Tuo nyt on vain yksi oire, kokonaisesta oireiden katraasta, mutta mikä voisi saada syljen sitkastumaan ja vaahtoutumaan? Mitä siinä syljessä silloin on enemmän tai vähemmän? Ja missä vaiheessa voidaan sanoa, että se on limaa, ei sylkeä, jos sellaista eroa nyt voidaan tehdäkään? Sylkeä ei ole enemää kuin tavallisesti, mutta se on sakeampaa.. Kiitos asiallisista vastauksista.
Mistä syljen vaahtoutuminen?
10
7843
Vastaukset
- KVG
Tai Wikipediasta sylki. Oliko liian vaikeaa?
- Terve vaiko sairas
Heh, ilmeisesti oli...
- Anonyymi
Kommenttisi on täysin tarpeeton.
- Anonyymi
Terve vaiko sairas kirjoitti:
Heh, ilmeisesti oli...
Toinen täysin tarpeeton kommentti. Annapa olla viimeisesi tätä lajia.
- asiaa..
Jotenkin se liittynee ruokaan. Syön yleensä vain kasviksia, ja vältän valkoisia jauhoja, maitoa ja hiivaa (ym). Otin kuitenkin tarjotun pullan muutama päivä sitten, samoin kupin kahvia (olen luopunut kahvista muutama kuukausi sitten). Sylki on ollut jo usean päivän kuin valkeaa vaahtoa. Olisikohan se jonkunlainen reaktio vääränlaiseen ruokaan?
- Terve vaiko sairas
Niin, kyllä saattaa jokin ruokakin vaikuttaa. Kahvi ainakin kuivattaa, olen huomannut. Mutta oire on ollut jo kaksi vuotta muuttumattomana, ettei ruokavaliostakaan vaikuta riippuvan.
- Sama oire
Minulle kävi samalla tavalla: sylki muuttuui vaahtoiseksi tai limaiseksi. Luulin ensin, että kyse on lääkkeen vaikutuksesta. Puhuin asiasta hammashoitajalle ja hän neuvoi kokeilemaan toista hammastahnaa. Asia katosi saman tien. Nyt kun joskus pesen sillä tietyllä hammastahnalla, tapahtuu sama reaktio, sylki muuttuu limaiseksi: hoitaja sanoi, että joidenkin ihmisten sylki saattaa sakkaantua hammastahnan johdosta.
- Terve vaiko sairas
Ei kun se sylki on vaahtoinen ja limainen koko ajan, ei vain hampaiden pesun jälkeen. En oikeasti usko, että hammastahnalla olisi vaikutusta asiaan ja olen käyttänyt eri hammastahna merkkejä. Mutta kiitos tuostakin vinkistä, voinhan kokeilla vielä jotain muuta tuotetta muuten vain. Nenässä, silmissä ja muualla on limakalvo oireita. esim. nenän limakalvo on tahmeampi kuin ennen ja nenä tukkoisemman tuntuinen (aina). En käytä mitään lääkkeitä, eikä multa ole diagnosoitu mitään sairauksia. Nämä oireet olleet helmikuusta 2006 asti.
Ois kiva vaan tietää kaikki syyt, mitkä voi muuttaa syljen tuollaiseksi ja muutenkin vaikuttaa limakalvoihin. - itselläni sama, en tiedä miksi
Sylki on vaahtomaista ja kitalaki tuntuu limaiselta.Kunpa joku osais kertoa..Ei lääkkeitä mistä vois johtua.
- Anonyymi
itselläni sama, en tiedä miksi kirjoitti:
Sylki on vaahtomaista ja kitalaki tuntuu limaiselta.Kunpa joku osais kertoa..Ei lääkkeitä mistä vois johtua.
Sylki on normaalistikin hieman vaahtomaista. Itselläni ainakin sylki muuttuu vaahtomaisemmaksk kun suuni on kuiva tai jännitän jotain. Todennäköisesti suusi on kuiva tai sinulla on stressiä. Jos kyse ei ole kummastakaan, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen. Vika voi nimittäin myös olla sylkirauhasten toimintahäiriöstä. En usko kuitenkaan asian olevan vakava. Mutta suosittelen silti kääntymään lääkärin puoleen, jos etä keksi mitään järkevää syytä oireilulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106