Punton päästöt ylittyvät

Punto 55 S-1994

Kysyisin neuvoa onko ollut vastaavaa ja miten on korjaantunut. Nyt katsastusmies pani Punton (ajettu 122000km)ajokieltoon, kun päästöarvot ylittyivät. Autossa on jo neljännen kerran peräkkäin ollut katsastuksessa päästöjen kanssa ongelmaa, heittelehtii mittauksen aikana välillä ok välillä pielessä .
Erilaisia temppuja on kokeiltu, mutta eivät ne ole auttaneet eikä päästöt ole muuttuneet miksikään. Vuosi sitten vaihdettiin katalysaattori ja lamda-anturi eikä vaikutusta, mutta kikkailemalla mittalappu saatiin aikaan kuten aina ennenkin.

Apua, missä voisi olla vika?

19

3292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian suuret

      Tuleeko liikaa palamattomia hiilivetyjä vai mikä arvo ylittyy?

      Onko kansi kunnossa(tiivis), eli ovatko venttiilien tiivistyspinnat hyvät. Tämä voidaan selvittää autokorjaamoissa.

      • Punto 55 S-1994

        , mutta 3-vuotta sitten Delta-autossa tehtiin kai tämän syyn poistamiseksi moottorin huuhtelu, jollakin "ihme"ainella, mutta silläkään ei ollut vaikutusta päästöihin, ja jälleen kikkailtiin päästölappu.


      • viallinen ruiskutusyksikkö
        Punto 55 S-1994 kirjoitti:

        , mutta 3-vuotta sitten Delta-autossa tehtiin kai tämän syyn poistamiseksi moottorin huuhtelu, jollakin "ihme"ainella, mutta silläkään ei ollut vaikutusta päästöihin, ja jälleen kikkailtiin päästölappu.

        Kyse oli tällöin 1-pistesuihkutuksesta.


      • ole tietoa
        Punto 55 S-1994 kirjoitti:

        , mutta 3-vuotta sitten Delta-autossa tehtiin kai tämän syyn poistamiseksi moottorin huuhtelu, jollakin "ihme"ainella, mutta silläkään ei ollut vaikutusta päästöihin, ja jälleen kikkailtiin päästölappu.

        Kyllä se siitä katsastuspaperista selviää mikä hylkäyksen aiheutti.

        Vian selvittämiseksi on olennaisen tärkeää tietää mikä arvoista on ylittynyt.


      • Nimetön
        ole tietoa kirjoitti:

        Kyllä se siitä katsastuspaperista selviää mikä hylkäyksen aiheutti.

        Vian selvittämiseksi on olennaisen tärkeää tietää mikä arvoista on ylittynyt.

        Katsastusdostuksessa lukee siinä kohtaa, missä normaalisti on mittrilukemat päästöistä ainoastaan käsin kirjoitettu teksti "päästöarvot ylittyvät" ja rekisteriotteeseen kirjoitettu "ajoneuvo hylätty katsastuksessa, ajokielto" leima


      • Naisautoilija ja UUno
        Nimetön kirjoitti:

        Katsastusdostuksessa lukee siinä kohtaa, missä normaalisti on mittrilukemat päästöistä ainoastaan käsin kirjoitettu teksti "päästöarvot ylittyvät" ja rekisteriotteeseen kirjoitettu "ajoneuvo hylätty katsastuksessa, ajokielto" leima

        Minulla oli Uuno, jonka päästöt olivat erinomaiset 4 vuotta, kunnes viidentenä joutui ajokieltoon. Kun tutkin asiaa, huonmasin, että moottorin kiinityspultit olivat irti ja moottori sutsutti väärässä asennossa ja päästi öljyäkin kaasuttimeen "vai mikä se nyt oli". Eli kone oli ihan tukossa ja pysähtelikin jo katsastukseen mennessä. Ennen katastusta toimi moitteettomasti.
        Outo ilmiö on ollut kaikissa autoissani että niihin tulee vikoja juuri vasta katsastuspäivää hieman ennemmin.


      • Naisutoilija ja Uuno
        Naisautoilija ja UUno kirjoitti:

        Minulla oli Uuno, jonka päästöt olivat erinomaiset 4 vuotta, kunnes viidentenä joutui ajokieltoon. Kun tutkin asiaa, huonmasin, että moottorin kiinityspultit olivat irti ja moottori sutsutti väärässä asennossa ja päästi öljyäkin kaasuttimeen "vai mikä se nyt oli". Eli kone oli ihan tukossa ja pysähtelikin jo katsastukseen mennessä. Ennen katastusta toimi moitteettomasti.
        Outo ilmiö on ollut kaikissa autoissani että niihin tulee vikoja juuri vasta katsastuspäivää hieman ennemmin.

        Omistin ensin Stellan ja sitten kaksi Uunoa.
        Ongelmana oli ruoste, plussana hyvät ajo-ominaisuudet. Päästöt olivat arvoiltaan liiankin hyvät, kunnes joku "klikkasi" moottoria. Tarkennan vielä, että sen moottotrin toinen kumitiiviste eli tuki oli alta pois kokonaan ja se saattoi olla ilkivaltatyökin. Teko onnistuu auton altakin.
        Eipä sitten Fiatin seuraavia versioita kannata ostaa, jos päästöjä pitää aina vaan klikata.
        Uunoni päästöt olivat kyllä luonnostaan niin erinomaiset, että taisivat jo suututtaa uudempien ja hienompien autojen omistajia.
        Käytössäni on nyt ollut renault, joka ei ruostu koriltaan, mutta on kankea ohjattava ja istuin liian matalalla naisajajalle.


      • Anonyymi
        Naisutoilija ja Uuno kirjoitti:

        Omistin ensin Stellan ja sitten kaksi Uunoa.
        Ongelmana oli ruoste, plussana hyvät ajo-ominaisuudet. Päästöt olivat arvoiltaan liiankin hyvät, kunnes joku "klikkasi" moottoria. Tarkennan vielä, että sen moottotrin toinen kumitiiviste eli tuki oli alta pois kokonaan ja se saattoi olla ilkivaltatyökin. Teko onnistuu auton altakin.
        Eipä sitten Fiatin seuraavia versioita kannata ostaa, jos päästöjä pitää aina vaan klikata.
        Uunoni päästöt olivat kyllä luonnostaan niin erinomaiset, että taisivat jo suututtaa uudempien ja hienompien autojen omistajia.
        Käytössäni on nyt ollut renault, joka ei ruostu koriltaan, mutta on kankea ohjattava ja istuin liian matalalla naisajajalle.

        Tyynyä persiin alle rellutytölle


    • Puntonen

      Ehkä offtopic mutta eukon Punto 55 -99 niin tyhjäkäyntimoottori oli zipannut ja vuosikausia saatin se katsastuksesta läpi kikkailemalla. Tyhjäkäynti hapuili sinne sun tänne ja päästöt aivan päin helvettiä. Hauskaahan siinä oli että nyrkkipajassa sanottiin että vaihda se T-käyntimoottori ja vot. Kävin kuitenkin senaikaisessa Teltan valtuttamassa toisessa nyrkkipajassa jossa testeri ilmoitti SELVÄSTI että Tkäyntimoottori rikki.No tulipahan Teltasta tarjous jossa nokkaremmi vaihdetaan 179€ hintaan ja mainitsin samassa että katsovat sen vaeltavan tyhjäkäynnin.....yllätys yllätys niin Teltassa ei MITÄÄN ongelmia tyhjäkäynissä ja testerin lukemat OK. Mitään ei tietenkään tehty ja onneksi ei!! Kävin paikallisessa "harakirissä" ja ostin osan about 60€ hintaan ja vaeltaminen loppu siihen. Jotenkin on muistikuva että teltan tyhjäkäyntimoottori maksoi yli 300egee!! Niin ja sitä tyhjäkäyntimoottoria työnvastaanottaja ei löytänyt tietokoneelta ennenkuin nyrkkipajasta saamani varaosanumeroa heittelin nokan eteen...että silleen taas teltassa ;) Nyt juuri katsastus edessä niin saa nähdä miten käy tai meneekö taas kikkalemiseksi......ensimmäinen katsastus uudella "askelmoottorilla" tai mitä lie.

      • jackpot-hunter

        tulipellissä olevan map-anturin ja imusarjan välinen alipaineletku irti tai halki.


    • avaaja

      Nyt auto on katsastettu. Korjaamo halusi vaihtaa taas sekä katalysaattorin ja lamda anturin ja sai hyväksyttävät mittaustulokset. Korjaamo nyrkkipaja Helsingissä ja kokonaislasku huimat 700euroa! Olisikohan merkkiliike ollut halvempi?

      • Paska kinneri

        Ei helvetti kannattaako hakata tommoseen paskaan 700 € ei hän sen arvokaan ole paljoo suurempi?!!!!!!!!!!


    • fiatismi

      Itellä ysikasi 98, 130 tkm ajettu fiude punto-> päästöt oli aivan persiilleen, en saanut leimaa. 2 vuotta sitten vaihdoin itse tarvikelabdan motonetistä hintaan about 50 ekua. Ihmettelin ja ihmeteltiin, että mikä kumma tässä mättää ku ei toimi. Sitten piti jo viedä nyrkkipajalle. Nyrkkipajakin ihmetteli aikansa kunnes pajamies hoksasi, että olin laittanut tarvikelambdan jatkoksi vanhalle johdolle (tarvikelabdassa oli noin 10 cm piuhaa) - vanhasta ois pitänyt ottaa 10 cm pois niin piuhan vastukset ois ollut oikeat. No sitte Tarviketorilta uutta labdaa tilalle. Eivät alkaaneet kuin yhtämallia myymään. Kuulemma muilla ei tee Fiat Punton tapauksessa mitään. Nyt Punto toimii hyvin - vedän luu ulkona ja hurraan pienipäästöistestä autosta. Jaa kriinpiisi kiittää. Olen fiatisti. Fiatismi on elämäntapa.

      • Ei uutta tartuntaa

        Mielestäni Fiatismi on sairaus! Onneksi paranin. Monta tartuntaa koin. Unon kanssa meni mielenterveys. Tulin järkiini,vaihdoin merkkiä. Jo helpotti.


    • rouva kukkahattu

      itsellä 2002 punto ja siihen vaihdettiin joku kansitiiviste ja katalysaattori. hintaa mokomolla 3600euroa mutta toimiipa nyt.

      • hmmmmm

        Huh mistä lie laskuttaneet... liekö tupakanpoltostakin... on nimittäin huima hinta moisista töistä.


      • Paska kinneri

        Paaliin tommoset kuuluu!


      • Ei uutta tartuntaa
        hmmmmm kirjoitti:

        Huh mistä lie laskuttaneet... liekö tupakanpoltostakin... on nimittäin huima hinta moisista töistä.

        No toi oli provo.


      • Anonyymi

        Halvalla ei pääse jossei itse korjaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe