Tilanne nyt

tennispalatsi

Perjantaina 26.9 on kulunut kaksi viikkoa siitä kun postissa tuli kyseinen reklamaativastike.

Vastikkeessa kerrotaan kuinka valvontamaksu peritään viivästyskorkoineen lain 513/99 mukaisesti. Maksun laiminlyönnin seurauksena lähetetään ensin maksumuistutus. Muistutuksessa mainitun maksuajan kuluttua umpeen, saatava siirtyy perintään. Lainmukaiset enimmäiskulutmaksumuistutukselle ovat 5 euroa ja maksuvaatimukselle 21 euroa.

Jos olette tyytymätön reklamaationne ratkaisuun, pyydämme Teitä ilmaisemaan tyytymättömyytenne kirjallisesti 14 päivän kuluessa tämän kirjeen päiväksyestä. Vain postitse, saähköpostilla ja faksilla tehtävät kirjalliset tyytymättömyyden ilmaukset otetaan huomioon. Mikäli ette toimi edellä mainitulla tavalla, ryhdymme perimään suorittamatonta valvontamaksua. Kirjallisesti riitautetun valvontamaksun perusteen ja perintäkulut selvitämme viime kädessä käräjäoikeudessa nostettavalla kanteella. Vastaamalla kanteeseen Teillä on mahdollisuus saattaa maksusta kieltäytmisenne perusteet tuomioistuimen ratkaistavaksi.

Tässä kohtaa tarvitsisin apua. Mitä tehdä seuraavaksi? Millainen tuon tyytymättömyyskirjeen tulisi olla?

Tässä Parkcomin vastine reklamaatiolle:
http://img137.imageshack.us/my.php?image=parkcom1iz5.jpg
http://img137.imageshack.us/my.php?image=parkcom2mh3.jpg

Kiitos paljon etukäteen vastauksista.

15

1615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen pölwästi
    • -Parkkikenraali-

Älä vaan maksa, ainakaan ennen 20.11.2008 saapunutta hovioikeuden päätöstä, sillä tietoa on asiasta, ettei se tuomio siellä muutu Parkcomin hyväksi. käy vielä tsiigaamassa autoliiton sivut ja lue siellä mitä asiasta sanotaan. Poliisinkin sivuilla löytyy jyväskyläläisen ylikomisarion vastaus asiaan.

• Parkkikenraali.

Ja näkkileipää.

• hah hah

ParkComin vastineessa käytetään melko huojuvaa terminologiaa, ensimmäisessä kappaleessa puhutaan pysäköinninvalvontamaksusta, mutta jo toisessa "pysäköintivalvontamaksusta". No sen siitä saa, kun reklamaatiokäsittelijöiksi palkataan wannabe-jurristeja suoraan oikeustieteellisen ensimmäiseltä vuosikurssilta.

Asiaan, asiaan; tässä on varsin toimivaksi osoittautunut valitusmalli:

VALITUS

(Päivämäärä)

(Pysäköinninvalvontayhtiö tai perintätoimisto, johon vaatimus kohdistetaan)

(Osoitetiedot)

Asiaesittely

Minulle on määrätty yksityisoikeudellinen pysäköinninvalvontamaksu numerolla [maksun numero]. // Olen saanut maksukehotuksen [maksukehotuksen numero], jossa minua vaaditaan suorittamaan toimeksiantajan [toimeksiantajan nimi] minulle määräämä yksityisoikeudellinen pysäköinninvalvontamaksu.

Vaatimus

Kiistän maksuvaatimuksen perusteen. Katson, että vaatimus on aiheeton sillä perusteella, että valvontayhtiöllä ei ole oikeutta määrätä minulle yksityisoikeudelliseksi pysäköinninvalvontamaksuksi nimittämäänsä maksukehotusta.

Vantaan käräjäoikeus on 14.12.2007 antanut päätöksen (tuomio 07/11275), jonka mukaan valvontayhtiöllä ei ollut oikeutta määrätä tällaista maksua. Valvontayhtiö on valittanut tuomiosta hovioikeuteen.

Alioikeuden tuomio sekä hovioikeudessa vireillä oleva riita-asia samanlaisessa asiassa muodostavat hyvän perintätavan tarkoittamat todennäköiset syyt väitteelleni maksun perusteen aiheettomuudesta. Muistutan, että hyvän perintätavan vastainen perinnän jatkaminen tällaisessa tilanteessa on peruste oikeuden menettämiselle perintäkuluihin. Edelleen muistutan, että epäasiallinen perintätapa voi tulla arvioitavaksi myös rikoslain näkökulmasta.

Kiistän maksuvaatimuksen perusteen kuitenkin sillä tavalla ehdollisena, että mikäli hovioikeus kumoaa Vantaan käräjäoikeuden tuomion 07/11275 ja katsoo, että valvontayhtiöllä on oikeus tällaisten maksujen määräämiseen, luovun maksuvaatimuksen kiistämisestä tällä perusteella. Varaan kuitenkin oikeuden arvioida maksuvaatimuksen perustetta vielä uudelleen muista näkökohdista.

Muistutan, että Oikeudenkäymiskaaren 14 luvun 4§ mukaan, ”jos asian ratkaisemisen kannalta on tärkeätä, että toisessa oikeudenkäynnissä tai muussa menettelyssä käsiteltävänä oleva kysymys ratkaistaan ensin - - tuomioistuin voi määrätä, että asian käsittelyä jatketaan vasta esteen poistuttua.”

Kiistettyäni maksun perusteen ehdollisena, jää kiistämiseni riippuvaiseksi ratkaisusta nyt vireillä olevassa hovioikeusprosessissa. Muistutan, että kanne minua vastaan ennen tuota hovioikeuden ratkaisua olisi siten ennenaikaisena sekä oikeusturvaintressiä vailla olevana hylättävä.

Paikka ja aika

Allekirjoitus
      Nimenselvennys
      Postiosoite
      Puhelin ja/tai sähköposti

• tennispalatsi

Olen laatinut yllä olevan valituspohjan mukaan oman valitukseni Parkcomille. Liitteeksi olen tulostanut mukaan Vantaan käräjäoikeuden tuomion.
        Missä vaiheessa valitus pitää lähettää?

• jjkk
        tennispalatsi kirjoitti:

Olen laatinut yllä olevan valituspohjan mukaan oman valitukseni Parkcomille. Liitteeksi olen tulostanut mukaan Vantaan käräjäoikeuden tuomion.
        Missä vaiheessa valitus pitää lähettää?

Heti vaan, viivyttelemällä et voita mitään.

• Kiki  

Hehän kertoi vievänsä asian oikeuden ksäiteltäväksi, eli odota postia käräjäoikeudelta, ja mene sinne käsittelyyn, tulet voittamaan oikeudenkäynnin vetoamalla edellisiin tuomioihin, lisäksi tulet saamaan päivärahan, matkakulut, ansionmenetykset, ja muut kulut joita sulle on asian johdosta tullut

• ...tappioiden.

Olet sitten höpsähtänyt anonyymikirjoittajien marionetiksi. Ei taida heistä taakanjakajia löytyä laskun langetessa maksuun. Kike ja Kirsti maksaa, ja Vitikainen väijyyn?

• exhipiö
      • "kuluttaja"virasto

Tuosta kuluttajaviraston valitusmallista ei ole kauniisti sanottuna p***aakaan hyötyä kenellekään. Jos ei tunne asiaa, ei tuon mallin perusteella voi tietää edes, että mistä asiasta firmalle pitäisi valittaa!

Joka on asiaan hyvin perehtynyt, ei moista mallia tarvitse.

• tennispalatsi
        "kuluttaja"virasto kirjoitti:

Tuosta kuluttajaviraston valitusmallista ei ole kauniisti sanottuna p***aakaan hyötyä kenellekään. Jos ei tunne asiaa, ei tuon mallin perusteella voi tietää edes, että mistä asiasta firmalle pitäisi valittaa!

Joka on asiaan hyvin perehtynyt, ei moista mallia tarvitse.

Soitin Parkcomiin kysyäkseni jos voin tuoda valituksen henkilökohtaisesti paikan päälle. Puhelimeen vastannut muija antoi suoraan asennetta vaikka sanoin että en soita laisinkaan vihamielisenä vaan ihan tiedonhaluisena. Yritysrekisteristä löysin osoitteen Iso Roobertinkatu 1 A, mutta muijan mukaan toimisto ei siellä enää sijaitse, eikä suostunut kertomaan uutta olinpaikkaa. Henkilökohtaisesti ei siis valitusta voi viedä.
        Päätin faksata kaikki 13 sivua. Mukaan laitoin kopion pysäköintimaksusta, parkcomin maksuvaatimuksen, hallinto-oikeuden päätöksen asiasta sekä Vantaan käräjäoikeuden tuomion.
        Soitin vielä perään että miten tilanne etenee tästä. Sanottiin että tilanne menee jäihin ja Parkcom ryhtyy käsittelemään asiaa.

Miten muilla valituksen tehneillä ovat edenneet asiat valituksen jälkeen. Ei siis reklamaation vaan reklamaation vastikkeen jälkeen.

Kiitos vastauksista

• minäkin muutamaan kertaan v 2005, vastaus oli että maksa pois (oli kiekot ja sen sellaiset mutta kun ei ollut ruudussa aivan, parkkialueella kuitenkin)joten kyllästyin ja jätin maksamatta, eivät sen jälkeen ole kyselleet.

• niinku_stadissa?

Nimimerkkisi on tennispalatsi. Oletko saanut sakkofirman lapun mahdollisesti Tennispalatsin päädystä? Tuolla ParkComin kyltit ovat:
      a) julkisella alueella (ei yksityisalueella)
      b) ParkComin ehtokyltit on lisätty pysäköintikieltoliikennemerkin alle. Liikennemerkkien kanssa samaan tolppaan ei saa lisätä yksityisiä kylttejä - täten kylteillä ei ole mitään, sitä vähääkään, merkitystä.

• tennispalatsi

Jep, juuri tennispalatsin päädystä sain valvontamaksun. Valituksen laitoin jo torstaina eteenpäin joten odotellaan nyt mitä tapahtuu.

• Ko Karjalast lähtiis

Voi meit poikii ko jätettii maksamat, taas sit männöö kaik!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe