Altakasteluruukkkuun sopivat kasvit?

Poikamies.

Hei. Mitkähän kasvit soveltuisivat hyvin altakasteluruukkuihin. Vihrepeukalo ei ole kummoinen, joko kastelen kasveja liikaa tai sitten liian vähän :/ Altakasteluruukku tasaisi kyseistä ongelmaa hyvin. Mielellään helppohoitoisia kasveja.

Kiitoksia jo etukäteen :)

6

6869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poikamies.

Ai niin unohtui kysyä, miten altakasteluruukkua käytetään oikein? Lisätään alatila täyteen vettä max merkkiin asti mittatikussa, annetaan mullan kuivahtaa ja sitten taas täytetään säikiö täyteen? Mistä tiedän ettei multa ole liian kuivaa tai ettei vettä pidä vielä lisätä ym.

Kaikki niksit ja neuvot otetaan ilolla vastaan =)

• Marjo27

Mie laittasin mielellään kaikki altakasteluruukkuun, mut on nuita sellasia mitkä ei sitä tartte. Meillä altakastelevassa on jukkapalmu, rönsylilja ja kiinanruusu. Ne kaikki on ainakii helppohoitosia.

Ei sitä ruukkua tartte aina täyteen asti laittaa. Pikkusen vettäkin riittää. Ite laitan yleensä vaa sen verra et siin tikussa näkyy jotain ja miul on sellasia isojakin ruukkuja. Lähes viikottain vettä annan kukille, joskus saattaa mennä parikin viikkoa. Ei se nii tarkkaa oo.

Muista myös suihkutella kukkia, ne tykkää siitä.

• sirkka**

altakasteluun: kaikki kasvit eivät siedä altakasteluruukkuja, esim. traakkipuut eivät pidä sitä että varpaat ovat lähes koko ajan märkänä, esim. anopinkieli, mehikasvit ja yleensäkin vähän kastelua vaativat kasvit eivät viihdy altakasteluruukuissa.
      Siitä mittatikustahan näkee, milloin ruukku on tyhjä: sen verran on vettä minkä verran mittatikku on märkä.

• palmu_puu

Minä laittaisin kiinanruusun ... Tao jonkun rönsyliljan, Kliivian, kultaköynnöksen, viirivahkan tai jonkun peikonlehden :D En sitten tiedä muiden mielipidettä asiasta ... (:

• altakastelua

Kliivia kyllä kasvaa altakasteluruukussa, mutta kukkia ei kyllä näy. Vähempi vettä. Ei välttämättä altakasteluruukkuun.

• Anonyymi

Mulla traakkipuu kasvaa hienosti altakasteluruukussa. Nyt laitoin limoviikunan myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3032
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1732
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1661
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    10. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    Aihe