Mitä asioita käsitellään dementikon hoitopalaverissa ja ketä siinä olisi hyvä olla läsnä?
Mitä on tärkeää huomioida siinä?
Hoitopalaveri
2
4090
Vastaukset
- tietoa
Minäkin kaipaisin pikaisesti tietoa samasta asiasta. Keertokaa ihmeessä.
- ansku36
Hei!
Luin viestisi vasta nyt ja näin puoli vuotta myöhemmin asia on varmaan osaltasi ratkennut.. Vastaan kuitenkin kun alalla toimin, minkälaisissa hoitopalavereissa olen ollut itse paikalla.
Tärkeää on, että saadaan omaisen, asukkaan ja hoitoon osallistuvien eri ammattihenkilöiden näkemys asukkaan senhetkisestä toimintakyvystä, hoitoisuudesta ja yleisestä avuntarpeesta.
Omaiselta tarvitaan hoidon ja kuntoutumisen suunnitelmaan tietoa asukkaan historiasta, perheestä, ym. tärkeistä asioista. Asukas ei välttämättä pysty eikä muista enää kaikkia asioita, lisäksi muistisairaus saattaa muuttaa ihmisen luonnetta ja mielenkiinnon kohteita niin, että omaisen muistia ja kokemuksia tarvitaan keskustelun tueksi. Joskus on niinkin, että asukas ei ole koko keskusteluaikaa paikalla, mikäli esimerkiksi omainen niin toivoo. Omahoitaja, sairaanhoitaja ja lääkäri kertovat lääkkkeellisestä hoidosta, fysioterapeutti ja toimintaterapeutti kertovat mahdolliseti oman näkemyksensä tilanteesta. Tavoitteena on, että hoitoneuvottelussa löydetään yhteiset linjat muistisairaan ihmisen elämänhallinnan ja hoidon tukemiseen. Hoitoneuvottelua ei tarvitse jännittää :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 381887
- 221756
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337