Paras roadmovie?

weeren

Itse kallistun Vanihing Pointiin (Nasta laudassa). Siinä huumediileri lyö vetoa että ajaa 15 tunnissa Dodge Chargerilla Denveristä Friscoon. Elokuva on vuodelta 1971.

9

1123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veteranfan

David Lynchin ohjaama roadmovie Wild at Heart(Villi Sydän,1990).Vaikka Cannesin kultaisen palmun voittaja elokuva saikin osakseen buuauksia ja heiteltiin mätiä tomaatteja palkinto gaalassa,niin on se siitä huolimatta persoonallisin roadmovie mitä koskaan on tehty.

Itse olin näkemässä elokuvaa eräässä paikallisessa leffa teatterissa Lohjalla,kunnes jo alkuminuuttien aikana salista käveli kymmenkunta katsojaa keskenkaiken pihalle.

• mandalay

Kaurismäen leffa on paras roadmovie ikinä. Siinä on sitä mainiota kohtaamista ja eroamista ja ihana Pariisi tietenkin. Eihän siinä silleen autoilla koko ajan kuten ehkä tässä genressä pitäisi mutta siinä on se vapauden, tulemisen ja menemisen henki vahva. Ja ihana se kun sovitaan tapaaminen rautatieasemalle Pariisiin (no, niitähän on Pariisissa vaikka kuinka monta mutta kuis ollakaan pääpari kohtaa siellä "oikealla" toisensa).
        Thelma ja Louise on ehkä toisiks paras road movie minun mielestäni.

• Max T W

Badlands, Vanishing Point, Getaway, Duel.

Yllätys, yllätys - kaikki 70-luvulta.

• Duke..

Ei voi kattoo tuota videoo, iskee hirvee motskari kuume, just pääsin vähän aikaa sitten edellisestä eroon ;)

• W.Petersen

Mikä on Road Movie?

Onko elokuvassa tarkoitus ajaa lujaa autolla vai onko siinä jokin toinen tarkoitusperä?

Smokey and the Bandit (1977) tai Road Trip (2000), onko ne Road Movie?

The Driver (1978) edustaa tyypillistä road movieta. Mad Max 2 The Road Warrior on road movie jossa halutaan jonnekin. Thelma & Louise (1991) ja osoite löytyy lopussa.

Tässä viestiketjussa joku jo kommentoi Elokuvasta Arvottomat (1982). Oltiin kesällä pyöräreissulla Sotkamossa ja yövyttiin hotelli Tuliketussa jossa ko. elokuvan loppuammuskelu tapahtui. Sanoin vaimolle et ehkä tälläkin käytävällä on tehty suomalaista leffahistoriaa.

Mielestäni rajuin Road Movie on The Hitcher (1986). Tätä pätkää yritettiin saada leikkaamattomana versiona katseluun (-87) ja kun joku sen sai niin kaikki oli sitä katsomassa.

• Max T W

Mielenkiintoista että unohdin Mad Maxit, kyllähän niissä kaahataan (varsinkin ykkösessä ja kakkosessa), mutta Road Warriorkin käy jotenkin mielessäni enemmän westernistä. Postivaunut ovat vain muuttuneet tankkeriksi ja intiaanit Humungusiksi, Weziksi ja muiksi aavikkobandiiteiksi.

Road movie-termi on hyvin väljä.

The Hitcher esitettiin vuona 1987 elokuvatetattereissa leikkaamattomana. Ainakaan en muista ainuttakaan sensuroitua kohtaa. Videothan pilkottiin kyllä tuohon aikaan aivan palasiksi...

• heheh

TOMMY BOYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY JEAAHHHHHHHHHHH

• ettäpä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe