Metsästäjät itsekkäitä

Metsästysleski

Taas on se aika vuodesta, jolloin metsästystä harrastavan miehen perheessä vaimoa koetellaan. Vai onko mulla kohtalotovereita?

Elokuun lopulla se alkaa, pahimmillaan kestää helmikuulle, riippuu lumitilanteesta maastossa. Mies uhraa viikonloput metsästykseen, vuosilomastakin iso osa jätetty syksyyn. Kotoa käsin lähdetään aamulla aikaisin ennen auringonnousua metsälle, tullaan sieltä väsyneenä ja nukutaan muutama tunti. Lomaviikoilla hän menee mökille. Osa kavereista lähtee viikoksi aina pohjoiseen. Vaimo huolehtii
lapsista ja kotitöistä, joita varsinkin omakotitalossa asuvalla riittää. Miehen lomaviikollakin lapset pitää viedä hoitoon. Mies käy kotona nukkumassa, tarpeensa tyydyttämässä ja puhtaita vaatteita hakemassa.

Meillä tämä on jokasyksyinen riidan aihe. Onneksi hän ei sentään kuulu hirviporukkaan. Olenko nipottaja? Omasta mielestäni en. Miehelläni ei juuri muita harrastuksia ole, ja metsästys olisi ok, jos se ei olisi niin paljon aikaa vievää. Kuinka moni nainen, lapsiperheen äiti, voisi käyttäytyä omien harrastustensa suhteen noin? Ai että saahan siinä liikuntaa! Niin minäkin ennen luulin, mutta ainakin minun mieheni metsästys on sitä, että ajetaan autolla tai veneellä passipaikkaan, jossa mahdollisesti pidetään nuotiota, paistetaan makkaraa, ja liikunta on hyvin vähäistä.

Tiedän, että monet muutkin harrastukset vievät joiltakin miehiltä valtavasti aikaa. Kuinka hyväksyä tämä? En halua olla alistuja ja vain palvella miestäni, mutta tiedän, että tämä on asia, josta ei voi neuvotella. Ainoa vaihtoehto on ero. Mies kun on muuten suhtkoht ok, en haluaisi päätyä siihen vaihtoehtoon.

266

52766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loma .

Sun pitää vain ottaa itsellesi joku juttu myös. Ihan omasi. Olkoon vaikka viikko lomaa perheestä ja miehestäsi aurinkorannalla tai jossain kylpylässä. Menet vain itsekkäästi, lupaa kysymättä (mieheltä) ja mies hoitakoon huushollin. Piste.

Oikeasti.

• Antaa ukon rymytä metsissä

hyvä vaihtoehto lähde lomalle etelään anna ukon juosta metsällä ja saunoa niiden ukkojen kanssa.tai hanki itsellesi sellainen vieras miesystävä joka osaa arvostaa vaimoa ja perhettä olemalla heidänkin kanssaeikä ukkoporukassa.

• parisuhdeterapeutti...
        Antaa ukon rymytä metsissä kirjoitti:

hyvä vaihtoehto lähde lomalle etelään anna ukon juosta metsällä ja saunoa niiden ukkojen kanssa.tai hanki itsellesi sellainen vieras miesystävä joka osaa arvostaa vaimoa ja perhettä olemalla heidänkin kanssaeikä ukkoporukassa.

Ei ihme että elät tätäkin päivää sinkkuna ja itket itsesi yksin uneen kun elämä on paskaa :) Ainoa positiivinen mitä sinusta löytyy on Hiv :))

Eikö naisilla ole enään muuta keinoa kitistä kuin keksiä jokin tuollainen keino?.. puoli vuotta metsällä. No HALOOOO.. onkohan pikkasen pistetty naisten-lisää taas juttuihin. Töissäkin kun on jonku käytävä kun ei se raha sinne kotiin lapsia hoitamallakaan tule. Se että jos mies nyt käy metsästämässä ja tuomassa ruokaa ja riistaa kotiin... Niin onko se sitten väärin??? Ja sen arvoinen asia jotta pitää avioero ottaa??? Noh... hommatkaapa sellainen perusnormit täyttävä mies. Kulkee viikonloput baareissa / kuppiloissa / "kavereiden luona" / laivoilla / viro,latvia,liettua reissut... etc etc... tietäsittekin mitä ne siellä oikeasti tekevät.. sieltä kun tullaan räkä poskella "mittään en ole ottanut" - asenteella kotiin nukkumaan viikoksi niin onhan se siellä kotona... ja sekö nyt on se mitä te haluatte? No sitä saatte sitten mitä haluatte...

Pikkasen kun otatte suovaitsevaisempaa kantaa asiaa kohtaan niin hyvä tulee. Itkevätkö miehet siitä että naiset käyvät shoppailemassa ja hakemassa kaiken maailman itsensäehostamisvehkeet vähintään kerran viikossa. Ja se raha määrä mikä niistä kertyy on muuten ihan jäätävä. Entinen kumppanini pisti perheemme kaikki ylimääräiset varat haisemaan biletykseen vaatteisiin meikkeihin ja muuhun turhuuden rovioon koko helevetin vuoden... Noh.. sitten kun tuli se hetki että minä joka olin koko sen muun ajan vienyt hakenut muksun kaikenmaailman hoidoista ja tapahtumista... laittanut ruuan, siivonnut nukuttanut ja maksanut joka ikisen laskun meidän perheestä, lähtee sinne omalle reissulle jota vuosi odotettu niin aletaan vinkumaan ja vonkumaan jotta kuinka huono isä siinä sitten on.

Katsokaa hei peiliin joskus tekin. Kyllä ihmisten pitää saada myös elää ja nauttia siitä ajasta kun täällä ollaan. Pikkasen suvaitsevaisuutta peliin hei...

• koko palstalla

Miksi naisen pitäis aina vain ymmärtää ja ymmärtää loputtomiin näitä keskenkasvuisia vastuuttomia miehiä? Antakaa niiden maistaa omaa lääkettään!

En ymmärrä, miksi pitäisi hyväksyä se, että miessukupuoli on niin heikko, että pitää vain "olla onnellinen, kun se ei juo eikä hakkaa".

• huono tuuri
        parisuhdeterapeutti... kirjoitti:

Ei ihme että elät tätäkin päivää sinkkuna ja itket itsesi yksin uneen kun elämä on paskaa :) Ainoa positiivinen mitä sinusta löytyy on Hiv :))

Eikö naisilla ole enään muuta keinoa kitistä kuin keksiä jokin tuollainen keino?.. puoli vuotta metsällä. No HALOOOO.. onkohan pikkasen pistetty naisten-lisää taas juttuihin. Töissäkin kun on jonku käytävä kun ei se raha sinne kotiin lapsia hoitamallakaan tule. Se että jos mies nyt käy metsästämässä ja tuomassa ruokaa ja riistaa kotiin... Niin onko se sitten väärin??? Ja sen arvoinen asia jotta pitää avioero ottaa??? Noh... hommatkaapa sellainen perusnormit täyttävä mies. Kulkee viikonloput baareissa / kuppiloissa / "kavereiden luona" / laivoilla / viro,latvia,liettua reissut... etc etc... tietäsittekin mitä ne siellä oikeasti tekevät.. sieltä kun tullaan räkä poskella "mittään en ole ottanut" - asenteella kotiin nukkumaan viikoksi niin onhan se siellä kotona... ja sekö nyt on se mitä te haluatte? No sitä saatte sitten mitä haluatte...

Pikkasen kun otatte suovaitsevaisempaa kantaa asiaa kohtaan niin hyvä tulee. Itkevätkö miehet siitä että naiset käyvät shoppailemassa ja hakemassa kaiken maailman itsensäehostamisvehkeet vähintään kerran viikossa. Ja se raha määrä mikä niistä kertyy on muuten ihan jäätävä. Entinen kumppanini pisti perheemme kaikki ylimääräiset varat haisemaan biletykseen vaatteisiin meikkeihin ja muuhun turhuuden rovioon koko helevetin vuoden... Noh.. sitten kun tuli se hetki että minä joka olin koko sen muun ajan vienyt hakenut muksun kaikenmaailman hoidoista ja tapahtumista... laittanut ruuan, siivonnut nukuttanut ja maksanut joka ikisen laskun meidän perheestä, lähtee sinne omalle reissulle jota vuosi odotettu niin aletaan vinkumaan ja vonkumaan jotta kuinka huono isä siinä sitten on.

Katsokaa hei peiliin joskus tekin. Kyllä ihmisten pitää saada myös elää ja nauttia siitä ajasta kun täällä ollaan. Pikkasen suvaitsevaisuutta peliin hei...

vaimon valinnassa. Kyllä moni nainen pitäis sunlaises miehen todella hyvänä. - Ensin katsoin tekstiäsi vähän pahalla, mutta kun kerroit omasta osuudestasi, ymmärrän täysin kantasi.

• töpö578

Minäkin käyn metsällä, mutta voin toki tulla salarakkaaksesi viikonlopuiksi. Vaihdathan lakanat miehesi jäljiltä. En ole kissarakas, eikä sinulla saa olla lapsia. Sinun täytyy olla myös naisellinen, joten muista myös meikata. Et voi myöskään pitää farkkuja. Minä tarjoan ruuan ravintolassa. Jos et halua, että meidät nähdään ulkona, niin voimme syödä luonasi kalkkunan/broilerin rintafilettä. Härän sisäfile myös käy. Makkara ei minulle kelpaa.

• taksarimies

Joka syksyinen tapahtuma etelä suomalaisessa maalaispitäjässä on peuranmetsästyksen alkaminen joka huipentuu hirvi jahtiin.
        Isännät on juovuksissa kuukauden, mikä takserille tietää rahaa, Ja vaimot käy vieraissa, mikä on toinen juttu, varsinkin poikamiehet on vaimojen suosiossa joissa käydään pienillä paikkakunnilla itseään panettamassa. Paljon puhutaan naisten sitkeydestä parisuhteessa mutta ainakin metsästys aikaan naisilla on joskus herkässä. Paljon on itseäni mietityttänyt se kuinka oli sota aikaan kun miehet oli rintamala 5 vuotta mitä naiset silloin kotona teki?

• sivusta seurannut

Joka syksyinen tapahtuma etelä suomalaisessa maalaispitäjässä on peuranmetsästyksen alkaminen joka huipentuu hirvi jahtiin.
        Isännät on juovuksissa kuukauden, mikä takserille tietää rahaa, Ja vaimot käy vieraissa, mikä on toinen juttu, varsinkin poikamiehet on vaimojen suosiossa joissa käydään pienillä paikkakunnilla itseään panettamassa. Paljon puhutaan naisten sitkeydestä parisuhteessa mutta ainakin metsästys aikaan naisilla on joskus herkässä. Paljon on itseäni mietityttänyt se kuinka oli sota aikaan kun miehet oli rintamala 5 vuotta mitä naiset silloin kotona teki????????

• - --
        parisuhdeterapeutti... kirjoitti:

Jos itse olet kokenut saman kuin aloittaja, niin luulisi että sinulta vähän enemmän heruisi ymmärrystä.

Vaimosi teki väärin kun jätti kaiken sinulle, mutta aivan samoin tekee tässä aloittajan mies.

• Vauh,MISTÄ?

Taisi olla miehen kirjoittama?

Tuossa on hyvä idea...mies kun huomaa...että vaimo liikkuu ja menee...alkaa koti illat varmaan kiinnostamaan.

• rellu-09
        taksarimies kirjoitti:

Isännät on juovuksissa kuukauden, mikä takserille tietää rahaa, Ja vaimot käy vieraissa, mikä on toinen juttu, varsinkin poikamiehet on vaimojen suosiossa joissa käydään pienillä paikkakunnilla itseään panettamassa. Paljon puhutaan naisten sitkeydestä parisuhteessa mutta ainakin metsästys aikaan naisilla on joskus herkässä. Paljon on itseäni mietityttänyt se kuinka oli sota aikaan kun miehet oli rintamala 5 vuotta mitä naiset silloin kotona teki?

Olettaisin ett muuta ku pani....widun hyvä kommentti tarjoon kahvit jos nähään...

• sentään

Taas on yksi miesraukka valinnut vaimon väärin.

Miehelläsi on yksi ainoa harrastus, jota sitäkään ei mielestäsi saisi olla. Olisit onnellinen, ettei hän käy kapakassa joka viikonloppu tai kippaa viinapulloa joka perjantai ja lauantai.

Metsästystä voi valitettavasti harrastaa vain rajoitettuna aikana syksyllä, joten tottakai sitä silloin on paljon poissa kotoa.

Mikset itse menisi mukaan? Siinä saisit samalla liikuntaa ja raitista ilmaa sinäkin, etkä olisi happamana vain kotona. Niin moni mies haluaisi jakaa metsästysharrastuksen vaimonsa kanssa ja ovat kateellisia niille miehille, jotka voivat harrastaa yhdessä naisensa kanssa.

Tv: Miehensä kanssa metsällä käyvä nainen.

• Äiti, mies metsästää

Ja kukas ne lapset sitten hoitaisi? Sinulla ei taida olla lapsia, vai vietkö ne lomaviikoiksi isovanhempien hoitoon, että pääset miehesi kanssa metsästämään? Vai herätätkö lapsetkin viikonloppuaamuisin kello viisi mukaan metsästysrinkiin?

• "yksinhuoltaja"
        Äiti, mies metsästää kirjoitti:

Ja kukas ne lapset sitten hoitaisi? Sinulla ei taida olla lapsia, vai vietkö ne lomaviikoiksi isovanhempien hoitoon, että pääset miehesi kanssa metsästämään? Vai herätätkö lapsetkin viikonloppuaamuisin kello viisi mukaan metsästysrinkiin?

NO, johan prkl!
        Meillä ei metsästetä mutta itsekkäästi kalastellaan. Sama se, metsästys tai kalastus.

On sittn tässäkin huushollissa mies valinnut väärin. EN HVÄKSY ja ison äläkän nostan kun mies itsekkäästi harrastaa omiasan.
        MIKSI mun pitää olla lasten kanssa, jotka on mein y-h-t-e-i-s-i-ä? Mikä helvatun velvollisuus mulal on niitä hoitaa aina jos toinen viettä vapaa-aikaa???
        Eikö mulle kuulu vapaa-ajan vietto mahdollisuuta?

On täällä taas jollain neropatilla ääliöllä ajatukset syvältä.
        Siis naine vaan kotiin. Naisen elämään EI saa kuulua kuin
        a) lastenhoito
        b) kodinhoito
        c) kaupassa käynti
        ei mitään muuta.

Jos joku on tosiaan sitä mieltä painukoot helvettiin. Luulen, että kukaan ei sietäisi omalla kohdalllaan nurisematta epäreilua käytöstä.

• feministi hirmut
        "yksinhuoltaja" kirjoitti:

NO, johan prkl!
        Meillä ei metsästetä mutta itsekkäästi kalastellaan. Sama se, metsästys tai kalastus.

On sittn tässäkin huushollissa mies valinnut väärin. EN HVÄKSY ja ison äläkän nostan kun mies itsekkäästi harrastaa omiasan.
        MIKSI mun pitää olla lasten kanssa, jotka on mein y-h-t-e-i-s-i-ä? Mikä helvatun velvollisuus mulal on niitä hoitaa aina jos toinen viettä vapaa-aikaa???

a) lastenhoito
        b) kodinhoito
        c) kaupassa käynti
        ei mitään muuta.

Jos joku on tosiaan sitä mieltä painukoot helvettiin. Luulen, että kukaan ei sietäisi omalla kohdalllaan nurisematta epäreilua käytöstä.

Enne akka oli nyrkin ja hellan välissä ja tyytyväinen siihen että ruokaa oli pöydässä, nykyään ei riitä mikään. Miehen pitäis olla akan varvashieroja, selänhivelijä ja vieläpä joka paikan orja.

• mmm....

NO, johan prkl!

a) lastenhoito
        b) kodinhoito
        c) kaupassa käynti
        ei mitään muuta.

Olen kanssasi samaa mieltä, niin kauan kuin itse saa tehrä kuten haluaa toisen nurinat tuntuu turhilta (siis siitä miehestä/kalastajasta tms), mut oikeasti me naiset ei sitä saada tasattua nurisemalla ja narisemalla.
        Ainut keino on ottaa oikeasti sitä omaa aikaa itselle, sopimukset tänään tahi tämä viikonloppu on naisen harrastuksia varten ja seuraava sitten miehen kalastusta... silloin molemmilla on omia hetkiä ja metsästäjän naino sitten vastaavasti ottaa sitä omaa aikaa silloin toisen puolen vuoden jaksolla kun ei metsästyksiä ole...
        Itse tuon olen joutunut kanssa käymään läpi, tuntui kyllä hyvin ahristavalle yksin hoitaa kaikki, mut oma kössi, olisi pitänyt vain aiemin virallisesti nimetä ne omat vapaa hetket jolloin mies hoitaa kodin...pientä vääntöä vaati, mut hyvä loppu tulos...

• ,.,.,.,..,
        Äiti, mies metsästää kirjoitti:

Itse ainakin lapsena, noin 5-vuotiaana ja siitä eteenpäin, kävin isän kanssa metsällä ja sinne tosiaan herättiin viideltä. Sitä oikein odotti ja oli jännittävää olla passissa. Nykyään saa varmaan pahoinpitely syytteen jos herättää lapsen noin aikaisin viikonloppuna.

• ,.,.,..,.,,

NO, johan prkl!

a) lastenhoito
        b) kodinhoito
        c) kaupassa käynti
        ei mitään muuta.

Jos hankkii niitä lapsia niin tulisi osata mukautua siihen asiaan että lapset hallitsee elämää ainakin sen 18 vuotta. Mun mielestä turha kitistä jos hankkii niitä, itse en aio hankkia koska haluan elää elämää itselleni enkä jollekin räkänokalle.

• mä vaan

Niihä se on....muija hoitakoon kaiken sen mikä kotona on...ukko menköön ja juoskoon mettästyksen perässä,vaikka välttämättä ei mitään kotia tuakkaan...huuuh,meillä alkaa koht se hirvenmettästyskin....voi jessus sentäs...

• rievssat

Tosi on, menisit itsekin mukaan niin näkisit mitä se oikeasti on! Nipottajat ei siihen porukkaan mahu! Saathan sinäkin lihaa ruokapäytään, joten ei pitäs valittaa!
        Hanki itelles jokin muu harrastus jos tämä ei kiinnosta!!!!

• metsästävä kalastaja

NO, johan prkl!

a) lastenhoito
        b) kodinhoito
        c) kaupassa käynti
        ei mitään muuta.

On se vaan hieno homma, että olen älynnyt jättää tuollaiset valittajat ensioireiden ilmaannuttua. Nykyinen nainen ei valita vaikka itsellä on harrastuksia omastakin mielestäni todella paljon. Liikkuu itsekin ja on tyytyväinen kun mies ei murjota kotona väkipakolla. Onko se sitten hyvä kun äijä on jatkuvasti kuin perseeseen ammuttu karhu?

• p.sini

Niin, että näinpäin!
        On muuten hyvä ja mielenkiintoinen harrastus! Miesystävänikin on liittynyt seuraan ja on innolla mukana.Sitäpaitsi metsästys on paljolti kaikkea muuta kuin eläinten ampumista: liikuntaa, riistanhoitoa, luonnosta nauttimista ja sanoisinpa, että se on "pollan"nollaustapa parhaasta päästä! Kannattaa kokeilla! Itse olen metsästänyt jo 5vuotta, enkä aio tätä harrastusta jättää.

• Niin naisenko vain?
        ,.,.,..,.,, kirjoitti:

Jos hankkii niitä lapsia niin tulisi osata mukautua siihen asiaan että lapset hallitsee elämää ainakin sen 18 vuotta. Mun mielestä turha kitistä jos hankkii niitä, itse en aio hankkia koska haluan elää elämää itselleni enkä jollekin räkänokalle.

Eikö lapset ole miehenkin lapsia ja eikö hänen tarvitse mukautua? Lapsiperheessä ei voi toinen vanhemmista elää kuin sinkku. Eikä parisuhteessa voi laittaa omia harrastuksia aina yhteisen ajan edelle. Ero semmoisesta ennen pitkää tulee. Sitten näkee lapsetkin isäänsä joskus ja äidilläkin on omaa aikaa, kun kakarat lykätään joka toiseksi viikonlopuksi iskälle, oli metsästyskausi tai ei.

• vaan ne

teurastajaukot kotonanne ja heittäkää pyssyt kaivoon.

• passionman

Ottaa miehekseen metsästäjän. Hyi hitto.

• +++

tapasin hetki sitten mun sielun kumppanin. Ite oon ollu aina vähän sellanen "kettutyttö" henkinen peace not war ihminen,mikä inhoo turhaa tappamista. Nyt sitten tämä elämäni rakkaus harrastaa mettällä käymistä,hirvee ongelma mut kyl mä rakastan sitä miestä kuiteskii.... Hänellä olkoon harrastuksensa ja mulla omat.

• diu dau

....ja kuka ottaa snobin, jupin, liituraitapellen=) Hyi h###o. Mut siksi pitääkin ottaa se mikä on sopiva itselle ja antaa kaikkien kukkia ja metsäläisten tuoksua;-)

• Naisten metsästäjä :)
        +++ kirjoitti:

tapasin hetki sitten mun sielun kumppanin. Ite oon ollu aina vähän sellanen "kettutyttö" henkinen peace not war ihminen,mikä inhoo turhaa tappamista. Nyt sitten tämä elämäni rakkaus harrastaa mettällä käymistä,hirvee ongelma mut kyl mä rakastan sitä miestä kuiteskii.... Hänellä olkoon harrastuksensa ja mulla omat.

Eiköhän ne sun kettutyttö ideologiat unohdu kun vähän kasvat, on tässä maailmassa tärkeämpiäkin asioita.

• metsästäjän vaimo

kyllä sinäkin raukka oisit kuollut ennen vanhaan nälkään, metsästähän se ruoka silloin haettiin! Millä supistaisit esim hirvikantaa? ja karhujakin olis aika lailla enemmän.
        Se jolla metsästys on veressä ni se kans on, turha sitä on yrittää pois ottaa. METSÄMIEHET JA -NAISET KUNNIAAN!

• paskapuhetta
        Naisten metsästäjä :) kirjoitti:

Eiköhän ne sun kettutyttö ideologiat unohdu kun vähän kasvat, on tässä maailmassa tärkeämpiäkin asioita.

Ei ne muutu toivottavasti. Minä olen mies mutta en hyväksy eläinten tappamista silti ja olen kohta 409 vuotias. Katsos toiset pysyy viksuina ja toiset alkukantaisina murhanhimoisina sikoina.

• joulupukki
        paskapuhetta kirjoitti:

Ei ne muutu toivottavasti. Minä olen mies mutta en hyväksy eläinten tappamista silti ja olen kohta 409 vuotias. Katsos toiset pysyy viksuina ja toiset alkukantaisina murhanhimoisina sikoina.

yli 400 vuotta ikää kertyny,taidat olla aika vihannes...jo pelkkien juttujes perusteella....

• hunter100

Onko tollasiakin naisia olemassa...
        toivottavasti ei tule ikinä vastaan.

• jii

Jokainen täyspäinen nainen joka ei vielä ole vieraantunut luonnosta, kaupungissa asuessaan.

• mielipahasi

Tajuan täysin, mitä tarkoitat. Kokemusta on minulla lyhyeksi jääneestä seurustelusta miehen kanssa, joka oli aktiivijäsen metsästysseurassa ja jolle se oli asia nro 1. Edes omat lapsensa eivät menneet sen edelle. Kun hän oli päättänyt viettää viikonlopun metsässä, jäivät lapsetkin kakkoseksi. Surullista!

Itse tajusin hyvin pian (vaikkemme edes siihen hirvestysaikaan enää seurustelleetkaan), että JOS haluan viettää viikonloput yksinäni - tai lasteni kanssa keskenämme, niin jatkan seurustelua tuon miehen kanssa. Mutta koska EN halunnut sellaista suhdetta, jossa nähdään ehkä kerran parissa viikossa pikaisesti, päätin lähteä katsastamaan muunlaista elämää ja suhdetta...

En ollenkaan ihmettele, että tuo mies oli sanojensa mukaan ollut ihmeissään, kun ex-vaimonsa oli yllättäen ryhtynyt pettämään häntä. Voin sieluni silmin kuvitellaa tilanteen silloisessa liitossaan: mies tekee joko töitä tai on metsällä vaimon hoitaessa lapset ja kodin. Ei hyvää päivää, miten joku suostuu tuollaiseen. Onko se mikään ihme,jos joku mukava vastaantuleva mieshenkilö antaa aikaansa, hellyyttä, läheisyyttä, keskustelua...ja nainen tajuaa mitä paitsi on jäänyt... Surullisin seurauksin :/

• leijonan kesyttäjä

Ymmärrän sun pointin mut..niin on ihmiset erilaisia...
      Mie sain mielestäni lottovoiton kun elämäni mies osoittautui metsämieheksi ja vielä hirvi on se juttu. Tosin haluaisin kyllä pari riekkoakin=).
      Oikein odotan että pyynti alkaa, ihana saada ryvettynyt metsämies metsältä kotiin syömään riisipuuroa ja saa saunottaa ja "pestä" sen oikein kunnolla ja kuulla miten paljon joutui rämpimään, kävelemään ja konttamaan vaatteet märkinä, sekä tekemään töitä että sai hirven kaadettua. Olen jo leipassut pullaakin pakkaseen että saa ottaa evääksi, mukava se on tulilla juoda oman kullan tekemät pullakahvit. Ja saa sitä pullaa sen verta mukaan että saa ne kaveritkin jos sattuu ettei niille ole leivottu... Ja mikäs sen mukavampaa kuin saada sitten talvella hirviruokia varsinkin kun tietää miten "helpolla" ne on siihen pöytään saatu. Nii ja sitä odotan että pääsen itsekkin sinne mukaan kuljailemaan vaikka ei puhuttaisi sanaakaan mutta voi olla yhdessä, näkee konkreettisesti mitä se on. Joten menes kerran mukaan...jos mies sut ottaa.
      Niin ja on meillä lapsiakin, mutta niille tarvii vaan järkätä hoitajia.

Älkää tyhjästä nalkuttako. Onko tuo mitään toista harrastusta pahempi? Ja mitä työ teette vuodesta sen muun ajan kun mies ei ole metsällä? Monta päivää on metsästysvapaatakin. Sitä paitsi miten sun mies, huomioiko se sut vuoden aikana jotenkin muuten "hyvittääkseen" harrastuksen? Saattaa sen tehdäkkin mut ehkä sie et sitä näje.. Ei se ole kuule kiva sen miehenkään lähteä metsään kun on paska olo kun tietää ettei toinen tykkää mut kun vietti vetää metsälle niin moni mies laittaa sen silti etusijalle ja kyllä mie ainakin sen ymmärrän!
      Koitas tänä vuonna jotain muuta... pistä pullapussi mukaan ja toivota suurta saalista=)

Toki on niitä "metsästäjiä" jotka istuvat kaamasen kievarissa viikon ja tulevat tyhjin käsin kotiin mut silloin on jotain pielessä.

Ottakaa se omana aikana kun mies on metsällä ja älkää alunperin ottako metsästystä harrastavaa jos ette siitä pidä. Niin ja miehet ja metsällä käyvät naiset. tehkää se ihan alussa selväksi että siitä ette luovu niin poistuu se väärä hellu takavasemmalle ja saatte nauttia harrastuksesta=)

• Papa-75

"Onko tuo mitään toista harrastusta pahempi?"

No ei kai kyse ole siitä mitä tekee, mutta jos on koko syksyn kaikki viikonloput poissa kotoa, niin johan siinä alkaisi hellasäröä pukkaamaan.

Tosin etenkin nuorilla aikuisilla on varmasti harrastuksia (tai useampia) jotka vievät melko tarkkaan kaikki viikonloput, mutta yleensä niitä vähennetään perheen perustamisen yhteydessä.

• ja on naisia
        Papa-75 kirjoitti:

"Onko tuo mitään toista harrastusta pahempi?"

No ei kai kyse ole siitä mitä tekee, mutta jos on koko syksyn kaikki viikonloput poissa kotoa, niin johan siinä alkaisi hellasäröä pukkaamaan.

Tosin etenkin nuorilla aikuisilla on varmasti harrastuksia (tai useampia) jotka vievät melko tarkkaan kaikki viikonloput, mutta yleensä niitä vähennetään perheen perustamisen yhteydessä.

jotka olettaa, että jos mies jakaa saman katon alustan, niin se myös tekee joskus jotain. Eikä ole ½ vuotta metsällä, tai jossain muuussa harrastuksessa. Lennä vaikka Monacoon rallia kattomaan ½ vuotta joka viikonloppu. Son moro!

Siitähän se on kiinni.

Toki joillekin sopiii YKSIN leipoa sitä pulla, hoitaa ne muksus (yksin), ja huusholli (yksin; ja vielä miehenkin paskakalsarit pestä ja paikata...ahh kun on niin ihanaa passata ja uhrata elämänsä.... rakkaidensa eteen...) ja olla töissä. Riittäähän se, että mies käy kääntymässä kotona! Se kulta. (Parempi ku onkin pois? On tyytyväisempikin). Mutta jotkut naiset haluaa ihan oikeasti nähdä sitä miestäkin, jos se siin kuviossa on muka mukana.

• leijonan kesyttäjä
        ja on naisia kirjoitti:

jotka olettaa, että jos mies jakaa saman katon alustan, niin se myös tekee joskus jotain. Eikä ole ½ vuotta metsällä, tai jossain muuussa harrastuksessa. Lennä vaikka Monacoon rallia kattomaan ½ vuotta joka viikonloppu. Son moro!

Siitähän se on kiinni.

Toki joillekin sopiii YKSIN leipoa sitä pulla, hoitaa ne muksus (yksin), ja huusholli (yksin; ja vielä miehenkin paskakalsarit pestä ja paikata...ahh kun on niin ihanaa passata ja uhrata elämänsä.... rakkaidensa eteen...) ja olla töissä. Riittäähän se, että mies käy kääntymässä kotona! Se kulta. (Parempi ku onkin pois? On tyytyväisempikin). Mutta jotkut naiset haluaa ihan oikeasti nähdä sitä miestäkin, jos se siin kuviossa on muka mukana.

Vooi vooi....enhän mie ny ihan tuota tarkoittanut=).
        Ja tuo -pahempi kuin muukaan harrastus.. sitä vaan, että monestihan se on niin, että se on periaatteessa ihan se ja sama mikä se toisen harrastus on niin siitä ei tykätä. Siis jos on sen sortin ihminen ettei periaatteessa hyväksy toisen harrastusta jos se vie paljon aikaa.... enkä nyt tarkoita keskustelun aloittajaa vaan ylipäätään valittajia....

Heh...YH on muuten pikkusen eri asia kuin metsämiehen puoliso....

Eikä se metsästyskausi vissii kuiten kestä millekkään riistaeläimelle puoli vuotta joka päivä aamuyöstä yömyöhään.

No tottahan se on että ei se oikein ole että jos ei huomioida toista. Mulla onkin käynyt tuuri, ihan tekee itse eväät ja hoitaa huushollia, kyllä siihenkin jää aikaa=) Halusin vain antaa pikkusen toisenlaisen näkökulman asiaan, että voi sitä olla myös niinkin ettei tuo häiritse. Ja toki ei se ole oikein että jos liian itsekkäästi toitotetaan oman metsästyksen/kalastuksen/minkä tahansa muun harrastuksen perään huomioimatta toista. Mutta ei sekään että joutuu toisen takia "luopumaan"... Ainakin hirvimetsästys nyt sattuu olemaan vähän niinkin että kun kuulut porukkaan niin ei se oikein niin mene että käyt siellä metsässä pari kertaa syksyssä ja sitten odotetaan että lihaa saa kuten muutkin, se harrastus myös sitoo..
        ...Älkää ottako metsästystä harrastavaa jos ette tule toimeen harrastuksen kanssa.

Tsemppiä metsästäjät=)!

• Nimetön
        leijonan kesyttäjä kirjoitti:

Ja tuo -pahempi kuin muukaan harrastus.. sitä vaan, että monestihan se on niin, että se on periaatteessa ihan se ja sama mikä se toisen harrastus on niin siitä ei tykätä. Siis jos on sen sortin ihminen ettei periaatteessa hyväksy toisen harrastusta jos se vie paljon aikaa.... enkä nyt tarkoita keskustelun aloittajaa vaan ylipäätään valittajia....

Eikä se metsästyskausi vissii kuiten kestä millekkään riistaeläimelle puoli vuotta joka päivä aamuyöstä yömyöhään.

No tottahan se on että ei se oikein ole että jos ei huomioida toista. Mulla onkin käynyt tuuri, ihan tekee itse eväät ja hoitaa huushollia, kyllä siihenkin jää aikaa=) Halusin vain antaa pikkusen toisenlaisen näkökulman asiaan, että voi sitä olla myös niinkin ettei tuo häiritse. Ja toki ei se ole oikein että jos liian itsekkäästi toitotetaan oman metsästyksen/kalastuksen/minkä tahansa muun harrastuksen perään huomioimatta toista. Mutta ei sekään että joutuu toisen takia "luopumaan"... Ainakin hirvimetsästys nyt sattuu olemaan vähän niinkin että kun kuulut porukkaan niin ei se oikein niin mene että käyt siellä metsässä pari kertaa syksyssä ja sitten odotetaan että lihaa saa kuten muutkin, se harrastus myös sitoo..
        ...Älkää ottako metsästystä harrastavaa jos ette tule toimeen harrastuksen kanssa.

Tsemppiä metsästäjät=)!

Kerrankin joku suhtautuu metsästykseen suopeasti. Ja muille ajattelijoille, että olisiko se nyt niin mukavaa jos miehellänne ei olikaan mitään harrastuksia. Makaisi vaan sohvalla ja katsoisi TV:tä? Itse harrastan metsästystä ja se hän on vain järjestely kysymys, että kuinka sitä aikaa jää seuralaisen kanssa olemiseen. Ja yleensä siellä metsällä ei olla kuin viikonloppuisin, joten jäähän siihen paljon aikaa viikolla iltaisinkin.

• Honey-Cat

Tsemppiä metsästäjät=)!

Luin noita alkupään juttuja niskakarvat pystyssä....
        Mimut (vaikka tyttöolinkin ja mulla on isoveli,mut sitä ei kiinnostanut) isä otti mukaan metsälle heti kun pääsin itse rämpimään mättään yli, ja lukematttomat on meidän kalareissut... siitä jäi tasapainoinen rakkaus luontoon ja metsästykseen. Kun naimisiin menin ja lapsia tuli, niin hetkeksi nuo jäi, molemmat ammuttiin trappia ja muutaman viikonlopun itekseni lasten kanssa oltua laitoin nuorimman istuimeen ja vanhemmat lapset polki omilla pyörillään, mentiin porukalla radalle ja siinä ne lapset kuulosuojaimet päässä pälpätti seuraporukan kanssa ja nauttivat kun saivat olla aikuisten seurassa, ja oppivat kunnioittamaan aseita ja oppivat sosiaalisuutta ja saivat kuunnella ihania tarinoita vanhoilta ukoilta entisajoista. Minä kuljin lasten kanssa metsässä ja kalalla jopa niinkin että nuorimmainen oli vaunuissa, kun ukko teki omia reissuja "rentoutumaan kavereiden kanssa" eli viikonlopuksi jonnekin ryyppäämään ja naisiin. Ero tuli lasten isän kanssa muista syistä kuin metsästyksestä...
        Löysin ihanan miehen joka ei nalkuta siitä että lähden koirien kanssa viikoksi metsään ja kalalle, halaa vaan ja sanoo että ilmoita kun oot takaisin, vaikka itsekin on kova metsä- ja kalamies. Nykyisin se olen enemmänkin minä joka metsässä/kalalla kulkee ;)Mies on reissuhommissa joten minä pidän huolen meidän metsästyskoirista, vien niitä viikolla vuoronperään metsään ja lenkille ja hoidan huushollin ja omat työt... ja jos mies alkaisi nalkuttaa siitä että en vastaa puhelimeen kun metsällä olen, tai soittelemaan perään ja komentelemaan kotiin sohvannurkkaan yökalalta, niin harkintaan menisi koko yhdessäolo :) Ei toi mun mies kotitöitä tee, mut miksi sen pitäisi??? Raskaampaa työtä se tekee arkena kuin minä, ja naisen hommahan se on koti pitää pystyssä eikä miehen, mies tuo sen leivän...
        Onneksi mulla on mies joka ymmärtää mun kaipuun olla metsässä vaikkei saalista tulisikaan, ja mahdollisimman paljon ollaan yhdessä metsällä ja järvillä...
        Jos ei nainen tajua että mies on tallessa kun se metsästää, ja aina tulee takaisin, niin sitten on kyllä vaihdon paikka...mä en entiseen (entisiin) suhteisiin palaisi mistään hinnasta, exät kulki rafloissa, Lapissa "hiiihtämässä" ja sillee... mettämies kulkee mettällä ja tulee aina havukan luo ja tuo jopa tuliaisia tullessaan :)))

Ja meillä silloin kun ei ole metsästysaika,tehdään riistanhoitotyötä...ja kalastellaan ja pilkillä käydään :)))

• Nimetön

Juuri näin.

• ..............................

Tsemppiä metsästäjät=)!

• samanhenkinen

Tsemppiä metsästäjät=)!

Leijonan kesyttäjä, vaikutat jotenkin todella selväjärkiseltä ja empaattiselta ihmiseltä. En oikein osaa nyt selittää koska noi metsästysasiat ei mua kiinnosta, luin vaan keskustelua huvin vuoksi, mutta sun kommentit jotenkin kolahti. Onko sulla sähköpostia tms. ois kiva vaihtaa ajatuksia muistakin asioista. Joistain ihmisistä vaan saa kivat vibat ja sä kuulut niihin :)

T: leijonan pesettäjä

• Tuurittomiakin kun on

Tsemppiä metsästäjät=)!

Myötähäpeää tunsin kun kaverin mies läksi metsälle, vaikka vaimon laskettu aika oli samalla viikolla. Kaverista näki aivan selvään ettei halunnut jäädä yksin viimeisillään.

Isäni oli myös kova metsämies. Näin aikuisena ajattelen, että olipa typerästi tehty se, että jäätiin siskolikkojen kanssa kakkoseksi pitäjän miehille, makkaranpaistolle ja kaatoryypyille. Nyt kovasti koittaa olla isi, mutta eipä taida oikein isittely nelikymmpisille naisille riittää. Liian vähän liian myöhään.

• Hirvi-Heikki

Tottakai miehen pitää päästä metsälle.
      Turha siitä on katkeroitua.Minä olen menossa kahden viikon päästä hirvijahtiin pohjoiseen ja vaimo jää kotiin lasten kanssa viikoksi.Näin on tapahtunut monta vuotta.

Käyn töissä,hoidan vuorollani lapsia ja kotia.Vaimoni saa harrastaa mitä haluaa ja silloin minä vuorostani olen yksin kotona lasten kanssa.

Oon miettinyt tuhat kertaa,että vaimoni saisi itsekin olla enemmän luontohenkinen ja lähteä mukaan metsälle.Viime aikoina hän on ihme kyllä enemmän ollutkin innostunut koiratoiminnasta ja voi joskus lähteä hirvihaukkua kuuntelemaan ,vaikka ei ammukaan.

Eli sinäkin metsästäjän rouva lähde mukaan joukkoon tummaan.Tiedän että se vaatii järjestelyjä,mutta asia on hyvä ja harrastus jalo.

• Henniina

ei sinne jahtiin kannata mukaan lähteä, jos asenne on metsästystä kohtaan jo valmiiksi katkera. Ei sinne tarvita yhtään turpanorsunv:llä olevaa ukkoaan kyttäävää akkaa. Iloisella ja avoimella mielellä oleville on kyllä tilaa, oli sitten mies tai nainen.

Etköhän itsekin käy naisten kanssa keskenään kikattelemassa ja shoppailemassa, ajattele jos ukkos tunkis sinne mukaan. vois naisten hymyt hyytyä. Hanki itselles oma elämä, niin ei tarvii katkerana ruikuttaa toisen harrastuksista.

Minä metsästän itse, on metsästyskortti ja omat aseet. Kuulun vielä ihan eri seuraankin kun oma mies, ihan senkin takia, ettei tarvii sanoa kenenkään että on ukkonsa siivellä tullut tai ukkoaan vahtimassa. Ja kovasti oman seuran ukot kyselee lähdetkö hirvijahtiin ja pyytelee mukaan milloin mihinkin jahtiin.

Lapset on pieniä hetken ajan, ja tarvii silloin hoitoa. Ei se ikuisesti kestä. Ei nykysuomessa lapsia tarvii tehdä enempää kun jaksaa niistä huolehtia. Saahan niitä lapsenvahtia rahalla, ei siihen mummoja tarvitse.

joo, olen nainen ja on jo lapsiakin. Ja kauhistus, mulla on vielä metsästyksen lisäksi muitakin harrastuksia. Tyttärelläkin on jo metsästyskortti ja opettelee ampumaan, eikä ole kipattu mummolaan säilytykseen siksi aikaa kun vanhemmat rymyää metsällä.

• sama vaikeus

Naisen kanssa on hyvin työlästä päästä tyydyttävään kompromissiin. Ei mahdotonta, mutta vaikeaa.
      Naisen pointti on juuri tuo: Miehen paikka on kotona. Harrastuksiin ei saa käyttää aikaa, työn hoitamiseksi ei saa matkustaa, ei olla ylitöissä, jos jää ylitöihin niin pitää osata edellisenä päivänä kertoa kuinka monta tuntia aikoo olla, komennushommiin tms ei voi lähteä vieraalle paikkakunnalle, jos on yön poissa kotoa niin mies käy huorissa tai vonkaa muita naisia.
      Kuitenkin: Rahaa pitää silti tuoda perheeseen että saadaan omakotitalo ja kesämökki ja etelänmatkat maksuun. Sohvaperuna ei saa olla. Urheilua ei siedetä telkkarista katsottuna. Mikä siis miehelle ajanvietteeksi? Englannin kurssi kansalaisopistossa? Lisäksi kaiken tämän miehen oletetaan tajuavan "rivien välistä". Rehellistä keskustelua aikatauluista ja ajan jakamisesta ei saada syntymään. Keskustelu- ja kompromissien tekotaito pitää kuitenkin molemmin puolin oppia. Muuten jäljelle jää se erovaihtoehto. Ja sen jälkeen samojen virheiden toistaminen seuraavassa suhteessa.

• feministimaa

Tämä aloitus on tyypillistä nykynaisten touhua... Haukutaan miestään selän takana ja jos ei muuta syytä löydy niin sitten vaikka hyvästä harrastuksesta, kuten metsällä käymisestä...muita harrastuksiahan miehellä ei edes ollut...

Tutkitusti kuitenkin naiset harrastavat enemmän kuin mies Suomessa. On vaikka mitä reikivarvasjoogaa ja feminististä ompeluseuraa ynm

Minkähän moinen telaketjufemakko tämäkin aloittaja mahtaa olla kun se mies sinne metsälle niin mielellään lähtee... Ja mahtaako raukkaparka mies saada "miehistyneeltä valaaltaan" edes mitään muuta kuin jotain naisten lehdistä opittuja ällejä makuuhuoneessa?

Ehkäpä näille jatkuvasti syyttelevlle nykynaisille voisi laittaa tasa-arvoisesti palkattoman sivarin tai asepalveluksen niin oppisivat hiukan olemaan valittamasta ja oppisivat arvostamaan tällaisia miehisiä harrastuksia?

• suot vaimollesi

Mitkä kaikki kuvaamistasi asioista suot vaimollesi tunteja ja päiviä laskematta kuten itsellesikin, varsinkin jos vaimo myös käy työssä ja tuo mahdollisesti isomman tilipussin kuin mies.

• sovinistimaa

Miehet vasta aina valittamassa...Ei saa nainen olla yötä poissa tai mennä elokuviin ja jatkoille..Heti kyttäämässä ett ei vieraisiin miehiin mene, tai käy mieshuorissa, yhdenillan juttuja harrastamaan. Ja silti moni nainen käy 'extempore'ihan seikkailakseen, näitä samalla kun elokuviin tai missä tahansa... On miehiä jotka kotona itkee ett naisensa tulee myöhään kotiin, on poissa öitä työmatkojensa takia, (samalla käy mieshuorissa tai muuten miesseuralaisen viihteellä) kuin pitääkin..Se tuo oman jännittävyyden... Ett on miehiä ett naisia jotka valittaa mikään ei ole hyvin kun toinen poissa 'liikaa' yms...Ei ole sitä omaa aikaakaan parisuhteessa, tai ei suvaita ett toisella on niitä 'omia menojakin' siis kohtuudella yms yms.. Naiset yhä enemmän 'viihtyy työpaikoillaanki tai vastaavassa missä miesseuralaisia on pilvin pimein..Eikä vanhoillinen ääliömies pitämässä 'vankina' toista yms...Meitä moneksi tässä asiassa...Naiset häärää, miehet näräämässä

• onneton miesääliö
        feministimaa kirjoitti:

Tämä aloitus on tyypillistä nykynaisten touhua... Haukutaan miestään selän takana ja jos ei muuta syytä löydy niin sitten vaikka hyvästä harrastuksesta, kuten metsällä käymisestä...muita harrastuksiahan miehellä ei edes ollut...

Tutkitusti kuitenkin naiset harrastavat enemmän kuin mies Suomessa. On vaikka mitä reikivarvasjoogaa ja feminististä ompeluseuraa ynm

Minkähän moinen telaketjufemakko tämäkin aloittaja mahtaa olla kun se mies sinne metsälle niin mielellään lähtee... Ja mahtaako raukkaparka mies saada "miehistyneeltä valaaltaan" edes mitään muuta kuin jotain naisten lehdistä opittuja ällejä makuuhuoneessa?

Ehkäpä näille jatkuvasti syyttelevlle nykynaisille voisi laittaa tasa-arvoisesti palkattoman sivarin tai asepalveluksen niin oppisivat hiukan olemaan valittamasta ja oppisivat arvostamaan tällaisia miehisiä harrastuksia?

Olette onnettomia miesääliöitä..Kun ihan tahalleen tällasta paskaa kirjoitatte..Menkää ihmeessä metsästämään tappamaan eläimiä, yms mikä on 'niin' miehistä olevinaan kun tehdää se miehiseksi..Nykyään on naisiaki metsästämässä, haloo!!..Ja me naiset tarvi harrastaa mitään ihmeellistä kuten kirjoitit..eikä kaikki tykkää ommella ym hoivajuttuja..Meillä sadoilla naisilla on ne 'rakastajat' ja niiden kanssa tehdään harrastellaan mitä lystää mitä teidän äijäsovinistimiesten 'sikakkosovinisti' tarvi tietääkkään, yms!! Joten kuka harrastakoon mitä tahansa sukupuoleen katsomatta!.. Vaik naiset esim 'rakastajan' kanssa ratsastusta vaakamambossa so what, siitä kuntokin nousee kummallakin ja rentouttaa kokonaisuudessaan..Ja ei aloitus kyllä ollut haukkua miestä kohtaan..vaan toteamus...Mut hankkikoot tää aloittaja itselleen 'rakastajan, miesystäviä suhteeseen' nii loppuu valittelut ym syynäily miehensä suhteen!!Antais mennä harrastelemaan...Ja käytä mielikuvitusta paljon, ja pistä tuulemaan, sillävälin kuin miehes metsässä!!!!

• oikeudet
        onneton miesääliö kirjoitti:

Olette onnettomia miesääliöitä..Kun ihan tahalleen tällasta paskaa kirjoitatte..Menkää ihmeessä metsästämään tappamaan eläimiä, yms mikä on 'niin' miehistä olevinaan kun tehdää se miehiseksi..Nykyään on naisiaki metsästämässä, haloo!!..Ja me naiset tarvi harrastaa mitään ihmeellistä kuten kirjoitit..eikä kaikki tykkää ommella ym hoivajuttuja..Meillä sadoilla naisilla on ne 'rakastajat' ja niiden kanssa tehdään harrastellaan mitä lystää mitä teidän äijäsovinistimiesten 'sikakkosovinisti' tarvi tietääkkään, yms!! Joten kuka harrastakoon mitä tahansa sukupuoleen katsomatta!.. Vaik naiset esim 'rakastajan' kanssa ratsastusta vaakamambossa so what, siitä kuntokin nousee kummallakin ja rentouttaa kokonaisuudessaan..Ja ei aloitus kyllä ollut haukkua miestä kohtaan..vaan toteamus...Mut hankkikoot tää aloittaja itselleen 'rakastajan, miesystäviä suhteeseen' nii loppuu valittelut ym syynäily miehensä suhteen!!Antais mennä harrastelemaan...Ja käytä mielikuvitusta paljon, ja pistä tuulemaan, sillävälin kuin miehes metsässä!!!!

Tarkoititko "eläinoikeusaktivisti" että kuten on miehistä metsästää eli hoitaa vapaaehtoisesti, palkatta riistamaita ja tuoda luomulihaa markkinoille, niin suomen naisille/nykyäideille kenties esim. abortin teko on vähän niinkuin verrattavaaa toimintaa? onkohan se, entä eläinoikeudet verrattuna ihmisoikeuksiin ;)

Entä tarkoitiko sitä rakastaja jutuillasi että tilanne on suomessa tässäkin suhteessa erikoinen miesten osalta, nimittäin meiltä kun puuttuu ilotytöt kaduilta ja kuppiloista muiden länsimaiden tapaan, vaikka meillä silti esim on seta-kerhon uranuurtaja koko valtion päämiehenä ja vain miesten palkattoman armeijan huippupalkkaisena ylipäällikkönä?

• tassa sita

taas kuullaan yhden feministin kehoittamaan uskottomuuteen. Miehella on hyva harrastus, jota pystyy harrastamaan vain syksylla pienen ajan ja sen takia pitaisi menna rikkomaan liitto ja puolison luottamus.

Tollaiset pitais ruoskituttaa ja pistaa hapeapuuhun roikkumaan keskelle kylaa.

• Äimistynyt
        feministimaa kirjoitti:

Tiukkaa tekstiä! Aika raakaa, mutta tiukkaa :D

• Äimistynyt

Osui arkaan paikkaan XD Taas hyvä näyte tästä naisten "kypsyydestä", jota on aina niin paljon miehiä enemmän :D

• kdlsädf
        tassa sita kirjoitti:

taas kuullaan yhden feministin kehoittamaan uskottomuuteen. Miehella on hyva harrastus, jota pystyy harrastamaan vain syksylla pienen ajan ja sen takia pitaisi menna rikkomaan liitto ja puolison luottamus.

Tollaiset pitais ruoskituttaa ja pistaa hapeapuuhun roikkumaan keskelle kylaa.

Kaikki pettäjät (miehet erityisesti) jotka opettaa sen ett naisetkin pystyy pettämään..Oli mies tai nainen, häpeäpaaluun ja julkinen kuolema!!...näin päästään eroon pettäjistä!!!

• metsämiehen vaimo

hyvin tunteesi. Minun mieheni sekä metsästää että vielä töittensä puolesta joutuu paljon matkustamaan.

Tuossa seitsemän vuotta sitten kun lapsemme oli pieni olin juuri saanut määräaikaisen mutta aika vaativan talouspäällikön paikan. No mies oli helmikuusta toukokuun loppuun matkoilla 82 ulkomaanpäivää. Tuon kevään muistan ikuisesti. Asumme myös omakotitalossa. Nykyisin onneksi jättänyt vähän vähemmälle matkustelun. No itsepä olemme osamme valinneet. Löytyy sitä sitten varmaan hyviä puolia sinunkin miehestäsi...Koita kestää tämäkin metsästyskausi. Metsämiehen vaimo

• puuttuu!!!

Näyttää siltä, että monessakin perheessä puuttuu noi pelisäännöt! Meillä on sovittu, jotta isännän harrastuspäivä on Lauantai ja emännällä Sunnuntaina tai viikolla jos ei sunnuntaina kerkee. Hyvin toimii ja lapsetkin on tyytyväisiä. Totuushan on, jotta jokaisen on otettava irtiottoja arjesta harrastusten avulla, muuten alkaa elämä tuntumaan raskaalta. Muistakaa nyt sopia pelisäännöt!!!

• Jaeger

Niin, olen 53 v. metsästäjä ja täytyy myöntää, että se vie aikaa. Kuulun myös hirviporukkaan, joten metsässä tulee rymyttyä aika lailla. Olen kolmen nyt jo aikuisen lapsen isä ja silloin kun lapset olivat pieniä, jahdit jäivät yleensä yhteen pohjoiseen suuntautuneeseen viikkoon, joka tehtiin kaverien kanssa. Nyt on toinen tilanne ja meillä myös vaimo on innostunut asiasta. Hän on loistava harrastelijakokki ja loihtii mielellään ruokaa siitä, minkä minä kannan metsästä. Ruokapöydästämme löytyy jänistä, hirveä, sorsaa jne… Haemme yhdessä sienet ja jonkun verran marjaa ja koemme, että harrastamme yhdessä, vaikka varsinainen metsästys on minun heiniä, samoin kuin nylkeminen ja lihankäsittely. Kerro miehellesi reilusti ilman vihaa ja katkeruutta, kuinka koet asian. Into metsästykseen on kova, mutta jos rakkautta riittää, täytyy riittää myös ymmärrystä. Ei ole kiva pitää tukikohtaa yllä, jos vain toinen saa nauttia. Koittakaapa rakentaa siitä yhteinen harrastus vaikka yllä olevan reseptin mukaan. Lapset myös metsään oppimaan, mitä kaikkea se tarjoaa…

• NAISET KESTÄKÄÄ

jOO LAPSET MUKAAN METSÄLLE!!!Itselläni on 3 lasta ikäni on 35v ja vaimo kotona nuorimman kanssa.Meille on tullut kaverin kanssa tapa että otetään lapset mukaa iltaisin hanhi/sorsa metsälle johon kuuluu makkarapaistoa ja jos saalista saadaan tai saadaan jokakerta niin lapset ovat innokkaita opettelemaan esim suolestuksen ja lihan käsittelyn..oma poikani on jo suolestanut useita hanheja vaikka ikä on vasta 9v..Alkavana hirvestys kautena otan taas lapseni myös sinne mukaan niin näkevät myös sen mistä ja kuinka meille tuleva liha saapuu..Vaimoni on innokas ruoan laittaja mutta sen lihan käsittelyn hoidan itse ja joskus toivoisin että armaani kanssa ottaisi kanssa joskus osaa..Mutta vaikka RAKKAANI tykkää että lihaa eli ruokaa on omasta takaa niin kyllä se sitten jaksaa myös rutkuttaa asiasta kun tulen töistä niin syön jos on syötävää puen metsävaatteet päälle ja taas mennään lapsi voimin metsälle...Nyt en jaksa enenpää kirjoitellä kun alkaa olla aika taas panna ne metsävaatteet päälle ja lähteä...KOITTAKAA NAISET JA AVOVAIMOT JA VAIMOT KESTÄÄ KYLLÄ ME MIEHET TEITÄ RAKASTETAAN ;D HYVÄÄ JAHTIKAUTTA KAIKILLE METSÄSTÄJILLE...

• .......
        NAISET KESTÄKÄÄ kirjoitti:

jOO LAPSET MUKAAN METSÄLLE!!!Itselläni on 3 lasta ikäni on 35v ja vaimo kotona nuorimman kanssa.Meille on tullut kaverin kanssa tapa että otetään lapset mukaa iltaisin hanhi/sorsa metsälle johon kuuluu makkarapaistoa ja jos saalista saadaan tai saadaan jokakerta niin lapset ovat innokkaita opettelemaan esim suolestuksen ja lihan käsittelyn..oma poikani on jo suolestanut useita hanheja vaikka ikä on vasta 9v..Alkavana hirvestys kautena otan taas lapseni myös sinne mukaan niin näkevät myös sen mistä ja kuinka meille tuleva liha saapuu..Vaimoni on innokas ruoan laittaja mutta sen lihan käsittelyn hoidan itse ja joskus toivoisin että armaani kanssa ottaisi kanssa joskus osaa..Mutta vaikka RAKKAANI tykkää että lihaa eli ruokaa on omasta takaa niin kyllä se sitten jaksaa myös rutkuttaa asiasta kun tulen töistä niin syön jos on syötävää puen metsävaatteet päälle ja taas mennään lapsi voimin metsälle...Nyt en jaksa enenpää kirjoitellä kun alkaa olla aika taas panna ne metsävaatteet päälle ja lähteä...KOITTAKAA NAISET JA AVOVAIMOT JA VAIMOT KESTÄÄ KYLLÄ ME MIEHET TEITÄ RAKASTETAAN ;D HYVÄÄ JAHTIKAUTTA KAIKILLE METSÄSTÄJILLE...

Asenteesi tuntuu olevan sitä luokkaa, että olet kohta viikonloppuisä!!!

• pulu75

...Olisin onnessaan vaikka mieheni menisi metsälle vaikka joka päivä.
      Pitäähän se miehellä jokin harrastus olla. =D
      Saa herkkua sitten pöytään...

• junaan

Miehiä ja myös metsästäjiä on monenlaisia. Perimmäisestihän kyse ei ole metsästyksestä, vaan miehesi luonteesta. Hänellä voisi olla harrastuksena vaikka autoilu, purjehdus, golf, jalkapallo, silti tilanne olisi sama. Osa miehistä on vain niin huonoja sitoutumaan ja olemaan perheen parissa, että karkaavat harrastustensa pariin, joko autotalliin, futismatsiin, kalastamaan tai vaikka metsälle.

Itse myös metsästän, tosin en noin paljoa. Käytännössä metsästykseen menee max 2vko/vuosi, muutama päivä kyyhkyllä, muutama sorsalla ja muutama päivä kanalinnustamassa. Reissut ovat yleensä pidennettyjä viikonloppuja. Silloinkin lähden täältä pk-seudulta pois, pohjanmaalle. Vaimolla ei ole tätä vastaan mitään, päinvastoin kannustaa lähtemään. Tosin lapsiakaan ei vielä ole, se varmasti tiputtaa aktiivisuutta. Vaimolla on vielä paljon viikonlopputöitä, joten järjestelmä on toiminut hyvin, kumpikin tietää viikonloput milloin vuodessa on ns. Omaa aikaa.

Tästäkin asiasta pitäisi puhua avoimesti, mutta se ei kaikilla pariskunnilla ole niin helppoa. Turha kuitenkaan syyttää metsästystä/metsästäjiä, kyllä kyse on miehesi luonteesta ja teidän suhteestanne.

ps, metsätystä on monenlaista, itse en juurikaan passita vaan ramppaa kaislikoita/pellonreunoja/metsiä, mutta kukin tyylillään.

• ei jääkkään

pelkän koittelun asteelle, ja isännän ihmetykseksi jääkin se, kun saalis putkahtaa esiin 9-kuukauden kuluttua.

Voihan siinä käydä niinkin, että kun isäntä on lähtenyt metsälle, ja 9-kuukauden kulutua soittaa joku vaimolle, ja pyytää ilmoittamaan miehelle, että vasa on syntynyt.

• että on taas

suhde varmalla pohjalla. Miten paljon luulet sitten sinulla olevan kotitöitä kun otat uksotasi eron? Ei ole silloin sitä vähääkään auttamassa.

Oikeastaan ihan vitun tyhmä aloitus. Onneksi et ole minun vaimoni.

• mieheni vaan

kerran vuodessa jotain! Mutta meillä mies harrastaa pokerin-peluuta. Siinä ei katsota aikaa,paikkaa eikä ajankohtaa kun turnaukseen lähdetään. Ja ne kestää.... pelaajia saattaa hyvässä lykyssä olla satoja.
        Olet onnekas että miehesi on muut ajat kotona. Meillä ei katsota onko talvi,kevät,kesä vai syksy. Ei ole mitään tiettyä ajankohtaa. Eikä tehdä vain pari kuukautta tätä harrastusta.
        Valintani olen tehnyt ja kestän tämän. Mutta sulla on asiat paljon paremmin! Saat nauttia miehestäsi muina aikoina,pelkäämättä joko se lähtee harrastuksen pariin.
        Tosin meillä tämä on yksi tulonlähde,niin en myöskään sen takia valita asiasta. Vaikkakin tämä on vaan sivutuloja...

• She Devil

vähenee puolella kun miehestä pääsee eroon! On yksi iso "lapsi" vähemmän, vähemmän pyykkiä ja sotkua, kevyempi kauppakassi yms. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

• metsästäjän tytär

Isäni on aina ollut kova metsä- ja kalamies. Halutessa olemme lapsetkin pääseet molempiin harrastuksiin mukaan (kun on ikää ollut tarpeeksi) ja nykyään äitini on myös innokkaasti kalastuksessa mukana. Suku on täynnä metsä-&kalamiehiä ja siihen on totuttu, että halukkaat lähtevät metsälle/kalalle ja muut teemme jotain muuta yhdessä. Metsästyskoiramme ovat aina olleet minulle hyvin tärkeitä lemmikkejä ja olisi hyvin vaikea kuvitella elämää ilman joka vuotista metsästyskautta. Kalastushan sen sijaan jatkuu vuoden ympäri hieman eri muodoissa. Mutta saammepahan tuoretta kalaa ja metsästyskauden satoa ruoaksi -mikäs sen parempaa! Ymmärrän toki, että jos ei ole tottunut kyseiseen elämään, voi se tuntua liian aikaavievältä ja rankalta. Jokainen kuitenkin kokee asiat erilailla -kaikki ei sovi kaikille. Toivottavasti löydät itsellesi oikean ratkaisun! :)

• ON ON..

Metsästys keskittyy pääpirtein syksyyn ja aikaa menee! No isäntä harrastaisi juopottelua vko.n loput mitenkäs se aika? Jääkiekkoa kesät kesätreeniä,syksy-talvi pelireissuja 2-4 pv vko.ssa treenit päälle! Entäs se aika meni varmasti enempi aikaa kuin metsästäjältä! Tämä aihe on loputon ja perimmäinen syy taitaa olla metsästyken vastustus tai se ettäharrastus keskittyy yhteen vuoden aikaan.

• Huhti

rakastuin metsästäjään!!

Oikein odotan niitä riistaruokia. Tuopahan vaihtelua niihin marinaadilöllöihin, joita marketista saa ostaa.

Mielestäni mies saa rymytä metsissä ihan kuin itse haluaa. mieluiten siellä, kun kapakassa kaljaa latkimassa.

Sitä paitti..rakastan itsekin metsän rauhaa.

• palvele miestäsi
        ON ON.. kirjoitti:

Metsästys keskittyy pääpirtein syksyyn ja aikaa menee! No isäntä harrastaisi juopottelua vko.n loput mitenkäs se aika? Jääkiekkoa kesät kesätreeniä,syksy-talvi pelireissuja 2-4 pv vko.ssa treenit päälle! Entäs se aika meni varmasti enempi aikaa kuin metsästäjältä! Tämä aihe on loputon ja perimmäinen syy taitaa olla metsästyken vastustus tai se ettäharrastus keskittyy yhteen vuoden aikaan.

Eipä nyt olekaan kysymys siitä juopotteleeko isäntä tms. miks ihmeessä ihmisten täytyy heti tuoda kaikkia muita argumentteja tänne. Oli se sitten jääkiekkoa, juopottelua tai metsästystä niin sillä ei kai ole vaan niin väliä, ainoastaan sillä että suostuuko vaimo olemaan kotona ja tekemään kaikki työt miehensä puolesta.
        Minä ainakin jättäisin miehen pyykin pesemättä, lumet lapiomatta ja harrastaisin itse vaikka lasten kanssa jotakin jos lapset ovat niin pieniä että ei voi yksin jättää. Ja en varmasti edes koskisi miehen tuomiin saaliisiin kuten sorsiin ja jäniksiin, huh, huh.

• ihmettelen kauhiasti
        palvele miestäsi kirjoitti:

Eipä nyt olekaan kysymys siitä juopotteleeko isäntä tms. miks ihmeessä ihmisten täytyy heti tuoda kaikkia muita argumentteja tänne. Oli se sitten jääkiekkoa, juopottelua tai metsästystä niin sillä ei kai ole vaan niin väliä, ainoastaan sillä että suostuuko vaimo olemaan kotona ja tekemään kaikki työt miehensä puolesta.
        Minä ainakin jättäisin miehen pyykin pesemättä, lumet lapiomatta ja harrastaisin itse vaikka lasten kanssa jotakin jos lapset ovat niin pieniä että ei voi yksin jättää. Ja en varmasti edes koskisi miehen tuomiin saaliisiin kuten sorsiin ja jäniksiin, huh, huh.

Missä päin Suomea syyskuussa pitää lunta lapioida?

• aloitusviesti
        ihmettelen kauhiasti kirjoitti:

Missä päin Suomea syyskuussa pitää lunta lapioida?

Eikös se sanonut että metsästy jatkuu helmikuulle...lukisit ennenkuin yrittäisit olla viisas, joten eiköhän lumetkin tule siihen mennessä

• verner

Tappaminen on huono harrastus ! Ei pidä opettaa lapsille !!!

• tullut
        aloitusviesti kirjoitti:

Eikös se sanonut että metsästy jatkuu helmikuulle...lukisit ennenkuin yrittäisit olla viisas, joten eiköhän lumetkin tule siihen mennessä

tänne etelään lainkaan. Ja eiköhän se mies ne lumet aamulla siitä pihatieltä pyyhkäse jotta pääse lähtemään itse. Ja mitä pohjosessa asuin aikoonaan niin mettämiehet ne parhaiten piti tiet aurattuina. Eikä ne suurimmat massat enää mettään ees lähre kun lumi on maassa. Tutustuisit ensin ite kerran yhteen mettämieheen tai perhe-elämään yleensäkin. Monelle rouvalle kelpaa mieluusti se riistaliha, kun se useimmiten on jo jahtimajalla putsattu. Eipä tarvi kaupasta kantaa kallista ja rasvasta possua. Turhaan pelkäät että sun tartteis niitä riistoja puhdistella. Ei niitä kukaan väkisin vanhapiika-femakoille kanna.

• Sepe666
        verner kirjoitti:

Tappaminen on huono harrastus ! Ei pidä opettaa lapsille !!!

Juu, lihaa saa kaupasta lasin takaa. Ei ketään sen takia tarvitse tappaa.

• hunt1000000000
        Sepe666 kirjoitti:

Juu, lihaa saa kaupasta lasin takaa. Ei ketään sen takia tarvitse tappaa.

Et ole tosissas...

• on metsämiehiinkin
        tullut kirjoitti:

tänne etelään lainkaan. Ja eiköhän se mies ne lumet aamulla siitä pihatieltä pyyhkäse jotta pääse lähtemään itse. Ja mitä pohjosessa asuin aikoonaan niin mettämiehet ne parhaiten piti tiet aurattuina. Eikä ne suurimmat massat enää mettään ees lähre kun lumi on maassa. Tutustuisit ensin ite kerran yhteen mettämieheen tai perhe-elämään yleensäkin. Monelle rouvalle kelpaa mieluusti se riistaliha, kun se useimmiten on jo jahtimajalla putsattu. Eipä tarvi kaupasta kantaa kallista ja rasvasta possua. Turhaan pelkäät että sun tartteis niitä riistoja puhdistella. Ei niitä kukaan väkisin vanhapiika-femakoille kanna.

Isä ja veli olleet metsämiehiä mutta ei mitään himo sellaisia, oma mies ei; veljen tuomista hirvenlihoista tuli koirien ruokaa. Ja possunlihaan nyt en ainakaan koske. Ja muuten metsässä osaan (ainakin) raivata vesakoita minäkin vaikka pääkaupunkiseudulla asun talvet. Että tutustuttu on metsämiehiinkin.

• tapako

ratkasee? Ite metästän kanalintukauen uutterasti. Kausi kestää 7 viikkoa. Eli koko vuodelle jaettuna viikonloppu joka toinen kuukausi. Harrastuksesta ja luonnon kiertokulusta johtuen kausi pakataan kuitenki tiiviiksi ajanjaksoksi.

Omalla kohalla metästys vaikutti ratkasevasti yhteen eroon. Tosin tilanne oli se, että jo paria kuukautta ennen metästyksen alakua välit alako kiristymään lähestyvän kauen takia, eli metästyksen vaikutus suhteeseen venyki 4 kuukauen mittaseksi, vaikka ite kausi oliki vaan 7 viikkoa. juurikaa muita harrastuksia ei mulla ollu, enkä siksi ymmärtäny sillosen vaimon vaatimuksia metästyksen lopettamisesta.

Syytöksiä siitä, että harrastus menee ohi omien lapsien tai vaimon, en oikein jaksa ymmärtää. Ei niitä tarvi, eikä voikkaa laittaa vastakkain. Kyllä jokainen tarvii elämääsä muutaki, ku arkielämän. Se, että onko se metästys vai joku muu harrastus, onki sitte yksilökohtasta. En ikipäivänä vois kuvitella vaatia kumppaniani lopettamaan harrastustaan sillä syyllä, että harrastus menee ohi minusta. En koe kumppanini harrastusta kilipailijaksi itelleni :)

Toki jos kausi alakaa kyyhkyllä elokuun alussa ja jatkuu kiihkeänä sorsan, kanalinnun, hirven ja jäniksen metästyksenä helemikuun loppuun, niin sillon puhutaanki jo ihan eri mittasesta kauesta, ku allekirjottaneella :D

• Ville vallaton

Jep toi si onkin visainen kysymys kuten myos pari suhde kysymyksetkin mu onko se "ero si oikea vaito ehto minulla o selainen "Filosofinen" ajatelu tapa et ku homat tehdään fifti fifti eli tarkoitan sitä et kumalekin saman veran aikaa niin harastuksiin kuin muihinkin jutuihin mitä se si satuu olemaankin,toiset "nolaa" aivot tuijotamalla telkua toiset virkaa ja jotkut ovat"sohva perunoita" Itse kyllä tykään liikua luonossa vaikka en metsästä sen enempää kuin kalastakaan,..ainahan se kivepaa olisi liikua josain hyvien ystävien kansa ja tietenkin perheen kanssa se tietenkin vaaati kaikien läsnä olioiten saumatonta hyteis työtä,että homma toimii,..,.,.,.,.,.,.,

• Kaksi puolta

Minunkin mieheni kalastaa ja metsästää. Vuosia olen ollut syksyn viikonloput kotona.
      Onneksi lapsi on kasvanut ja elämä siltä osin helpottunut. Kun lapsi oli pienempi. oli raskasta yksin aina vastata kaikesta. Nyt olen oppinut nauttimaan rauhallisista viikonlopuista.
      Ei se teilläkään montaa vuotta vie. Lapset kasvavat ja elämä helpottuu. Lasten kanssa voi harrastaa ja tehdä kaikenlaista kivaa, kun isi harrastaa metsästystä.
      Olen hyvin onnellinen, että mies pääsi hirviporukkaan. Nyt hänellä on jotain järjellistä tekemistä, kun vaan sohvalla makoilu.
      Metsästäminen on myös hyvin sosiaalinen harrastus. Siinä miehet keskutelevat nuotion äärellä ja muutenkin kuuluvat samaan porukkaan.
      Harmi etten itse ole löytänyt vastaavaa harrastusta. Metsälle en miehen kanssa lähtisi, parempi saada kummankin olla erossa toisistaan, sitäkin parisuhteessa olevat varmasti tarvitsevat.
      Sinun on keskusteltava miehesi kanssa ja yritettävä löytää jokin ratkaisu. Olisi typerää yritää saada mies lopettamaan harrastustaan, jotain muuta on keksittävä.

• lllllllllllllö

jos mets./kalastusta häiritse vaimo,niin see on jätettävä........!

• ÄLÄ VIITSI

Mitä pahaa metsästysharrastuksessa on?? Ite mukaan vaan tai parempi olla nipottamatta.. Tai ala ite jokin oma harrastus..!

• kyllä...

Oot vähän huonosti otsikoinut juttusi. Kyse taitaa olla enemmän siitä, miten teillä kotityöt ja lasten hoito järjestetään. Metsästys ei sinällään ole huono harrastus. Käytti sen oman aikansa minkä harrastuksen parissa vaan ilman, että huomioi omat velvollisuutensa niin on kyllä huono juttu. Kyllähän sitä nyt aikuisella perheellisellä ihmisellä velvollisuuksia on. Ei voi vain itsekkäästi käyttää kaikkea vapaa-aikaansa omissa harrastuksissaan ja olettaa että toinen hoitaa kodin.

Ei muuta kuin miehesi kanssa asia puheeksi ja vaadit myös itselle saman verran omaa aikaa ihan omiin juttuihin ilman perhettä. No homma ei varmastikaan sillälailla toimi, vaan joustoa on löydyttävä molemmilta.

• Miehinen harrastus

Ei minua vaan haittaa kun mies metsästää. Mukavaa kun tuo kotiin riistaa, lähinnä hirvipaistia. Pidän yksin olemisesta välillä, saan omaakin aikaa. Ymmärrän tilanteesi jos on pieniä lapsia ja et itse pääse minnekään tuulettumaan. Ota joku harrastus itsellesi. Jotkut naisetkin metsästää, mitä jos menisit itse mukaan joitain kertoja, hyväksyisikö miehesi sen. Tietenkin vain jos metsästys sinua kiinnostaa.

• Oppii

Jokainen tarvitsee oman harrastuksen ja nimenomaan oman, saa kenties positiivista palautetta eikä sitä ikuista kielteistä, jota pakkaa pukkaamaan puolisoiden yhteisissä harrastuksissa.
      On myös tärkeää, että on oma työ ja omat "työjutut". Kun molemmat ovat työssä, hoidetaan lapset ja koti puoliksi, äitiysloman aikanakin äidille on järjestyttävä myös vapaata aikaa; ei niin, että mies käy työssä ja harrastaa ja äiti hoitaa lapset ja kodin.
      Ja jos tilanne jatkuu kestämättömänä niin oma ammatti ja työ mahdollistaa itseä tyydyttävän muun mahdollisuuden.
      Itse en metsästä enkä voisi kuvitellakaan tieten harrastavani eläinten "tappamista"; ymmärrän toki, että tiettyjä eläimiä on metsästettävä, jottei kanta kasva liian suureksi esim. hirvet.

• Hei haloo

Pitäis ehkä vuoden pari kattoa kenen kanssa niitä lapsia väsää, ettei sit tarvi jäädä lasten ilman vanhempia siks kun toinen ei jaksanutkaan toista.

• glutar

Voi hyvä ihme.... jos miehelläsi on yksi harrastus johon hän käyttää syksystä aikaa niin anna olla.... minä ainakin tykkään kun mies on syksyllä poissa, voi tehdä itse kaikkia asioita missä hän ei ole häiritsemässä. Keksi jotain sellaista jossa häntä ei tarvita.
      Oma tyhmyys jäädä sohvalle makaamaan..

• miehenä*

ei ole yhtään metsästäjää parempi. Puoli vuotta siellä kentällä suunnilleen vapaa-ajat menee, ja loppu aika television ääressä kisoja milloin mistäkin päin maailmaa tuijotellen. Kuuro puheille, sokea viesteille, tunnoton tunteille. Olen lopen kyllästynyt, tämä ei ole avioliitto. Naikoon mailansa. Olen jo pakannut osan tavaroistani ja päätökseni tehnyt. Ero on ainoa oikea ratkaisu tähän henkisen hylkäämisen ongelmaan. Terveisin, entinen vaimosi.

• Eihän sillä tosiaan ole väliä mikä se harrastus on, jos se ampuu yli. Ihan sama meneekö aika viheriöllä mailan kanssa, merellä kalastamassa vai metsällä hirvien, sorsien, kettujen tai ihan minkä vain perässä! Rajansa se pitäisi olla harrastuksellakin!!

Eri asia tietty, jos harrastus on yhteinen ja se saadaan sovitettua perhe-elämään ketään rasittamatta. Harvalla vain taitaa olla sellainen onni... :(

• Vaimokin

Saa nauttia..Sillä aikaa kun olemme metillä.!!!

• Jahtia ahkerasti harrastava.

kyllä se on niin että jos vain viikonloppuisin metsästää niin se on vähän.
        parhaimmat(minä)nitistää yö unista että pääsee jahtiin ihan arki päivänä työn jälkeen/ennen.
        Ja ainakin omasta mielestäni parempi metsällä kun paikallisessa ympäri päissään nuokutaan viikonloput.
        ja metsästystä ei kuitenkaan ole kuin muutama kuukausi vuodesta.

• metsästää
        Jahtia ahkerasti harrastava. kirjoitti:

kyllä se on niin että jos vain viikonloppuisin metsästää niin se on vähän.
        parhaimmat(minä)nitistää yö unista että pääsee jahtiin ihan arki päivänä työn jälkeen/ennen.
        Ja ainakin omasta mielestäni parempi metsällä kun paikallisessa ympäri päissään nuokutaan viikonloput.
        ja metsästystä ei kuitenkaan ole kuin muutama kuukausi vuodesta.

Miten vuorottelette metsästysaikana metsästäjäperheessä perheen ja lasten hoidossa, jos vaimokin on aktiivinen metsästäjä ja haluaa metsästää viikonloput ja lomat sekä työpäivänäkin sopivan työvuoron sattuessa? Vaimonkin mielestä on mukavampaa olla metsällä kuin paikallisessa juhlimassa.

• ...vaimo
        metsästää kirjoitti:

Miten vuorottelette metsästysaikana metsästäjäperheessä perheen ja lasten hoidossa, jos vaimokin on aktiivinen metsästäjä ja haluaa metsästää viikonloput ja lomat sekä työpäivänäkin sopivan työvuoron sattuessa? Vaimonkin mielestä on mukavampaa olla metsällä kuin paikallisessa juhlimassa.

Meillä metsästää molemmat, nykyään yhdessä kun jälkikasvu alkaa olla täysi-ikäisiä. Meillä vanhin lapsista on myös välillä halunnut mukaan. Silloin kun lapset oli pieniä metsästimme vuorotellen ellemme saaneet lapsia hoitoon. Se joka jäi viikonlopuksi kotiin hoiti pyykinpesut, kaupassakäynnit yms.
        Olemme aina liikkuneet myös lasten ja koirien kanssa metsässä joten meillä se on elämäntapa.

• Miten niin?
        metsästää kirjoitti:

Miten niin vuorotellaan?
        Ei meillä mitään vuorotella...Poika ollut kolme vuotiaa´sta saakka joka syksy hirvimetsillä.Viikonloput menee metsillä koko perheen voimin...viikolla käyn yksinkin kun mies töissä ja poika koulussa...
        Hyvin meillä ainakin tämä järjestely toiminut...

• kouluta se

No ei nyt sentään kannata erota vaan ota asia puheeksi niin usein että menee jakeluun ja jos miehesi ei ota opiks niin keskustele myös eron mahdollisuudesta jos metsä/kaverit on tärkeämpiä kun oma perhe. Voihan olla niin että miehesi tulee järkiin tai sitten hän haluaakin eroa jota ei vain ole saanut sanottua sinulle.Perhe on ykkönen aina!!

• No onhan metsästystä harrastettu jo vuosisatoja,jotkut saaneet siitä elantonsa ja toimeentulon perheellensä!Itsekin käyn metsällä eikä tuo akkakulta kauhian pahoillaan ole kun sielläkin olemme ihan fiksusti(vaikka oisi isompikin porukka mukana)Jotenkin sitäkin kantaa täytyy rajoittaa vai onko nämä maanteillä sattuvat kuolonkolarit ja metsien taimi ym.tuhot hyväksytympiä.Mitä tulee siihen kotoa poisolemiseen niin kyllähän tuo meidän akkakin luuhaa pitkin maailmaa,milloin lapissa,milloin etelässä,enkä ole aina perään vonkuamassa että miks nyt taas???Oisihan kiva löytää sunnuntaiaamuna omasta sängystä kainaloon käpertyneenä,mut kun taas reissussa jossa rähjäännytään????ter:aamulla metsälle!tuu oppiin!xxx

• valinta tosiaan

Jospa tämäkin mies seuraavalla kierroksella osaa valita samanhenkisen naisen, eikä tuollaista pirttihirmu nipottajaa.
      Ja se toinen kierros tulee tässä tapauksessa ihan varmasti.

Tuttavapiirissäni on paljon metsästäviä miehiä. Heistä useat ovat ns. toisella kierroksella. He harrastavat metsästystä ja koiria yhdessä uuden kumppaninsa kanssa ja ovat onnellisia.

Alkuperäiselle vielä sen verran, että älä kuvittelekaan, että olisit tyytyväinen jos mies metsästyksen lopettaisi. Sitten sinä keksisit muita perustavaa laatua olevia vikoja miehestäsi. Sellainen sinä olet!

• lapset

Miten metsästys onnistuu yhdessä, jos on pieniä lapsia ja ehkä lisää tulossa? Onnistuuko vuorottelu?

• Vanhemmat kotiin!
        lapset kirjoitti:

Miten metsästys onnistuu yhdessä, jos on pieniä lapsia ja ehkä lisää tulossa? Onnistuuko vuorottelu?

Pieniä lapsia kasvamassa, ja vanhemmat pitää metsästystä tärkeämpänä? Juu, harrastuksia pitää olla, ja hengähdystaukoja, mutta lasten kasvattaminen on vaikein tehtävä ihmisen elämässä.

Minunkin isäni olla kova metsä- ja kalamies. Sinne aika meni, mut nyt kun olisi aikaa "isi"vanhuksella, eipä ole mitä sanoa! Lapsenlapsetkin jäi vieraaksi, siksi kun metsälle piti päästä.

Ja vielä äidinkin olisi päästävä metsälle?!

• Autan pulassa olevia naisia

On siis metsästysaika alkamassa..
      tutustun mielelläni teihin "metsästysleski"
      rouvat jne

• nimmariellu

Ihana kiitos avunantotarjouksestasi!

Nyt olisi kova tarve saada pari lasta viikoksi hoitoon. Mies lähdössä metsälle.

toivoo: OmaaAikaaÄiteelle ;DD

• autanpulassa
        nimmariellu kirjoitti:

Ihana kiitos avunantotarjouksestasi!

Nyt olisi kova tarve saada pari lasta viikoksi hoitoon. Mies lähdössä metsälle.

toivoo: OmaaAikaaÄiteelle ;DD

Moro¨
        ajattelin auttaa siinä mies asiassa
        kun mies nautiskelee harrastuksensa parissa
        jouni59@gmail.com

• valopäälle
        autanpulassa kirjoitti:

Moro¨
        ajattelin auttaa siinä mies asiassa
        kun mies nautiskelee harrastuksensa parissa
        jouni59@gmail.com

Muistitko että sillä isännällä on talon aseet kun se tulee kotio!

• Nimetön

en varmaan ymmärtäisi!!
      onneksi ei ole ollut tuollaisia,mutta jokaisella omat ristinsä...
      Harrastus ei saisi mennä LIIALLISUUKSIIN!
      Sehän on sama kuin että sinä lähtisit viikoksi jonnekin Lappiin,kyllä sielläkin voi harrastaa esim.patikointia ja illat tanssia,niin monet tekee.Kysy,mitä mieltä hän olisi siitä tai että menet tanssikurssille ja mies hoitaa kaiken ja sinä vaan tanssit,kuulostaisi varmaan kivalta???
      Pakastin varmaan täyttyy,mutta mikä lohtu se on,jos sen takia tarttee hermoilla!!

• Kyllä kuulosti sun tarinasi aika tutulta. Meillä mies aloitti metsästyksen joskus seurustelumme alkuaikoina. Silloin kuljin usein mukanakin sorsastamassa ja joskus jänismetsälläkin - seurana. Ja oli ihan mukavaa.

Sittemmin, kun perhe on kasvanut, on mukaanlähdöt jääneet, ei riitä aika, eikä innostus. Teen mieluummin omalla ajallani jotain muuta kuin "metsästän". Johon mulla ei ole mitään tunteiden paloa, puolesta eikä vastaan. En ole mikään metsästyksen vastustaja, syönkin riistaa, kunhan joku muu sen laittaa :) Nykyään käyn mieluummin jumpilla, pari kolme kertaa viikossa yksin reilu tunti, tekee tosi hyvää!

Muutama vuosi sitten kuvaan tuli myös kalastus, joka veikin sitten vielä enemmän mennessään kuin metsästys. Viime syksynä oli pahin viikko, kun syksyn koko lomaviikko meni kalastaessa. Kotona käytiin vähän tankkaamassa ja jokunen tunti nukkumassa. Lasten hoitaminen, huushollista huolehtiminen ja luonnollisesti kaikki muukin jäi minun harteille. Silloin olin niin vihainen koko viikon, että ensimmäisen kerran tuli mieleen eroaminenkin. Se oli ihan kamalaa!!

Mies on muuten ihana, eikä rakkauden puutteesta ole kyse. Mutta minusta kun perhe on yhdessä hankittu, siihen myös yhdessä panostetaan. Ei voi laittaa harrastuksia kaiken muun edelle. Eikä voi pistää kaikkea toisen harteille. On ihan selvää, että jossain pisteessä tulee raja vastaan, ettei jaksa enää.

Kyllä minäkin laitan usein eväitä mukaan miehelle ja leivon pullaakin, että saa mukaan ottaa. Enkä tosiaankaan haluaisi mitään sohvaperunaa tilalle. Mutta jonkunlainen kultainen keskitie olisi kiva. Ja sitten tietenkin vielä sekin vaikuttaa omaan suvaitsevaisuuteen, että miten toinen viitsii/harrastuksiltaan ehtii osallistua kotitöihin.

Verkkokalastus vie aikaa melkolailla. Jos tänään käydään laskemassa verkot (aikaa kuluu matkoineen ainakin 4 tuntia), nyt pimeän aikaan ne käydään seuraavana aamuna hyvissä ajoin nostamassa. Saaliista riippuen aikaa kuluu perkaaminen ja verkkojen ja veneen putsaminen mukaanlukien vähintään 8 tuntia. Siis hyvinkin työpäivän verran. Kerran viikossa mun hermot kestää tuon. Mutta jos samana iltana ollaan taas menossa laskemaan verkkoja, silloin alkaa jo kirstymään. Saatika, jos se tehdään useammin kuin 2 kertaa viikossa. Joka kertaan kuluu kuitenkin kahtena päivänä useampi tunti.

Mieheni on muutenkin kovasti menevää sorttia. Ei käy baarikierroksilla, se kun tuntuu olevan aina ainoa vaitoehto metsästykselle/kalastukselle. Harrastuksiin kuuluu kalastuksen ja metsästyksen lisäksi metsätyöt - hyvä, mutta aikaavievä harrastus sekin. Mutta esim. kuntosalilla käytiin menisi max n. 2 tuntia. Lenkillä kävisi reilussa tunnissa. Jos yhden illan viikosta on kotona koko illan, voi laittaa rastin seinään.

Meillä käytiin keskustelua vähän isommin aiheesta, kun nyt syksyllä palasin nuorimman lapsemme jälkeen töihin. Ilmoitin, että en todellakaan aio hoitaa kaikkea kotiin ja lapsiin liittyvää yksin, vaan mies on ihan yhtä "velvollinen" hoitamaan oman osuutensa. Otan ihan mielelläni päävastuun kodista, mutta se ei tarkoita sitä, että hoidan kaiken paitsi lämmityksen (meillä on puulämmitys). Täytyy sanoa, että tähän mennessä on mennyt ihan kiitettävästi. Töihin meno on varmaan omalta osaltaan löysännyt hermojani, kun en ole 24 tuntia kiinni kotitöissä, vaan mielessä on vähän muutakin. Mutta mies on ollut tosi reipas, osallistunut ruoan laittamiseen, kaupassakin on käyty yhdessä, ja siivous on ollut molempien homma. Kaikki osallistuminen tuntuu mukavalta ja varsinkin, kun osa hommista hoituu käskemättä!

Samoin ilmoitin, etten aio toistamiseen enää
      kestää sellaista viikkoa kuin vuosi sitten syksyllä. Elämä ei voi olla pelkkää harrastamista, varsinkaan silloin kun perheessä on lapsiakin. Lapset tarvitsevat isänsäkin läsnäoloa ja minä kaipaan puolisoani muutenkin kuin kotitöihin. Jokseenkin "kurissa" on kalastus pysynyt, katsotaan nyt, miten loppusyksyn kalastusten kanssa sujuu.

Mutta ota asia rohkeasti puheeksi. Kerro, mitä apua haluaisit/tarvisit puolisoltasi. Kerro, että tarvit myös omaa aikaa ihan yksin. Ja jospa vaikka metsästykseenkin löytyisi jonkunlainen kohtuus, joka ei rasita muuta perhettä liikaa. Kerro, että asia rassaa sinua eroajatuksiin asti. Jospa miehesi sitten heräisi ajattelemaan asiaa sinunkin kannaltasi.

Ja siihen yhteen kommenttiin haluaisin vielä vastata, että mun perse on ainakin ihan katseenkestävä, eli ei todellakaan miehen menot johdu takapuolen koosta. Harvalla varmaan johtuu... Enemmänkin lienee joku geeni, joka pistää tuli takapuolen alla menemään koko ajan johonkin suuntaan.

Mutta tsemppiä meille kaikille metstästys- ja kalastusleskille ja aurinkoista syksyä!!

• Pasi Fisti

Nythän meillä poikamiehillä on varsinainen juhla-aika, kun päästään pitämään teerenpelejä metsästävien miesten vaimojen kanssa. Että ihan oikeassa otsikko on: Metsästävän miehen vaimoa taas koetellaan!

Että pysykää pyssymiehet metällä. Me muut miehet koetellaan teidän vaimonne!

• Maistuu mukavalle

Käypäs kylässä. Ei siihen arpia jää. Onpahan mullakin parempi omatunto,kun illalla kämpällä ollaan saaliin kans. (Sun entinen otti yhteyttä, pitäs illalla jaksaa vielä saunan jälkeen laukoa sen kans.) Ps. Kerro eukolle terveisiä.

• Nimetön

Metsästävänä miehenä haluan vastata tuohon, että olet varmaan pitkälti oikeassa, MUTTA, meillä on asia ratkaistu siten että puoliso lähtee mukaan metsälle. Saa liikuntaa, raitista ilmaa, voi vaikka poimia marjoja, sieniä... tehdään välillä tulet ja paistellaan makkarat. Molempien tarpeetkin voidaan välillä tyydyttää sopivalla mättäällä.
      Asia ei ole millään muotoa ongelma, päinvastoin, ei tarvitse juosta psykiatrilla ja kuntokin on ihan hyvä. Kannattais ehkä kokeilla!!!

• 2323

kun katselee murhanhimoisia äijiä. olen sitä mieltä että metsästäjät ovat itsetunto-ongelmaisia pienikullisia miehiä jotka tuntevat olevansa jotain kun saavat lahdata puolustuskyvyttömiä eläimiä!

• saa ihmisen vastustamaan metsästystä niin paljon, että kuulostaa suorastaan typerältä? Taitaa olla jäänyt jotain huomaamatta elämästä... Minkähän verran sattuisi esim. hirvikolareita, jos hirvikantaa ei rajoitettaisi metsästyksellä? Kautta aikojen ihmiset ovat metsästäneet, joukkoon on varmaankin mahtunut sekä iso että pieni ku***sia miehiä. Aika moni kantaa sieltä sapuskaa kotiin, eikä "lahdattuja" eläimiä jätetä metsään...

Vaikka miehen överi metsästys aika ajoin rasittaakin, ei se kuitenkaan johdu itse metsästyksestä. Hyvä harrastushan se oikeasti on. Rajansa vain silläkin kuinka paljon harrastetaan...

• Ymmärrän suo täysin.

Mä en myöskään suostus puoltavuotta tekemään hommia yksin.Yksinhuoltajana sais sentään joka toinen vkloppu vapaata tai jopa joka toinen viikko.joten sit sil olis aikaa juosta vaik se oma viikkonsa metsäs ihan vaik yötä päivää.Ei tää Saatana voi mennä niin et ukko muka voi tehdä mitä huvittaa.Sähän olet käytännös kuin yksinhuoltaja.Kyl mä ymmärrän et harrastaa mitä tahansa mut homma menee puoliks KAIKESSA!!!!! Ainakin meil menee ja ei ole ollut ongelmaa kun pelisäännöt tehtiin jo heti alus. Tsemppiä sulle.

• tehkää

Perheellenne ja vaimoillenne palvelus ja ampukaa itsenne. Sillon säästytään monelta odotukselta ja oikeat miehet voivat lunastaa sijanne.

• mobilaattipipot

saa muuten niitä naisia, ku miesten hävitettyä ittesä...? Eipä taia irrota... :D

• Nimetön

Ymmärrän ongelmasi. Meilläkin isäntä tuppaa kitisemään, kun minun tulee kuljettua kaikki viikonloput metsällä sinne helmikuulle asti ja viikolla tulee istuttua illat peurakopilla.

Onneksi meillä ei ole pieniä lapsia, ei tarvitse hankkia lapsenvahtia. Mutta hei, pistä oma elämäsi risaiseksi silloin, kun isäntä on poissa.

• Minä aikoinani tein selväksi puolisolleni, että harrastan metsästystä.
      Ilmoitin myös meneväni metsälle syksyllä ja siitä asiasta ei voi neuvotella kaikesta muusta voi ja jos ei kelpaa silloin pitää harkita 2 kertaa lähteäkkö minun "kelkkaan".
      No vaimo alkoi myös metsästää ja harrastaa koiria lapset myös ovat kiinnostuneita aiheesta vaikka tietokoneella pelaaminen viekin välillä voiton, sekin on niiden oma valinta.
      Sitäpaitsi huhtikuun alusta elokuun 20,päivään oleva väliaika jää kuitenkin kaikelle muulle.

• NOT

ULKOMAANSUSI puhuu asiaa...Käsittääkseni seurusteluaika on sitä varten että tutustutaan toiseen ja toisen harrastuksiin ja muuhunkin elämään, eikä sännätä heti naimisiin ja hankitaan lapsia ja sitten aletaan kitisemään toisen harrastuksista ja tavoista. Kaikki liitot ovat kompromisseja joissa pitää etukäteen punnita mitä aikoo sietää ja mitä ei. Tuskin tämän miehen metsästysharrastus naimisiin menon jälkeen on alkanut.

• NOT kirjoitti:

ULKOMAANSUSI puhuu asiaa...Käsittääkseni seurusteluaika on sitä varten että tutustutaan toiseen ja toisen harrastuksiin ja muuhunkin elämään, eikä sännätä heti naimisiin ja hankitaan lapsia ja sitten aletaan kitisemään toisen harrastuksista ja tavoista. Kaikki liitot ovat kompromisseja joissa pitää etukäteen punnita mitä aikoo sietää ja mitä ei. Tuskin tämän miehen metsästysharrastus naimisiin menon jälkeen on alkanut.

niin minusta elämässä on syytä ottaa aina huomioon senhetkinen tilanne! Jos ollaan kahdestaan, molemmilla on aikaa enemmän omille harrastuksille ja mielenkiinnonkohteille. Kun taas lapsia tulee ja niiden myötä kotihommat lisääntyy, molemmat ottaa vastuuta kodista ja vähentää harrastuksia. Sitten taas kun lapset on isompia, heitä voi ottaa innostuksen ja mahdollisuuksien mukaan harrastuksiin. Mutta rajansa siinäkin. Koululaisten pitää saada tarpeeksi unta ja aikaa läksyille, eivät hekään voi yötä myöten harrastaa vanhempien kanssa..

Ja kompromisseja taas joutuu ja pitää tehdä läpi elämän. Kun yhdessä elellään on vaan ihan oikeudenmukaista, että kompromisseja tekee kumpikin! En minä ainakaan ole vaatimassa kohtuuttomia, vaan vaan kohtuullista ja molemmin puolin :)

• mummi minäkin

Seurustelun aikana ollut metsästysharrastusta, vaan se tuli kuvaan vasta avioliiton alussa. Metsästys vei sen ajan kuin metsästää voi, sitten alkoivat koirien koulutukset ja kaiken lisäksi ampumaharrastukset. Vain joulunajan lasten isä oli kotona.
        Olinhan minäkin mukana, alussa, metsällä ja ampumakisoissa. Mitäkö siitä seurasi ainaisesta liikkumisesta. Kotityöt jäivät, varsinkin pihahommat. Pitihän nekin tehdä. Aikanaan jäin pois miehen harrastuksista, vaikka niissä mukavaakin oli. Oli valittava sotkun ja harrastuksen välillä.
        Nämä harrastukset ovat hyviä, jos ne eivät estä muuta elämää, joten kompromisseja tulee tehdä koko perhe-elämää ajatellen ja myös sitä, ettei toiselle jää huoleksi kodin muut tehtävät.

Mukavia metsästysiloja jokaiselle metsästäjälle unohtamatta sitä kotona olevaa lasten äitiä.
        Terveisin väsyneenä eronnut entinen metsästäjän vaimo, seitsemän lapsen mummi.

• koltta

Voiko tappamista kutsua harrastukseksi?

• Lihansyöjänainen

Mä oon onnellinen, että mun mies metsästää ja kalastaa!

Se on ruokaa pöytään, mitä hän metsästä tuo! Tuoretta kalaa on aina, eikä tarvitse mitään kalaöljypillereitä syödä!

Olen tosi kiitollinen, että metsästys ja kalastus ovat mieheni harrastuksia. Ja lapset hän on ottanut mukaan harrastuksiinsa pienestä asti.

Olet nipottaja. Ehkä hän haluaakin vain pois sun tossun alta, edes vähäksi aikaa.

• Juhuli56

Kinkkisiä tilanteita,itse lopetin metsästyksen kaheksankyt luvulla kun siitä syystä ensimmäinen avioliitto kariutui et tuttua on miehenkin näkökulmasta.Ymmärrän täysin kantasi,mutta vaikee on toisen päätä kääntää eikä niin saisi ollakaan.Parisuhdetta se rassaa kovin niinkuin olit laittanutkin,mut siin vaiheessa kun yksiin mennään pitäis hevonen hyväksyä häntineen,vanha vietti tuo metsästys mellä miehillä,ikävä vaan että kaikki naiset ei siitä pidä.Toivon että jaksaisitte yhteistä taivaltanne kun muuta vikaa liitosssanne ei ole.Mukavaa syksyä teille.

• taannoin,

että "yhtä hyvin" hän voisi aikansa käyttää vaikka ryyppäämiseen. Vaimo valitti hänen kalastusharrastuksestaan, joka ei sentään vienyt aikaa noin totaalisesti kuin sinun kuvauksestasi voi päätellä. Toisaalta kalastusta harrastetaan ympärivuotisesti.
      Ymmärrän veljeni viikonloppuiset kalamatkat. Olemme pahapäisen alkoholisti-isän lapsia ja melkein mikä tahansa on parempi tapa viettää aikaansa kuin mainitsemani ryyppääminen. Hänen vaimonsa on ihka oikean pultsarin lapsi. Joten eiköhän hänenkin kannattaisi miettiä vähän. Meneehän tämä nyt aikas musta-valkoiseksi, mutta asioita pitää joskus niinkin punnita.
      Ymmärsin sinua/viestiäsi siihen saakka kunnes rupesit puhumaan erosta. Kauheaa! Itsekkäältä miehesi kyllä kuulostaa. Voipi olla kuiteskin niin, että hän saa metsästyksestä enemmän kuin sinä siinä menetät. Onko hän tasapainoinen ja "pystyvä" mies sitten kun metsästyskausi on ohi??? Ps. En lukenut ainuttakaan muiden kommenttia. Paljon olisi tästä asiasta puhuttavaa! Mutta tässä yksi haparoiva vastaus!

• Äiti myös

Meillä on oikein metsästäjäperhe. Miehen lisäksi pojat ja nyt myös itsekkin metsästän. Tuli lähdettyä pojan kanssa suorittamaan metsästystutkinto ja koirien myötä innostuttua todenteolla harrastuksesta! Lajin hienoutta ei ymmärrä, ennenkuin sen kokeilee! Se jos mikä on perheen yhteistä laatuaikaa!

• kysäistä

Miksi otit metsästävän puolison, jos se häiritsee ? Sitä paitsi tuttava piireissä tuo metsästys on alkanut jo elokuun 20 ja kestää helmikuun lopulle, eipä vaimot valita, tiesivät mitä ottivat.

• Takula yllätyt

Ei sitä valita jos on salaseuraa silläaikaa kun oma ukko torrakon kanssa rymyää metsässä ukkoporukassa.Oikein odottaa mielellään että menis sinne metsälle niin saa piipahtaa salarakkaan luona.

• Lintsessa

Nainen, metsästävä ja vieläpä erittäin intohimoisesti. Lapsia on. Ikinä ei ole tullut ongelmia tästä harrastuksesta. Mies hoitaa lapsia kun minä olen metsällä. Hirvestysaikaan kaksi viikkoa jahtia yhtäjaksoisesti, sorsastus ja metsäkanalintujahtiaikaan lapset mukanakin, tykkäävät olla. Pienpetojahtia talvisin joka toinen viikonloppu. Miksi pitäisi rajoittaa harrastusta joka on puolisolle tärkeä? Anna miehesi harrastaa, toki hänenkin olisi ymmärrettävä ettei ihan koko mehtuuaikaa ole metsällä. Mulle tärkein tämä hirvenmehtuu, sen ajan olen metsällä, siihen ei puututa. En anna puuttua. Muissa joustan, tottakai.

• *H*

Ompahan omaa rauhaa...ihania nää syksyt. Hyvä harrastus se on...Tietää ainakin missä on.Laita kersat hoitoon jos mahdollista ja mee tuulettuun välillä. Minä ainakin nautin omasta rauhasta.

• ISIÄM

Kyllä homma on niin että tod näk sinä notkut päivät kotona lasten kanssa kun miehesi kantaa rahan ja leivän taloon vai?? Kun miehesi tulee raskaan päivän jälkeen kotiin, kotona odottaa yöpaidassa takkutukkainen vaimo, joka valittaa päivänsä "rankuudesta" Totta helvetissä mies on ennemmin metsällä muutaman kuukauden vuodessa kun katselee moista näkyä kotona. Ohjeeni on että meikkaat ja huolittelet itsesi ennen kuin perheen pää tulee töistä kotiin, teet ruuan valmiiksi ja hierot hänen olkapäitään. ETKÄ NALKUTA HÄNELLE HÄNEN RANKAN TYÖPÄIVÄNSÄ JÄLKEEN, VAAN PUHUT VAIN JOS HÄN ON SILLÄ PÄÄLLÄ. Kun vaimo pitää miehestään huolta, niin eiköhän se mieskin ennemmin kotona viihdy, kuin metsällä!!!

• SOVINISTI SIKA

ET YHTÄÄN YMMÄRRÄ NYT MISTÄ ON KYSYMYS. MAINEN EI OLE MIEHENSÄ ORJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        NAISEN EI KUULE TARTTE SUN TAKIAS MEIKATA.NAISELLA TULEE OLLA OMA ELÄMÄ,VAIKKA SITTE OIS KOTONA LASTEN KANSSA...MITÄ IHMETTELEN KANSA...OOTSÄ ALISTANUT SEN VAIMOS JÄÄMÄÄ KOTIIN. SUN PASSAAJAKS.....VOI P-KELE...KAIKKEA SITÄ KUULEE,,,,,,,,

• ISIÄM
        SOVINISTI SIKA kirjoitti:

ET YHTÄÄN YMMÄRRÄ NYT MISTÄ ON KYSYMYS. MAINEN EI OLE MIEHENSÄ ORJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        NAISEN EI KUULE TARTTE SUN TAKIAS MEIKATA.NAISELLA TULEE OLLA OMA ELÄMÄ,VAIKKA SITTE OIS KOTONA LASTEN KANSSA...MITÄ IHMETTELEN KANSA...OOTSÄ ALISTANUT SEN VAIMOS JÄÄMÄÄ KOTIIN. SUN PASSAAJAKS.....VOI P-KELE...KAIKKEA SITÄ KUULEE,,,,,,,,

KUULES TYTTÖ!!! MINUN EI TARVITSE VAIMOANI ALISTAA, ASIAT VAAN OVAT MEIDÄN PERHEESSÄ NIIN ETTÄ MINÄ TEEN VAIKEAT ASIAT JA TÄRKEÄT PÄÄTÖKSET!! PIKKUVAIMONI HOITAA AVIOLLISET VELVOLLISUUTENSA KUTEN NAISEN KUULUUKIN. SE EI OLE ALISTAMISTA VAAN 15V SITTEN SOVITTU TOIMIVA SYSTEEMI!!

MONTAKO AVIOEROA SINULLA TAKANA NEITI "TASA-ARVO TOTEUTUU VAIN KUN NAISELLA ON KAIKKI VALTA"

• POIKA PIENI
        ISIÄM kirjoitti:

KUULES TYTTÖ!!! MINUN EI TARVITSE VAIMOANI ALISTAA, ASIAT VAAN OVAT MEIDÄN PERHEESSÄ NIIN ETTÄ MINÄ TEEN VAIKEAT ASIAT JA TÄRKEÄT PÄÄTÖKSET!! PIKKUVAIMONI HOITAA AVIOLLISET VELVOLLISUUTENSA KUTEN NAISEN KUULUUKIN. SE EI OLE ALISTAMISTA VAAN 15V SITTEN SOVITTU TOIMIVA SYSTEEMI!!

MONTAKO AVIOEROA SINULLA TAKANA NEITI "TASA-ARVO TOTEUTUU VAIN KUN NAISELLA ON KAIKKI VALTA"

itselläni 0n 32 vuotta avioliittoa takana, että tiedän jotain avioliitosta.En kyllä suostuis niinku PIKKUVAIMOKSI. Mieheni on metsästänyt ja kalastanut nuo 30 yhteistä vuotta.ja olEn parempi kalastaja, kuin mieheni, joka sen myös uskaliaasti ja auliisti myöntää. tosin hän itse on minut opettanut.ei oo kuule tarvinnut nurkissa pyöriä ja oottaa ARMON HERRAN SIELTÄ RASKAISTA TÖISTÄ SAAPUVAKS.ME TOMITAANKIN YHDESSÄ JA ERIKSEEN.tOINEN TOISTAA AUTTAEN, SITÄ ON KUuLE ToDELLINEN AVIOLIITTO.samassa VENEESÄ OLEMISTA, MUTTA ERI MELOILLA SOUTAEN.

• Nainen --

Siis hei on se metsästys oikeesti kiva harrastus =)
        Miksi syyllistää puolisoo tässä?

LoL

• metsästsleski

ala elämään ommaa elämääsi. nauti välillä yksinolosta. ei aviosuhe oo mikään symbioos, jossa tuijotetaan toista päiväst toiseen naamasta naamaan.hanki omia harrastuksia ja tutustu muihin ihmisiin. tai ryhdyppä harrastamaan samaa , kuin miehesi.sittempä näkee, kuinka käy.
      nimimer, jo 30 vuotta asiaa seurannut

• metsänneito_123

Minusta on kivaa kun miehellä on oma harrastus, josta hän pitää. Minulla on omat. Yhdessä kyllä ehditään olla ja se aika onkin sitä laatuaikaa ja säpinää riittää :)

• fiksu ihminen
        metsänneito_123 kirjoitti:

Minusta on kivaa kun miehellä on oma harrastus, josta hän pitää. Minulla on omat. Yhdessä kyllä ehditään olla ja se aika onkin sitä laatuaikaa ja säpinää riittää :)

sillä tätä juuri tarkoitin.Hyvää syksyä ja koko vuotta sinulle METSÄNNEITO.

• metsänneito__
        fiksu ihminen kirjoitti:

sillä tätä juuri tarkoitin.Hyvää syksyä ja koko vuotta sinulle METSÄNNEITO.

Sinulle myös hyvää syksyä ja jos metsästät: hyviä osumia :)

• myös todella
        metsänneito__ kirjoitti:

Sinulle myös hyvää syksyä ja jos metsästät: hyviä osumia :)

todella hyvää syksynjatkoa.hirvijahtihan se kohta alkaa..

• Kehtaa Nipottaa

Moi,

Olen 19-vuotias kaupunki-poika. Kaikki sukulaiset metsästävät, minä myös. Metsästys on mahtava vaihtoehto kotona tietokoneella/tv:n ääressä jupottamiselle, sekä vkloppuisin baarissa roikkumiselle.

Olisit onnellinen, ettei miehesi vain istu kotona Urheilukanavan ja olutpullon seurassa. Aloita itsekkin metsästys..?

Herranjestas, avioero menee pikkusen yli.. Kuulit kun miehesi on lähdössä metsälintujahtiin ja raivonpuuskassa kirjoitit tänne. Mietippä lapsiakin..

Kun miehesi on metsällä, käy sinä harrastamassa omia juttujasi! Ei metsästys sentään kaikkea aikaa vie. Taidat vain olla mustasukkainen, kun miehesi käy jossain..? Järkkää noina reissu-vkloppuina naistenilta!

• Katsoisit ehkäpä peiliin ja hankkisit itsellesikin jonkin harrastuksen.

Itse olen kasvanut perheessä, jossa isä on aina metsästänyt. Osaan käyttää niin haulikkoa kuin kivääriäkin, nylkeä jäniksen ja joskus tulevaisuudessa kun aika antaa periksi liityn tod.näk. hirviseuraan. Metsästys on terveharrastus. Olisiko parempi jos miehesi viettäisi esim. pullon kanssa kaiken sen ajan mitä liikkuu metsällä? Metsästys on myös hyödyllistä, puhdasta ruokaa suoraan suomen luonnosta, voisiko olla sen parempaa. Metsästys on myös sosiaalinenkontakti tuttuihin, joita ei muuten näkisi kovinkaan usein ja laatuaikaa ystävien kesken.

Itse mielelläni ottaisin miehen joka metsästää sekä kalastaa ja mukaankin voisin lähteä jos vain hänelle sopisi.

• ohi ammuttu

Turhaahan tuota ruikutat vaan eroa
      pääsee mieski rauhassa metälle

• jokaisen

harrastaa sitä mistä tykkää :) meillä ainakin minä annan mieheni kulkea metsällä niin paljon kun haluttaa. on usein viikoloppujakin pois mutta hän nauttii siitä enkä halua sitä kieltää. ja talvellahan se vähenee aika paljon.

• karoline76

Täällä metsästäjän vaimontekele eikä tulis mieleenkään alkaa sättii niin hienosta harrastuksesta kuin metsästys. Mie olin nuorimmaisen tänään 10kk kanssa koko viikonlopun ukon mukana metsässä ja kun ukko juoksi koirulin kaa lintujen perässä niin mie pojun kaa puolukoitten =) välillä lämmitettiin ruokaa ja maitoo nuotiolla ja ja leikittiin ja kyl oli mukavaa =) sieniäkin löytyi kivasti ja ens viikonloppuna uudestaan =) meidän perheessä jokainen lapsi on totutettu jo kaukalossa mehtään ja näin citylapset on oppineet kokemuksien kautta näkemään mistä se ruoka pöytään tulee =) Talvella sitten hirvenmetästyksen aikaan ukko lähtee viikoksi pariksikin välil kotoota poijes mutta kyl hää aina on kotiin takas tullu ja entistä pirteempänä leivän hakuun sitten aamulla herää kun työt kutsuu.. Tää sopii meille tietty ei kaikille mutta paljon halituksii kaikille vaimontekeleille/vaimoille tuleville viikoille =)

• vain metsastys?

Jos metsastys on niita ainoita tai vain se ainoa harrastus joka hanella on, niin hyvinhan teilla menee.

Mites han on muuten? Onko valittamista mistaan muusta asiasta hanta kohden? Eli jos han on hyva ja auttavainen mies ja isa kaikkina muina aikoina, niin miksi ei antaisi kerran vuodessa menna metsaan. (ainakaan ei mene vieraisiin)

Jokainen tarvitsee jonkun asian, joka tavallaan 'tyydyttaa' mielihalut ja han on valinnut metsastyksen kerran vuodessa, joka ei ole kerran viikossa tai kerran kuussakaan.

Onko sulla yhtaan harrastusta?

• En onnekseni ole metsästäjän nainen, olen siltä kohtalolta nipinnapin välttynyt, mutta voin kuvitella. Voimia tuon kaiken kestämiseen.

• metsästäjä minäkin

Meillä mies keksi viimesyksynä tämän metsästys innostuksen. (Onneksi meillä ei ole lapsia eikä tätä menoa tulekaan.) Tänä vuonna päätin sitten metsästää minäkin. Kaivelin komerosta pikkumustan ja korkokengät esille. Mies tietysti uteliaisuuttaan kyseli olisiko minulla menoa johon ilmoitin lähteväni yökerhoon sitten kun hän lähtee metsälle. Ei riittänyt miehellä pokka sanoa poikkipuolista sanaa.
      Mies on pysynyt kotosalla eikä metsästyksestä ole meillä puhuttu mitään ainakaan toistaiseksi. Kyllä se on niin hyvät siskot, että puoliaan kannattaa pitää. Ei kaikkeen tarvitse alistua.

• TUO..

ON KIRISTYSTÄ JA HUONOAKÄYTÖSTÄ...MISTÄ AJATTELIT SEURAAVAKSI TEHDÄ NUMERON??

• Hienoa, niin sitä pitää, mutta tehoaakohan tuo(kaan) pinttyneeseen metsästäjään?

• Metsästäjä.....
        TUO.. kirjoitti:

ON KIRISTYSTÄ JA HUONOAKÄYTÖSTÄ...MISTÄ AJATTELIT SEURAAVAKSI TEHDÄ NUMERON??

Kiristyksestä tuskin on kyse jos miehelläni on ihan oma vapaus (kuten myös minulla) valita mitä tekee viikonloppuina. Olen vain tehnyt hänelle selväksi etten aio istua kotona odottamassa.

• eletty...??

Käsitän kyllä metsästyken ja siihen liittyvät mukavat vapa-aika ja yhdessä olon viehätyksen.
      ja senkin viellä jaksan ymmärtää jos ei joku jaksa olla kiinostunut koko puuhasta.

MUTTA tuota en jaksa ymmärtää että jokaisen METSÄSTÄJÄN -pikku vaimo ..melkein nuolee oman ukon P******Ä täällä..tyyliin

* kun mun mieheni juoksee ase kourassa ...linnun perässä ..minä se sillä aikaa keräilen puolukoita ja hiivin hiljaa hänen perässä ...etten vain häiritse ..määttäältä mättähälle ..siinä sivussa vaihdan vauvalle vaipat ...kun toisella kädellä kerään sieniä...
      ja ..tekasen viellä nuotionkin.. ettei tarvitse ...ukko kullan vaan keskeyittää tornissa tähystystä...hih..hiii..olkaa nyt lapsi kullat kuonolla .kun isi metästää...??

siis jotain rajaa arvon-rouvat ..älkää tehkö itsestä pellejä..vaikka sitä lihaa riitääkin pakasteissa koko talveksi.

MUKAVAA METÄSTYSTÄ VAAN KAIKILLE TASAPUOLISESTI
      HALUSITTE SITÄ TAI EI!?

-NAINEN-

• toinen nainen....

Hienoa. Asiaa. Kuten engelsmannit tapaa sanoa: sinulla on munaa.

• Äimistynyt

Ottaako kaaliin, kun et itsestäsi vastaavaa asennetta löydä heittää pikkulikkamaista kiukuttelua narikkaan ja näyttää kuinka toisesta tosiaan välität?

Paskamainen juttu, kun monet ajattelevat todellisen välittämisen ja sen osoittamisen olevan pelleilyä ja jotain erseen nuolemista :( Ikään kuin toisen (rakkaansa) vuoksi itseään likoon laittamista pitäsi häpeillä jotenkin. Eikä se aina vaadi edes ponnistuksia, vaan jollekin se voi olla ihan luontaista. Totta kai suhteen pitää olla tältä osin tasapuolista.

Ei kannattaisi lukea niitä naistenlehtiä, kun vallitseva muoti-ilmiö niissä on laittaa sukupuolet vastakkain. Kyllä teillä naisilla on hyvä olla täällä Suomessa!

Mitä sinä ylipäätään huolehdit muiden tekemisistä jos joku haluaa olla mielikseen miehelleen ja tehdäkin härkäsestä kärpäsen kerrankin? Oikea maailman parantaja taas - hyvä feministit yes!

Palikka... XD

• vaimon....

miehillä vaikeeta,,, voi voi vaihtoon vaan kun en tanssi itse,, jep jep

• miesvain43

Sitä on monenlaista. Joillekkin se "hirvi" soittaa kertoakseen että vasa syntynyt. Sinun tapauksessa,keskustele miehesi kanssa asiasta. Ja kaikesta muustakin,mikä ottaa päähän! Kun joudut yksin hoitamaan asioita,jotka kuuluu molemmille!

• Tuonetar

...tunnut olevan nipottaja! Parempi se on, että miehesin rymyää metsissä lomansa ja viikonloput, kuin se, että rymyäsisi baarissa ja kylillä. Vai olenko väärässä? Ymmärrän toki suuttumuksesi, kun lapset pitää viedä hoitoon, jopa hänen lomillaan, mutta eihän metsästys kausi kuitenkaan koko vuotta kestä. Jo lapsena muistan, kun isä ja ukki kävivät porukassa kalassa, jänis-, ja lintumetsällä (isä myös hirvimetsällä) Aina innolla odotin, että saan jänispaistia tai kunnon teeri tai sorsa paistia. Hyötyähän metsästyksestä on paljonkin, ajattele: sinun ei tarvitse ostaa lihaa, niin paljon, kuin esimerkiksi sellaisen perheen äidin, jolla on samanverran lapsia, ja mies, mutta mies ei metsästä. Jos teille ei jää keskinäistä vapaa-aikaa puhu miehesi kanssa. Mutta ole myös tyytyväinen hänen harratukseensa: ennemmin metsässä selvänä, kun baarissa humalassa. On niitäkin miehiä, jotka käyttäisivät miehesi metsästys ajan humalassa keikarointiin

• horrorrrrrr

Jos miehen ainooseen harrastukseen kaatuu teidän suhde niin ette kovin kummanen pari voi ollakkaan!!Ota ero vaan säästyypähän miehes tollaselta vitun nipolta...Ite en metästä mut jos metästäsin niin en mäkään akkani lupaa kyselis..Pitäähän se miehen ruoka pöytään tuoda=)

• F.Scaramanga

Metsästys ja jonkinlainen suhde on tapaus sinänsä. Pitänee selvittää ensin muutamia faktoja lajista. Suomessa on . 300 000 metsästyskortin suorittanutta. Näistä alle puolet metsästää aktiivisesti. Useilla kausi päättyy helmikuun loppuun, jolloin jänisjahti päättyy. Mutta n. 5-10% on ns. sen luokan metsästäjiä, jotka metsästävät eläimiä tosissaan. Näitä kiinnostaa yleensä eniten pienpetojen, kuten kettujen ja supikoirien pyynti, joista jälkimmäisten osalta kovinta sesonkiaikaa on maaliskuu. Usein heitä kiinnostaa myös majavien jahtaaminen, eli koko jahtikausi venyy elokuun 10. päivän kyyhkyjahdista huhtikuun loppuun. Väliä jää siis noin reilut kolme kuukautta.

Tällaiset kaverit eivät ole sitä porukkaa, jotka istuvat pelkästään paikallaan passissa, vaan tarvittaessa juoksevat ja hiihtävät pitkiäkin matkoja eläinten perässä. Selvä vastakohta ylipainoiselle ja makkaralle persolle hirvimiehelle. Useimmiten tämän tyyppinen vanhakin mies on siis melko hoikka, koska lumessa ja metsässä rämpinen tunnetusti kuluttaa. Samoin supikoirien ja kettujen kaivaminen maan alta lapiopelillä käy liikunnasta. Tietoa riittää kaikesta mitä luonnossa tapahtuu. Tyypillistä näille on myös se, ettei mikään ura tms. liiemmin kiinnosta, pääasia että saa töistä riittävästi rahaa maksaakseen bensaa ja rahoittaakseen muutenkin harrastusta. Vuosittaiset saalismäärät saattavat näillä nousta isoihin lukemiin.

Itse olen 28-vuotias mies joka kuuluu tuohon pieneen metsämiesten ryhmään. Minulla ei ole koskaan ollut yhtään pitkää suhdetta kenekään naisen kanssa, koska metsästän myös iltaisin ja öisin erilaisia eläimiä, aina kun keli sen sallii. Naissuhteeni rajoittuvat lähes pelkästään yhdenillan juttuihin, joskus kesäisin, kun ei voi metsästää, olen ollut useammin saman naisen kanssa tekemisissä. Uuden lumen sataessa maahan en voisi kuvitellakaan jääväni tekemään naisen kanssa yhtään mitään, pahimmassa tapauksessa vierailemaan tämän sukulaisten luokse tms. En myöskään halua ketään naista mukaan metsään, koska naiset eivät jaksa kävellä soilla tai hangessa ja ennen pitkää alkavat valittaa. Harva jaksaa myöskään istua paikallaan pakkasessa.

Metsästäjät ja etenkin tämä HC-ryhmä ovat usein hieman erikoisia persoonia muutenkin. Metsästyksessä on jotakin koukuttavaa, jotakin sellaista jota on hyvin vaikea selittää kenellekään joka ei ole asiaan perehtynyt. Pelkkä eläimen tappaminen ei kuitenkaan ole juuri kenenkään kohdalla se ja ainut juttu, kuten moni tätäkin aihetta kommentoinut väittää, koska ei tiedä metsästyksestä todennäköisesti paljoakaan.

• KRS.......

Samallalail kun naisil on shoppailu ym..paska niin miehillä (osalla) on metsästys ja kalastus...enkä usko et kukaan sitä lopettaa jos tykkää..totu siihen,eläkä nipota tyhjistä asioista tääl.Minusta tuntuu et joku muu siinä teidän suhteessa mättää...tai sit olet vaan kateellinen miehelles kun hänellä on kiva harrastus mitä rakastaa ja sul ei ole mitään

• äö145

Hyvä että on välillä poissa jaloista pyörimästä.

• että hän todella käy metsällä..? Minä käytin viimeisimmät metsästysvuoteni huorissakäymiseen. Pääkaupungista maalle viikonlopuksi, eikä kukaan tiennyt mitä olin oikeasti metsästämässä. Hotellimaksut piti maksaa käteisellä, jos ei sattunut riistan pesää kohdalle.

"I'm gonna miss You!"

• jjleht

Noi on naisten aatoksia ja harhaluuloja, olet varmaan nainen miehen vaateissa

• jjleht kirjoitti:

Noi on naisten aatoksia ja harhaluuloja, olet varmaan nainen miehen vaateissa

munat ja kaikki.

Simone de Beauvoir

• keino.

on kyllä se että eroatte.ette kertakaikkiaan sovi toisillenne.
      on varmaan kamalaa kun on tehnyt lapsia tuollaisen sian kanssa.Eri asia olisi city miehen kanssa joka käy 2kertaa viikossa puntilla 2viikossa oluella ja 2kertaa viikossa työmatkalla niin kuin minä.
      On raskastaolla äitikun ei pääse tyttöjen kans bilettään silloin kun haluaa,katala maailma.
      EROTKAA HETI!!!!

• GunnonMies

Pistä niin sanotusti röörit kiinni, läpät umpeen. Et anna, et antaudu, et pese pyykkejäkään niin kauan kuin metsästyskausi jatkuu. Miehesihän pitää sinua itsestään selvyytenä ja tyydytys -ja kodin koneena. Ei se noin voi mennä. Tee lakko. Kokoaikaisesti 1.9 - 28.2 väliseksi ajaksi. Ehkäpä ukkosikin alkaa ajatella (He he, tuskin). Sitten on se toinen vaihtoehto... Kun ei tuollaista voi sanoa avioliitoksi-kaan. Ainakaan täysipäiseksi.

• Teet tästä nyt elämää suuremman asian. Mies jos tykkää metsästää niin anna hänen metsästää, olisiko sitten muka parempi että mies sinun tahtojesi mukaan jäisi kotiin ja sielä istuskelisi masentuneena koska kaverit on metsällä? Voithan sinäkin ottaa vaikka kesällä itsellesi viikon parin loman ennen kuin mettä aika alkaa. Miksi yleensäkkään naisilla on pakkomielle että kaikki mitä miehet tekevät pitää liittyä heidän kumppaniinsa? Antakaa naiset nyt miehillekkin vapata. Sitten kun valitit tuosta että joudut hoitamaan kaiken yksin syksyisin niin entä sitten jos otat avioeron. Sitten joudut hoitamaan koko vuoden kaiken yksin. Tosin ehkä vähän pienemmän määrän, mutta kuitenkin.

Eli antaisin nyt sellaisen neuvon että puhukaa miehesi kanssa asiat halki poikki ja pinoon, esim: siten että sanot että miehesi saa käydä metsällä ihan rauhassa, mutta sanot myös suoraan että myös sinä otat sitten kesällä parin viikon vapaan itsellesi, lähde vaikka ihan kunnon lepo lomalle.

Eron pitää olla viimeinen ratkaisu.

• Kovasti tuttua

Valitettavan tuttua tuo on kotonakin. Vaimo ei ymmärrä yhtään menojani.

Nykynainen haluaa naisen parikseen, sellaisen joka kiertää kauppoja, siivoaa, leipoo, ompelee.

Mitä sillä mihellä tekeekään, itsestäänselvyyksiä on että pihat hoitaa joku muu, lumet häviää pihasta, lämmitykseen tarvittavat puut ilmestyy pihaan.

Ollaan mustasukkaisia jopa siitä että miehellä on omaa aikaa kun hän on tekemässä talveksi polttopuita metsässä.

Tasa-arvo on sitä että mies tekee kotityöt sisällä ja ulkona tekee hommat yksin.

No, kalaan tästä pitäisi ;)

• trugwel

Työkavereina he käyttävät samaa taktiikkaa silloin kohde on Ihminen.

• Mehänmän

ja ajattelultaan aikas yksinkertainen. Taitaa olla miehelläsi aika suppea maailmankuva. Metsästämistä ja panemista. Aivan umpio.

• Tyytyväinen nainen

ja valita ennemmin mukava kasvissyöjämies

• kaikkea kokeillut

Sitten nainen nalkuttaisi kun mies piereskelee koko ajan kun lehekset ei sula vaan happanee mahassa.

• mene ittees

Miehesi harrastaa kunnon harrastusta eikä esin kapakkajuoksua.
      Soimaat häntä vaikka hän hommaa sinulle ja lapsille särvintä leivänjatkoksi.
      Kyllä osaatkin olla nipottava kääkkä, tuommoinen saisi jäädä vanhaksi piiaksi niin voisi toteuttaa itseään.

• nyt sitte pääsee köyriin nuita akkoja kun äijät häipyy metään.

• zxcvb

Muuta ihmeessä sinne kerrostaloyksiöön jos siellä on vähemmän kotitöitä. Mitäs olet sinne omakotitaloon ollenkaan mennyt. Olis ehkä kannattanut ottaa siitä miehstäkin selvää ennenkuin muutti yhteen. Tuskin on harrastus vasta sen jälkeen alkanut. Ja lapsiakaan ei tarvis hoitaa jos olis jättänyt ne polvet avaamatta tai edes opetellut ehkäisyn perusteet. Ei voi kuin ihmetelllä miksi naiset niin paljon niitä lapsia tekevät kun tuntuu niiden hoitaminen olevan niin hirveän raskasta, työlästä ja vastenmielistä.
      Mikään miehen harrastus ei naisille kelpaa, jos ei ala pukeutua samanalaiseen tuulipukuun naisen kanssa ja harrastamaan naisen kanssa yhdessä naisen valitsemaa harrastusta. Sitten kun on lapsia niin ei ehditä sitäkään kun pitäis lapsia hoitaa koko ajan ja käytännössä löhötään vierekkäin katsomassa tv:tä. Jos nainen tekee sillä aikaa jotain niin muistaa kyllä miehelle nalkuttaa, mutta jos mies edes ajattelee osallistua niihin kotitöihin niin välittömästi saa kuulla että tekee ne aivan väärin, väärässä järjestyksessä ja etti osaa mitään, ja ettei nainen ehdi sellaisia opettamaan. Onko ihme että mies pakenee moista nalkutusta metsään luonnonhiljaisuuteen tuijottamaan nuotiota? Se ase on useimmiten vain rekvisiittana mukana silloin. Sitten kun metsästyskausi on ohi alkaa niin ottaako nainen hyödyn irti yhteisestä ajasta. Varmasti ei. Nalkutus alkaa taas.

• miekin tein

olekko ajatellu koskaan et lähtisit mukaan ni siellä olis miehelläsikin paljon turvallisempi olo eikä tarvis raahata sitä ukko porukkaa mukaan:)

• merkonomipiipertäjän

Olisit ottanut jonkun merkonomipiipertäjän ja pitäneet yhdessä tupperwarekutsuja.
      Mitä sinä miehellä teet kun et osaa arvostaa.

• Mistäpä sitten itkisit jos se miehesi menisi joka viikonloppu kapakkaan, joisi päänsä täyteen ja örisisi kotona kaikki viikonloput,sitäkö kaipaat?

• mitähän miehesi

todellisuudessa metsästää. Yleisin ja numero yksi on naisen metsästäminen.

Nainen luulee, että mies menee metsälle/metsästämään ja taustaltahan löytyy toinen nainen, rakastajatar tai pettäminen vie miestä "metsälle" mutta minnehän se polku vie?

Miksi valitat? Etsi itsellesi harratuksia ja ota rakastaja niin eiköhän se sinunkin valitus lopu siihen kun saat kunnolla!

Onko suomalainen nainen tosiaan noinkin sokea. Mieshän on aina ollut metsästäjä lihansuhteen!
      On sitten kysymys eläinlihasta tai ihmislihasta!

• Måste Gädda

Siis jos mies käy kerran kesässä vikkon kalassa ja toisen viikon syksyllä metsästysreissulla, se on oikeasti olematon määrä. Viikoja on vuodessa 52!
      Jos elo-marraskuussa on lauantaina ja sunnuntaina metsällä, onko se paljon?
      Päiviä on viikossa seitsemän!
      Näistä en itse tingi yhtään!!! Mutta nainen puolestani saa vastaavasti mennä omille reisuilleen kunsiltä tuntuu. En kiellä enkä käske!
      Minusta olisi piukkumaista ja epäreiluakin kokea asiassa jotain epäselvää!
      -Etenkään naisen taholta.

• anssu

minunki ex!!metsästi ihan hulluna ei muulla ollut väliä metsästys aikana!toki asiat muuttuu!;-))nykyään on sama missä hän on

• toi metsässä juoksu

no huh huh! että sillein teillä hoidetaan perheen yhteiset asiat!!!sinä huollat kodin ja lapset siinä kun miehesi vetää punanen pipo päässä mitkin mettiäpyssy kourassa toivoen, että sais nyt ammuttua yhden kyyhkyn/jäniksen/sorsan ym.luontokappaleen! en voisi ajatellakaan tällaistä käytöstä ja ajattelumaailmaa mieheltäni. kyllähän siellä luonnossa voi liikuskella ja nauttia vaikka perheen parissa, mutta toi pikkuriistajahti pyssyineen ihan huvittaa ja kovasti mua!!!onks se kova jätkä, joka osuu???mun mies harrastaa moottoripyöräilyä, kohtuudella ja minä itsepuolustuslajeja ja kieliä, kohtuudella!!!

• Näinhän se on Suomessa ollut siitä asti kun sitä on asutettu. Lasten- ja kodinhoidon lisäksi akkojen pitäisi vielä kalastaa ja marjastaa, mutta taitaa nykyisiltä olla liikaa vaadittu.

• pam....

miehillä on säkit täynnä ruutia ja piippu kunnossa lataustavaille,kun sopiva RIISTA sattuu niin polovihollilta PAM ja kotia tyytyväisenä uutta metästysretkeä suunittelemaan.

• T10ä

Empä metsästäjänä pysty olemaan hiljaa, vaan rivin muutaman laitan!
      Ensinnäkin, ei taida olla kyse vaan metsästyksestä, vaan siitä että mies on paljon pois ja kaikki hommat jää vaimolle? Vai vihaatko metsästystä yleensä? Jos, niin sitten olet kusessa!
      Itse metsästän, emäntä saanut lähteä aina mukaan kun on tahtonut. Itse kun metsästän ihan oikeasti,enkä näillä reissuilla käy naisia iskemässä. Kaiken riistan myös laitan ruuaksi.
      Samaa ehdotan, kuin monet muutkin (noita iditootteja lukuunottamatta) eli mukaan miehen harrastukseen tai otat oman harrastuksen ja yhdessä sovitte aikataulut!
      Käyn metsällä, mutta hoidan myös lapsia, imuroin, laitan ruokaa jne. Jos halua molemmilla on niin kultainen keskitie löytyy!! Tai huonossa tapauksessa eri tie!

• Hanna-Kaisa

Ja sitte sanot, ku eroatte, että ku mies käy mettällä niin erottiin...kuulostaa hurjan järkevältä vaihtoehdolta :) (ku mää vaimoke raukka en tienny siinä vaiheessa ku perhe perustettiiin, että mies sattuu tykkäämään metästyksestä). Niinkö? Oo nyt herrantähden tyytyväinen, että mies käy metäsä eikä baarisa ja tulee sitte niitä tarpeita tyydyttään, joista mainittit. Miten tää yhteiskunta on tehny meistä ihmisistä näin pikkusieluisia? Ja ainahan voi kattoo peiliin, mitä itte harrastaa vai älyääkö harrastaa muuta ku tarpeiden tyydyttämistä. Kyllä minunki mies käy metäsä ja harrastaa ampumista ja tyydytän myös hänen tarpeitaan mutta osaan myös ottaa ittelle sitä aikaa, tyydyttää omia tarpeita ja vaatia myös sitä mieheltä. Sinä hoidat oman osuutes kotona ja harrastat ja mies hoitaa oman osuutensa kotona ja harrastaa, näinhän se menee kun ollaan järkeviä ja jos ei mene niin tehkää asialle jottain.

Lykkyä tykö vaan. Kyllä asiat siitä suttaantuu...

Ps. meilläkin on lapsia ja silti toimii....

• on pienestä kiinni

Itte oot osas ja ukkos valinnu ja alttarille astellu. Metsästys tuskin on tullut yllättäen kuvioihin. Se vaan sattuu kuulumaan miehesi harrastuksiin. Juuri siihen pakettiin jonka olet rinnallesi hyväksynyt. Miehesi on hyväksyny sinut, juuri tuollaisena. Toki varmasti haluaisi että olisit hoikempi, kauniimpi, olisit nalkuttamatta ja kuulustelematta joka käänteestä. Hän kuitenkin on hyväksynyt sinut sellaisena kuin olet ja nyt et keksi enää muuta kuin ottaa eron jos mies ei muutu. Nalkuttamalla mies varmasti pysyy kauemmin poissa ja tulee kotiin entistä väsyneempänä, jolloin aika nalkutuksen kuunteluun on mahdollisimman lyhyt.

Ei siinä mitään... Hae eroa. Jos miehesi on mies hän pistää nimensä alle ja menee edelleen metsälle. Eron saadessasi saat pitää lapset ja koiran. Tämän jälkeen hoidat lapsiasi lukuunottamatta joka toista viikonloppua, jolloin lapset ovat isällä. Isälläkin säästyy hermot, koska kotona ei ole vastassa nalkuttavaa naista. Eli kuukaudessa lapsesi ovat kahtena viikonloppuna isällään. Eli n 4-6 päivää 30-31 päivästä.

Lopputuloksena eroa hakemalla saat aikaan vain tilanteen jossa tavallaan "miehesi" olisi ympäri vuoden metsästämässä. Silloin kun miehesi olisi kotona, niin olisit muualla. Näin se vaa menee. Lakkaa kitisemästä ja iloitse ja nauti ajasta lasten kanssa. He ovat pieniä vain hetken. Mikäli ärsyttää, niin ala itse harrastamaan vaikka vaellusta, matkailua tai muuten vaan löhöilyä. Ota omaa aikaa ja sitten kun ei ole metsästysaika, niin mene parin viikon etelänmatkalle, sitte käyt kotona kääntymässä ja vaikka viikoks johonkin kotimaiseen kylpylään tai hotelliin. Sitten palaat kotiin kun siltä tuntuu.

Tuon jälkeen kuuntelet kuuluuko naputusta miehesi puolelta. Tuskin, jos on mies.

• Arvoa luonnolle

Minä en itse henkilökohtaisesti edes harkitsisi koskaan seurustelua metsästäjän kanssa. Todennäköisesti ovat kylmiä ihmisiä muutenkin, hailakan sinisten silmien takana. Ilmeisesti hän on vienyt sinulta oman arvokkuutesi ja itsetunnon jo ajat sitten toimillaan. Miksi annat saman jatkua?
      Onko mukavaa, kuinka hän tulee saastaisin käsin ja suin tyydyttämään tarpeitaan kanssasi? Antanee ymmärtää, ettei sinusta muuhun ole. Joka vuosi toivon, että jokainen metsästäjä saisi vielä ansaitsemansa kohtalon.

• Joopa22

Suomi nainen luo kuvaa maailmalla jakamalla...ja olemalla perseet olalla.
      Sitten kotimaassa itketään ja valitetaan.
      Hävettää

Suomalainen nainen. Maailman itsekkäin ja vittumaisin eläin.

• mettäleski

niin se on meilläkin sorsajahtiin valmistautuminen alkaa jo kuukautta ennen ja lapset ja minut unohdetaan kokonaan. oon jo orientoitunut siihen että syksyisin voimme lasten kanssa viettää vapaa ajat miten haluamme ja mennä mihin lystää. onhan se kyl veemäistä sit ku oot tosi väsyny illalla ja ukko tuo kasan lihaa pöytään et pilkoppa nuo pakkaseen ei siinä enää paljo naurata.parempi ku ei oo kotona..

• ceridan

Ketä koetellaan ei ainakaan minua. Olen ottanut periaatteen että mihin mies pystyy niin pystyn minäkin. Kolmas syksy lähti niin että minä olin aloituspäivän metsässä mies töissä. Hyvä yhteinen harratus aika muutenkin yhteis elossa kortilla niin tulee lyötyä kaks kärpästä yhellä iskulla saa raitista ilmaa ja saa nauttia toisen seurasta. Elikkä ottakaa mallia ja eiku goret päälle mettään.
      Joka reissu on omalla tavallaan antoisa vaikka saalista ei tulisikaan. HYVÄÄ SYKSYN JATKOA KAIKILLE!!!

• Nimetön

Suorita metsästystutkinto ja ole änkeävinäsi mukaan seuraavalle metsäretkelle. Parhaillaan siihen todella innostuu itsekin ja voitte lasten kasvettua viettää yhteisiä metsäretkiä.

• no just .... on se parempi et se ukko on kiinnostunut metästämisestä ku muist akoist... se ei vaan aina halua olla sun tossun alla..
      ...
      reserviläinen n. 140 kertaus vuorokautta

• Mehtuumies

Niin... Tienkin ois parempi jos ukkos golfais.. tai olisi biljardikerhon kunniajäsen. Vois ryypätä ja huorata... kukaan ei puhus mitään. Mutta kun hän sattuu olemaan mehtämies niin kun minä, ja harrastuksen parissa vierähtää viikonloppu jos toinen, alkaa kirjoittelu joita mm Sinä, Ystäväni täällä vuodesta toiseen kirjoittelet. Mahdat peitellä omaa huonoa omaatuntoa ja veruketta käväistä visiitillä muuallakin, kun omassa makuuhuoneessa.
      Mietippä joskus..

• hehehehehehehe

Naapurini oli metsällä. Lintuja piti ampua. Tosi metsämies omasta mielestään.
        Jotain liikettä kai näkyikin koska laukaisi innoissaan haulikon omaan jalkateräänsä. Haulipanos vei koko isonvarpaan mennessään maan sisään.
        Ei kuulemma enää metsästä. Akka on kieltänyt.......

• elä ruikuta ja piste

Kait se kuuluu osaksi elämään oli naimisissa tai ei.Meidän perheessä kaksi vanhinta poikaa suoritti jo metsästystutkinnon jo noin 12v- 14 vuotiaana ja nuorin poika oli jotain 16 vuotta kun sai hänkin metsästystutkinnon suoritettua,ja isä eli mieheni ja pojat kulkivat vuosikymmenn metsäll' ja jopa kuuluivat hirviporukkaan jne.Koti oli silloin aina kuin kepillä hämmennetty kun kaikki aseet ja vaatteet oli odottamassa sitä aamulähtöä metsälle,ja samoin kun tulivat väsyneinä niin sama ruljanssi,Mutta nyt mies on jo eläkkeellä ja tekee vaihteeksi metsänhoitotyötä meillä' on omaa metsää 10 hehtaaria.JA pojat on omissa perheissään ja jatkavat harrastuksiaan ja en ole kuullutkaan että heidän vaimoinsa valittavat,harrastus on hyvä ja metsästäjä on aina myös luonnonsuojelijakin ja piste.

• Arvoa luonnolle

Ei voi muuta sanoa kuin, että älä hae asiallisia neuvoja tältä palstalta, kun lähes kaikki kommentit tuntuvat olevan täynnä törkyä. Sairaita ihmisiä, jotka nauttivat toisten surusta ja heittävät vielä lisää niskaan. Älä kuormita tällä palstalla omaa oloasi. Toivon sinulle voimia. Kuuntele sisintäsi.
      Arvosta itseäsi.

• joppe60

Kirjoituksestasi ei selvinnyt, metsästikö miehesi jo silloin kun seurustelitte. Jos, niin silloin olisi voinut välttää ongelman, lopettamalla seurustelu. Toisaalta on hyvä, että on harrastus, ja mieluummin vielä molemmilla. Näin molemmat joutuvat hoitamaan vuorollaan yhtiötä nimeltään perhe. Ja aikaa myöten... kukapa tietää?

• ludatzka

jo ennen pari suhteeseen ryhtymistä minkälaisia harrastuksia tulevalla miehelläsi on,mutta vaikuttaa siltä että sinussa on jotain vikaa kun et pysty pitämään miestäsi kotona,mies pakenee harrastuksiin,jos kotona odottaa seksikäs vaimo niin kyllä normaali mies unohtaa sorsat,jos se sorsa on kotona niin ymmärrän miestäsi.

• en ikinä

huolisi metsästää, sydämetöntä ihmistä.

• HINTTI SERVERI

Vai on serveri uusittu!!!!!!!!, jumaluta vuodesta toiseen yhtä saatana paskaa tahmea vittupaskaa ollut! Ei teistä Suomi24 paskahousuista ole mihinkään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mmh.60

minulle riitti ja suoritin tutkinnon jotta voisin viettää laatu aikaa miheni kanssa. kannatti ja suosittelen muillekin

• Äimistynyt

Tää on hatun noston paikka! Ei voi muuta sanoa kuin, että hiano nainen :D

Jo pelkkä suvaitsevaisuus harrastusta kohtaan riittäisi, mutta hommasit oikein kortinkin! Mistä mä löytäisin tuollaisen naisen itselleni :D

• bkjasclöwsöca-x
        Äimistynyt kirjoitti:

Tää on hatun noston paikka! Ei voi muuta sanoa kuin, että hiano nainen :D

Jo pelkkä suvaitsevaisuus harrastusta kohtaan riittäisi, mutta hommasit oikein kortinkin! Mistä mä löytäisin tuollaisen naisen itselleni :D

Et mistään pahvi. Vedä vaan tumppuus onneton uuno.

• markus

Nykyään ämmät vaatii ihan liikaa.. ei muuta.. vai?

• .......

Tekstisi perusteella vaikuttaa, että
      *miehesi on erittäin innokas metsästäjä
      *sinulle kasautuu sitten kotityöt
      *onko sinulla ollenkaan harrastuksia/rentoutumistapoja?
      *asia on kytenyt jo kauan pinnan alla
      *on riidelty, järkikeskustelu puuttuu
      *kumpikaan ei ole halukas sopeutumaan

^viimeinen on pahin kompastuskivi. Teidän pitäisi sopeutua, tätä kannattaa painottaa miehellesikin. Avioliitto on yhteispeliä eli toimitaan perheen hyväksi ja sinulle tulee nyt aika kova kuorma pyörittää perhettä yksin. Eli tarvitset apua mieheltäsi kotitöissä. Etkä yksinomaan kotitöissä, vaan ihan rentoutumisessa esim loman/muun yhteisen kivan parissa.

Joskus innokas harrastaminen saattaa tempaista mukaan, eikä se välttämättä ole itsekkyyttä, vaan intoa.

Harrastukset vievät aina aikaa ja rahaa, harrasti sitten mitä tahansa. Teidän kannattaa istua joskus keskustelemaan asiasta kahdestaan. Tehkää se moneen kertaan, ikään kuin neuvottelu. Älkää korottako ääntänne tai änkyttäkö vastaan, vaan ihan reilusti väittelette ja kerrotte mitä haluatte ja ratkaisette tilanteen molempien hyväksi. Teidän pitää siis molempien joustaa.

Ero on aika radikaali toimi vain toisen harrastuksen takia, mutta jos kotityöt kasaantuvat naiselle, silloin miehen pitäisi auttaa vaikka viikolla kotitöissä jotta taakka kevenee.
      Joku viikonloppu voisi olla lyhempiä päiviä metsällä, ja enemmän perheen kanssa.

Itse välttäisin eroa, sillä lapsienkaan kannalta ei ole kivaa jos vanhemmat eroaa. Teidän pitää keskenänne sopia menettelytavoista, ja onhan saatavilla parisuhdeneuvontaakin, josta saisi ammattilaisen auttamaan tässä ongelmassanne.

Miettikää, siis miettikää asiaa siis YHDESSÄ, yksin potemalla ei mitään saa aikaan.

• pitkä vittu.

Miehesi 100% varmuudella metsästi kun hänet otit. Nyt yrität muuttaa häntä. Niin naiset kyllä yleensäkin pyrkii tekemään, mutta jokin harrastus voi ohittaa sun määräysyritykset. Olet ottanut puolison sellaisena kuin hän on, hyväksy siis, tai haista vittu.

• ja kyrvät

Haista sinä piitkä kyrpä!!! Taas ääliökirjoittaja joka ei tiedä elämästä yhtään mitään...Allikkoon täältä turhat ääliöt tyhjänsanojat, ja ei todellakaan ole täydellinen sinä itsekkään!! Kyrpä mikä kyrpä!!

• paskiaisia

viattomia eläimiä tappaavat, oma perse on tärkein. ampusvat ennemmin ittesä. Ja piste.

• Äimistynyt

paskiaisia-nimimerkille kysymys, että syötkö lihaa? Jos et, niin miten luulet esi-isiesi hankkineen ravintonsa? Kävyistä ei irtoo tarpeeksi protskuu you know? Lisäksi me kaikki olemme petoeläimiä (jos nyt ihmistä eläimeksi kutsuu): sen tietää jo kallon rakenteesta, kun on nuo silmät kasvojen edessä eikä ohimoilla niin kuin vaikka ensimmäisen asteen kuluttajilla.

Mutta WaltDisneyn Bambit yms. ovat tehneet tehtävänsä meihin luonnosta ja elämän reaaliteeteistä erkaantuneisiin ihmispoloisiin :(

• kerrotaan ,.-.

Olet nipo. Pidä turpasi kiinni niin kaikki menee hyvin. Hanki itsellesi haulikko ja menet mukaan sinne räiskimään. Eikö sulla ole omaa elämää?

• on kiva

kokeilla metsästäjän vaimoa silloin kun ukot on poissa.

• kohtalotoveri

Meilläon just samanlaista! Paitsi meillä jatkuu jossain muodossa ympäri vuoden. Ja kesät kalastetaan lisäks.En ole minäkään oikeaa konstia asian ratkaisuun keksinyt ja meillä mies on sanonut että metsästyksen valitsisi jos erolla uhkaisin.En ymmärrä kun monet on kirjoittaneet miten akat on veemäisiä ja haluaa kieltää miehiltä kaiken.Siis me metsästäjien akat ollaan niitä harvoja jotka paljon hyväksyy ja sietää, enkä minä ainakaan ole mitään kieltänyt, mutta purnaan silti sitä että miehen harrastus vie niin paljon aikaa että naisen pitäis harrastaa omansa yöaikaan jos on lapsia perheessä eikä hoitoapua ole saatavilla.Onhan se niin ettei kohen koskaan, Ottaa päähän tää metsästysleskeys välillä, mutta en kestäis liioin miestä joka kaiket päivät sohvalla makais. Että etsipä siitä kultainen keskitie;)Ja kyllä tiesin mieheni harrastuksesta alkujaankin, mutta ne on tässä vuosien mittaan lisääntynyt.Joku varmaan sanoo että sillon vika on minussa, ja mikäettei voi ollakin, mutta ei oo tuo ukko halunnu erota vaikka joka syksy oon kysynyt! Tästä aiheesta vois jauhaa loputtomiin, ehkä meidän pitäis saada joku vertaistukiryhmä, mutta hirmuisesti tsemppiä kaikille tämän maan metsästysleskille! aina on mukava tietää ettei ole yksin!

• Äimistynyt

Hitto näitä keskustelupalstoilta vertaistuen etsimisiä: kissa pöydälle, keskustelu oman kullan kanssa pystyyn asiasta ja pistäkää yhdessä homma toimimaan jos vain saatte!

Muistakaa ihmiset elää enemmän siellä ruudun ulkopuolella, eikä täällä netissä! Mitä minä täällä tähän aikaan kirjoittelen? No ei tuu uni, niin tulin vähän surffaileen :D ja löysinkin aikas kovat keskustelut täältä! Paljon huumoria asia koskee itseäni metsämiehenä (ja kaltoin kohdeltuna)

• ON ON

Jostakin on saatava valittaa.....

• eronnut nainen

Jos et hyväksy miehesi harrastusta, etkä pysty omaa elämääsi hänen kanssaan mieleiseksesi järjestämään...niin eroa. Kyllä meitä eronneita on tässä maassa todella paljon...Onnea uuden ja paremman kumppanin etsintään...niin ja saattaisihan miehesikin löytää uuden ja hänen harrastuksestaan kiinnostuneen kumppanin...kaikille parempi elämä, myös lapsillenne jotka joutuvat kuulemaan ja näkemään äitinsä ikävän tilanteen.

• Äimistynyt

No jo on perkule! Kun tätä ketjua lukee, niin ei tiedä nauraisiko ihmisten viisauksille vai itkisikö pahan olon määrälle?

Terveisiä kaikille Irinafaneille/katkerille "miehet on sikoja" naisille, että toivottavasti ei enää ikinä kohdallenne osuisi ainakaan kunnon miehiä (jos miehiä ollenkaan). Lemppaisitte ne kuitenkin heppoisin perustein, että saisitte huonoa itsetuntoanne kasvatettua taas toisten kustannuksella.

Vai että "on meitä eronneita maassa paljon" ja lisääkö pitäisi tulla XDDDD Tuollaiset kommentit kuulostaa lähinnä 16-vuotiaan teinitytön jutuilta, joka kolmenviikon seurustelun ja viikon kihloissa olemisen jälkeen tietää kaiken elämästä XDDD

Me miehet ollaan sikoja, mutta ollaampahan samaa lajia akkojen kanssa! Monesti vaan omien kokemuksien pohjalta ovat naiset vetäneet kaikkien rimojen ali tempuillaan, mutta en edelleenkään halua kategorioida ihmisiä - uskon ettei k**ipäisyys asettuessaan johonkin katso ikää, sukupuolta, ihonväriä, uskontoa tms. Ei tuollaisen harrastuksen vuoksi voi kerta kaikkiaan edes heitäää ajatusta eroamisesta, varsinkin, kun on kyseessä lapsiperhe. Kannattaisiko vaikka lähteä purkamaan asiaa esim. puhumalla tms. Uskomatonta XDDDD

Ravistelkaa ihmiset itseänne ja kammetkaa itsenne ulos sieltä Cosmopolitanien ja sinkku elämää leffojen alta takaisin oikeaan elämään! Haloo avatkaa silmänne ja katsokaa mihin tämä meidän maailmamme on menossa noiden juttujen perusteella!

Thänks!

• minävaaaan

....jos miehelläsi on toinen nainen ja käy metsästyksen varjolla sitä "sutasemassa"?

• a.h.a.

Sinulla on vain yksi elämä.
      Jos jokin on huonosti. Muuta sitä.
      Et voi tehdä sitä seuraavassa elämässä.

• kahsu

Et ole nipottaja missään tapauksessa, jos miehesi tykkää metsästyksestä noin paljon, niin voisitteko sopia että yksi viikonloppu on varattu perheelle ja vaimolle viini-illalliseen hyvän riistaruuan kera. Eihän tästä mies voi kieltäytyä mitenkään, vaan nautitte molemmat miehesi harrastuksesta. Niin minäkin teen!

• sotufgio

Jätä se murhaaja. Jos se tappaa eläimiä huvikseen, niin silloin kohtelee huonosti myös ihmisiä. Heitä tyyppi pois, jos et itsesi takia, niin lasten takia. Että tappaja ei saa vaikutettua niihin enää.

• kahsu

Mene sinä nukkumaan. oot ihan pihalla koko jutusta tai siis metsästyksestä!!

• Äimistynyt
        kahsu kirjoitti:

Mene sinä nukkumaan. oot ihan pihalla koko jutusta tai siis metsästyksestä!!

Yhdyn kahsuun. Huvittavia kommentteja täällä XD Kai näistä suurin osa on herjalla heitettyjä? Ei nää voi olla totta XDDD Mutta hauskaa ainakin piisaa!

• Masa H.
        Äimistynyt kirjoitti:

Yhdyn kahsuun. Huvittavia kommentteja täällä XD Kai näistä suurin osa on herjalla heitettyjä? Ei nää voi olla totta XDDD Mutta hauskaa ainakin piisaa!

Siis nuo kaksi edellistä vastenmielistä kommettia.
        Eläinten tappaminen on vain tappamista.
        Siinä ei ole mitään vaihtoehtoja.

• Äimistynyt
        Masa H. kirjoitti:

Siis nuo kaksi edellistä vastenmielistä kommettia.
        Eläinten tappaminen on vain tappamista.
        Siinä ei ole mitään vaihtoehtoja.

Tosi äimistynyt-nimimerkille kanssa kysymys, jonka jo aiemmin jollekin heitin.

Syötkö lihaa? Jos et, niin miten luulet esi-isiesi hankkineen ravintonsa? Kävyistä ei irtoo tarpeeksi protskuu you know? Lisäksi me kaikki ihmiset olemme petoja: sen tietää jo kallon rakenteesta, kun on nuo silmät kasvojen edessä eikä pään sivuilla, niin kuin vaikka ensimmäisen asteen kuluttajilla.

Minusta ainakin on myös hienompaa vaalia vanhaa suomalaista eräkulttuuria (kulttuuria josta yhteiskuntamme on siennyt), kuin näitä nykyajan hömpötyksiä ja muoti-ilmiöitä.

Mutta WaltDisneyn Bambit yms. ovat tehneet meihin luonnosta ja elämän reaaliteeteistä erkaantuneisiin urbaaneihin ihmisiin näköjään hyvin tehtävänsä :(

• Äimistynyt
        Äimistynyt kirjoitti:

Tosi äimistynyt-nimimerkille kanssa kysymys, jonka jo aiemmin jollekin heitin.

Syötkö lihaa? Jos et, niin miten luulet esi-isiesi hankkineen ravintonsa? Kävyistä ei irtoo tarpeeksi protskuu you know? Lisäksi me kaikki ihmiset olemme petoja: sen tietää jo kallon rakenteesta, kun on nuo silmät kasvojen edessä eikä pään sivuilla, niin kuin vaikka ensimmäisen asteen kuluttajilla.

Minusta ainakin on myös hienompaa vaalia vanhaa suomalaista eräkulttuuria (kulttuuria josta yhteiskuntamme on siennyt), kuin näitä nykyajan hömpötyksiä ja muoti-ilmiöitä.

Mutta WaltDisneyn Bambit yms. ovat tehneet meihin luonnosta ja elämän reaaliteeteistä erkaantuneisiin urbaaneihin ihmisiin näköjään hyvin tehtävänsä :(

Hups: kysymys oli tarkoitus osoittaa Masa Hoolle. Näitä sattuu tähän aikaan yöstä XD

• Ymmärtäisin toki jos metsästettäisiin vain muutamana viikonlopuna mutta että melkein puoli vuotta ja sitten monelle ei jää käteen kun tarina siitä että nähtiin jäniksen jäljet hangella!!
      Ja mitä metsästystä se sellainen on että autolla pitää päästä ihan tapahtumien äärelle??? Kyllä meillä hirvijengi kävelee kymmeniä kilometrejä päivässä ja makkarat paistetaan vasta peijeisissa.
      Ymmärtäisin täysin tuon metsästys homman jos pitäisi metsästää elääkseen mutta se että harrastetaan pulujen ampumista jne niin ei kyllä vaikuta terveelle etenkään jos perhe kärsii.
      Ajatelkaa, naapurin ajokoira tuntee isännän paremmin kun omat lapset ja vaimo!!

• Irma-emäntä

Hutsu kyytiin matkan varrelta ja matkaan kohti metsästysmaita Lammille. Saaliit eivät ole koskaan olleet suhteessa metsästykseen käytettyyn aikaan. Seuraavan viikon pyhäiltana saat tuliaisiksi väsyneen jätkän.

Onko tämä elämää?

• MURHAAJAR

MURHAAJAT

• Mesämies

Vaimon kanssa yhdessä metsällä, kyllä kelpaa. Muksut välillä hoidossa isovanhemmilla, jotka oikeasti saavat vaihtelua elämäänsä hekin. Asiaa tietysti helpottaa kun muksut on jo omatoimisia, eli ei tarvitse kuin olla paikanpäällä vahtimassa.

• PASANARI

kasva

• tfigohio

vaimot vaan vieraisiin siksi aikaa niin ei vituta ja saavathan olla erossa pelle ukoistaan joista mihinkää muutenkaan ole...........

• Iloa elämään

Hyvä neuvo ilmaiseksi, kun ukko alkaa tehdä lähöä metsälle itse suihkuun ja meikkaamaan itseä niinkuin äijäää ei oliskaan.Mitä sitä tarttee selitellä missä sitä on päivän ollut voihan äijälle sanoa olin soppailemassa.

• Buusti

No nytten en oikein ymmärrä tätäkin marinaa,et hyväksy miehesi harrastusta mutta et myöskään ole niin kyllästynyt siihen ,että eroaisit.
      Tuleehan siitä myös leivän jatketta kun miehesi tuo sieltä saalista kalaa ja lihaa.Ja jonkunhan ne kotihommatkin on tehtävä.Nykyaikaiset vaimot kun ei mielellään enää tekisi yhtään mitään vaan teettäisi kaiken kotihommankin miehellään.
      Ole vaan tyytyväinen ,että miehesi ei harrasta sitä yleisintä Suomalaimiehen harrastusta,että istuisi illat ja kaikki viikonloput lähibaarissa kaljaa litkimässä (kavereiden) kanssa.

• juijuijui

Kun sukuvietti pienenee, niin metsästysvietti kasvaa. Niin se on ainakin kuohituilla kollikissoilla:)

• metsästys

Miksei samaan aikaan voisi olla metsästäjien karsimista myös?Ottaisin mielelläni osaa

• metsastäjän eukko

Mun miesystävä katoaa joskus elokuulla metsään ja palaa sieltä tammikuussa. Ja on vielä hirviporukassakin, sekä monessa muussa harrastuksessa. Alkuun tämä ärsytti ihan siis
      suunnattomasti, kun väliin jopa karkasi metälle
      jos erehdyin sanomaan että tarviiko siellä nyt
      ihan joka viikonloppu olla.
      Ja joskus kun sitten pitkin hampain jäi kotia
      mun takiani niin oli kun kissa pistoksissa puhelin kourassa että mitä seillä tapahutuu.

Päätin louvuttaa; tuo juttu on semmonen miehillä
      että se kyllä menee yli kaiken ja mulla yli hilseen, mutta menköön jos on mennäksen, kovin
      hankala on kahlita kotiinkaan

Onneksi meillä ei oo lapsia, ja osan kotitöistä
      jätän kyllä kylmän viileesti sitten tekemättä,
      jos on kerran noin aikaavievä harrastus niin
      repiöön aikaa jostain myös kotitöille.

Itelle vaan pitää koittaa löytää myös harrastusta ja näitä vastaavia emäntiä täältäkin löytyy pilvin pimein; voidaan sitten yhdessä
      pitää lystiä kun ei ole ukot siinä riesana:o)))

• metsästäjä00000000

Kun on lukenut näitä nirppanokkien ja metsästyksen vihaajien viestejä. Huomaan että olen aika onnellisessa asemassa, koska olen löytänyt vaimon, mikä ymmärtää harrastuksiani vaikka ei itse harrasta metsästystä.

Mutta muistakaa myös antaa vaimon harrastaa omia touhuja ja auttakaa välillä kotitöissä niin kaikki on hyvin :-)

Ja te nirppanokka / valittaja akat. Katsokaa peiliin. Vika ei välttämättä ole aina miehessä :)

• Lolita2

Voimme aivan rauhassa viettää "pikku tuhman" hetkemme naapurin kanssa.

• Entinen kalastusleski

Voi hitsi. Olen itse maalaistalon emäntä ja minulla on lasten lisäksi kädet hommia täynnä päivittäin. Mutta onneksi mieheni ei metsästä! Hän ei töiltään ehdi.
      Voin kuvitella kuinka sinua sapettaa. En voisi kuvitella että mieheni häviäisi omille teilleen metsästelemään. Hän osallistuu pienimmän lapsen hoitoon kuitenkin päivittäin.
      Jos miehelläni on menoja, hän neuvottelee niistä aina kanssani ennenkö päättää menemisistään. Niin kuin minäkin teen. En ole kyllä koskaan sanonut ettei hän saisi mennä harrastamaan tai johonkin reissuun poikien kanssa...ehkä siksi että kaikki muu tekeminen perheessä on tasapainossa. En tiedä mikä neuvoksi sinulle...edellisessä liitossa olin myös metsästysleski ja aikalailla vieraannuimme toisistamme. Ainainen ärtynyt ilmapiiri puolin ja toisin vaikutti koko perheeseen, kuten olet varmaan huomannut. Yritä keskustella josko löytäisitte jonkun ratkaisun.

• Pargerström

Entäs meridän tilanne.. Teen työkseni jonkun verran ulkomaan ja kotimaan reissuja (n.100-150 /vuosi) yleensä reissu ma-pe. Metsästän pääasiassa ajokoiralla jänistä eli syyskuusta helmikuuhun viikonloppuisin riippuen koiran terveydestä ja kelistä.. Sitten vielä uistelen 200-300h vuodessa.. Avovaimoni tekee vuorotyötä... Silti näemme toisiamme melko paljon..

• kalasnikov

Otan osaa. Tuntuu kivikautiselta että tuollaisia miehiä on vielä olemassa. Millainen varallisuus perheellänne on. Seuraavan kerran kun jäät yksin huolehtimaan kaikesta ja viet lapsesi päiväkotiin miehesi loman ajaksi voisitkin varata oman lomasi samaan aikaan ja palkata lapsille hoitajan ja lähteä lomalle sellaiseen kohteeseen joka sinua miellyttää.
      Saattaa olla että tapaat reissullasi miehiä joita kiinnostaa muutkin asiat elämässä kuin tappaminen. En tarkoita että eroaisitte mutta saisit etäisyyttä ja omaa aikaa. Niin kauan kuin suostut olemaan miehesi huoltajana joka alistuu kaikkeen luulee hän että olet tyytyväinen osaasi eikä ymmärrä tekevänsä mitään väärää.
      Äänestä jaloillasi ja teoillasi hyvä sisko!

• metsästäjän lapsi

Meillä ei silloin haitannut miehen metsällä käyminen, kun olimme vielä perhe. Meidän äitikin kävi metsällä isän kanssa ja nyt minä ja veljeni käymme myös metsällä. Se on meidän perheen yhteinen harrastus vaikka siinä ei olekkaan kaikki perheen jäsenet mukana

• Viiden lapsen Äiti

Olipas hyvä aihe laitettu. Kirjoituksia tullut niin paljon,etten lukenut niitä..mutta..annan oman mielipiteeni asiasta:

Jokainen meistä on tiennyt jo siinä vaiheessa kun miehen ottanut että hän harrastaa metsästystä.

Ikävää se on että aina isäntä on poissa...ja vaimona saa kotona yksin olla.

Pitää olla onnellinen siitä,ettei mihenne istu kapakassa.

Mutta asiasta kannattaa keskustella,ja ottakaa te vaimot sitten se kanta että teillä yhtä lailla oikeus mennä.

Metsästykseen vielä,että kun sieltä tulee myös saalista kotiin..niin silloin voidaan puhua jo oikeasta metsästyksestä.

On se niin kiva harrastus,että ajatelkaa te vaimot että voitte myös itse mennä sinne mukaan...jos vain ajatuskin kiinnostaa.

Miehet varmasti opettaa teitä innoissaan aseen käytössä,ja luonnossa liikkumista. Sillä HE hän tietää jo kaiken siitä metsästyksestä...ovat innoissaan kun saavat sitä toiselle opettaa.

Itse olen aina naittinut kun mies on poissa jaloista,silloin saan rauhassa siivota ja tehdä kotona omia juttuja.

Voittehen te sopia että muutamat viikot illassa, maksatte vaikka mannerheiminlastensuojelu liiton lapsille lastenhoidosta...niin vaimokin saa vapaata...

Mukavaa syksyä kaikille niin vaimoille kuin metsämiehillekkin...

• perhe harrastaa yhdessä

Erittäin huono vertaus että on se parempi ettei istu kapakoissa kun metsästää.On se kumma että miehen on päästävä kotoa pois perheen parista ja tekemäsät yhdessä asioita perheen kanssa tai toinen vaihtoehto metsästykselle on sitten kapakassa istumine.käännetää asia toisin päin että vaimot lähtevät yhtäpaljon vaikka kutomaan käsitöitä jättäen ukot tekemään kotityöt ja olemaan se vanhenmpi lasten kanssa jota ne tarvitsee.Olisiko se sitten puolustus että parempi kun menevät kutomaan kuin istumaan kapakkaan ja tuovatpahan sieltä kotiin kudottuja patalappuja ja villahousuja.

• mai.

Vähän alakas hymyilyttämään kun ton aiheen etusivulta bongasin, koska olen enemmän tai vähemmän tuskastellut samaisen asian kanssa tässä nyt parina syksynä.
      Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt vuoden, meidän juttu alkoi keskellä metsästyskautta viime syksynä. Silloin mä en ollenkaan tajunnut, että mikä tässä nyt on pelin henki vaan vaivuin välillä hyvinkin suureen epätoivoon kun ukko ei koko aikaa huomioinutkaan mua vaan hyppäsi metässä vähän väliä. Mä olin aivan varma, että suhteen loppu tuli jo ennen kun se kunnolla edes alkoikaan.
      Nyt mä oon vuoden päivät totutellu ton äijän tapoihin ja perehtyny sen sielunelämään niin voin sanoa, että pakottamalla ei jäisi metästä pois.. Jos jostain syystä pitää se äijä sieltä mettäsät pois saada niin kauniit sanat, houkuttelu, juonittelu ja maanittelu toimii paremmin.
      Mä kuitenkin oon kohtaloni hyväksyny ja oikeastaan ihan tyytyväinenkin, että lähtee välillä kotoa pois... saanpahan olla hetkiä omissa oloissani.. ja sitten tosiaan on jotain mihin vedota kun pitäis ukko saada lähtemään mukaan mun rientoihin, tai jos mun pitää muuten vaan päästä jonnekin.

Tsemppiä vaan kaikille muillekin mettäleskille. Muistakaa, että jos nää syksyt mennään miesten menojen mukaan niin koko loppuvuosi onkin sitten meidän naisten juttuja varten ;)

• Äimistynyt

Ompa sinulla kova kohtalo XD Otan osaa :D Sitten jos sulla olisi ukko, joka olisi sinulle mielin kielin, niin olisi taas valittamisen aihetta, kun siitä ei pääse eroon. Siis teillä naisilla on aina jotakin ongelmia, ja jos ei ole niin te teette niitä.

Erittäin hauska oli myös tuo: "jos nää syksyt mennään miesten menojen mukaan niin koko loppuvuosi onkin sitten meidän naisten juttuja varten". En tiedä mitä ukkosi metästää, mutta esim. jos Suomessa saa vain vajaa kaksi kuukautta metsästää metsäkanalintuja, niin kymmenen kuukautta sitten pitäisi omistaa täysin teille naisille?!?!?

Pitäkää miehet puolianne: naisten lehdissä on kerrottu, että naiset ovat tasa-arvoisempia kuin miehet, ja siitä naiset taistelevat kynsin hampain ja verissä päin loppuun asti! Älkää jääkö tossun alle: se ei ole tasa-arvoa. Harmillista tämä nykyajan sukupuolten vastakkain asettelu, kun parisuhteessa pitäisi keskittyä välittämiseen, rakastamiseen ja huolehtimiseen.

• menköön

Ei hätää "mummot"Auervaara" auttaa .

• sinkku.

Miehen ja naisen alttarilla seistessään mies ajattelee, että kumpa nainen ei koskaan muuttuisi. Nainen ajattelee, kumpa saisin muutettua tuota miestä ;D

Jos ainoa vaihtoehto on ero, erotkaa.

TAI sitten keskustelette miehen kanssa niin, että lopputulos ON metsällä käymisen VÄHENTÄMINEN, ei lopettaminen.

Jos ei onnistu niin sitten sanot, että kerropa sitten lapsille joita näet joka toinen vkl, että syy on siinä, ettei isä viitsinyt vähentää metsästystä, metsästys oli tärkeämpää kuin ehjä perhe.

• Naisku

No just joo. On sellaisiakin parisuhteita jossa nainen metsästää ja ei miehen kuitenkaan tartte olla napisemassa siitä. On vaan iloinen kun emäntä tulee kasvot loistaen ja hymy naamalla takas. Siihen täytyy ihmisellä olla vapaus josta nauttii, ei niin että koko ajan määräillään ja asetetaan ehtoja toisen tekemisille.

• NAINEN..

Olen myös metsästäjän vaimo. Mesästys menee kaiken ohi meidän perheessä.
      Ero on tulossakin. Asia on meillä mennyt siihen pisteeseen että minulla ei saisi olla mitään omaa harrastusta.

Käyn töissä maksan kaikki laskut, asuinkustannukset, ruokamenot ym. ja mieheni on vuorotteluvapaalla ja harrastaa..metsästää. Kaksi vuotta olen maksanut kaikki kulut yksin, koska mieheni rahat menevät harrastukseen. En kertakaikkiaan jaksa enää.

Hän on mielestäni törkeä hyväksikäyttäjä ja siipeilijä. Palaakaan en hänen saaliitaan syö. Toisinaan joudun jopa maksamaan hänenkin laskuja.

Sanonpa vain että en mistään hinnasta alkaisi jakamaan hänen harrastustaan sinuna. Sehän olisi kaiken huippu että rämpisit metsässä hänen perässä ja huolehtisit muksuista (märisevät lapset metsässä ei ole helppoja hoidettavia),eväistä ja repun kannosta, sytyttäisit nuotion jne. -näin meillä kävi kun ajattelin et yritänpäs jakaa harrastuksen hänen kanssaan, että meillä olisi jotain yhteistä aikaa jne.

Väärä ihmis valinta, näin se vain on. Metsämiesten ei pitäisi perustaa perheitä ym. Ymmärrän hyvin että liitto kärsii ja sinulla on tasaarvon nimissäkin ajateltavaa. Itse en enää liittoani jatka.

• sehän.

On harrastus..Harrasta sinäkin jotain..äLÄ JÄÄ PAIKALLE...Onnea mukaan!!

• harrastavat

miehet ovat epäluotettavia ja täydellisiä paskahousuja. Onneksi ne kusipäät ampuu aina sillon tällön toisiaan hengiltä. Toivottavasti tänäkin syksynä!

• menee.

onneksi olkoon! mies kuorii kerman suhteesta eli avioliitosta. joko alistut kohtaloosi tai vaadit esim. keväällä vastaavan ajan omille menoillesi. suomimies on tottunut niin helppoon eli että nainen on se perheen peräseinä ja tuki joka huolehtii perheestä silloinkin kun hän huitelee "metsällä". uskomatonta itsekkyyttä!

• Äimistynyt

Onkohan jonkin verran yleistystä havaittavissa?

• tappajia !

Ja tuon harrastuksen sisältö: jahdata toisen elävän olennon henkeä. Metsästävä mies tai nainen on julma ja itsekäs paska, joka vain haluaa seurata omia viettejään.

Mutta ratkaisu ongelmaan on tosiaan yksinkertainen: ota rakastajaksi eläinoikeusvegaani. Se ei taatusti käy metsällä!

• Jos hirvet

Juoksee teidän auton edeen.Täälä ei näytä paljon järki toimivan.!!!!

• OrginalCheyenne

Metsästän minäkin... (siis olen 40 vuotias mies ja naimisissa. Asun vanhassa 140 neliön omakotitalossa jossa 1,5 hehtaarin tontti).
      Itsekkin juuri nyt olen lomalla (Miksi kesällä muka lomailisin kun silloin voi iltaisinkin hommia ulkona tehdä kun on valoisaa) kun on jäniksen metsästys alkanut. Näin syyskuussa lomailen pari viikkoa, joulukuussa viikon (ennen joulua) ja helmikuun lopussa viikon... Ja tietysti kaikki viikonloput ja muuten olevat vapaapäivät.
      Näin syyskuussa kun metsällä ei juuri kannata olla kuin aamusta muutama tunti (metsässä klo 5 päästän koiran irti ja noin klo 9-11 lähden kotiin). Tosin kyllä talvella menee useampi tunti kun vasta noin klo 8 alkaa jotain nähdä... Silloin yleensä noin klo 2-3 lähden kotiinpäin.
      Tässähän jää vielä monta tuntia aikaa kotona tehdä kaikkea (nyt on keittiöremontti menossa).
      Onhan minulla kyllä toinenkin harrastus...
      Eli noita (USA-)autoja rakentelen ja muuta siihen liittyvää toimintaa...
      Niin ja kesällä kun ei ole metsästystä, niin onneksi silloin pääsen kalastamaan... :)
      Lisäksi aikaani vie myös noista koirista huolehtiminen.

Tosin kyllä minun toimenkuvaani kotona kuuluu myös nuo kotityöt ja piha-hommat pääosin (Vaimoni fyysisisä rajoitteista johtuen), mutta eipä nuo harrastukseni juuri niitäkään haittaa.
      Itse en juuri muuten moottoriin metsästyksessä turvaudu kuin tuon 70 km alueelle jossa minulla on metsästysoikeus, ja mitään eväitä tai nuotiota ei ole ollut tapana keskellä päivää tarvita...
      Liikuntaa itselläni yleensä noin 5-15 km tulee metsästyspäivänä, mutta eipä tuo nyt kovin väsyneeksikään tee.

Nämä harrastukseni ja niihin kuluvan ajan kerroin heti seurustelun alussa, ja näillä mennään.
      Tosin tämähän on jo toinen avioliittoni, mutta edellinenkään ei näiden harrastusteni vuoksi loppunut.

• saripee

Hei sinä metsästysleski!!
      Täällä minä olen myös metsästysleski ja tiedän tunteesi....ainakin osan niistä. Itse myös joskus olen asiaa surrut mutta nyt asia on ihan ok. Ero meillä toki on se ettei minulla ole lapsia. Yksinäisiä viikoloppuja toki riittää, mutta olen alkanut nauttimaan niistä tässä vuosien varrella. Mieheni on viikonloput mökillä ja minä kotona. Aikaa siis on keksiä vaikka mitä. Teen vuorotyötä joten olen viikonloppuja myös töissä jolloin ei kerkiä miettimään mitähän sitä tekisi. Älä toki eroa ota moisen asian takia vaan ota viikonloput ns. itsellesi. Lähde viihteelle, katsele elokuvia, ole koko päivä aamutakki päällä äläkä tee mitään....joo, tosi helppo sanoa, mutta se on joskus ihan hauskaa. Voimia sinulle "leskinainen" ja lippu korkealle vaan...
      t.iloinen leski

• sitten

lapset laittaa,kun ite kylpytakki päällä hömmäileepi....
        ei se lapsellisella ihmisellä kuule ole nuin helppoa...

• KAUSI ALKOI

Olen myös metsästysleski. Aina kun kausi alkaa ja ukko on metsällä mä laukkaan vieraissa. JIPII, en ikinä tee lapsia, muutenhan joutuisin oleen kotona odottelemassa ukkoani :)
      Netistä poimin mielenkiintoiset suhteet, tarpeeksi rikkaan kun löydän eli nykyistä paremman lemppaan ukkoni heti.
      Aloita sama harrastus kun mullakin on. Vie muksut hoitoon ja kokeile jotain uutta :)

• Jep jep

Onneksi tää on vitsi

• Metsastaja

Turha valittaa.Onneksi oma vaimo ei ole valittaja tyyppi, vaan hyvillään kun olen poissa tärkeän harrastuklsen parissa. Ota kuule uusi mies, sellainen tohvelisankari, joka palvoo maata jalkojesi alla.

• Mätästäjä

Tein aikoinani selväksi sen, että kun tulee syksy, niin minä olen metsällä ja piste. Ei ole narinoita kuulunut. Sitten kauden jälkeen olen kotosalla ja vaimo saa mennä niin kuin lystää. Valitkaa narisijat sellainen mies, joka ei metsätä.

• johtaako metsästys eroon

Tekstisi tuntuu ihan samanlaiselta kuin olisin itse sen kirjoittanut. Meillä kaksi lasta ja omakotitalo. Mies kaikki viikonloput kotiseudullaan n.70 km kodistamme metsästämässä, nytkin peuraa hakemassa.Tätä kestänyt jo monta vuotta ja mun motkotusta, mutta mies ei tule miksikään. Eroa olen harkinnut jo muutaman vuoden ,koska tunnen olevani puolet vuodesta yksinhuoltaja jo muutenkin. Nyt olen miehelle eron mahdollisuudesta jo useasti huomauttanut, muttei tunnu tehoavan. Pitää varmaan toimittaa eropaperi nokan eteen ja lähteä.

• 23.12.2008
        Ei kait noin heppoisasti eroa myönnetä et vain sitä haetaan kun ukko käy metsällä,onhan sitä ennenkin tämä niin sanottu vietti vetänyt tuollaiseen harrastukseen kuin metsästys(ei vastakkaista sukupuolta oleviin,eikä missään mimes samoihin)? Juu mennään vaan metälle ja rauhoitutaan siellä hiljaisuudessa! ter:axti

• aulikki_tati

Hei Metsästysleski

Hienoa että miehesi jaksaa töiden lisäksi käyttää aikaansa ruuan hankkimiseen pöytään. Nykyään miehet tahtovat olla sellaisia että heistä ei ole enää metsälle. Onhan se toki hieman ikävää jos et näe miestäsi lainkaan kun hän on metsästämässä. Mutta mieleeni tuli yksi ratkaisu ongelmaanne. Ehkä voisit osallistua metsästykseen enemmän? Silloin kun oma mieheni kävi vielä metsällä nyljin hänen saaliinsa, yleensä toki siellä metsäpaikalla. Näin mies saa keskityttyä siihen itse asiaan, teillä on yhteinen asia ja sinäkin saat mukavaa puuhasteltavaa.

-Aulikki

• Ismet

Metsästäjät on itsekkäitä sikoja.. haluavat vain naida takaa päin. Muslimimiehillä ei ole kiinnostusta metsästykseen ja ne kohtelee naisia hyvin.

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94