..voit mainita mitä itse haluat ;)
Tässä kuitenkin ajatus alunperin, että jos oot hyvä kirjoittamaan,
ootko myös supliikki-ihmisiä ;)
Parhaat puolesi...
45
1699
Vastaukset
- Neljänelonen
Puhetaito ei kyllä kuulu parhaimpiin puoliini eli olen kyllä ehdottomasti parempi kirjoittaja kuin puhuja. Mutta vielä parempi kuuntelija kuin kirjoittaja. Siis nimenomaan aktiivinen kuuntelu on varmasti yksi parhaista puolistani.
Tässä vielä lisää: empaattinen, kyky tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa, huumorintajuinen, lapsenmielinen, pitkäpinnainen, rauhallinen,...
Miksihän tämä oli niin vaikea kysymys?- Ninas
kuuntelu (mainitsitkin aktiivinen) liene niin helppoa, kuin voisi äkisti
kuvitella.
Tärkeää, ettei anna mennä toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos.
Ja ettei myöskään heittele omia mielipiteitään asiaan, joka voi olla toiselle kovinkin arka.
Jaa vaikea kysymys.. ei sitä heti huomannut ;))
- Hra nro 47
parasta minussa on vaatimattomuus Lisäksi olen kaikin puolin täydellinen.
- Ninas
vielä lisätä, 'en koskaan puhu muunneltua totuutta', vaikka sehän taitaa tuohon jo sisältyä ;)))
- Hra nro 47
Ninas kirjoitti:
vielä lisätä, 'en koskaan puhu muunneltua totuutta', vaikka sehän taitaa tuohon jo sisältyä ;)))
toki voi lisätä. Minussa on kaikki- En haluu herättää kateutta.
- Ninas
Hra nro 47 kirjoitti:
toki voi lisätä. Minussa on kaikki- En haluu herättää kateutta.
sanotaan kaunistavan.. hmmm, voihan mieskin olla
kaunis.. vai voiko ;) - Hra nro 47
Ninas kirjoitti:
sanotaan kaunistavan.. hmmm, voihan mieskin olla
kaunis.. vai voiko ;)Sano sie, voiko mies oll kaunis. Olen kyllä citä ilman vaatimattomuuttaki
- Ninas
Hra nro 47 kirjoitti:
Sano sie, voiko mies oll kaunis. Olen kyllä citä ilman vaatimattomuuttaki
..mieluusti silleen vähä karskilla tavalla, niinku miu mau mukkaa ;))
- jokaisesta
täällä tulee vielä oivia harpunsoittajia. Taivaassa ei kai muuta tehdä. Jammaillaan vaan.
- Ninas
mieleesi nyt juolahti?
- oo oikeen hyvä
Ninas kirjoitti:
mieleesi nyt juolahti?
missään. Käsityöt 7, kokkaus 7 jne.
- Ninas
oo oikeen hyvä kirjoitti:
missään. Käsityöt 7, kokkaus 7 jne.
ne parhaat puolet ehkä huomaakin joku muu, kuin
sä itse :)) - mutta mä
Ninas kirjoitti:
ne parhaat puolet ehkä huomaakin joku muu, kuin
sä itse :))epäilen, että ne tarvii korvatulpat siellä taivaassakin ainakin aluksi.
- Ninas
mutta mä kirjoitti:
epäilen, että ne tarvii korvatulpat siellä taivaassakin ainakin aluksi.
se taivas nyt, kaikki tulee aikanaan.
- plong
Ninas kirjoitti:
se taivas nyt, kaikki tulee aikanaan.
parasta unohtaa. Toivottavasti on paljon niitä kieliä katkenneiden tilalle jo varalla.
- sohtrop
parhaimpiin puoliini finskillä ;)
jeah mikä trilleri, jihuuuuuuu!
terve ninas, kuis pa... siis huitoo?
en tiedä yhtäläisyydestä, mutta mielestäni kanssani ei käy aika pitkäksi, oikea läppä oikeassa paikassa on aina paikallaan.
mä en oikein viihdy kovin tiukkapipoisessa ja totisessa porukassa, ainakaan vapaalla ;)- Ninas
oot vapaalla?
Ootas, tarvii käydä vähä pipoo löysään ;)) - sohtrop
Ninas kirjoitti:
oot vapaalla?
Ootas, tarvii käydä vähä pipoo löysään ;))sie taija tiukkis olla ;)
pipalle alkaa olla, käyttöä, eilen meinas tulla kylmä, onnex vaan meinas.
joskus kevyesti, joskus tiukan asiallisesti, kaikkea tarvitaan. tosissaan, ei kuitenkaan totisena ;)
sellanen huumorin kukka mukaan leivottuna sopivasti antaa mielestäni monesti paremman lopputuloksen. - Ninas
sohtrop kirjoitti:
sie taija tiukkis olla ;)
pipalle alkaa olla, käyttöä, eilen meinas tulla kylmä, onnex vaan meinas.
joskus kevyesti, joskus tiukan asiallisesti, kaikkea tarvitaan. tosissaan, ei kuitenkaan totisena ;)
sellanen huumorin kukka mukaan leivottuna sopivasti antaa mielestäni monesti paremman lopputuloksen.sori, löysäsin vähän kaikkee, muttei auttanu ;)
Joskus tiukkis, harvemmin kuiteskin ;)) - sohtrop
Ninas kirjoitti:
sori, löysäsin vähän kaikkee, muttei auttanu ;)
Joskus tiukkis, harvemmin kuiteskin ;))liikaa, menee loppuilta osia keräillessä ;)
mull on kaks isompa onkelmaa tänään, toinen se, kun sutii vähän tyhjää (synnynnäistä?) ja toinen se kun kannettavaan liitetty hiiri män ja hajos, tää koneen oma hiiritekniikka on tarkotettu muille ko mulle ;) olen ns. viilannut pilkkua.
tässähän tuntee ittensä ihan kädettömäksi (synnynnäistä?)
öljysin kesäkalusteet talvitelakalle, joten nyt ois liukkaat lanteet vaikka sambaan ;) - Ninas
sohtrop kirjoitti:
liikaa, menee loppuilta osia keräillessä ;)
mull on kaks isompa onkelmaa tänään, toinen se, kun sutii vähän tyhjää (synnynnäistä?) ja toinen se kun kannettavaan liitetty hiiri män ja hajos, tää koneen oma hiiritekniikka on tarkotettu muille ko mulle ;) olen ns. viilannut pilkkua.
tässähän tuntee ittensä ihan kädettömäksi (synnynnäistä?)
öljysin kesäkalusteet talvitelakalle, joten nyt ois liukkaat lanteet vaikka sambaan ;)nyt yötä vasten keräilemään ;)
Kyllä ei oo läppärini hiiritekniikka muakaan varten!
Vai sambaa sunnuntai-iltaan.. ;)
- takapuoliko?
Vaimolta jos utelee, minussa ei hyviä puolia ole lainkaan...
Supliikkia on aina ollut. Viikolla sain lukea ensimmäisen lehtiartikkelini julkaistuna, mainostekstejäni on tosin julkaistu eri medioissa pian kolmekymmentä vuotta.
Noin muuten, hyvistä puolistani mainitsisin kekseliäisyyden ja sinnikkyyden.
=DW=- Ninas
sua kovin kehuis, mitäpä siitä seurais; kateellisia ihmisiä.. seuraasi tavoiteltaisiin,
jos mahdollista entistä enemmän ;)
- Putkivalo
mun pyllyni :)) ai niin, mutta sekin taisi olla sähköpostissa ;))
En ole supliikki-ihmisiä, olen normaalisti aika ujo ja suht hiljainen. Täällä vaan uskallan jostain syystä hölmöillä.- Ninas
Toi 'hölmöile' sana paljasti ;)
Mä en missään tapauksessa epäile sun rehellisyyttä,
mutta kun en vaan osaa kuvitella
sua hiljaiseksi, enempää kuin ujoksikaan,
ja vielä, että noinkin paljo kehuttu ;)) - Putkivalo
Ninas kirjoitti:
Toi 'hölmöile' sana paljasti ;)
Mä en missään tapauksessa epäile sun rehellisyyttä,
mutta kun en vaan osaa kuvitella
sua hiljaiseksi, enempää kuin ujoksikaan,
ja vielä, että noinkin paljo kehuttu ;))siinä vaiheessa kun käänsin selän ja kävelin pois "juu, tuo näyttää hyvältä!" ;))
Ai niin sähköpostissa.. höm...
- Mysteriet
...tässä nyt itseänsä kehumaan...
Vaan, hmmm... luonteeni varmaan on se paras puoli (ihan vakavissaan, ei tarvi nauraa siellä!)
Aika valoisaksi itseäni luonnehdin (olen kyllä kuullut tämän muiltakin) =)
Supliikkiakin löytyy - kirjoitettuna ja puhuttuna :O- Ninas
vois juuri toivoa :))
Ja aloitat noin vaatimattomasti ;)
- ...ngg
Täällä käyttämäni kapulakieli ei tavoita arkielä-
man taunoja tai tiinoja. Siksi pitää jo ennalta
määrittää, millaista kieltä missäkin ympäristössä
vääntää. N. 90% ei kykene vertauskuvalliseen kes-
kusteluun, koska eivät vain yksinkertaisesti kes-
kity kuulemansa ymmärtämiseen. Taivas on taivas,
helvetti on helvetti ja olut on kaljaa.
Paras puoleni...hmmm...onkohan...hmmm...hmmm...
No, ehkä olen kohtuumukavaa juominkiseuraa
(en riehu).- Ninas
mukava nähdä..melki jo kaipailin, ups; no tulipa
sanottua ;)
Oon ollut huomaavinani, ihan täällä kirjoittelussasi,
että asetat sanoja 'eri tasoille'..
tai onhan se tietty aiheestakin kiinni.
Mutta kiva, että otat tällaset rajallisemmatkin
ymmärtäjät huomioon ;)
Se on jo paljon juomingeissa, ettei riehu.. eikä nukahda kesken? ;) - älä inise
Kuullon ymmärtämisen ongelmat tulivat esiin jo nuorena. Itse kerroin täsmälleen asiani, muut eivät ymmärtäneet.
Asia paheni suuresti, kun lähdin kiertämään ympäri kotomaata. Murteet, voi tsiisus.
Ulkomailla asustellessani tuli oikeasti kieliongelmatkin. Venäjänkielessä on aika runsaasti S-kirjaimia ja englannissa ääretön määrä murteita.
Aikuistuessa ongelma tiivistyy. Jokainen katselee maailmassaan ympärilleen omien suodattamiensa läpi. Pitäisi aina tutkia etukäteen kenen kanssa juttelee, että osaisi valita sanansa oikein.
Kirjakielen käyttäminen ei auta kuin rajallisesti. Ihmiset tajuavat asiat omista assosiaatioistaan ja mielipiteistään lähtökohtaisesti.
Harva kuuntellee tai lukee, kaikki muodostavat mielipiteitä "saamansa" informaation pohjalta. Saamisessa on kysymys nimenomaan saamisessa, ei asian ymmärtämisessä.
Tuosta heittämästäsi prosenttiluvusta olen suunnilleen samoilla linjoilla. Olen kummastukseni antanut itseni huomata, että monet joille syöttää kerällisen rautalankaa, eivät tajua. Mutta he kulkevat runopiireissä tms. Omituista on, jos heittää metaforan tms, sekään ei tule tajutuksi- pitänee ryhtyä piirtämään paperille, tai tekemään Power Pointteja...
Ai niin, minä en ole hääviä juominkiseuraa, kun ei pidä ihmisistä, sitä ei voi peittää.
=DW= - Ninas
älä inise kirjoitti:
Kuullon ymmärtämisen ongelmat tulivat esiin jo nuorena. Itse kerroin täsmälleen asiani, muut eivät ymmärtäneet.
Asia paheni suuresti, kun lähdin kiertämään ympäri kotomaata. Murteet, voi tsiisus.
Ulkomailla asustellessani tuli oikeasti kieliongelmatkin. Venäjänkielessä on aika runsaasti S-kirjaimia ja englannissa ääretön määrä murteita.
Aikuistuessa ongelma tiivistyy. Jokainen katselee maailmassaan ympärilleen omien suodattamiensa läpi. Pitäisi aina tutkia etukäteen kenen kanssa juttelee, että osaisi valita sanansa oikein.
Kirjakielen käyttäminen ei auta kuin rajallisesti. Ihmiset tajuavat asiat omista assosiaatioistaan ja mielipiteistään lähtökohtaisesti.
Harva kuuntellee tai lukee, kaikki muodostavat mielipiteitä "saamansa" informaation pohjalta. Saamisessa on kysymys nimenomaan saamisessa, ei asian ymmärtämisessä.
Tuosta heittämästäsi prosenttiluvusta olen suunnilleen samoilla linjoilla. Olen kummastukseni antanut itseni huomata, että monet joille syöttää kerällisen rautalankaa, eivät tajua. Mutta he kulkevat runopiireissä tms. Omituista on, jos heittää metaforan tms, sekään ei tule tajutuksi- pitänee ryhtyä piirtämään paperille, tai tekemään Power Pointteja...
Ai niin, minä en ole hääviä juominkiseuraa, kun ei pidä ihmisistä, sitä ei voi peittää.
=DW=kun en hiffannu edes tuota viimeistä lausetta..
Miten voi olla supliikki, jos ei pidä ihmisistä..
'duunirooli'? - ...ngg
älä inise kirjoitti:
=DW=Ilmeisesti ollaan samoilla linjoilla, sillä teen
mielelläni powerpointteja. Mieluiten sarkastisia.
Tuosta matkustamisesta kotomaassa: omilla murre-
alueillaan "tekevät itsestään" fiksuja ja pyrki-
vät näin kotiseutunasevuuksia hyväksi tekemään
pilaa vieraasta - turvallisessa kotiseutuseu-
rueessa. Jos murre ei kelpaa, vähättely alkaa.
En enää häkelly moisesta. Vastaan ensin kirjoi-
tetulla suomenkielellä ja siirryn yhtäkkiä "sku-
jaamaan pamlaamalla slangia fölissä". Harva ym-
märtää vihjeen, mutta ei siinä muita tarvitse-
kaan. Minulle riittää yksinkin selvästi kommuni-
koiva paikallinen.
Mitä tuohon "saamiseen" tulee, lienet varmaan
usein törmännyt tilanteeseen, jossa ohjeissa ai-
van selvästi lukee, mutta kentällä joku selittää
"ymmärtäneensä" toisin, kun ei halua myöntää
lukuvirhettään. - siis kurkku kostuu
Ninas kirjoitti:
kun en hiffannu edes tuota viimeistä lausetta..
Miten voi olla supliikki, jos ei pidä ihmisistä..
'duunirooli'?Niin, supliikki tarkoittaa puheliaisuutta, ei välttämättä ymmärretyksi tulemista. Savolaiset ovat ratkaisseet asian jättämällä kuulemisen kuuntelian vastuulle. Itse en tosin ole savolainen, mutta kuitenkin kova puhumaan.Supliikki ei tarkoita vuorovaikutusta, se tosin edesauttaa asiaa, tai vaikeuttaa.
Supliikista on monesti haittaakin. Ihmiset nappaavat pitkästä puheenvuorosta jonkin pätkän, tai peräti sanan, johon takertuvat kokonaisuutta huomioimatta. Mitäs muuten itse kirjoitit...
Laitoin pari linkkiä. Kerronpa vain ohimennen, olen supliikillani puhunut itselleni salasanan erään ...öf... järjestelmän sisään, täsmlleen kuin tuokin tyyppi kertoo. ihminen on heikoin lenkki
=DW=
http://fi.wiktionary.org/wiki/supliikki
http://www.tietoviikko.fi/doc.ot?f_id=517678 - Ninas
siis kurkku kostuu kirjoitti:
Niin, supliikki tarkoittaa puheliaisuutta, ei välttämättä ymmärretyksi tulemista. Savolaiset ovat ratkaisseet asian jättämällä kuulemisen kuuntelian vastuulle. Itse en tosin ole savolainen, mutta kuitenkin kova puhumaan.Supliikki ei tarkoita vuorovaikutusta, se tosin edesauttaa asiaa, tai vaikeuttaa.
Supliikista on monesti haittaakin. Ihmiset nappaavat pitkästä puheenvuorosta jonkin pätkän, tai peräti sanan, johon takertuvat kokonaisuutta huomioimatta. Mitäs muuten itse kirjoitit...
Laitoin pari linkkiä. Kerronpa vain ohimennen, olen supliikillani puhunut itselleni salasanan erään ...öf... järjestelmän sisään, täsmlleen kuin tuokin tyyppi kertoo. ihminen on heikoin lenkki
=DW=
http://fi.wiktionary.org/wiki/supliikki
http://www.tietoviikko.fi/doc.ot?f_id=517678Heikoin lenkki joo, pyörryksiinhän minutkin
'puhuttiin'..
Mitä enemmän ööliä, sitä vähemmän tullee ymmärretyksi? ;)
Kiitos linkeistä myös! - Ninas
...ngg kirjoitti:
Ilmeisesti ollaan samoilla linjoilla, sillä teen
mielelläni powerpointteja. Mieluiten sarkastisia.
Tuosta matkustamisesta kotomaassa: omilla murre-
alueillaan "tekevät itsestään" fiksuja ja pyrki-
vät näin kotiseutunasevuuksia hyväksi tekemään
pilaa vieraasta - turvallisessa kotiseutuseu-
rueessa. Jos murre ei kelpaa, vähättely alkaa.
En enää häkelly moisesta. Vastaan ensin kirjoi-
tetulla suomenkielellä ja siirryn yhtäkkiä "sku-
jaamaan pamlaamalla slangia fölissä". Harva ym-
märtää vihjeen, mutta ei siinä muita tarvitse-
kaan. Minulle riittää yksinkin selvästi kommuni-
koiva paikallinen.
Mitä tuohon "saamiseen" tulee, lienet varmaan
usein törmännyt tilanteeseen, jossa ohjeissa ai-
van selvästi lukee, mutta kentällä joku selittää
"ymmärtäneensä" toisin, kun ei halua myöntää
lukuvirhettään.vielä! Sori kun tulin tuohon väliin iniseen ;)
Mutta kun mun mielestä hän 'puhui itseään pussiin'.. kunnes toisin todisti?) - ...ngg
Ninas kirjoitti:
vielä! Sori kun tulin tuohon väliin iniseen ;)
Mutta kun mun mielestä hän 'puhui itseään pussiin'.. kunnes toisin todisti?)kommentit tukivat toisiaan valottamalla. "Älä
inise" taas oli se helpon mielen verrokkilause,
jota monet ihmiset - joita olet itsekin tavannut
- käyttävät, kun eivät halua jatkaa vaikeaksi
kokemaansa keskustelua.
"Ihan miten vain", "En takerru yksityiskohtiin",
EVVK, KVG jne. sopivat niiden suuhun, jotka eivät
perehdy asioihin, eivätkä kuuntele/ymmärrä.
Täälläkin olen saanut kymmeniä, ellei satoja
vastakommentteja, joissa vastaus perustuu
hätäisesti luettuun kommenttiin.
DW:illa oli hyvä pointti, joka voidaan aivan
suoraan kohdistaa lehdistöönkin. Poimitaan
joku sana, toinenkin, pitemmästä rimpsusta ja
kadotetaan koko visio argumentoimalla riita-
sointuja.
Mutta arkielämässä ihmiset ovat sellaisia. Odot-
vat samaa aallonpituutta ammattiryhmien mukaan.
Jos Runeberg eläisi tänään, hänen sanojensa voi-
ma hukkuisi tuurhuuksien rovioon.
- hyyyyymmmm.......
mua .
en oo hyvä kirjoitamaan .
mutta supliikki oon.- Ninas
hyvästä suullisesta ilmaisutaidosta on usein paljo hyötyä.. jos et puhu ihan pelkkää p...aa, siis jos puhut asiaakin ;))
Osaat esim. 'markkinoida' itsesi hyvään duuniin,
muutenkin useat pitää puheliaista ja avoimista ihmisistä :)
- mikäli
puheisiin on uskomista niin paras puoleni sijaitsee kehoni takapuolella selkärangan alapuolella.
Henkisyyden kanssa sillä on suhteellisen vähän tekemistä
Minulta jos kysytään niin paras puoleni ehdottomasti on se, että olen minä.
Kukaan muuhan ei osaa näin hyvin minä ollakkaan, joten se on ehdottomasti paras piirteeni.- Ninas
"Ole oma itsesi kaikki.. ei ole aina helppoa olla aito,
vetämättä roolia, teeskentelemättä..
- tomppa2006
supliikki-ihmisiä, mutta kirjoittaminen sujuu melko hyvin...
Itse lasken edukseni, että pystyn kuuntelemaan toista ihmistä hyvin. En ole kovin puhelias, joten pystyn keskittymään paremmin toisen sanomisiin, siis ihan oikeasti kuuntelemaan.- Ninas
Joskus kuitenkin, kurkkaan tuonne runopalstalle.
Jos siellä näkyy tuttu nicki, ehtiessäni tottakai luen.
Tarvii sanoa, että pari kertaa oon tainnut lähes
henkeä pidättäen runoasi lukea :)
Miten kohtalaisen arkisenkin asian voi sanoa
kauniisti; se,joka sen osaa :))
- gg-10
Joo kirjoittamaan. Nopeus on valttini. Huomaat kuinka nopeasti tää vastaus tuli.
- Ninas
Etkä vissiin oo ees Hämeestä ;))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748