Tyttöystävä lihonnut

Miten huomauttaa?

Olen seurustellut nykyisen tyttöystäväni kanssa reilun vuoden. Olen huomannut, että hänelle on viimeisen puolen vuoden aikana tullut painoa lisää. Ennen hän oli tosi hoikka tyttö. Nykyään hänellä on paljon opiskelukiireitä ja ehkä tämän takia liikunta vähentynyt. Kysynkin teiltä, että miten voin hienotunteisesti huomauttaa häntä lihoamisesta? En halua loukata häntä, mutta asiasta on pakko sanoa, lihoaminen on kuitenkin sen verran selvä. Itse harrastan liikuntaa käytännössä joka päivä ja pysynkin aika hyvässä kunnossa. Haluan myös, että tyttöni on kunnossa, sillä minun on vaikea kuvitella jatkoa tytön kanssa, joka ei pidä itsestään huolta.. Vaikeutena on se, että tyttöystäväni on aika herkkä ja hänelle puhuminen henkilökohtaisista asioista on aika vaikeata. Emme asu yhdessä ja olen töissä toisella paikkakunnalla. Tästä syystä näemme tällä hetkellä vain pari kertaa viikossa. Emme siis voi paljoakaan harrastaa yhteistä liikuntaa. Hänen syömisestäkään en juurikaan tiedä, koska hän ei käytännössä koskaan syö silloin mitään kun näemme. Auttakaa pliis kertomaan.. En halua loukata tyttöäni, mutta asiasta on sanottava.

23

4600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunt

osta hänelle lenkkitossut tai urheiluvaatteita syksyksi, tai joku kuntosalikortti, tai vastaavaa, kyllä hän sitten ymmärtää.

• vaivaan sinua kovasti

Sano suoraan asiasta. Parempi antaa toiselle selvä viesti, mikä itselle on tärkeää. Jos jätät tuon asian muhimaan suhteeseenne, siitä ei hyvää seuraa, kummallekaan.

• Ymmärtäjä

Hmmmm.... tyttöystäväsi on ollut aikaisemmin tosi hoikka ja nyt on tullut painoa lisää, niin että hän saattaisi olla normaalipainoinen? Vai onko painoa tullut niin paljon, että siitä on terveydellistä haittaa tytölle?

Onko tyttöystäväsi sinulle näyttöesine? Ainakin tuo sinun kommenttisi "Haluan myös, että tyttöni on kunnossa, sillä minun on vaikea kuvitella jatkoa tytön kanssa, joka ei pidä itsestään huolta." vaikuttaisi hieman siltä.
      Onko tyttöystäväsi masentunut ja/tai stressaantunut? Vaikuttaa syömiskäyttäytymiseen.
      Nähtävästi suhteenne ei paljoa perusta henkisille arvoille, kun asioista ette kykene puhumaan ja etkä tiedä, miten tytön elämäntavat ovat muuttuneet.
      Itse otin erittäin stressaavan talven takia kiloja lisää, mutta poikaystäväni ei asiasta ollut moksiskaan. Oli lähinnä huolissani jaksamisestani. Stressin helpotuttua otin itseni takaisin ruotuun. Jos kundikaverini olisi minut laittanut pihalle sen takia, että lihoin, olisi hän tehnyt samalla minulle palveluksen. Itse en ainakaan halua, että parisuhde perustuu ainoastaan ulkoisiin arvoihin.

Mitäpä jos yrittäisit ottaa selvää, mikä tyttöystävääsi lihottaa? Stressi? Masennus? mahdollisesti jopa jokin endokrinologinen sairaus? Yrittäisit olla hieman enemmän kiinnostunut henkisestä hyvinvoinnista, sillä se heijastuu useimmiten suoraan myös fyysiseen habitukseen.

• ..........

niin eikö olisi paras erota? Se olisi kummallekin paras ratkaisu. Tyttöystäväsi voisi etsiä itselleen miehen, jolla on erilaiset arvot ja sinä voisit etsiä esineen, joka pysyy laihana. Jos muutama kilo haittaa noin paljon, niin tyttöystävälläsi on oikeus tietää millaisen ihmisen kanssa seurustelee.

• se....

Jätä se heti! Niin että se saa pikaisesti mahdollisuuden etsiä itselleen paremman poikakaverin, eikä vahingossa erehdy viettämään elämäänsä tuollaisen paskaperseen kanssa.

• ...

On yksinkertaisesti mahdotonta huomauttaa tytölle hänen lihoneen loukkaamatta.

• Alkuperäinen kirjoittaja

No siinä tulikin kamaa laidasta laitaan. Siis monien mielestä en saisi tehdä asialle mitään, vaan pitää vaan katsoa vierestä kun toinen lihoaa. Monien mielestä olen paska ja pinnallinen ihminen, koska toisen ulkomuoto kiinnostaa. Kiitti vaan ! Ennenkaikkea mua kiinnostaa hänen hyvinvointi. Tuskin hän nyt on itseensä tyytyväisempi, kun painaa enemmän. Nyt hän siis meinaa olla enemmän kuin normaalipainoinen. Olen kyllä keskustellut stressistä ja masennuksesta ja kaikesta mahdollisesta, mutta hän sanoo, ettei mikään ole pahemmin pielessä. Hän on kyllä muutenkin tosi huono puhumaan kaikesta. Asia vaan nyt on niin, että en rakasta häntä vielä niin syvästi, etten antaisi ulkoisten asioiden vaikuttaa yhtään mitenkään suhteessamme. Rakkaushan on sokeaa, mutta en ole näköjään vielä sokaistunut täysin. Painolle ei nyt näytä itsestään tapahtuvan mitään, joten ajattelin, jos voisin ainakin koittaa tukea ja kannustaa, jotta hän saisi laskettua sitä. Tuomitkaa mut jos halutte, ihan sama. Itse en rupea pimittämään ja hiljenemään asiasta. Kaikista asioista on vaan pystyttävä puhumaan, muuten suhde tukehtuu kaikkiin sanomattomiin asioihin.

• pitä ja pitää
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

No siinä tulikin kamaa laidasta laitaan. Siis monien mielestä en saisi tehdä asialle mitään, vaan pitää vaan katsoa vierestä kun toinen lihoaa. Monien mielestä olen paska ja pinnallinen ihminen, koska toisen ulkomuoto kiinnostaa. Kiitti vaan ! Ennenkaikkea mua kiinnostaa hänen hyvinvointi. Tuskin hän nyt on itseensä tyytyväisempi, kun painaa enemmän. Nyt hän siis meinaa olla enemmän kuin normaalipainoinen. Olen kyllä keskustellut stressistä ja masennuksesta ja kaikesta mahdollisesta, mutta hän sanoo, ettei mikään ole pahemmin pielessä. Hän on kyllä muutenkin tosi huono puhumaan kaikesta. Asia vaan nyt on niin, että en rakasta häntä vielä niin syvästi, etten antaisi ulkoisten asioiden vaikuttaa yhtään mitenkään suhteessamme. Rakkaushan on sokeaa, mutta en ole näköjään vielä sokaistunut täysin. Painolle ei nyt näytä itsestään tapahtuvan mitään, joten ajattelin, jos voisin ainakin koittaa tukea ja kannustaa, jotta hän saisi laskettua sitä. Tuomitkaa mut jos halutte, ihan sama. Itse en rupea pimittämään ja hiljenemään asiasta. Kaikista asioista on vaan pystyttävä puhumaan, muuten suhde tukehtuu kaikkiin sanomattomiin asioihin.

luuletko sinä ettei hän sitä itse tiedä ja ymmärrä asiaa että vain sinä ymmärrät? Pidät tyttöa idioottina. Sinulla tuntuu olevan pakkomielle tuo sanominen. Ala vaan latoa tossua toisen eteen eri suuntaan.

• tollaisista kommenteista

Mielestäni siinä ei ole mitään pinnallista, jos itse haluaa pysyä hyvässä kunnossa ja toivoo sitä myös kumppanilta. Kysehän on yhdestä elämänarvosta (terveydestä) ja samankaltainen arvomaailma on parisuhteessa tärkeä. Itse en voisi seurustella miehen kanssa, joka ei huolehdi itsestään liikkumalla ja syömällä terveellisesti ja nukkumalla tarpeeksi. Monet vastaajat ovat luultavasti itse hieman ylipainoisia naisia ja viestisi on heille epämukava. He muka puolustavat tyttöystävääsi, vaikka oikeasti puolustelevat myös omaa elämäänsä. Kyse ei varmaankaan ole siitä, että tyttöystäväsi olisi sinulle näyttöesine. Parin kilon ylipaino ei tietenkään vielä ole hirveä terveysriski, mutta parempi kiinnittää asiaan huomiota silloin kuin ylipainoa on pari kiloa, kuin 20 kilon jälkeen, jolloin laihdutuskin on vaikeampaa. Ja aina syytellään masennusta ja stressiä. Luulisi, että silloin ennemminkin laihtuisi ja ruoka ei maistuisi kovin hyvin. Ja sitä paitsi mielestäni liikunta on ehdottomasti paras stressi ja masennuksen poistaja ja lievittäjä. Joten keskustele tyttösi kanssa. Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos en itse huomaisia omaan painooni liittyviä ongelmia (olisi se sitten yli- tai alipainoa) olisin iloinen, jos joku läheinen auttaisi minua huomaamaan sen, ennen kuin tilanne menee paljon vaikeammaksi. Tsemppiä ja hyvää jatkoa teille! :)

• aikuistua rauhassa

Sanot, ette rakasta vielä niin syvästi, mikä sua sitten estää sanomasta tytön lihomisesta? Ja mikä estää sua jättämästä, jos kerran et rakasta ja ulkonäkö on vielä se tärkein asia?

Toisaalta nämä jutut tyttöystävän/vaimon lihomisesta taitaa olla keksittyjä juttuja, ei miehet tällasia kirjottele, eihän?

• Marika22
        tollaisista kommenteista kirjoitti:

Mielestäni siinä ei ole mitään pinnallista, jos itse haluaa pysyä hyvässä kunnossa ja toivoo sitä myös kumppanilta. Kysehän on yhdestä elämänarvosta (terveydestä) ja samankaltainen arvomaailma on parisuhteessa tärkeä. Itse en voisi seurustella miehen kanssa, joka ei huolehdi itsestään liikkumalla ja syömällä terveellisesti ja nukkumalla tarpeeksi. Monet vastaajat ovat luultavasti itse hieman ylipainoisia naisia ja viestisi on heille epämukava. He muka puolustavat tyttöystävääsi, vaikka oikeasti puolustelevat myös omaa elämäänsä. Kyse ei varmaankaan ole siitä, että tyttöystäväsi olisi sinulle näyttöesine. Parin kilon ylipaino ei tietenkään vielä ole hirveä terveysriski, mutta parempi kiinnittää asiaan huomiota silloin kuin ylipainoa on pari kiloa, kuin 20 kilon jälkeen, jolloin laihdutuskin on vaikeampaa. Ja aina syytellään masennusta ja stressiä. Luulisi, että silloin ennemminkin laihtuisi ja ruoka ei maistuisi kovin hyvin. Ja sitä paitsi mielestäni liikunta on ehdottomasti paras stressi ja masennuksen poistaja ja lievittäjä. Joten keskustele tyttösi kanssa. Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos en itse huomaisia omaan painooni liittyviä ongelmia (olisi se sitten yli- tai alipainoa) olisin iloinen, jos joku läheinen auttaisi minua huomaamaan sen, ennen kuin tilanne menee paljon vaikeammaksi. Tsemppiä ja hyvää jatkoa teille! :)

Hieno ja oivaltava vastaus sinulla, päinvastoin kuin useimmilla noista muista joilla satavarmasti on itsellään paino-ongelmia ja syyttävät siitä tietysti kumppaniaan tai muita ihmisiä! Olen täysin samaa mieltä kanssasi; jotta suhde tosissaan toimisi pitää olla kohtalaisen samat elintavat ja elämänarvot.

Ja kyllä asioista pitää voida suhteessa puhua niiden omilla nimillä; jos kumppanilla on esim. alkoholiongelma pitäähän siitä tietty voida puhua toiselle - ja ihan sama juttu se on ylipainon kanssa! On se kumma että ylipainoisia pitäisi jotenkin hyssytellä ja varoa sanomisiaan, eihän normaalipainoisiakaan mitenkään pumpulissa pidetä.

• Maailmanpahentaja

Jos kyseessä on ollut tosi hoikka tyttö joka on nyt selvästi lihonnut, niin hän tuskin on kuitenkaan puolessa vuodessa hankkiutunut ylipainoiseksi? Ja jos näin on, niin silloin kyseessä on taustalla joku todellakin mielenterveydellinen tai jopa fyysinen haittatekijä.

Mitäpä jos tyttö on esimerkiksi TOIPUMASSA anoreksiasta ja saanut sen myötä kiloja lisää, joka on enemmän kuin toivottavaa? Asia olisi eri jos kyseessä olisi ollut jo normaali- tai hieman ylipainoinen ihminen.

Tottahan toki ihminen saa valita kumppaninsa ulkonäön perusteella, mutta sitten täytyy ottaa myös huomioon, että itsellä ei ole varaa esim. sairastua, vanhentua,joutua onnettomuuteen tai muutenkaan joutua minkään inhimillisen ja toimintakykyä heikentävän tilanteen armoille. Silloin toinen häipyy saman tien sen lihaksikkaamman, kauniimman ja hoikemman matkaan.

• muuttamisesta
        Marika22 kirjoitti:

Hieno ja oivaltava vastaus sinulla, päinvastoin kuin useimmilla noista muista joilla satavarmasti on itsellään paino-ongelmia ja syyttävät siitä tietysti kumppaniaan tai muita ihmisiä! Olen täysin samaa mieltä kanssasi; jotta suhde tosissaan toimisi pitää olla kohtalaisen samat elintavat ja elämänarvot.

Ja kyllä asioista pitää voida suhteessa puhua niiden omilla nimillä; jos kumppanilla on esim. alkoholiongelma pitäähän siitä tietty voida puhua toiselle - ja ihan sama juttu se on ylipainon kanssa! On se kumma että ylipainoisia pitäisi jotenkin hyssytellä ja varoa sanomisiaan, eihän normaalipainoisiakaan mitenkään pumpulissa pidetä.

kautta-aikain parit ovat yrittäneet muuttaa toisiaan huonolla menestyksellä.

• pinnallisuutta...

Koko vastauksesi huokuu pelkkää pinnallisuutta. Mutta minkäpä sille mahtaa, jos ei ymmärrys ja äly enempään riitä.

• Miss Täydellisen

joka vastaa mieltymyksiäsi ja jolla on samanlaiset ulkonäkökeskeiset arvot kanssasi. Jos suhteenne on kiinni muutamasta liikakilosta, ei ole mitään järkeä jatkaa sitä. Ilmeisesti haet vaan Täydellistä Naista, jota esitellä kavereillesi? Nykyinen tyttöystäväsi ei selvästikään sellainen ole, joten miksi jatkaa. Miksi antaisit hänen haaskata aikaa itseesi? Ja miksi haaskaisit aikaasi häneen? Olet pinnallinen ihminen, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Jos alkaisit syyllistää häntä muutamasta ylimääräisestä kilosta, todennäköisesti murentaisit hänen itsetuntoaan ja saisit hänet käpertymään vain lisää kuoreensa. Oletko miettinyt, hakeudutko tahallaan seuraan sellaisten ihmisten kanssa, joiden parissa voit tuntea ylemmyyttä? Jos hän palautuisi aiempiin mittoihinsa, mikä olsi seuraava asia, jota kontrollifriikkinä hänessä haluaisit korjata?

Ja vielä lisäys: en ole itse ylipainoinen, vaan atleettinen ja tiukkavartaloinen mies. Käyn säännöllisesti punttisalilla 4 krt/vk ja syön terveellisesti. Joten turha kenenkään v*****lla, että vain ylipainoiset täällä arvostelisivat kirjoitustasi.

• aikuistua rauhassa kirjoitti:

Sanot, ette rakasta vielä niin syvästi, mikä sua sitten estää sanomasta tytön lihomisesta? Ja mikä estää sua jättämästä, jos kerran et rakasta ja ulkonäkö on vielä se tärkein asia?

Toisaalta nämä jutut tyttöystävän/vaimon lihomisesta taitaa olla keksittyjä juttuja, ei miehet tällasia kirjottele, eihän?

vaikka onki jo muutaman kuukauden vanha juttu tämä mihin vastaan, mutta minun poikaystäväni ainakin huomautti ensimmäisen kerra minun lihomisestani kun puhuin hänelle miten suhteemme on huonontunut reilun puolen vuoden sisällä, sen jälkeen hän on huomautellut, piilovittuillut, vittuilut ihan suoraan, haukkunut ja alentanut minua lihomiseni takia jatkuvasti. nykyään olen kuulemma läski ja oksettavan näköinen, koska lihoin puolen vuoden e-pillerikuurin takia, eikä ole kovin aikaa liikunnalle tällä hetkellä.

• et tiedä..

Sinulla vaan ei tunnu vielä olevan hajuakaan, mitä se oikea rakkaus on - jos nyt koskaan tulet ymmärtämäänkään. Sinä et rakasta tuota naista. Toivottavasti joskus koet sen tunteen, silloin tiedät, että yhtään ei ole tarvetta alkaa toista muuttamaan eikä parantamaan hänen kaikista puutteista huolimatta. Kasvahan poikanen vielä ja anna tytön olla rauhassa. Ongelma nääs on sinun korviesi välissä, ei tytössä. Ja muista, että toista ei voi muuttaa, vain itseään.

• Kaikki on vaan

Sehän on selvä homma että rakkaus katoaa liikakilojen myötä. Itse ainakin ihastun ulkonäön perusteella ja jos luonnepuoli synkkaa niin siitähän se lähtee. Mikäli kumppanista tulee mätisäkki ajan myötä niin se on siinä sitten. Jos liikakiloja olisi ollut alussa näkyvissä niin homma olisi jäänyt jo ensivilkaisuun. Pelkällä hurmaavalla luonteella ei pitkälle pötkitä jos kiloja on niin että telaketjut kitisee.

• ARGHHHHH

Se verbi on LIHOA ei LIHOTA. Tyttöystäväsi on lihonut ei lihoNNut. Sori tämä saivartelu, mutta tökkii pahemman kerran tuo jatkuva lihoamisesta puhuminen. Ei ole olemassakaan mitään LIHOAMISTA!!!

• lihonut vuoden sisällä

seitsemän kiloa; tervelliset ravinto- ja liikuntatottumukset jäivät kun muutimme rakkaani kanssa yhteen ja työmatka, jonka ennen taitoin kävellen vaihtui 160km:iin(edestakainen matka)autolla ajelemiseen.

Se entinen sutjakka olemus vaihtui kuukausien saatossa ja usko tai älä,kärsin itse kaikista eniten siitä muutoksesta. Mies ei ottanut asiaan mitään kantaa mutta varmasti oli hämillään uumani levenemisestä. Minua itseäni inhotti eniten oma saamattomuuteni, en edes liikkunut viikonloppuisin. Kultani kanssa vain istuttiin sohvalla ja mutusteltiin makeita.

Eilen sitten inhomusasteeni nousi yli kestokykyni sillä en vain halunnut enää samaan aikaan saunan lauteille ja suihkuun. Mies ihmetteli, että mikäs nyt..minä itkua pidätellen vain hiljaisena mökötin. Ja syy oli omassa lihassa ja sen määrässä.

En halua menettää miestäni enkä itsetuntoani ja siksi päätin että taistelen. Makeanhimoa ja laiskuutta vastaan. En tästä sen enempää mutta toivottelen voimia sinulle, tytöllesi ja kaikille, jotka ovat kohdanneet tämän saman tilanteen. Vaikka olisi rakkauttakin, se ei riitä jos joku asia painaa mieltä.

Parempaa syksyä meille kaikille *itseäni ja lähimmäistäni ajatellen pistetään asiat kohdalleen ja elämästä nauttiminen on helpompaa*.

• aloittaa

ennemminkin kyselemällä yleisesti kuulumisia...stressaako tyttösi opiskelun takia kovastikin? Stressi usein tuo lisäkiloja, huonontaa yöunia jne. mikä edelleen lisää painoa. Otapa selvää siis henkisestä jaksamisesta...

• kkklllkköö

Kirjoituksesi perusteella et siedä lihavia, eikä lihova tyttöystäväsi kestä lihavuudesta huomauttamista. Itse olen ollut joskus samanlaisessa tilanteessa ja odotin liian kauan. Hanki ajoissa parempi tyttöystävä. On ajan haaskausta odottaa että tyttöystäväsi lihoo liikaa. Jos hän on puolessa vuodessa lihonut selvästi, mieti mikä on tilanne viiden vuoden jälkeen. Koska asutte erillänne, on sinun helppoa alkaa etsimään hoikempaa tyttöystävää nykyisen tietämättä.

• parasta olisi

että varaisit nyt tytölle ajan laihdutusleikkaukseen ja alkaisit laittaa reductilia salaa tytön ruokiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6315
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2611
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      79
      1087
    6. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      301
      1074
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1068
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      78
      983
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66