuri poika on nykyään ex juuri siitäkin syystä että ei voinut kuulemma sietää pitkään ja kaiken päivää nukkumistani.- Anonyymi
Nukkua koko päivän tai saatan herätä kusettamaan koiraa!? Mitä koira ja hevoset tekevät tuollaisella ihmisellä? Kärsivät !
Eikö olisi syytä luopua kaikista eläimistä jos uni maistuu mieluisammalta eläinten hoitaminen, ruokkiminen ja ulkoiluttaminen?
Näitä on ihan liikaa Suomessa, ihmisiä joille kaikki muu on tärkeämpää kuin eläimistä huolehtiminen.
Valitan et saa sympatioitani.. LUOPUKAA ELÄIMISTÄ NIIN TEETTE PALVELUKSEN..
- Anonyymi
Sama vika mies nukkuu päivät välillä pitää ryypätä ja sitten jatkaa unia on kun perseesen ammuttu karhu jos mennen sille jotain sanomaan ja yöt valvoo ei hyvä juttu jatkunut jo muutaman kuukauden ollaan oltu yhdessä yli 30 vuotta ja vaan pahenee
- Anonyymi
Hyi s*** na minkälaisia ihmisiä. En katsoisi päivääkään tuollaista..ryyppäämistä ja nukkumista..ryyppäämistä ja nukkumista ja siihen sekaan vielä seksin vonkaamista...🤢🤮
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796